Yeterlilik Kodu

TR0030021934

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Fener Mah. 53100 Merkez/Rize
Sorumlu Kurum URLhttp://www.erdogan.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ana dili olarak Türkçenin sorumluluk ve şuuruna sahip çıkarak onun her türlü kirlenmesine karşı koyabilecek, Türkçeyi tarihî ve kültürel arka zemini ile kavratabilecek, ulusal bir miras olarak Türkçenin eş zamanlı ve art zamanlı aktarımını sağlayabilecek, Türkçeyi yazılı ve sözlü iletişimde doğru kullanma becerisini kazandırabilecek, Türkçeyi öğrenme, öğretme ve yaşam biçimi olarak benimseyebilecek ve benimsetebilecek, ortaokul kademesindeki gençleri dil bilincine ve sevgisine sahip bir şekilde eğitecek, çağdaş öğretim yaklaşımlarını bilen, modern teknolojiyi kullanabilen Türkçe öğretmenlerini yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alandaki çağdaş bilgilerin edinilmesine zemin hazırlama, bilimsel araştırmalarda ve mesleki faaliyetlerde çağdaş yöntem ve teknolojilerden yararlanabilme konusunda bilgi sahibidir.
  • Eğitim öğretimde dil ve edebiyat ürünlerinin nasıl kullanılacağını bilir ve bunlarla ilgili uygulamalar yapar.
  • Lisans öğrenimi sürecince edindiği bilgi ve becerilerle belirli bir dersin planını oluşturur, uygular ve değerlendirir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki eserleri tanır, bu eserleri yaptığı çalışmalarda kaynak metin olarak kullanır.
  • Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
  • Türkçenin köken ve yapı bakımından özelliklerini bilir, bunlara sözlü ve yazılı iletişim ortamlarında dikkat eder.
  • Türkçe eğitimi alanıyla ilgili kavramları tanır ve kavramlar arası ilişki kurar.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirme konusunda bilgi sahibidir.
  • Dil ve edebiyat alanında oluşturulan eserlerdeki millî ve evrensel değerleri tanır, bu eserler arasında karşılaştırmalar yapar.
  • Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanma becerisine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayıp değerlendirir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal üretir.
  • Kendisini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarından etkin bir şekilde yararlanır.
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkili biçimde kullanabilir.
  • Türkçenin yapısı ve işleyişi hakkında edindiği bilgilerden hareketle çeşitli fikirler üretebilir.
  • Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilir.
  • Türkçenin zengin söz varlığını tanır, bu ürünleri farklı iletişim ortamlarında etkili biçimde kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Bir konuya ilişkin bakış açısını ve bir soruna yönelik çözüm önerilerini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek konunun paydaşlarıyla tartışır.
  • Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişim ortamlarında doğru ve etkin bir şekilde kullanır.
  • Dinleme, konuşma, okuma ve yazma öğrenme alanlarının bütünlüğü ilkesini kavrar.
  • Anlama, sınıflandırma, ilişki kurma, sorgulama, tahmin etme, analiz, sentez, eleştirme ve yaratıcı düşünme becerisini kullanır.
  • Türkçe eğitimi alanında edindiği bilgi, beceri, tutum ve değerleri farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
  • Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel gelişmeleri izler ve bunları mesleki çalışmalarında kullanır.
  • Özel öğretim yöntem ve tekniklerini sınıf içi uygulamalarda etkili biçimde kullanır ve değerlendirir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanarak ürettiği materyallerden öğrenme öğretme ortamlarında yararlanır ve bu ürünlerin etkililiğini değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir ders için yarıyıl uygulamasında yarıyıl içinde, yıl uygulamasında ise yıl içinde en az bir ara sınav yapılır. Bununla birlikte ders içindeki proje, ödev, laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmalar yarıyıl/yıl içi çalışması yerine geçebilir.
  • Ara sınavların ders başarı notuna katkısı %40’tır. Ancak birden fazla ara sınav veya yarıyıl içi çalışması yapılması durumunda birinci ara sınavın katkısı en az %20 olmak zorundadır.
  • Yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınav ve yarıyıl/yıl içi çalışmaların sayısı ve harf notuna katkısının oranı dersin öğretim elemanı tarafından belirlenerek, yarıyılın/yılın ilk haftası içerisinde öğrenci bilgi sistemine girilir.
  • Proje, bitirme çalışması ve seminer dersleri ile okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri için ara sınav yapılmaz. Bu çalışmaların ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ders içi ölçme ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler şunlardır: Yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler, gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri ve alana özgü geliştirilen ölçme araçları ile değerlendirmeye yönelik ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme ve not verme.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Türk Öğrencilerin Kayıt Kabul Şartları

