Yeterlilik Kodu | TR0030036212 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Altınbaş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altınbaş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Altınbaş Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü 4 yıllık bir program çerçevesinde öğrencilerini alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak, yenilikçi ve girişimci kişiler olarak yetiştirmeyi hedefler. Programın ilk yılı, Sosyal Bilimlerin temel zorunlu derslerinden oluşmaktadır. İkinci, üçüncü ve dördüncü yıllar ise ağırlıklı olarak Uluslararası İlişkiler kuramları, kurumları, tartışmaları ve Avrupa Birliği ile Orta Doğu gibi bölgesel, alan çalışmalarına ayrılmış bulunmaktadır. Sunulan seçmeli dersler, öğrencilerin farklı bölgesel çalışmalara ve ilgi duydukları konulara odaklanmalarına izin vermektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için öğrenciler, ara sınavlardan ve diğer kurslardan ayrı olarak, final sınavına tabi tutulurlar. Dönem başına en az bir ara sınav yapılır. Ara Sınavların yanı sıra, önceden duyuru yapılmadan sınavlar yapılabilir. Final sınavları, üniversitenin ilan ettiği programa göre yapılır. Final notları, final sınavındaki puanı, orta sınav sınavlarındaki puanlar ve yarıyıldaki ders çalışması ve sınıf katılımı dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından belirlenir. Kabul edilebilir mazeretler nedeniyle final sınavına giremeyen öğrencilere makyaj sınavı yapılır. Final notları harf notlarıyla ifade edilir. AA harfi 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 ve F 0.00'dir. Öğrencilerin performans düzeyi, dönem not ortalaması ve kümülatif not ortalaması hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten kazandığı kredi puanları, dersin kredi saatlerini ve son harf notunun değerini çarparak hesaplanır. Tekrarlanan kurslar için son sınıf hesaba katılmaz. Tüm notlar öğrencinin transkriptinde gösterilir. Minimum kümülatif not ortalaması ve asgari yarıyıl not ortalaması olan öğrenciler tatmin edici statüsündedir. Kümülatif not ortalamaları 3.00-3.49 olan öğrenciler, onur öğrencisi statüsündedir ve 3.50-4.00 olan öğrenciler yüksek onur statüsündedir. Kümülatif not ortalamasına ve bir dönem not ortalamasının 2.00'ın altındaki öğrencilerin durumu yetersizdir. Yeterli statüye sahip olmayan, ikinci veya daha yüksek yarıyılında birikimli bir not ortalaması 1.80'in altında olan öğrenciler, yalnızca en az 1.80 kümülatif not ortalamasına ulaşana kadar dersleri tekrarlayabilirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından yapılan değerlendirme sonucu 04 Temmuz 2024 – 04 Temmuz 2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Uluslararası İlişkiler Bölümü AKREDİTASYON almaya hak kazanmıştır. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olanlar uluslararası ilişkiler alanında Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı gibi kamu kurumlarında ve bankacılık, medya, düşünce kuruluşları, sivil toplum örgütlerinde ve özel şirketlerin İnsan Kaynakları gibi çeşitli birimlerinde çalışırlar. Mezunlar bu alanlarda çalışabilmek üzere gerekli temel ve teknik bilgilerle ve iletişim, yabancı dil, takım çalışması gibi becerilerle donatılmış olarak yetiştirilirler. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanun 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030036212
ISCO 08
ISCO 08
Altınbaş Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü 4 yıllık bir program çerçevesinde öğrencilerini alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak, yenilikçi ve girişimci kişiler olarak yetiştirmeyi hedefler. Programın ilk yılı, Sosyal Bilimlerin temel zorunlu derslerinden oluşmaktadır. İkinci, üçüncü ve dördüncü yıllar ise ağırlıklı olarak Uluslararası İlişkiler kuramları, kurumları, tartışmaları ve Avrupa Birliği ile Orta Doğu gibi bölgesel, alan çalışmalarına ayrılmış bulunmaktadır. Sunulan seçmeli dersler, öğrencilerin farklı bölgesel çalışmalara ve ilgi duydukları konulara odaklanmalarına izin vermektedir.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.
- Uluslararası ilişkiler kuramları, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası örgütler, dış politika, Avrupa çalışmaları, uluslararası güvenlik ve barış çalışmaları gibi uluslararası ilişkilerin çalışma alanlarındaki teori, kavram ve olguları algılar ve bunlardan faydalanır.
- Uluslararası ilişkiler teorilerini kullanarak güncel yerel, bölgesel ve küresel olayları inceler.
- Niceliksel ve niteliksel analiz yaparak, uluslararası ilişkilerin güncel ve tarihsel meseleleri hakkında çıkarımlar yapar.
- Devlet, siyasi süreçler, siyasal sistemler ve uluslararası aktörler arasındaki ilişkiler konularını kapsamlı şekilde analiz eder.
