Yeterlilik Kodu

TR0030007608

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNecmettin Erbakan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erbakan.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
  • Türk dilinin kurallarını ve geçirdiği evreleri tanıyarak Türkçenin güncel sorunlarının ayrımına varır.
  • Anlama tekniklerini (okuma, dinleme) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Anlatma tekniklerini (konuşma, yazma) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları,, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Türk edebiyatının geçirdiği evreleri tarihsel bir bakış açısıyla öğrenir.
  • Türkçedeki sözcük gruplarını ve cümle türlerini tanır.
  • Edebiyat biliminin gerektirdiği temel kuramlara ve bilgilere sahip olur.
  • Edebiyat metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel, kuramsal ve uygulama çalışmalarını takip eder.
  • Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili araştırma yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak doğru ve etkili biçimde sözlü ve yazılı olarak aktarır.
  • Dinleme becerisine sahip olur.
  • Konuşma becerisine sahip olur.
  • Okuma becerisine sahip olur.
  • Yazma becerisine sahip olur.
  • Alanla ilgili araştırma yapar.
  • Kendi gereksinimlerini belirleyerek ve öğrenme stratejileri geliştirir.
  • Türkçe öğretiminin kuramsal ve uygulamasına ilişkin yöntem ve teknikleri uygular.
  • Dünya edebiyatında öne çıkmış seçkin yapıtları çağdaş bir anlayışla çözümler.
  • Türkçe öğretimini öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, yöntem ve teknikler çerçevesinde gerçekleştirir.
  • Toplumun güncel sorunlarını belirler.
  • Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretici özellikler kazanır.
  • Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.
  • Türkçe ders kitaplarını çok açılı ve eleştirel bir anlayışla irdeler.
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
  • Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Çocuklar için üretilmiş edebiyat metinleri arasında nitelik ayrımı yapar.
  • Dil becerilerini geliştirirken dil bilgisi kurallarını uygular.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler, yarı yıl içerisinde gerçekleştirilen ara sınav, küçük sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavları yanında ödev, uygulama ve benzeri çalışmalara tabi tutularak yarı yıl başarıları belirlenir. Her ders için en az bir ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Bu sınavlar sonunda DC, FF veya YZ harf notu alanlar için bütünleme sınavı açılır. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalara % 80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl sınavlarına giremezler.Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diploması, 2 - Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)da TS2 puan türünde yeterli puanı almak.

Başarma ŞartlarıBölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler, TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim-öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Kültür Merkezlerinde, Türk Cumhuriyetlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007608


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Necmettin Erbakan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
  • Türk dilinin kurallarını ve geçirdiği evreleri tanıyarak Türkçenin güncel sorunlarının ayrımına varır.
  • Anlama tekniklerini (okuma, dinleme) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Anlatma tekniklerini (konuşma, yazma) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları,, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Türk edebiyatının geçirdiği evreleri tarihsel bir bakış açısıyla öğrenir.
  • Türkçedeki sözcük gruplarını ve cümle türlerini tanır.
  • Edebiyat biliminin gerektirdiği temel kuramlara ve bilgilere sahip olur.
  • Edebiyat metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel, kuramsal ve uygulama çalışmalarını takip eder.
  • Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili araştırma yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak doğru ve etkili biçimde sözlü ve yazılı olarak aktarır.
  • Dinleme becerisine sahip olur.
  • Konuşma becerisine sahip olur.
  • Okuma becerisine sahip olur.
  • Yazma becerisine sahip olur.
  • Alanla ilgili araştırma yapar.
  • Kendi gereksinimlerini belirleyerek ve öğrenme stratejileri geliştirir.
  • Türkçe öğretiminin kuramsal ve uygulamasına ilişkin yöntem ve teknikleri uygular.
  • Dünya edebiyatında öne çıkmış seçkin yapıtları çağdaş bir anlayışla çözümler.
  • Türkçe öğretimini öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, yöntem ve teknikler çerçevesinde gerçekleştirir.
  • Toplumun güncel sorunlarını belirler.
  • Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretici özellikler kazanır.
  • Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.
  • Türkçe ders kitaplarını çok açılı ve eleştirel bir anlayışla irdeler.
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
  • Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Çocuklar için üretilmiş edebiyat metinleri arasında nitelik ayrımı yapar.
  • Dil becerilerini geliştirirken dil bilgisi kurallarını uygular.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler, yarı yıl içerisinde gerçekleştirilen ara sınav, küçük sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavları yanında ödev, uygulama ve benzeri çalışmalara tabi tutularak yarı yıl başarıları belirlenir. Her ders için en az bir ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Bu sınavlar sonunda DC, FF veya YZ harf notu alanlar için bütünleme sınavı açılır. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalara % 80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl sınavlarına giremezler.Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diploması, 2 - Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)da TS2 puan türünde yeterli puanı almak.


