Yeterlilik Kodu

TR0030008498

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAmasya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAkbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.amasya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip, sözel yeteneği gelişmiş, eğitim biliminin yaklaşım, yöntem ve tekniklerini özümsemiş, yaratıcı, eleştirel ve bilimsel düşünen, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan, öğrencilerle ve çevresiyle etkili iletişim kuran, iş birliği yapan, girişimci ve sorun çözen, sorumluluk sahibi, farklı görüşlere saygılı, Türkçe eğitimi alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri sürekli izleyen, okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, sürekli iyileşme temelinde daima ileriyi hedefleyen Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir. Daha genel bir anlatımla programın amaçları:

  • Türkçe eğitiminde bilgi ve beceri bakımından sorumluluk sahibi olmak
  • Türkçeye karşı olumlu tutum ve bilimsel okuryazarlık kazanmak.
  • Nitelikli, ahlaklı, özverili ve idealist özellikler kazanmak.
  • Anadili eğitimi ve öğretmenlik sanatı ile ilgili iyi yetişmek.
  • Türkçeyi doğru, güzel ve “anadili” kurallarına uygun olarak kullanmak ve bu hususta duyarlı davranmak.
  • Öğretmenliği sürekli geliştirilmesi gereken bir meslek olarak benimsemek ve hayat boyu öğrenme ilkesini benimsemek.
  • Derslerde tek yanlı iletişim yerine öğrenci merkezli bir eğitimi benimsemek.
  • Öğrencilerin bireysel ya da ekip olarak bilimsel araştırmalar yapıp projeler geliştirmesini sağlamak.
  • Öğrencilerin bilgilerini hayatla ilişkilendirmelerini sağlamak.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya olanak sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
  • Türk dilinin kurallarını ve geçirdiği evreleri tanıyarak Türkçenin güncel sorunlarının ayrımına varır.
  • Anlama tekniklerini (okuma, dinleme) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Anlatma tekniklerini (konuşma, yazma) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Türk edebiyatının geçirdiği evreleri tarihsel bir bakış açısıyla öğrenir.
  • Türkçedeki sözcük gruplarını ve cümle türlerini tanır.
  • Edebiyat biliminin gerektirdiği temel kuramlara ve bilgilere sahip olur.
  • Edebiyat metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel, kuramsal ve uygulama çalışmalarını takip eder.
  • Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili araştırma yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak doğru ve etkili biçimde sözlü ve yazılı olarak aktarır.
  • Dinleme becerisine sahip olur.
  • Konuşma becerisine sahip olur.
  • Okuma becerisine sahip olur.
  • Yazma becerisine sahip olur.
  • Alanla ilgili araştırma yapar.
  • Kendi gereksinimlerini belirleyerek ve öğrenme stratejileri geliştirir.
  • Türkçe öğretiminin kuramsal ve uygulamasına ilişkin yöntem ve teknikleri uygular.
  • Dünya edebiyatında öne çıkmış seçkin yapıtları çağdaş bir anlayışla çözümler.
  • Türkçe öğretimini öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, yöntem ve teknikler çerçevesinde gerçekleştirir.
  • Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretici özellikler kazanır.
  • Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.
  • Türkçe ders kitaplarını çok açılı ve eleştirel bir anlayışla irdeler.
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya olanak sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
  • Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Çocuklar için üretilmiş edebiyat metinleri arasında nitelik ayrımı yapar.
  • Dil becerilerini geliştirirken dil bilgisi kurallarını uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler, yarı yıl içerisinde gerçekleştirilen ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavları yanında ödev, uygulama ve benzeri çalışmalara tabi tutularak yarı yıl başarıları belirlenir. Her ders için en az bir ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalara % 80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl sınavlarına giremezler. Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 01.05.2023 / Bitiş: 01.05.2026

Giriş Şartı

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN

Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre ya da Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN

Değişim öğrencilerinin kabulü ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN

Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir

 

Başarma Şartları Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir. Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler, TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim-öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Kültür Merkezlerinde, Türk Cumhuriyetlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008498


