Yeterlilik Kodu | TR0030016950 | |
Yeterlilik Adı | Uçak Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Uçak Mühendisliği Bölümü, askeri ve sivil uçakların bakım ve onarım konuları ile Türkiye Uçak Sanayi'nin geliştireceği yeni tip uçakların tasarımı ve imalatı konularında mühendisler yetiştirmeyi, uçaklar ve havacılıkla ilgili araştırma ve uygulama çalışmalarını yürütmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | İTÜ Uçak Mühendisliği Bölümü, geniş öğretim üyesi kadrosu ve modern laboratuvar olanaklarıyla Uçak Mühendisliği lisans programını yetkin şekilde yürütmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009/30.09.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Uçak Mühendisliği hava içinde hareket eden uçak, helikopter, roket gibi araçlar ile silah sistemlerine ait mermi gibi yapıların tasarım ve geliştirilmesini amaçlayan bir mühendislik dalıdır. Bu mühendislik dalında, aynı zamanda, anılan araçların bakım, onarım ve işletimine ilişkin beceri geliştirebilmek için gerekli altyapı da kazanılmaktadır. Uçak mühendisliği, anılanların yanısıra kara taşıtları gibi diğer endüstri dallarını ilgilendiren konularda da araştırma-geliştirme ve tasarım etkinliklerine katkıda bulunur. Dolayısıyla uçak mühendislerinin savunma ve uçak endüstrisinden otomotiv endüstrisine kadar uzanan geniş bir alanda iş bulma olanağı vardır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016950
ISCO 08
ISCO 08
Uçak Mühendisliği Bölümü, askeri ve sivil uçakların bakım ve onarım konuları ile Türkiye Uçak Sanayi'nin geliştireceği yeni tip uçakların tasarımı ve imalatı konularında mühendisler yetiştirmeyi, uçaklar ve havacılıkla ilgili araştırma ve uygulama çalışmalarını yürütmeyi amaçlamaktadır.
Uçak Mühendisliği lisans programının eğitim amaçları, mezunlarının Uçak Mühendisliği ve ilgili mühendislik ve bilimsel alanlarda aşağıdaki kariyer ve profesyonel başarıları elde etmelerini sağlamaktır:
1) Yerel, ulusal ve/veya uluslararası organizasyonlarda ve/veya lisansüstü programlarda başarılı bir şekilde istihdam edilmek ve mesleklerine hizmet etmek.
2) Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak yaşam boyu öğrenme deneyimleriyle profesyonel gelişimlerini sürdürmek.
3) Uçak Mühendisliği ve ilgili mühendislik ve bilimsel alanlarda zorlu sorunlar için anlamlı çözümler geliştiren ve/veya takım üyeleri olarak katkıda bulunan başarılı ve pratik mühendisler olmak, ya da eğitim ve yeni bilgi üretimi için disiplinlerarası çalışmalar yürüten önde gelen, seçkin akademisyenler olarak hizmet vermek.
İTÜ Uçak Mühendisliği Bölümü, geniş öğretim üyesi kadrosu ve modern laboratuvar olanaklarıyla Uçak Mühendisliği lisans programını yetkin şekilde yürütmektedir.
Derslik, laboratuvar, kütüphane ve uygulamalı proje çalışma ortamlarında örgün eğitim-öğretim yapılmaktadır.
İTÜ Uçak Mühendisliği lisans programı mezunları ve öğrencileri, uçak ve havacılık sektöründe, Türkiye'nin değişik bölge ve şehirlerinde hizmet veren ulusal ve çok-uluslu şirketlerde, araştırma enstitülerinde, savunma endüstrisine hizmet veren mühendislik kuruluşlarında ve diğer pek çok alanda, gerek araştırma-geliştirme gerekse üretim ve/veya pazarlama birimlerinde rahatlıkla iş ve staj olanakları bulabilmektedirler.
- Matematik, Bilim ve Mühendislik bilgilerini uygular.
- Veri analizi yapabilmek ve deney tasarlayıp yürütür.