Başarma Şartları
Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler, TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim-öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Kültür Merkezlerinde, Türk Cumhuriyetlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007608

Qualification Title
Bachelor Degree in Turkish Language Teaching
Awarding BodyNecmettin Erbakan University
Awarding Body Contact Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Awarding Body Urlwww.erbakan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Acquire language awareness.Distinguish the current issues of Turkish language by recognizing different phases and rules of Turkish language.Have the ability to know and to teach receptive techniques( reading, listening).
  • Have the ability to know and to teach productive techniques(speaking, writing).
  • Explain Turkish language within the contemporary linguistic theories framework.
  • Recognize language structures that are appropriate various communication context.
  • Being able to comply with social, scientific, cultural and ethical values related to the field during the phase of data collection, interpretation, and publicizing the results of the implementation.
  • Comprehend the phases of Turkish literature from a historical perspective.
  • Recognize word groups and sentence types.Use necessary literary theories.Evaluate literary texts from a critical perspective.
  • Follow theoretical, scientific and practical studies related to Turkish language and Turkish language teaching.
  • Have the skills to do research on Turkish language and Turkish language teaching.Relay their thoughts and feelings effectively by applying the rules of Turkish language accurately.
  • Hold listening skills. Hold speaking skills.Hold reading skills.Hold writing skills.
  • Do field research.Improve learning strategies by defining their own necessities.
  • Apply techniques and methods related to theoratical and practical teaching of Turkish language.
  • Analyze the prominent works of world literature in modern sense.
  • Apply Turkish language teaching within the framework of teachning preofession.
  • Define current problems of society.
  • Generate solution to current problems of society.
  • Apply calligraphy techniques and methods.
  • Examine Turkish course books in a critical sense.
  • PreparingTurkish language in a good and convenient way, appropriate for the right, good and effective speaking rules and using it in an aesthetic way.
  • Having ability to understand, interpret and analyze Turkish language with grammatical and linguistic methods such as sound science, morphology, syntax, semantic science and lexicology, and using his/her own knowledge in research and development.
  • Having to undestand the concepts andthe relationships between them related tothe relevant field based on/using the qualifications that he/she has acquired in secondary education.
  • Distinguish the text types that are written for children.
  • Employ grammar rules while improving language skills.
Key Competencies-
Further Info

Semester / year-end exams, make-up exams, make-up exams, as well as midterm exams, midterm exams, midterm exams, homeworks, applications and similar studies are performed in the semester. At least one midterm exam and a final exam are scheduled for each course. At the end of these exams, makeup examinations for DC, FF or YZ letters are opened. It is imperative that the students are not less than 70% of the theoretical lectures and less than 80% of the practitioners. Students who do not get any of these conditions can not take the semester examinations.In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school and balanced school diploma, 2 - Undergraduate Placement Exam (LYS) to get enough points in the form of TS2 points

Conditions for SuccessIn order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses.Students who have successfully completed all of the courses in the program (total 240 ECTS credits) and whose GPA is at least 2.00 out of 4.00, are eligible to graduate with the title of TURKISH TEACHING. Achievement Grade Achievement Grade Achievement Factor Percent Equivalent Excellent AA 4.0 90 - 100 Pekiyi BA 3.5 85 - 89 Good BB 3.0 75 - 84 Medium CB 2.5 70 - 74 Passed CC 2.0 60 -69 Conditional Passed DC 1.5 50 - 59 Failed FF 0.0 49 and under
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduated students are assigned as Turkish Teacher to the official / private primary and secondary schools affiliated to the Ministry of National Education. Besides, they can work as academicians or scientific experts in Turkish Education Departments of Education Faculties. Turkish teachers who are graduated from this department can also take jobs such as writing, editing, correction, consultancy, management by using knowledge and knowledge about Turkish in various media organizations. They can work in private and official institutions related to Turkish Republics in Turkish and international educational institutions, archives and museums, world turkish centers, Turkish Cultural Centers, Turkish Republics.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007608


Qualification Title
Bachelor Degree in Turkish Language Teaching

Awarding Body
Necmettin Erbakan University

Awarding Body Contact
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Acquire language awareness.Distinguish the current issues of Turkish language by recognizing different phases and rules of Turkish language.Have the ability to know and to teach receptive techniques( reading, listening).
  • Have the ability to know and to teach productive techniques(speaking, writing).
  • Explain Turkish language within the contemporary linguistic theories framework.
  • Recognize language structures that are appropriate various communication context.
  • Being able to comply with social, scientific, cultural and ethical values related to the field during the phase of data collection, interpretation, and publicizing the results of the implementation.
  • Comprehend the phases of Turkish literature from a historical perspective.
  • Recognize word groups and sentence types.Use necessary literary theories.Evaluate literary texts from a critical perspective.
  • Follow theoretical, scientific and practical studies related to Turkish language and Turkish language teaching.
  • Have the skills to do research on Turkish language and Turkish language teaching.Relay their thoughts and feelings effectively by applying the rules of Turkish language accurately.
  • Hold listening skills. Hold speaking skills.Hold reading skills.Hold writing skills.
  • Do field research.Improve learning strategies by defining their own necessities.
  • Apply techniques and methods related to theoratical and practical teaching of Turkish language.
  • Analyze the prominent works of world literature in modern sense.
  • Apply Turkish language teaching within the framework of teachning preofession.
  • Define current problems of society.
  • Generate solution to current problems of society.
  • Apply calligraphy techniques and methods.
  • Examine Turkish course books in a critical sense.
  • PreparingTurkish language in a good and convenient way, appropriate for the right, good and effective speaking rules and using it in an aesthetic way.
  • Having ability to understand, interpret and analyze Turkish language with grammatical and linguistic methods such as sound science, morphology, syntax, semantic science and lexicology, and using his/her own knowledge in research and development.
  • Having to undestand the concepts andthe relationships between them related tothe relevant field based on/using the qualifications that he/she has acquired in secondary education.
  • Distinguish the text types that are written for children.
  • Employ grammar rules while improving language skills.

Key Competencies
-

Further Info

Semester / year-end exams, make-up exams, make-up exams, as well as midterm exams, midterm exams, midterm exams, homeworks, applications and similar studies are performed in the semester. At least one midterm exam and a final exam are scheduled for each course. At the end of these exams, makeup examinations for DC, FF or YZ letters are opened. It is imperative that the students are not less than 70% of the theoretical lectures and less than 80% of the practitioners. Students who do not get any of these conditions can not take the semester examinations.In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school and balanced school diploma, 2 - Undergraduate Placement Exam (LYS) to get enough points in the form of TS2 points


Conditions for Success
In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses.Students who have successfully completed all of the courses in the program (total 240 ECTS credits) and whose GPA is at least 2.00 out of 4.00, are eligible to graduate with the title of TURKISH TEACHING. Achievement Grade Achievement Grade Achievement Factor Percent Equivalent Excellent AA 4.0 90 - 100 Pekiyi BA 3.5 85 - 89 Good BB 3.0 75 - 84 Medium CB 2.5 70 - 74 Passed CC 2.0 60 -69 Conditional Passed DC 1.5 50 - 59 Failed FF 0.0 49 and under

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduated students are assigned as Turkish Teacher to the official / private primary and secondary schools affiliated to the Ministry of National Education. Besides, they can work as academicians or scientific experts in Turkish Education Departments of Education Faculties. Turkish teachers who are graduated from this department can also take jobs such as writing, editing, correction, consultancy, management by using knowledge and knowledge about Turkish in various media organizations. They can work in private and official institutions related to Turkish Republics in Turkish and international educational institutions, archives and museums, world turkish centers, Turkish Cultural Centers, Turkish Republics.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address