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Amasya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Akbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip, sözel yeteneği gelişmiş, eğitim biliminin yaklaşım, yöntem ve tekniklerini özümsemiş, yaratıcı, eleştirel ve bilimsel düşünen, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan, öğrencilerle ve çevresiyle etkili iletişim kuran, iş birliği yapan, girişimci ve sorun çözen, sorumluluk sahibi, farklı görüşlere saygılı, Türkçe eğitimi alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri sürekli izleyen, okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, sürekli iyileşme temelinde daima ileriyi hedefleyen Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir. Daha genel bir anlatımla programın amaçları:

  • Türkçe eğitiminde bilgi ve beceri bakımından sorumluluk sahibi olmak
  • Türkçeye karşı olumlu tutum ve bilimsel okuryazarlık kazanmak.
  • Nitelikli, ahlaklı, özverili ve idealist özellikler kazanmak.
  • Anadili eğitimi ve öğretmenlik sanatı ile ilgili iyi yetişmek.
  • Türkçeyi doğru, güzel ve “anadili” kurallarına uygun olarak kullanmak ve bu hususta duyarlı davranmak.
  • Öğretmenliği sürekli geliştirilmesi gereken bir meslek olarak benimsemek ve hayat boyu öğrenme ilkesini benimsemek.
  • Derslerde tek yanlı iletişim yerine öğrenci merkezli bir eğitimi benimsemek.
  • Öğrencilerin bireysel ya da ekip olarak bilimsel araştırmalar yapıp projeler geliştirmesini sağlamak.
  • Öğrencilerin bilgilerini hayatla ilişkilendirmelerini sağlamak.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya olanak sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
  • Türk dilinin kurallarını ve geçirdiği evreleri tanıyarak Türkçenin güncel sorunlarının ayrımına varır.
  • Anlama tekniklerini (okuma, dinleme) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Anlatma tekniklerini (konuşma, yazma) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Türk edebiyatının geçirdiği evreleri tarihsel bir bakış açısıyla öğrenir.
  • Türkçedeki sözcük gruplarını ve cümle türlerini tanır.
  • Edebiyat biliminin gerektirdiği temel kuramlara ve bilgilere sahip olur.
  • Edebiyat metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel, kuramsal ve uygulama çalışmalarını takip eder.
  • Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili araştırma yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak doğru ve etkili biçimde sözlü ve yazılı olarak aktarır.
  • Dinleme becerisine sahip olur.
  • Konuşma becerisine sahip olur.
  • Okuma becerisine sahip olur.
  • Yazma becerisine sahip olur.
  • Alanla ilgili araştırma yapar.
  • Kendi gereksinimlerini belirleyerek ve öğrenme stratejileri geliştirir.
  • Türkçe öğretiminin kuramsal ve uygulamasına ilişkin yöntem ve teknikleri uygular.
  • Dünya edebiyatında öne çıkmış seçkin yapıtları çağdaş bir anlayışla çözümler.
  • Türkçe öğretimini öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, yöntem ve teknikler çerçevesinde gerçekleştirir.
  • Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretici özellikler kazanır.
  • Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.
  • Türkçe ders kitaplarını çok açılı ve eleştirel bir anlayışla irdeler.
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya olanak sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
  • Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
  • Çocuklar için üretilmiş edebiyat metinleri arasında nitelik ayrımı yapar.
  • Dil becerilerini geliştirirken dil bilgisi kurallarını uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler, yarı yıl içerisinde gerçekleştirilen ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavları yanında ödev, uygulama ve benzeri çalışmalara tabi tutularak yarı yıl başarıları belirlenir. Her ders için en az bir ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalara % 80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl sınavlarına giremezler. Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 01.05.2023 / Bitiş: 01.05.2026


Giriş Şartı

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN

Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre ya da Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN

Değişim öğrencilerinin kabulü ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN

Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir

 


Başarma Şartları
Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir. Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler, TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim-öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Kültür Merkezlerinde, Türk Cumhuriyetlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008498