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanununa ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu Kararlarına ve Yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Belirtilen usul ve esaslara göre temel giriş şartları şunlardır:

  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

 Bu konuda öğrenciler için hazırlanan bilgiler web sayfası aracılığı ile   (https://erdogan.edu.tr/Website/Contents.aspx?PageID=276&LangID=1) adaylara duyurulmaktadır.

Uluslararası Öğrencilerin Kayıt Kabul Şartları

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’ne yurt dışından kabul edilecek öğrenci kontenjanları, ilgili akademik birimlerin görüşü alınarak, başvuru tarihleri ile birlikte her yıl Üniversite Senatosu tarafından belirlenerek Üniversitemizin ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın Web sayfalarında (https://www.erdogan.edu.tr/Default.aspx ), (https://oidb.erdogan.edu.tr/) ilan edilir.

Adayların başvuruları; Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kabulü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve üniversite senatosunca belirlenen esaslar doğrultusunda değerlendirilir. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Seçme Sınavı, Türkiye’deki diğer devlet üniversitelerinin yapmış oldukları YÖS sınavları ve ülkelerinde yapılan merkezi sınavlar ya da lise mezuniyet notlarına göre yerleştirme puanları hesaplanarak, tercihlerine göre belirlenen kontenjanlara yerleştirme işlemi yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin Türkçe Öğretmenliği lisans diploması almaya hak kazanabilmesi için; a) Kayıtlı olduğu diploma programının öngördüğü dersleri, uygulamaları, stajları ve benzeri çalışmaları Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, b) Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlaması c) Genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Öğrenciler her yarıyılda/yılda en az bir ara sınav ile yarıyıl/yıl sonu sınavına girerler. Sınav notları 100 puan üzerinden verilir. Her ders için bir yarıyılda/yılda en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavlar, dersin yapısına göre yazılı, proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev, laboratuvar ve benzeri şekilde de uygulanabilir. Yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınavların ders başarı notuna toplam katkısı %40’tır. Yarıyıl/yıl sonu sınavının harf notuna katkısı %60’tır. Yarıyıl sonu sınavında 100 üzerinden en az 50 puan almak zorunludur. Yarıyıl/yıl sonu sınavına girmeyen veya bu sınavdan en az 50 puan alamayan öğrencilere FF harf notu verilir. Öğrenciler aşağıdaki derslerden bütünleme sınavına girebilirler: a) Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme şartlarını sağladıkları ve başarısız oldukları dersler. b) Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme şartlarını sağladıkları halde yarıyıl/yıl sonu sınavına girmedikleri dersler. c) Not yükseltmek amacıyla ortalamaya bağlı olarak DC harf notu ile başarılı oldukları dersler. Bütünleme sınavında alınan not yarıyıl/yılsonu sınav notu yerine geçer. Mezuniyetlerine tek dersi kalan öğrenciler, söz konusu dersin dönemine ve derse kayıt yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın, akademik takvimde belirtilen zamanda, tek ders sınavına girerler. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için, 100 üzerinden en az 60 puan almak zorunludur. Mezuniyet için Derslere Devam Esasları Öğrenciler derslere ve uygulamalara devam etmek ve öğretim elemanının gerekli gördüğü diğer akademik çalışmalara katılmak zorundadırlar. Devamsızlıkların hesaplanmasında ders, staj veya uygulamaların o yarıyıldaki/yıldaki toplam saati esas alınır. Derslere devam durumu, ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından önceki son iş günü mesai saati bitimine kadar öğrenci bilgi sistemine girilir. Devam zorunluluğu teorik derslerde en az %70, uygulamalı derslerde ise %80’dir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarı ile bitiren öğretmen adayları Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, Türkçe öğretmeni olarak çalışırlar. Türkçe dersi dışında, Türk Dili ve Edebiyatı, Drama, Güzel Konuşma ve Yazma, Hızlı Okuma Teknikleri, eski ve yeni Türk Lehçeleri, Edebi Sanatlar, Türk Edebiyatı Tarihi, Edebi Metinler, Halk Bilimi, Yazı Sanatı vb. derslere girerler. Yazar, şair, araştırmacı olabilecekleri gibi editör olarak da çalışabilirler. Çalıştıkları okullarda veya Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler. 4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler. Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021934


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fener Mah. 53100 Merkez/Rize

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ana dili olarak Türkçenin sorumluluk ve şuuruna sahip çıkarak onun her türlü kirlenmesine karşı koyabilecek, Türkçeyi tarihî ve kültürel arka zemini ile kavratabilecek, ulusal bir miras olarak Türkçenin eş zamanlı ve art zamanlı aktarımını sağlayabilecek, Türkçeyi yazılı ve sözlü iletişimde doğru kullanma becerisini kazandırabilecek, Türkçeyi öğrenme, öğretme ve yaşam biçimi olarak benimseyebilecek ve benimsetebilecek, ortaokul kademesindeki gençleri dil bilincine ve sevgisine sahip bir şekilde eğitecek, çağdaş öğretim yaklaşımlarını bilen, modern teknolojiyi kullanabilen Türkçe öğretmenlerini yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alandaki çağdaş bilgilerin edinilmesine zemin hazırlama, bilimsel araştırmalarda ve mesleki faaliyetlerde çağdaş yöntem ve teknolojilerden yararlanabilme konusunda bilgi sahibidir.
  • Eğitim öğretimde dil ve edebiyat ürünlerinin nasıl kullanılacağını bilir ve bunlarla ilgili uygulamalar yapar.
  • Lisans öğrenimi sürecince edindiği bilgi ve becerilerle belirli bir dersin planını oluşturur, uygular ve değerlendirir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki eserleri tanır, bu eserleri yaptığı çalışmalarda kaynak metin olarak kullanır.
  • Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
  • Türkçenin köken ve yapı bakımından özelliklerini bilir, bunlara sözlü ve yazılı iletişim ortamlarında dikkat eder.
  • Türkçe eğitimi alanıyla ilgili kavramları tanır ve kavramlar arası ilişki kurar.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirme konusunda bilgi sahibidir.
  • Dil ve edebiyat alanında oluşturulan eserlerdeki millî ve evrensel değerleri tanır, bu eserler arasında karşılaştırmalar yapar.
  • Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanma becerisine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayıp değerlendirir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal üretir.
  • Kendisini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarından etkin bir şekilde yararlanır.
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkili biçimde kullanabilir.
  • Türkçenin yapısı ve işleyişi hakkında edindiği bilgilerden hareketle çeşitli fikirler üretebilir.
  • Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilir.
  • Türkçenin zengin söz varlığını tanır, bu ürünleri farklı iletişim ortamlarında etkili biçimde kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Bir konuya ilişkin bakış açısını ve bir soruna yönelik çözüm önerilerini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek konunun paydaşlarıyla tartışır.
  • Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişim ortamlarında doğru ve etkin bir şekilde kullanır.
  • Dinleme, konuşma, okuma ve yazma öğrenme alanlarının bütünlüğü ilkesini kavrar.
  • Anlama, sınıflandırma, ilişki kurma, sorgulama, tahmin etme, analiz, sentez, eleştirme ve yaratıcı düşünme becerisini kullanır.
  • Türkçe eğitimi alanında edindiği bilgi, beceri, tutum ve değerleri farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
  • Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel gelişmeleri izler ve bunları mesleki çalışmalarında kullanır.
  • Özel öğretim yöntem ve tekniklerini sınıf içi uygulamalarda etkili biçimde kullanır ve değerlendirir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanarak ürettiği materyallerden öğrenme öğretme ortamlarında yararlanır ve bu ürünlerin etkililiğini değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir ders için yarıyıl uygulamasında yarıyıl içinde, yıl uygulamasında ise yıl içinde en az bir ara sınav yapılır. Bununla birlikte ders içindeki proje, ödev, laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmalar yarıyıl/yıl içi çalışması yerine geçebilir.
  • Ara sınavların ders başarı notuna katkısı %40’tır. Ancak birden fazla ara sınav veya yarıyıl içi çalışması yapılması durumunda birinci ara sınavın katkısı en az %20 olmak zorundadır.
  • Yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınav ve yarıyıl/yıl içi çalışmaların sayısı ve harf notuna katkısının oranı dersin öğretim elemanı tarafından belirlenerek, yarıyılın/yılın ilk haftası içerisinde öğrenci bilgi sistemine girilir.
  • Proje, bitirme çalışması ve seminer dersleri ile okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri için ara sınav yapılmaz. Bu çalışmaların ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ders içi ölçme ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler şunlardır: Yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler, gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri ve alana özgü geliştirilen ölçme araçları ile değerlendirmeye yönelik ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme ve not verme.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Türk Öğrencilerin Kayıt Kabul Şartları

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanununa ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu Kararlarına ve Yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Belirtilen usul ve esaslara göre temel giriş şartları şunlardır:

  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

 Bu konuda öğrenciler için hazırlanan bilgiler web sayfası aracılığı ile   (https://erdogan.edu.tr/Website/Contents.aspx?PageID=276&LangID=1) adaylara duyurulmaktadır.

Uluslararası Öğrencilerin Kayıt Kabul Şartları

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’ne yurt dışından kabul edilecek öğrenci kontenjanları, ilgili akademik birimlerin görüşü alınarak, başvuru tarihleri ile birlikte her yıl Üniversite Senatosu tarafından belirlenerek Üniversitemizin ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın Web sayfalarında (https://www.erdogan.edu.tr/Default.aspx ), (https://oidb.erdogan.edu.tr/) ilan edilir.

Adayların başvuruları; Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kabulü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve üniversite senatosunca belirlenen esaslar doğrultusunda değerlendirilir. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Seçme Sınavı, Türkiye’deki diğer devlet üniversitelerinin yapmış oldukları YÖS sınavları ve ülkelerinde yapılan merkezi sınavlar ya da lise mezuniyet notlarına göre yerleştirme puanları hesaplanarak, tercihlerine göre belirlenen kontenjanlara yerleştirme işlemi yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Öğrencinin Türkçe Öğretmenliği lisans diploması almaya hak kazanabilmesi için; a) Kayıtlı olduğu diploma programının öngördüğü dersleri, uygulamaları, stajları ve benzeri çalışmaları Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, b) Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlaması c) Genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Öğrenciler her yarıyılda/yılda en az bir ara sınav ile yarıyıl/yıl sonu sınavına girerler. Sınav notları 100 puan üzerinden verilir. Her ders için bir yarıyılda/yılda en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavlar, dersin yapısına göre yazılı, proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev, laboratuvar ve benzeri şekilde de uygulanabilir. Yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınavların ders başarı notuna toplam katkısı %40’tır. Yarıyıl/yıl sonu sınavının harf notuna katkısı %60’tır. Yarıyıl sonu sınavında 100 üzerinden en az 50 puan almak zorunludur. Yarıyıl/yıl sonu sınavına girmeyen veya bu sınavdan en az 50 puan alamayan öğrencilere FF harf notu verilir. Öğrenciler aşağıdaki derslerden bütünleme sınavına girebilirler: a) Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme şartlarını sağladıkları ve başarısız oldukları dersler. b) Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme şartlarını sağladıkları halde yarıyıl/yıl sonu sınavına girmedikleri dersler. c) Not yükseltmek amacıyla ortalamaya bağlı olarak DC harf notu ile başarılı oldukları dersler. Bütünleme sınavında alınan not yarıyıl/yılsonu sınav notu yerine geçer. Mezuniyetlerine tek dersi kalan öğrenciler, söz konusu dersin dönemine ve derse kayıt yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın, akademik takvimde belirtilen zamanda, tek ders sınavına girerler. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için, 100 üzerinden en az 60 puan almak zorunludur. Mezuniyet için Derslere Devam Esasları Öğrenciler derslere ve uygulamalara devam etmek ve öğretim elemanının gerekli gördüğü diğer akademik çalışmalara katılmak zorundadırlar. Devamsızlıkların hesaplanmasında ders, staj veya uygulamaların o yarıyıldaki/yıldaki toplam saati esas alınır. Derslere devam durumu, ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından önceki son iş günü mesai saati bitimine kadar öğrenci bilgi sistemine girilir. Devam zorunluluğu teorik derslerde en az %70, uygulamalı derslerde ise %80’dir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarı ile bitiren öğretmen adayları Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, Türkçe öğretmeni olarak çalışırlar. Türkçe dersi dışında, Türk Dili ve Edebiyatı, Drama, Güzel Konuşma ve Yazma, Hızlı Okuma Teknikleri, eski ve yeni Türk Lehçeleri, Edebi Sanatlar, Türk Edebiyatı Tarihi, Edebi Metinler, Halk Bilimi, Yazı Sanatı vb. derslere girerler. Yazar, şair, araştırmacı olabilecekleri gibi editör olarak da çalışabilirler. Çalıştıkları okullarda veya Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler. 4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler. Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021934

Qualification Title
Bachelor's Degree in Turkish Language Teaching
Awarding BodyRecep Tayyip Erdogan University
Awarding Body ContactFener Mah. 53100 Merkez/Rize
Awarding Body Urlwww.erdogan.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The aim of this programme is to train Turkish language teachers who will have the responsibility and consciousness of Turkish as a mother tongue and will be able to resist all kinds of contamination of it, will be able to comprehend Turkish with its historical and cultural background, will be able to provide simultaneous and diachronic transfer of Turkish as a national heritage, will be able to gain the ability to use Turkish correctly in written and oral communication, will be able to adopt and adopt Turkish as a way of learning, teaching and life, will educate young people at the secondary school level with language awareness and love, know contemporary teaching approaches, and use modern technology.
Learning Environments
  • Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.
Description
  • It has knowledge about preparing the ground for the acquisition of contemporary information, scientific researches and using contemporary methods and technologies in professional activities.
  • It knows how to use language and literature products in education and training and makes applications about them.
  • The undergraduate program forms, applies and evaluates a specific course plan with the knowledge and skills gained during the course.
  • Turkish Language and Literature in the field of artifacts are known, these works as a source of texts used in studies.
  • Has the competence to use information and communication technologies along with computer software and hardware knowledge at the level required by Turkish education
  • Know Turkishs characteristics in terms of origin and structure, pay attention to them in verbal and written communication environments
  • Recognizes the concepts related to the field of Turkish education and establishes a relationship between the concepts.
  • Has knowledge about the nature, source, limits, correctness, reliability and validity of knowledge
  • He recognizes national and universal values ??in works created in the field of language and literature and makes comparisons among these works.
  • He has the ability to use advanced knowledge sources related to his field.
  • To conceptualize the events and phenomena related to the field, to analyze with scientific methods and techniques, to interpret and evaluate the data.
  • Defines, analyzes, presents evidence and suggests solutions based on research
  • Evaluates and evaluates the appropriate teaching strategies, methods and techniques taking into account the developmental characteristics, individual differences, characteristics of the subject area and achievements of the students.
  • Using information and communication technologies, it produces material that matches the subject area and needs of the student
  • She recognizes herself as an individual, uses her creative and powerful aspects and develops her weaknesses.
  • Takes responsibility in individual and group work and fulfills the task effectively.
  • Responsible as an individual and group member to solve complex and unforeseen problems encountered in practice.
  • Critically evaluates the knowledge and skills he / she acquires about his / her field
  • They determine learning needs and guide their own learning.
  • It develops a positive attitude towards lifelong learning.
  • It effectively utilizes ways of accessing information.
  • Can use Turkish language properly, beautifully and effectively.
  • It can produce a variety of ideas from the information given about the structure and functioning of the Turkic.
  • He can express his feelings and thoughts verbally and in writing in an effective and understandable way.
  • Turkishs recognizes the existence of rich vocabulary and effectively uses these products in different communication environments.
  • Vocational projects and activities for the social environment in which he / she is aware of social responsibility are planned and implemented
  • Discusses the point of view of a topic and suggestions for solutions to a problem with its stakeholders, supporting quantitative and qualitative data.
  • Uses Turkic language correctly and effectively in verbal and written communication environments.
  • Listening, speaking, reading and writing, learn the principles of the integrity of learning areas
  • It uses understanding, classification, relationship building, interrogation, prediction, analysis, synthesis, criticism and creative thinking.
  • It relates the knowledge, skills, attitudes and values obtained in the field of Turkish education to different disciplines.
  • Turkish's follow scientific developments in the field of education and training and use them in their professional studies
  • Use and evaluate special teaching methods and techniques effectively in classroom applications
  • It utilizes learning materials from materials produced by using information and communication technologies effectively and evaluates the effectiveness of these products
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • For a course, at least one midterm exam is held during the semester in semester practice and at least one midterm exam is held during the year in year practice. However, project, homework, laboratory, practice and similar studies in the course can be substituted for semester / year work.
  • Midterm exams contribute 40% to the course grade. However, in case of more than one midterm exam or in-semester work, the contribution of the first midterm exam must be at least 20%.
  • The number of midterm exams and midterm/year studies conducted during the semester/year and the rate of contribution to the letter grade are determined by the instructor of the course and entered into the student information system within the first week of the semester/year.
  • There is no midterm exam for project, graduation and seminar courses, school experience and teaching practice courses. Measurement and evaluation methods of these studies; exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.

The methods and techniques used in in-course measurement and evaluation are as follows: Written exams, short answer exams, true-false type tests, multiple choice tests, matching tests, oral examinations, homework, observation, interview, performance evaluation, student product file, research papers, research projects, peer evaluation, self-evaluation, self-evaluation, attitude scales and field-specific measurement tools and basic statistical operations on measurement results for evaluation, evaluation of learning outcomes and grading.

Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student achievement.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YÖK is responsible for planning, organising, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

For Turkish Students

The admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the Decisions and Regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. According to the specified procedures and principles, the basic entry requirements are as follows:

- Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.

- To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

 The information prepared for students on this subject is announced to the candidates through the web page (https://erdogan.edu.tr/Website/Contents.aspx?PageID=276&LangID=1).

For International Student Admission

The quotas of students to be admitted to Recep Tayyip Erdoğan University from abroad are determined by the University Senate every year by taking the opinion of the relevant academic units, together with the application dates, and announced on the web pages of our University and the Student Affairs Department (https://www.erdogan.edu.tr/Default.aspx), (https://oidb.erdogan.edu.tr/).

Applications of candidates; Recep Tayyip Erdoğan University International Student Admission is evaluated in accordance with the principles determined by the Presidency of the Council of Higher Education and the University Senate. Recep Tayyip Erdoğan University International Student Selection Exam, YÖS exams held by other state universities in Turkey and central exams held in their countries or according to their high school graduation grades, placement points are calculated and placement is made to the quotas determined according to their preferences.

Conditions for SuccessIn order for the student to be eligible for a Turkish Language Teaching undergraduate diploma; a) To successfully complete the courses, practices, internships and similar studies stipulated by the diploma programme in which he / she is enrolled according to the provisions of Recep Tayyip Erdoğan University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations, b) Successfully complete all 8 semester courses (equivalent to 240 ECTS in total) available in the programme c) The overall academic grade point average must be at least 2.00. (1) Students take at least one midterm and final exam in each semester/year. Exam grades are given out of 100 points. For each course, at least one midterm exam is held in a semester / year. Midterm exams can also be applied as written, project, seminar, field studies, quiz, homework, laboratory and similar according to the structure of the course. (2) The total contribution of the midterm exams held during the semester / year to the course grade is 40%. The contribution of the final exam to the letter grade is 60%. It is compulsory to get at least 50 points out of 100 in the final exam. Students who do not take the semester / year-end exam or fail to get at least 50 points from this exam are given a letter grade of FF. Students can take the make-up exam from the following courses: a) Courses in which they have met the requirements for taking the semester / year-end exam and failed. b) Courses for which they have not taken the semester / year-end exam although they meet the conditions for taking the semester / year-end exam. c) Courses in which they are successful with a DC letter grade depending on the average in order to raise the grade. The grade taken in the make-up exam replaces the semester / year-end exam grade. Students who have only one course left for graduation take the single course exam at the time specified in the academic calendar, regardless of the term of the course in question and whether the course is enrolled or not. In order to be successful in the single course exam, it is compulsory to get at least 60 points out of 100. Attendance Principles for Graduation Students are obliged to attend the courses and practices and participate in other academic studies deemed necessary by the instructor. The calculation of absences is based on the total hours of courses, internships or practices in that semester/year. Attendance to the courses is monitored by the relevant instructor and entered into the student information system until the end of working hours on the last working day before the semester/year-end exams. The attendance requirement is at least 70% in theoretical courses and 80% in practical courses.
Progression Paths (Relationship Type)

Teacher candidates who successfully complete the programme work as Turkish teachers in schools affiliated to the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. Apart from Turkish lessons, they take courses such as Turkish Language and Literature, Drama, Good Speaking and Writing, Fast Reading Techniques, Old and New Turkish Dialects, Literary Arts, History of Turkish Literature, Literary Texts, Folklore, Art of Writing, etc. They can work as writers, poets, researchers as well as editors. They can rise to administrative positions in the schools where they work or within the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. After 4 years of undergraduate education, they can advance their careers by taking master's and doctorate degrees in their fields and become faculty members. If they are successful in the inspectorate exam conducted by the Ministry of National Education of the Republic of Turkey, they can become an inspector.

Legal Basis

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030021934


Qualification Title
Bachelor's Degree in Turkish Language Teaching

Awarding Body
Recep Tayyip Erdogan University

Awarding Body Contact
Fener Mah. 53100 Merkez/Rize

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The aim of this programme is to train Turkish language teachers who will have the responsibility and consciousness of Turkish as a mother tongue and will be able to resist all kinds of contamination of it, will be able to comprehend Turkish with its historical and cultural background, will be able to provide simultaneous and diachronic transfer of Turkish as a national heritage, will be able to gain the ability to use Turkish correctly in written and oral communication, will be able to adopt and adopt Turkish as a way of learning, teaching and life, will educate young people at the secondary school level with language awareness and love, know contemporary teaching approaches, and use modern technology.

Learning Environments
  • Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description
  • It has knowledge about preparing the ground for the acquisition of contemporary information, scientific researches and using contemporary methods and technologies in professional activities.
  • It knows how to use language and literature products in education and training and makes applications about them.
  • The undergraduate program forms, applies and evaluates a specific course plan with the knowledge and skills gained during the course.
  • Turkish Language and Literature in the field of artifacts are known, these works as a source of texts used in studies.
  • Has the competence to use information and communication technologies along with computer software and hardware knowledge at the level required by Turkish education
  • Know Turkishs characteristics in terms of origin and structure, pay attention to them in verbal and written communication environments
  • Recognizes the concepts related to the field of Turkish education and establishes a relationship between the concepts.
  • Has knowledge about the nature, source, limits, correctness, reliability and validity of knowledge
  • He recognizes national and universal values ??in works created in the field of language and literature and makes comparisons among these works.
  • He has the ability to use advanced knowledge sources related to his field.
  • To conceptualize the events and phenomena related to the field, to analyze with scientific methods and techniques, to interpret and evaluate the data.
  • Defines, analyzes, presents evidence and suggests solutions based on research
  • Evaluates and evaluates the appropriate teaching strategies, methods and techniques taking into account the developmental characteristics, individual differences, characteristics of the subject area and achievements of the students.
  • Using information and communication technologies, it produces material that matches the subject area and needs of the student
  • She recognizes herself as an individual, uses her creative and powerful aspects and develops her weaknesses.
  • Takes responsibility in individual and group work and fulfills the task effectively.
  • Responsible as an individual and group member to solve complex and unforeseen problems encountered in practice.
  • Critically evaluates the knowledge and skills he / she acquires about his / her field
  • They determine learning needs and guide their own learning.
  • It develops a positive attitude towards lifelong learning.
  • It effectively utilizes ways of accessing information.
  • Can use Turkish language properly, beautifully and effectively.
  • It can produce a variety of ideas from the information given about the structure and functioning of the Turkic.
  • He can express his feelings and thoughts verbally and in writing in an effective and understandable way.
  • Turkishs recognizes the existence of rich vocabulary and effectively uses these products in different communication environments.
  • Vocational projects and activities for the social environment in which he / she is aware of social responsibility are planned and implemented
  • Discusses the point of view of a topic and suggestions for solutions to a problem with its stakeholders, supporting quantitative and qualitative data.
  • Uses Turkic language correctly and effectively in verbal and written communication environments.
  • Listening, speaking, reading and writing, learn the principles of the integrity of learning areas
  • It uses understanding, classification, relationship building, interrogation, prediction, analysis, synthesis, criticism and creative thinking.
  • It relates the knowledge, skills, attitudes and values obtained in the field of Turkish education to different disciplines.
  • Turkish's follow scientific developments in the field of education and training and use them in their professional studies
  • Use and evaluate special teaching methods and techniques effectively in classroom applications
  • It utilizes learning materials from materials produced by using information and communication technologies effectively and evaluates the effectiveness of these products

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • For a course, at least one midterm exam is held during the semester in semester practice and at least one midterm exam is held during the year in year practice. However, project, homework, laboratory, practice and similar studies in the course can be substituted for semester / year work.
  • Midterm exams contribute 40% to the course grade. However, in case of more than one midterm exam or in-semester work, the contribution of the first midterm exam must be at least 20%.
  • The number of midterm exams and midterm/year studies conducted during the semester/year and the rate of contribution to the letter grade are determined by the instructor of the course and entered into the student information system within the first week of the semester/year.
  • There is no midterm exam for project, graduation and seminar courses, school experience and teaching practice courses. Measurement and evaluation methods of these studies; exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.

The methods and techniques used in in-course measurement and evaluation are as follows: Written exams, short answer exams, true-false type tests, multiple choice tests, matching tests, oral examinations, homework, observation, interview, performance evaluation, student product file, research papers, research projects, peer evaluation, self-evaluation, self-evaluation, attitude scales and field-specific measurement tools and basic statistical operations on measurement results for evaluation, evaluation of learning outcomes and grading.

Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student achievement.


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YÖK is responsible for planning, organising, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

For Turkish Students

The admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the Decisions and Regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. According to the specified procedures and principles, the basic entry requirements are as follows:

- Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.

- To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

 The information prepared for students on this subject is announced to the candidates through the web page (https://erdogan.edu.tr/Website/Contents.aspx?PageID=276&LangID=1).

For International Student Admission

The quotas of students to be admitted to Recep Tayyip Erdoğan University from abroad are determined by the University Senate every year by taking the opinion of the relevant academic units, together with the application dates, and announced on the web pages of our University and the Student Affairs Department (https://www.erdogan.edu.tr/Default.aspx), (https://oidb.erdogan.edu.tr/).

Applications of candidates; Recep Tayyip Erdoğan University International Student Admission is evaluated in accordance with the principles determined by the Presidency of the Council of Higher Education and the University Senate. Recep Tayyip Erdoğan University International Student Selection Exam, YÖS exams held by other state universities in Turkey and central exams held in their countries or according to their high school graduation grades, placement points are calculated and placement is made to the quotas determined according to their preferences.


Conditions for Success
In order for the student to be eligible for a Turkish Language Teaching undergraduate diploma; a) To successfully complete the courses, practices, internships and similar studies stipulated by the diploma programme in which he / she is enrolled according to the provisions of Recep Tayyip Erdoğan University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations, b) Successfully complete all 8 semester courses (equivalent to 240 ECTS in total) available in the programme c) The overall academic grade point average must be at least 2.00. (1) Students take at least one midterm and final exam in each semester/year. Exam grades are given out of 100 points. For each course, at least one midterm exam is held in a semester / year. Midterm exams can also be applied as written, project, seminar, field studies, quiz, homework, laboratory and similar according to the structure of the course. (2) The total contribution of the midterm exams held during the semester / year to the course grade is 40%. The contribution of the final exam to the letter grade is 60%. It is compulsory to get at least 50 points out of 100 in the final exam. Students who do not take the semester / year-end exam or fail to get at least 50 points from this exam are given a letter grade of FF. Students can take the make-up exam from the following courses: a) Courses in which they have met the requirements for taking the semester / year-end exam and failed. b) Courses for which they have not taken the semester / year-end exam although they meet the conditions for taking the semester / year-end exam. c) Courses in which they are successful with a DC letter grade depending on the average in order to raise the grade. The grade taken in the make-up exam replaces the semester / year-end exam grade. Students who have only one course left for graduation take the single course exam at the time specified in the academic calendar, regardless of the term of the course in question and whether the course is enrolled or not. In order to be successful in the single course exam, it is compulsory to get at least 60 points out of 100. Attendance Principles for Graduation Students are obliged to attend the courses and practices and participate in other academic studies deemed necessary by the instructor. The calculation of absences is based on the total hours of courses, internships or practices in that semester/year. Attendance to the courses is monitored by the relevant instructor and entered into the student information system until the end of working hours on the last working day before the semester/year-end exams. The attendance requirement is at least 70% in theoretical courses and 80% in practical courses.

Progression Paths (Relationship Type)

Teacher candidates who successfully complete the programme work as Turkish teachers in schools affiliated to the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. Apart from Turkish lessons, they take courses such as Turkish Language and Literature, Drama, Good Speaking and Writing, Fast Reading Techniques, Old and New Turkish Dialects, Literary Arts, History of Turkish Literature, Literary Texts, Folklore, Art of Writing, etc. They can work as writers, poets, researchers as well as editors. They can rise to administrative positions in the schools where they work or within the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. After 4 years of undergraduate education, they can advance their careers by taking master's and doctorate degrees in their fields and become faculty members. If they are successful in the inspectorate exam conducted by the Ministry of National Education of the Republic of Turkey, they can become an inspector.


Legal Basis

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address