Yeterlilik Kodu

TR0030220932

Yeterlilik Adı
Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Siyaset bilimleri ve yurttaşlık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Alandaki temel teorik yaklaşımları öğrenme ve politika uygulamalarını yorumlamada bunları kullanabilme.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenciler temel kavram ve kuramsal bilgileri anlar ve Uluslararası İlişkilerin işleyişine dair yapısal unsurların tarihî, hukuki, siyasi, sosyo-kültürel ve iktisadi boyutları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir
  • Öğrenciler devletler, uluslararası örgütler ve öbekler gibi Uluslararası İlişkilerde rol oynayan oyuncuları ve etkilerini bilir
  • Öğrenciler Uluslararası İlişkilerin yapısı ve devletlerin davranışlarını tahlil ederek yorumlayıcı ve açıklayıcı bilgiler üretebilir
  • Öğrenciler iyi bir Uluslararası İlişkiler uzmanı olarak gözlem, eleştiri, yorum ve değerlendirmeler yapabilir
  • Öğrenciler uluslararası siyasal gelişmeleri takip edebilir, olaylar arasında bağlantılar kurabilir ve bunları mukayeseli olarak açıklayabilir
  • Öğrenciler ulusal ve uluslararası zeminlerde Uluslararası İlişkiler alanındaki gelişmeler ve değişiklikler hakkında bilgi verici tartışmalar yapabilir
  • Öğrenciler alanın gerektirdiği bilgi ve becerileri edinme yollarını bilir ve bunları hayatında tatbik etme istek ve bilincine sahiptir
  • Öğrenciler alanında yararlanabileceği mesleki, teknik ve teknolojik araçları kullanmayı öğrenebilir
  • Öğrenciler Uluslararası İlişkilerdeki gelişmeleri gerek edindiği bilgiler gerekse disiplinler arası veriler desteğiyle sorgulayıcı bir mantıkla değerlendirip yazılı ve sözlü olarak başkalarına aktarabilir
  • Öğrenciler derslerde ve okul içi mekânlarda bireysel sunumlar yapabilir
  • Öğrenciler alanda edinmiş olduğu bilgilerin uygulanmasına yönelik yöntemleri bilir ve bunları kuramsal bakışla kullanabilir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı

90-100 AA 4.0

85-89 BA 3.5

80-84 BB 3.0

75-79 CB 2.5

70-74 CC 2.0

65-69 DC 1.5

60-64 DD 1.0

50-59 FD 0.5

49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır.

Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Öğrencilerin minimum 21 kredilik ders alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir. Derslerin tamamlanmasının ardından yüksek lisans öğrencileri, yazdıkları tezlerin savunma sınavına girer. Tez savunmasında başarılı olanlar yüksek lisans derecesi alır. Doktora öğrencileri, dersleri tamamladıktan sonra ve tez çalışmasından önce yeterlilik sınavına girer.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Lisans mezuniyet belgesi, ALES ve dil sınavı

Başarma ŞartlarıEn az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yüksek lisans öğrencilerimizin büyük bir kısmı ya bürokraside çalışmakta ya da doktora programına devam etmektedir. Doktora düzeyindeki mezunlarımız, akademisyen olarak çalışmalarını sürdürmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220932


Yeterlilik Adı
Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Alandaki temel teorik yaklaşımları öğrenme ve politika uygulamalarını yorumlamada bunları kullanabilme.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenciler temel kavram ve kuramsal bilgileri anlar ve Uluslararası İlişkilerin işleyişine dair yapısal unsurların tarihî, hukuki, siyasi, sosyo-kültürel ve iktisadi boyutları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir
  • Öğrenciler devletler, uluslararası örgütler ve öbekler gibi Uluslararası İlişkilerde rol oynayan oyuncuları ve etkilerini bilir
  • Öğrenciler Uluslararası İlişkilerin yapısı ve devletlerin davranışlarını tahlil ederek yorumlayıcı ve açıklayıcı bilgiler üretebilir
  • Öğrenciler iyi bir Uluslararası İlişkiler uzmanı olarak gözlem, eleştiri, yorum ve değerlendirmeler yapabilir
  • Öğrenciler uluslararası siyasal gelişmeleri takip edebilir, olaylar arasında bağlantılar kurabilir ve bunları mukayeseli olarak açıklayabilir
  • Öğrenciler ulusal ve uluslararası zeminlerde Uluslararası İlişkiler alanındaki gelişmeler ve değişiklikler hakkında bilgi verici tartışmalar yapabilir
  • Öğrenciler alanın gerektirdiği bilgi ve becerileri edinme yollarını bilir ve bunları hayatında tatbik etme istek ve bilincine sahiptir
  • Öğrenciler alanında yararlanabileceği mesleki, teknik ve teknolojik araçları kullanmayı öğrenebilir
  • Öğrenciler Uluslararası İlişkilerdeki gelişmeleri gerek edindiği bilgiler gerekse disiplinler arası veriler desteğiyle sorgulayıcı bir mantıkla değerlendirip yazılı ve sözlü olarak başkalarına aktarabilir
  • Öğrenciler derslerde ve okul içi mekânlarda bireysel sunumlar yapabilir
  • Öğrenciler alanda edinmiş olduğu bilgilerin uygulanmasına yönelik yöntemleri bilir ve bunları kuramsal bakışla kullanabilir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı

90-100 AA 4.0

85-89 BA 3.5

80-84 BB 3.0

75-79 CB 2.5

70-74 CC 2.0

65-69 DC 1.5

60-64 DD 1.0

50-59 FD 0.5

49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır.

Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Öğrencilerin minimum 21 kredilik ders alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir. Derslerin tamamlanmasının ardından yüksek lisans öğrencileri, yazdıkları tezlerin savunma sınavına girer. Tez savunmasında başarılı olanlar yüksek lisans derecesi alır. Doktora öğrencileri, dersleri tamamladıktan sonra ve tez çalışmasından önce yeterlilik sınavına girer.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Lisans mezuniyet belgesi, ALES ve dil sınavı


Başarma Şartları
En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yüksek lisans öğrencilerimizin büyük bir kısmı ya bürokraside çalışmakta ya da doktora programına devam etmektedir. Doktora düzeyindeki mezunlarımız, akademisyen olarak çalışmalarını sürdürmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220932

Qualification Title
Uluslararası İlişkiler (YL/Tezli) Masters Degree
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasPolitical sciences and civics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Students understand the basic concepts and theoretical information and have comprehensive knowledge about the historical, legal, political, socio-cultural and economic dimensions of the structural elements of the functioning of International Relations. Students know the actors and influences that play a role in International Relations, such as states, international organizations, and groups. Students can produce interpretive and explanatory information by analyzing the structure of International Relations and the behavior of states. Students can make observations, criticisms, comments and evaluations as a good International Relations expert. Students can follow international political developments, make connections between events and explain them comparatively. Students can have informative discussions about developments and changes in International Relations on national and international grounds. Students know the ways to acquire the knowledge and skills required by the field and have the desire and awareness to apply them in their lives. Students can learn to use professional, technical and technological tools that they can benefit from in the field. Students can evaluate the developments in International Relations with a questioning logic, with the support of both the information they have acquired and interdisciplinary data, and convey them to others in writing and orally. Students can make individual presentations in classes and in school spaces. Students know the methods for applying the knowledge they have acquired in the field and can use them theoretically.

Key Competencies-
Further Info

Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; The end of the year average from the relevant course must be at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; Within the thesis submission period or after the thesis submission, they can not request to increase their GPA. Students must take a minimum of 21 credit courses and be successful in these courses. After the completion of the courses, graduate students take the defense exam of their thesis. Those who are successful in their thesis receive a masters degree. Doctoral students take the qualification exam after completing the courses and before the thesis.

Quality Assurance-
Access Requirements

Graduate diploma, ALES and foreign language qualification

Conditions for SuccessStudents must take a minimum of 21 credit courses and be successful in these courses. After the completion of the courses, graduate students take the defense exam of their thesis. Those who are successful in their thesis receive a masters degree. Doctoral students take the qualification exam after completing the courses and before the thesis. Students who are successful in the thesis defense exam by meeting the conditions of at least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar and Special Specialization Subjects for at least two semesters with 21 credits and 120 ECTS are eligible to graduate. In order for the masters thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, until the student completes his / her masters education; Having published an article produced from a masters thesis in a refereed journal or book as a chapter, or to have received final acceptance or to have published at least one national / international paper (congress, conference, symposium, etc.) in full text format is required as a graduation requirement.
Progression Paths (Relationship Type)

Masters graduates either work at bureaucracy or continue their education at the PhD level. PhD graduates pursue academic career.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220932


Qualification Title
Uluslararası İlişkiler (YL/Tezli) Masters Degree

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Students understand the basic concepts and theoretical information and have comprehensive knowledge about the historical, legal, political, socio-cultural and economic dimensions of the structural elements of the functioning of International Relations. Students know the actors and influences that play a role in International Relations, such as states, international organizations, and groups. Students can produce interpretive and explanatory information by analyzing the structure of International Relations and the behavior of states. Students can make observations, criticisms, comments and evaluations as a good International Relations expert. Students can follow international political developments, make connections between events and explain them comparatively. Students can have informative discussions about developments and changes in International Relations on national and international grounds. Students know the ways to acquire the knowledge and skills required by the field and have the desire and awareness to apply them in their lives. Students can learn to use professional, technical and technological tools that they can benefit from in the field. Students can evaluate the developments in International Relations with a questioning logic, with the support of both the information they have acquired and interdisciplinary data, and convey them to others in writing and orally. Students can make individual presentations in classes and in school spaces. Students know the methods for applying the knowledge they have acquired in the field and can use them theoretically.


Key Competencies
-

Further Info

Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; The end of the year average from the relevant course must be at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; Within the thesis submission period or after the thesis submission, they can not request to increase their GPA. Students must take a minimum of 21 credit courses and be successful in these courses. After the completion of the courses, graduate students take the defense exam of their thesis. Those who are successful in their thesis receive a masters degree. Doctoral students take the qualification exam after completing the courses and before the thesis.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Graduate diploma, ALES and foreign language qualification


Conditions for Success
Students must take a minimum of 21 credit courses and be successful in these courses. After the completion of the courses, graduate students take the defense exam of their thesis. Those who are successful in their thesis receive a masters degree. Doctoral students take the qualification exam after completing the courses and before the thesis. Students who are successful in the thesis defense exam by meeting the conditions of at least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar and Special Specialization Subjects for at least two semesters with 21 credits and 120 ECTS are eligible to graduate. In order for the masters thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, until the student completes his / her masters education; Having published an article produced from a masters thesis in a refereed journal or book as a chapter, or to have received final acceptance or to have published at least one national / international paper (congress, conference, symposium, etc.) in full text format is required as a graduation requirement.

Progression Paths (Relationship Type)

Masters graduates either work at bureaucracy or continue their education at the PhD level. PhD graduates pursue academic career.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address