- Kamu ve özel kuruluşlarla sivil toplum örgütlerinde yetkin ve sorumlu bir şekilde yer alır, onları yönetir ve çalışma süreçlerini etkin bir şekilde yönlendirir.
- Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
- Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
- Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
- Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
- Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
- Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
- Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
- Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
- Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Öğrenme Yetkinliği
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için öğrenciler, ara sınavlardan ve diğer kurslardan ayrı olarak, final sınavına tabi tutulurlar. Dönem başına en az bir ara sınav yapılır. Ara Sınavların yanı sıra, önceden duyuru yapılmadan sınavlar yapılabilir. Final sınavları, üniversitenin ilan ettiği programa göre yapılır. Final notları, final sınavındaki puanı, orta sınav sınavlarındaki puanlar ve yarıyıldaki ders çalışması ve sınıf katılımı dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından belirlenir. Kabul edilebilir mazeretler nedeniyle final sınavına giremeyen öğrencilere makyaj sınavı yapılır. Final notları harf notlarıyla ifade edilir. AA harfi 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 ve F 0.00'dir.
Öğrencilerin performans düzeyi, dönem not ortalaması ve kümülatif not ortalaması hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten kazandığı kredi puanları, dersin kredi saatlerini ve son harf notunun değerini çarparak hesaplanır. Tekrarlanan kurslar için son sınıf hesaba katılmaz. Tüm notlar öğrencinin transkriptinde gösterilir. Minimum kümülatif not ortalaması ve asgari yarıyıl not ortalaması olan öğrenciler tatmin edici statüsündedir. Kümülatif not ortalamaları 3.00-3.49 olan öğrenciler, onur öğrencisi statüsündedir ve 3.50-4.00 olan öğrenciler yüksek onur statüsündedir. Kümülatif not ortalamasına ve bir dönem not ortalamasının 2.00'ın altındaki öğrencilerin durumu yetersizdir. Yeterli statüye sahip olmayan, ikinci veya daha yüksek yarıyılında birikimli bir not ortalaması 1.80'in altında olan öğrenciler, yalnızca en az 1.80 kümülatif not ortalamasına ulaşana kadar dersleri tekrarlayabilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu”yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından yapılan değerlendirme sonucu 04 Temmuz 2024 – 04 Temmuz 2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Uluslararası İlişkiler Bölümü AKREDİTASYON almaya hak kazanmıştır.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Bu programdan mezun olanlar uluslararası ilişkiler alanında Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı gibi kamu kurumlarında ve bankacılık, medya, düşünce kuruluşları, sivil toplum örgütlerinde ve özel şirketlerin İnsan Kaynakları gibi çeşitli birimlerinde çalışırlar. Mezunlar bu alanlarda çalışabilmek üzere gerekli temel ve teknik bilgilerle ve iletişim, yabancı dil, takım çalışması gibi becerilerle donatılmış olarak yetiştirilirler. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanun
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030036212 | |
Qualification Title | Bachelor of Arts (BA) Degree in International Relations | |
Awarding Body | Altinbas University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Political sciences and civics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of International Relations at the School of Economics, Administrative and Social Sciences at Altınbaş University carries out a 4-year program to educate its students as innovative and entrepreneurial graduates in their field with advanced knowledge and communication skills. The program is composed of one-year of basic compulsory courses on social sciences. Second, third and fourth years are mainly devoted to International Relations theories, institutions, debates, and regional, area studies such as the European Union and the Middle East studies. Students choose from different elective courses, which allows students to focus on particular areas/topics. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal or distance education. This programme is offered in English. | |
Description |
| |
Key Competencies | The following key competencies are acquired at an advanced level.
| |
Further Info | For each course, students are subjected to a final exam, separate from the mid-term exams and other courses. There is at least one mid-term exam per term. In addition to mid-term exams, exams can be held without prior announcement. Final exams are held according to the programme announced by the university. Final grades are determined by the instructors taking into account the score in the final exam, the scores in the midterm exams and the course work and class participation during the semester. Students who cannot take the final exam due to acceptable excuses are given a make-up exam. Final grades are expressed in letter grades. AA is 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 and F 0.00. Students' performance level is determined by calculating the semester grade point average and cumulative grade point average. The credit points earned by a student in a course are calculated by multiplying the credit hours of the course and the value of the final letter grade. The final grade is not counted for repeated courses. All grades are shown on the student's transcript. Students with a minimum cumulative grade point average and a minimum semester grade point average are in satisfactory status. Students with cumulative GPAs of 3.00-3.49 are in honours status and students with 3.50-4.00 are in high honours status. Students with a cumulative GPA and a semester GPA below 2.00 have unsatisfactory status. Students without unsatisfactory status, who have a cumulative GPA below 1.80 in their second or higher semester, may repeat courses only until they reach a cumulative GPA of at least 1.80. | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programmes; - YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. - ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares the ‘Institutional Feedback Report’ for the external evaluation of higher education institutions. As a result of the evaluation made by the Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR), the Department of International Relations has been awarded Accreditation to be valid between 04 July 2024 - 04 July 2028. | |
Access Requirements | 1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions. 2. To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by The Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. 3. As a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by OSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, to be placed in undergraduate programmes that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program work as international relations experts in the public sector –such as the Ministry of Foreign Affairs or the Ministry for European Union Affairs– and in the private sector, including banking, media, research institutes, civil society organizations and in various departments of private companies (such as Human Resources Department), among others. The graduates of this program are equipped with fundamental and technical knowledge and communication skills, foreign language skills, teamwork skills in order to be able to work in these areas. Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree. Undergraduate students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030036212
ISCO 08
ISCO 08
The Department of International Relations at the School of Economics, Administrative and Social Sciences at Altınbaş University carries out a 4-year program to educate its students as innovative and entrepreneurial graduates in their field with advanced knowledge and communication skills. The program is composed of one-year of basic compulsory courses on social sciences. Second, third and fourth years are mainly devoted to International Relations theories, institutions, debates, and regional, area studies such as the European Union and the Middle East studies. Students choose from different elective courses, which allows students to focus on particular areas/topics.
Education and training are carried out in the form of formal or distance education. This programme is offered in English.
- Perceives and makes use of theories, concepts and phenomena in the fields of International Relations including theories of international relations, comparative politics, international organizations, foreign policy, European studies, international security and peace studies.
- Examines contemporary local, regional and global affairs by utilizing theories of international relations.
- Makes inferences about contemporary and historical issues of international relations through qualitative and quantitative analyses.
- Analyzes states, political processes, political systems and relations among international actors.
- Takes part in public and private institutions as well as in civil society organizations in a competent and responsible manner, serve in administrative positions and lead their operations effectively.
- Outlines the major global actors, conditions and dynamics in the globalized world and international milieu
- Makes use of methods and tools required to effectively collect and analyze data.
- Adapts himself/herself to complex and ever-changing conditions in a global world.
- Relates the national and international legal framework that regulates the national and international activities in the field to his/her work in the field.
- Interprets his/her world, country, society and himself/herself; demonstrates awareness of the ethical issues, social rights, values and responsibilities towards others and self.
- Makes use of not only his/her own discipline but related fields as well; develops an interdisciplinary approach and practice.
- Evaluates the developments and trends in science and technology; shows personal and institutional entrepreneurship improves himself/herself through life-long learning.
- Communicates his/her opinions effectively using oral, written, graphic and technological means; fluently explains his/her perspective in English.
- Assumes responsibility in individual and collective settings; solves problems both as an individual and a member or leader of a team.
The following key competencies are acquired at an advanced level.
- Ability to Work Independently and Take Responsibility
- Learning Competence
- Communication and Social Competence
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
For each course, students are subjected to a final exam, separate from the mid-term exams and other courses. There is at least one mid-term exam per term. In addition to mid-term exams, exams can be held without prior announcement. Final exams are held according to the programme announced by the university. Final grades are determined by the instructors taking into account the score in the final exam, the scores in the midterm exams and the course work and class participation during the semester. Students who cannot take the final exam due to acceptable excuses are given a make-up exam. Final grades are expressed in letter grades. AA is 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 and F 0.00.
Students' performance level is determined by calculating the semester grade point average and cumulative grade point average. The credit points earned by a student in a course are calculated by multiplying the credit hours of the course and the value of the final letter grade. The final grade is not counted for repeated courses. All grades are shown on the student's transcript. Students with a minimum cumulative grade point average and a minimum semester grade point average are in satisfactory status. Students with cumulative GPAs of 3.00-3.49 are in honours status and students with 3.50-4.00 are in high honours status. Students with a cumulative GPA and a semester GPA below 2.00 have unsatisfactory status. Students without unsatisfactory status, who have a cumulative GPA below 1.80 in their second or higher semester, may repeat courses only until they reach a cumulative GPA of at least 1.80.
To monitor the quality of higher education programmes;
- YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares the ‘Institutional Feedback Report’ for the external evaluation of higher education institutions.
As a result of the evaluation made by the Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR), the Department of International Relations has been awarded Accreditation to be valid between 04 July 2024 - 04 July 2028.
1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by The Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. As a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by OSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, to be placed in undergraduate programmes that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates.
The graduates of this program work as international relations experts in the public sector –such as the Ministry of Foreign Affairs or the Ministry for European Union Affairs– and in the private sector, including banking, media, research institutes, civil society organizations and in various departments of private companies (such as Human Resources Department), among others. The graduates of this program are equipped with fundamental and technical knowledge and communication skills, foreign language skills, teamwork skills in order to be able to work in these areas. Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree. Undergraduate students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