- İhtiyacı karşılayacak sistem, bileşen ve süreçleri dizayn eder.
- Displinler arası çalışma gerçekleştirir.
- Mühendislik problemlerini belirleyebilme, formüle eder ve çözer.
- Mesleki ve ahlaki sorumluluklarını anlar.
- Etkili bir şekilde iletişim kurar.
- Global/sosyal anlamda mühendislik çözümlerinin etkilerini anlar.
- Hayat boyu öğrenimin önemini kavrar. ve benimser.
- Modern meselelerle ilgili bilgi sahibi olur.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009/30.09.2028
- Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
- Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.
Uçak Mühendisliği hava içinde hareket eden uçak, helikopter, roket gibi araçlar ile silah sistemlerine ait mermi gibi yapıların tasarım ve geliştirilmesini amaçlayan bir mühendislik dalıdır. Bu mühendislik dalında, aynı zamanda, anılan araçların bakım, onarım ve işletimine ilişkin beceri geliştirebilmek için gerekli altyapı da kazanılmaktadır. Uçak mühendisliği, anılanların yanısıra kara taşıtları gibi diğer endüstri dallarını ilgilendiren konularda da araştırma-geliştirme ve tasarım etkinliklerine katkıda bulunur. Dolayısıyla uçak mühendislerinin savunma ve uçak endüstrisinden otomotiv endüstrisine kadar uzanan geniş bir alanda iş bulma olanağı vardır.
Bu çerçevede uçak mühendislerinin başlıca çalışma alanlarına ait bazı örnekler şöyle sıralanabilir:
Türk Havacılık Sanayi (TAI)
Türk Motor Sanayi (TEI)
Türk Hava Yolları (THY)
Hava İkmal Bakım Merkezleri (HİBM)
Tubitak Sage
Roketsan
Ticari Havayolu şirkertleri
Uçak Bakım Şirketleri (MNG Teknik)
Otomotiv sanayi (Isuzu, BMC, Renault, Hyundai)
Endüstri (Arçelik, Beko, Infotron , AEG, Bosch, Momentus)
Kamu : Belediye, Bakanlık, Savunma Sanayi Planlama Koordinasyon Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatı, Sivil Havacılık Gn. Md.
Üniversiteler, HHO
Yurtdışı : NASA, Üniversiteler, Özel sektör
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016950 | |
Qualification Title | Aeronautical Engineering Bachelor of Science (30% English) | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Motor vehicles, ships and aircraft | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Aeronautical Engineering aims to train engineers in the maintenance and repair of military and civilian aircraft, as well as in the design and manufacturing of new types of aircraft to be developed by the Turkish Aircraft Industry. It also seeks to conduct research and practical studies related to aircraft and aviation. | |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | (1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET). | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students who have successfully completed all courses in the curriculum, the Graduation Design Project, fulfilled the required internship, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are considered to have completed their studies. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Aeronautical engineering is an engineering branch dealing with the designing and developing of aircrafts, helicopters, rockets and bullets of weapon systems which are moving in the air. Furthermore, it is possible to gain required ability in order to develop skills subjected to repair, maintenance and operation of the vehicles mentioned above. Alternatively, aeronautical engineering contributes also on the topics covering such as land vehicles to R&D and Design activities. Consequently Aeronautical Engineers have the opportunity to obtain employment in a wide range among Aircraft and Defense to Automotive Industries. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030016950
ISCO 08
ISCO 08
The Department of Aeronautical Engineering aims to train engineers in the maintenance and repair of military and civilian aircraft, as well as in the design and manufacturing of new types of aircraft to be developed by the Turkish Aircraft Industry. It also seeks to conduct research and practical studies related to aircraft and aviation.