Qualification Title
Turkish Language Teaching Undergraduate Degree
Awarding BodyAmasya University
Awarding Body ContactAkbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46
Awarding Body Urlhttp://www.amasya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Having the knowledge, skills and characteristics required by the teaching profession, having developed verbal ability, internalizing the approaches, methods and techniques of educational science, thinking creatively, critically and scientifically, using information and communication technologies, communicating effectively with students and the environment, being cooperative, entrepreneurial and problem-solving. To train Turkish teachers who are problem solvers, responsible, respectful of different opinions, constantly following the innovations and developments in the field of Turkish education, enjoying reading and learning, and always aiming forward on the basis of continuous improvement. More generally, the aims of the program are:

  • To be responsible in terms of knowledge and skills in Turkish education
  • To gain a positive attitude towards Turkish and scientific literacy.
  • To gain qualified, moral, self-sacrificing and idealistic characteristics.
  • To be well trained in mother tongue education and the art of teaching.
  • To use Turkish correctly, beautifully and in accordance with the rules of the "native language" and to act sensitively in this regard.
  • Adopting teaching as a profession that requires continuous development and adopting the principle of lifelong learning.
  • Adopting a student-centered education instead of one-sided communication in lessons.
  • To enable students to conduct scientific research and develop projects individually or as a team.
  • To enable students to relate their knowledge to life.
Learning Environments
  • Education and training are carried out in a formal way.
Description
  • Uses Turkish in an aesthetic manner, in accordance with the rules of correct, beautiful and effective speaking, and in a way that allows good communication and understanding.
  • Recognizes the rules of the Turkish language and the stages it has gone through and distinguishes the current problems of Turkish.
  • Have the knowledge and skills to know and teach comprehension techniques (reading, listening).
  • Have the knowledge and skills to know and teach expression techniques (speaking, writing).
  • Have sufficient academic knowledge about the qualities of world languages, the place of the Turkish language among these languages, and the historical periods of the Turkish language.
  • Gain sufficient academic knowledge about the definition of language, its functions, basic concepts of grammar and linguistics, sounds and sound events, suffixes, ways of deriving words, word groups, sentences, sentence elements, and sentence types.
  • Have sufficient knowledge and skills about classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, and laws and regulations regulating the activities of educational institutions required by the teaching profession.
  • Learns the stages of Turkish literature from a historical perspective.
  • Recognizes word groups and sentence types in Turkish.
  • Have the basic theories and knowledge required by the science of literature.
  • Evaluates literary texts from a critical perspective.
  • It follows scientific, theoretical and practical studies on Turkish and Turkish teaching.
  • Have the knowledge and skills to conduct research on Turkish and Turkish teaching.
  • He/she conveys his/her feelings and thoughts accurately and effectively, verbally and in writing, in accordance with the rules of Turkish.
  • Has listening skills.
  • He/she has speaking skills.
  • He/she has reading skills.
  • Has writing skills.
  • Conducts research on the field.
  • Determines one's own needs and develops learning strategies.
  • Applies the theoretical and practical methods and techniques of Turkish teaching.
  • Analyzes distinguished works of world literature with a contemporary understanding.
  • He teaches Turkish within the framework of the knowledge, skills, methods and techniques required by the teaching profession.
  • It acquires features that produce solutions to the current problems of society.
  • Knows the methods and techniques that will improve students' oral and written expression skills.
  • Examines Turkish textbooks with a multi-faceted and critical understanding.
  • Uses Turkish in an aesthetic manner, in accordance with the rules of correct, beautiful and effective speaking, and in a way that allows good communication and understanding.
  • Having the ability to understand, interpret and analyze Turkey Turkish with grammar and linguistic methods such as phonology, morphology, syntax, semantics and lexicography, he/she can use his/her knowledge in this field for research and development.
  • The knowledge and skills of Turkish language and literature, reading, listening, speaking and writing are acquired in primary education II. Have the knowledge and skills regarding the necessary teaching methods and techniques in transferring and applying them in accordance with the level of the students.
  • Makes a qualitative distinction between literary texts produced for children.
  • Applies grammar rules while improving language skills.
Key Competencies
  • Reading and writing competence
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Students' success during the semester is determined by taking midterm exams, final exams, make-up exams, make-up exams, as well as homework, practice and similar studies, to determine their semester success. At least one midterm exam (midterm) and final exam (final) are held for each course. Students are required to attend theoretical courses at least 70% and practical courses at least 80%. Students who do not meet any of these conditions cannot take the semester exams. In order to graduate from the department, one must take the courses specified in the program (240 credits) and be successful in these courses.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Start: 01.05.2023 / End: 01.05.2026

Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTS

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central examination system called ÖSYS. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Assessment Selection and Placement Center according to the scores they receive from this exam.

FOR FOREIGN STUDENTS

Foreign students can take this program with internationally valid SAT I, ACT, GCE etc. Candidates who receive valid scores according to exam results such as exam results or within the framework of the relevant instructions from the Foreign Student Examination conducted by our University or universities in Turkey are accepted.

FOR EXCHANGE PROGRAMS

The acceptance of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between the partner university.

FOR SPECIAL STUDENTS

Private students can enroll in the courses offered in this program if the relevant academic unit approves them. Since the language of instruction at our university is English in some courses, students must also document their English Language Proficiency in order to enroll in these courses.

Conditions for Success In order to graduate from the department, one must take the courses specified in the program (240 credits) and be successful in these courses. Students who successfully complete all the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate with the title of TURKISH TEACHER.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Our graduating students are appointed as "Turkish Teachers" in public/private primary and secondary schools affiliated with the Ministry of National Education. In addition, they can work as academicians or scientific experts in the Turkish Education Departments of Education Faculties. Turkish Teachers who graduate from this department can also take on roles such as writing, editor, proofreading, consultancy and management in various media organizations by using their knowledge and experience about Turkish. They can work in educational institutions at home and abroad, archives and museums, world Turkology centers, Turkish Cultural Centers, Turkish Republics, and private and public organizations affiliated with the Turkish Republics.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions , Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008498


Qualification Title
Turkish Language Teaching Undergraduate Degree

Awarding Body
Amasya University

Awarding Body Contact
Akbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Having the knowledge, skills and characteristics required by the teaching profession, having developed verbal ability, internalizing the approaches, methods and techniques of educational science, thinking creatively, critically and scientifically, using information and communication technologies, communicating effectively with students and the environment, being cooperative, entrepreneurial and problem-solving. To train Turkish teachers who are problem solvers, responsible, respectful of different opinions, constantly following the innovations and developments in the field of Turkish education, enjoying reading and learning, and always aiming forward on the basis of continuous improvement. More generally, the aims of the program are:

  • To be responsible in terms of knowledge and skills in Turkish education
  • To gain a positive attitude towards Turkish and scientific literacy.
  • To gain qualified, moral, self-sacrificing and idealistic characteristics.
  • To be well trained in mother tongue education and the art of teaching.
  • To use Turkish correctly, beautifully and in accordance with the rules of the "native language" and to act sensitively in this regard.
  • Adopting teaching as a profession that requires continuous development and adopting the principle of lifelong learning.
  • Adopting a student-centered education instead of one-sided communication in lessons.
  • To enable students to conduct scientific research and develop projects individually or as a team.
  • To enable students to relate their knowledge to life.

Learning Environments
  • Education and training are carried out in a formal way.