The educational objectives of the Aeronautical Engineering undergraduate program are for its graduates to achieve the following career and professional accomplishments in Aeronautical Engineering and related engineering and scientific fields are:
1) To be successfully employed and to serve their profession locally, nationally and/or internationally in organizations and/or in graduate programs
2) To continue their professional development through life-long learning experiences using appropriate learning strategies
3) To become successful and practical engineers who develop meaningful solutions individually and/or contribute as team members for the challenging problems in Aeronautical Engineering and related engineering and scientific fields or to serve as leading, outstanding academics who carry out interdisciplinary studies for education and for producing new knowledge
- The Department of Aeronautical Engineering at Istanbul Technical University (ITU) effectively conducts the Aeronautical Engineering undergraduate program with its large faculty and modern laboratory facilities. Education and training are provided through face-to-face instruction in classrooms, laboratories, libraries, and applied project work environments.
- Graduates and students of the ITU Aeronautical Engineering undergraduate program can easily find job and internship opportunities in national and multinational companies serving various regions and cities in Türkiye, research institutes, engineering organizations serving the defense industry, and many other fields. These opportunities span across research and development as well as production and/or marketing departments.
- Ability to Apply Knowledge of Mathematics,Science, and Engineering
- Ability to Design and Conduct Experiments,as well as to Analyze and Interpret Data
- Ability to Design a System, Component, or Process to Meet Desired Needs
- Ability to Function on Multi-Disciplinary Teams
- Ability to Identify, Formulate, and Solve Engineering Problems
- Understanding of Professional and Ethical Responsibility
- Ability to Communicate Effectively
- Broad Education Necessary to Understand the Impact of Engineering Solutions in a Global/Societal Context
- Recognition of the Need For, and an Ability to Engage in Life-Long Learning
- Knowledge of Contemporary Issues
- Ability to Use the Techniques, Skills, and Modern Engineering Tools Necessary for Engineering Practice
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
(1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average.
(2) A student's performance in a course is determined by the final grade. The meanings of the letter grades are as follows:
a) A student receiving one of the grades (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) A student receiving one of the grades (DC+), (DC), (DD+), or (DD) is considered to have conditionally passed the course.
c) A student receiving an (FF) grade is considered to have failed the course.
ç) A student receiving a (VF) grade is not eligible to take the final exam and is considered to have failed the course.
(3) The meanings of other letters used in addition to the final grade letters are as follows:
a) BL: Passed a non-credit course.
b) BZ: Failed a non-credit course.
c) T: Indicates that the student has withdrawn from a course within the time frame specified in the second and third paragraphs of Article 17 of this Regulation.
ç) E: Assigned to a student who could not complete their project, graduation design project, final assignment, or similar work within the specified period. The instructor determines when the work should be completed. A student who fails to complete the work within the specified time will be given an FF grade.
To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these monitoring and evaluation results are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs’ competencies is ensured.
YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET).
- To be admitted to the program, candidates must have graduated from secondary education institutions and passed the examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) related to undergraduate education. Foreign nationals and students who have completed their entire secondary education abroad must meet the conditions specified in the provisions set by the Council of Higher Education and the University Senate, in accordance with paragraph (f) of Article 14 of Law No. 2547, in order to complete their final registration for the program.
Aeronautical engineering is an engineering branch dealing with the designing and developing of aircrafts, helicopters, rockets and bullets of weapon systems which are moving in the air. Furthermore, it is possible to gain required ability in order to develop skills subjected to repair, maintenance and operation of the vehicles mentioned above. Alternatively, aeronautical engineering contributes also on the topics covering such as land vehicles to R&D and Design activities. Consequently Aeronautical Engineers have the opportunity to obtain employment in a wide range among Aircraft and Defense to Automotive Industries.
Turkish Aerospace Industries (TAI)
Turkish Engine Industries (TEI)
Turkish Airlines (THY)
Air Supply and Maintenance CentersT
TUBITAK SAGE
Roketsan Commercial
Airline Companies
Aircraft Maintenance Companies(MNGAir)
Automotive Industries (Isuzu,BMC, Renault, Hyundai)
Industry (Arçelik, Beko, Infotron , AEG, Bosch, Momentus)
Public : Municipality, Ministry, Defence Industry Planning and CoordinationDirectorate ,State Planning Organization,
Directoriate General of Civil AviationUniversities
Overseas : NASA, Universities, Private sector
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid indefinetely.