Description
  • Uses Turkish in an aesthetic manner, in accordance with the rules of correct, beautiful and effective speaking, and in a way that allows good communication and understanding.
  • Recognizes the rules of the Turkish language and the stages it has gone through and distinguishes the current problems of Turkish.
  • Have the knowledge and skills to know and teach comprehension techniques (reading, listening).
  • Have the knowledge and skills to know and teach expression techniques (speaking, writing).
  • Have sufficient academic knowledge about the qualities of world languages, the place of the Turkish language among these languages, and the historical periods of the Turkish language.
  • Gain sufficient academic knowledge about the definition of language, its functions, basic concepts of grammar and linguistics, sounds and sound events, suffixes, ways of deriving words, word groups, sentences, sentence elements, and sentence types.
  • Have sufficient knowledge and skills about classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, and laws and regulations regulating the activities of educational institutions required by the teaching profession.
  • Learns the stages of Turkish literature from a historical perspective.
  • Recognizes word groups and sentence types in Turkish.
  • Have the basic theories and knowledge required by the science of literature.
  • Evaluates literary texts from a critical perspective.
  • It follows scientific, theoretical and practical studies on Turkish and Turkish teaching.
  • Have the knowledge and skills to conduct research on Turkish and Turkish teaching.
  • He/she conveys his/her feelings and thoughts accurately and effectively, verbally and in writing, in accordance with the rules of Turkish.
  • Has listening skills.
  • He/she has speaking skills.
  • He/she has reading skills.
  • Has writing skills.
  • Conducts research on the field.
  • Determines one's own needs and develops learning strategies.
  • Applies the theoretical and practical methods and techniques of Turkish teaching.
  • Analyzes distinguished works of world literature with a contemporary understanding.
  • He teaches Turkish within the framework of the knowledge, skills, methods and techniques required by the teaching profession.
  • It acquires features that produce solutions to the current problems of society.
  • Knows the methods and techniques that will improve students' oral and written expression skills.
  • Examines Turkish textbooks with a multi-faceted and critical understanding.
  • Uses Turkish in an aesthetic manner, in accordance with the rules of correct, beautiful and effective speaking, and in a way that allows good communication and understanding.
  • Having the ability to understand, interpret and analyze Turkey Turkish with grammar and linguistic methods such as phonology, morphology, syntax, semantics and lexicography, he/she can use his/her knowledge in this field for research and development.
  • The knowledge and skills of Turkish language and literature, reading, listening, speaking and writing are acquired in primary education II. Have the knowledge and skills regarding the necessary teaching methods and techniques in transferring and applying them in accordance with the level of the students.
  • Makes a qualitative distinction between literary texts produced for children.
  • Applies grammar rules while improving language skills.

Key Competencies
  • Reading and writing competence
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Students' success during the semester is determined by taking midterm exams, final exams, make-up exams, make-up exams, as well as homework, practice and similar studies, to determine their semester success. At least one midterm exam (midterm) and final exam (final) are held for each course. Students are required to attend theoretical courses at least 70% and practical courses at least 80%. Students who do not meet any of these conditions cannot take the semester exams. In order to graduate from the department, one must take the courses specified in the program (240 credits) and be successful in these courses.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Start: 01.05.2023 / End: 01.05.2026


Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTS

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central examination system called ÖSYS. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Assessment Selection and Placement Center according to the scores they receive from this exam.

FOR FOREIGN STUDENTS

Foreign students can take this program with internationally valid SAT I, ACT, GCE etc. Candidates who receive valid scores according to exam results such as exam results or within the framework of the relevant instructions from the Foreign Student Examination conducted by our University or universities in Turkey are accepted.

FOR EXCHANGE PROGRAMS

The acceptance of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between the partner university.

FOR SPECIAL STUDENTS

Private students can enroll in the courses offered in this program if the relevant academic unit approves them. Since the language of instruction at our university is English in some courses, students must also document their English Language Proficiency in order to enroll in these courses.


Conditions for Success
In order to graduate from the department, one must take the courses specified in the program (240 credits) and be successful in these courses. Students who successfully complete all the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate with the title of TURKISH TEACHER.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Our graduating students are appointed as "Turkish Teachers" in public/private primary and secondary schools affiliated with the Ministry of National Education. In addition, they can work as academicians or scientific experts in the Turkish Education Departments of Education Faculties. Turkish Teachers who graduate from this department can also take on roles such as writing, editor, proofreading, consultancy and management in various media organizations by using their knowledge and experience about Turkish. They can work in educational institutions at home and abroad, archives and museums, world Turkology centers, Turkish Cultural Centers, Turkish Republics, and private and public organizations affiliated with the Turkish Republics.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions , Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode