Yeterlilik Kodu

TR0030019540

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumBahçeşehir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bahcesehir.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olan ve bu bilgileri kullanabilen,
  • Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilen ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilen, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen,
  • Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilen,
  • İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilen,
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilen ve eleştirel olarak değerlendirebilen,
  • Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimseyen ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilen,
  • Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında iş birliği yapabilen, sorumluluk alabilen, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahip olan,
  • Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olan,
  • Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilen ve kendisini geliştirebilen bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir.
  • Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir.
  • İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir.
  • Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir.
  • Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında iş birliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir.
  • Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir.
Anahtar Yetkinlikler

Programın anahtar yetkinlikleri aşağıdaki gibidir;

  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • BAU Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Madde 1. ve 4. bendi hükümleri kapsamında “Her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir ara sınav ve bir yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır. Dersin öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl/yıl içi çalışmalarını, yarıyıl/yılsonu notunun verilmesinde değerlendirebilir. Öğrencinin ders başarı notu, ara sınavlar ve yarıyıl/yılsonu sınavı sonuçları ile yarıyıl/yıl içi çalışmaları ve derslere devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (% 40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Başlangıç: 08.11.2022 / Bitiş: 08.11.2024

Giriş Şartı
  • Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YGS ve YKS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahceşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kaydolabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kaydolabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.
Başarma Şartları Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bölüm mezunları öncelikli olarak kamu ve özel kuruluşların dış ticaret, ithalat-ihracat ve lojistik birimlerinde istihdam edilebildikleri gibi, bankacılık ve finans sektöründe, bağımsız denetim firmalarında iş imkânı bulabilmektedirler. Bunların yanı sıra bölüm mezunları kamu ve özel kurumlarda pazarlama, satış, insan kaynakları, muhasebe, finans, kurumsal iletişim birimlerinde istihdam edilmektedir. Bağımsız olarak çalışmak isteyen bölüm mezunları gerekli sınav ve yeterlilikleri sağlayarak mali müşavir veya gümrük müşaviri olabilmektedir. Bunların yanı sıra mezunlarımız eğitim hayatları boyunca edindikleri bilgi ve liderlik kabiliyetleri ile girişimci olarak kendi iş fikirlerini de hayata geçirebilmektedir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030019540


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bahçeşehir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olan ve bu bilgileri kullanabilen,
  • Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilen ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilen, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen,
  • Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilen,
  • İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilen,
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilen ve eleştirel olarak değerlendirebilen,
  • Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimseyen ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilen,
  • Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında iş birliği yapabilen, sorumluluk alabilen, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahip olan,
  • Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olan,
  • Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilen ve kendisini geliştirebilen bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir.
  • Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir.
  • İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir.
  • Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir.
  • Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında iş birliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir.
  • Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir.

Anahtar Yetkinlikler

Programın anahtar yetkinlikleri aşağıdaki gibidir;

  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • BAU Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Madde 1. ve 4. bendi hükümleri kapsamında “Her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir ara sınav ve bir yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır. Dersin öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl/yıl içi çalışmalarını, yarıyıl/yılsonu notunun verilmesinde değerlendirebilir. Öğrencinin ders başarı notu, ara sınavlar ve yarıyıl/yılsonu sınavı sonuçları ile yarıyıl/yıl içi çalışmaları ve derslere devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (% 40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Başlangıç: 08.11.2022 / Bitiş: 08.11.2024


Giriş Şartı
  • Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YGS ve YKS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahceşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kaydolabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kaydolabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.

Başarma Şartları
Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bölüm mezunları öncelikli olarak kamu ve özel kuruluşların dış ticaret, ithalat-ihracat ve lojistik birimlerinde istihdam edilebildikleri gibi, bankacılık ve finans sektöründe, bağımsız denetim firmalarında iş imkânı bulabilmektedirler. Bunların yanı sıra bölüm mezunları kamu ve özel kurumlarda pazarlama, satış, insan kaynakları, muhasebe, finans, kurumsal iletişim birimlerinde istihdam edilmektedir. Bağımsız olarak çalışmak isteyen bölüm mezunları gerekli sınav ve yeterlilikleri sağlayarak mali müşavir veya gümrük müşaviri olabilmektedir. Bunların yanı sıra mezunlarımız eğitim hayatları boyunca edindikleri bilgi ve liderlik kabiliyetleri ile girişimci olarak kendi iş fikirlerini de hayata geçirebilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030019540

Qualification Title
Undergraduate Diploma in International Trade and Business Administration
Awarding BodyBahcesehir Univesity
Awarding Body ContactÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Awarding Body Urlhttp://www.bahcesehir.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Have theoretical and practical knowledge on management, business, trade, economy, entrepreneurship, innovation, sustainable development related to International Trade and Business and use this information,
  • Collect data from different sources in the global business world and successfully apply research techniques, use information and communication technologies,
  • Analyze opportunities and threats with strategic thinking skills by using different resources and channels in the ever-changing global business world,
  • Communicate orally and in writing with a good knowledge of English grammar,
  • Transfer the knowledge and skills he / she has acquired in the field to the relevant people in written and oral form and evaluate them critically,
  • Adopt the principles of business ethics with the awareness of professional responsibility and can apply these principles within the framework of legal rules in the field of global trade and business,
  • Collaborate in and out of the field, take responsibility, respect cultural differences, and have ethical values,
  • Have sufficient awareness of social rights, justice, cultural values, environmental awareness, occupational health and safety,
  • Identify learning needs and improve herself/himself with the lifelong learning skills acquired.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal full-time program.
Description
  • Has theoretical and practical knowledge on management, business, trade, economy, entrepreneurship, innovation, sustainable development related to International Trade and Business and can use this information.
  • Can collect data from different sources in the global business world and successfully apply research techniques, use information and communication technologies.
  • Can analyze opportunities and threats with strategic thinking skills by using different resources and channels in the ever-changing global business world.
  • Can communicate orally and in writing with a good knowledge of English grammar.
  • He / she can transfer the knowledge and skills he / she has acquired in the field to the relevant people in written and oral form and evaluate them critically.
  • Adopts the principles of business ethics with the awareness of professional responsibility and can apply these principles within the framework of legal rules in the field of global trade and business.
  • He / she can collaborate in and out of the field, take responsibility, respect cultural differences, and have ethical values.
  • Has sufficient awareness of social rights, justice, cultural values, environmental awareness, occupational health, and safety.
  • With the lifelong learning skill acquired, she/he can identify learning needs and improve herself/himself
Key Competencies

The key competencies of the program are as follows;

  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning to learn competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • According to BAU Bachelor's Degree Program Education Regulations, Article 23, 1st and 4th provisions, “there must be at least one midterm exam and one semester/year end exam among the evaluation activities of each course”. Requirements to take the reset exam are devised by the Senate. If the course instructor deems appropriate, semester/year activities such as homework and laboratory projects can be assessed as a part of the semester/year end grade.  The course instructor decides student’s course grade by considering student’s midterm grade, semester/ year end grade, semester/year performance, and attendance. Semester/year end exam must constitute at least 40% of the course grade; and course instructor is authorized to determine the weight of midterm exam and semester/year end exam, and to convert these grades to course grade. Regulations regarding the evaluation process are clearly stated on the course syllabus and announced to students at the beginning of the semester/year. Student’s course grade is decided by taking student’s all activities during the semester/year into consideration and by applying relative evaluation system.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Student admission for this undergraduate program is made through university entrance examinations (YGS-YKS) prepared in the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by BAU and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction at BAU is English.
Conditions for Success For students to graduate from the undergraduate program, they must successfully complete a total of 240 ECTS credit courses listed in the curriculum and have a cumulative GPA of 2.0 or above.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of the department can primarily be employed in the foreign trade, import-export and logistics units of public and private organizations, as well as find job opportunities in the banking and finance sector and in independent audit firms. In addition, graduates of the department are employed in marketing, sales, human resources, accounting, finance and corporate communication units in public and private institutions. Graduates of the department who want to work independently can become certified public accountant or customs consultants by providing the necessary exams and qualifications. In addition, our graduates can realize their own business ideas as entrepreneurs with the knowledge and leadership skills they have acquired throughout their education.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Competency is always valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030019540


Qualification Title
Undergraduate Diploma in International Trade and Business Administration

Awarding Body
Bahcesehir Univesity

Awarding Body Contact
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Have theoretical and practical knowledge on management, business, trade, economy, entrepreneurship, innovation, sustainable development related to International Trade and Business and use this information,
  • Collect data from different sources in the global business world and successfully apply research techniques, use information and communication technologies,
  • Analyze opportunities and threats with strategic thinking skills by using different resources and channels in the ever-changing global business world,
  • Communicate orally and in writing with a good knowledge of English grammar,
  • Transfer the knowledge and skills he / she has acquired in the field to the relevant people in written and oral form and evaluate them critically,
  • Adopt the principles of business ethics with the awareness of professional responsibility and can apply these principles within the framework of legal rules in the field of global trade and business,
  • Collaborate in and out of the field, take responsibility, respect cultural differences, and have ethical values,
  • Have sufficient awareness of social rights, justice, cultural values, environmental awareness, occupational health and safety,
  • Identify learning needs and improve herself/himself with the lifelong learning skills acquired.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal full-time program.

Description
  • Has theoretical and practical knowledge on management, business, trade, economy, entrepreneurship, innovation, sustainable development related to International Trade and Business and can use this information.
  • Can collect data from different sources in the global business world and successfully apply research techniques, use information and communication technologies.
  • Can analyze opportunities and threats with strategic thinking skills by using different resources and channels in the ever-changing global business world.
  • Can communicate orally and in writing with a good knowledge of English grammar.
  • He / she can transfer the knowledge and skills he / she has acquired in the field to the relevant people in written and oral form and evaluate them critically.
  • Adopts the principles of business ethics with the awareness of professional responsibility and can apply these principles within the framework of legal rules in the field of global trade and business.
  • He / she can collaborate in and out of the field, take responsibility, respect cultural differences, and have ethical values.
  • Has sufficient awareness of social rights, justice, cultural values, environmental awareness, occupational health, and safety.
  • With the lifelong learning skill acquired, she/he can identify learning needs and improve herself/himself

Key Competencies

The key competencies of the program are as follows;

  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning to learn competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • According to BAU Bachelor's Degree Program Education Regulations, Article 23, 1st and 4th provisions, “there must be at least one midterm exam and one semester/year end exam among the evaluation activities of each course”. Requirements to take the reset exam are devised by the Senate. If the course instructor deems appropriate, semester/year activities such as homework and laboratory projects can be assessed as a part of the semester/year end grade.  The course instructor decides student’s course grade by considering student’s midterm grade, semester/ year end grade, semester/year performance, and attendance. Semester/year end exam must constitute at least 40% of the course grade; and course instructor is authorized to determine the weight of midterm exam and semester/year end exam, and to convert these grades to course grade. Regulations regarding the evaluation process are clearly stated on the course syllabus and announced to students at the beginning of the semester/year. Student’s course grade is decided by taking student’s all activities during the semester/year into consideration and by applying relative evaluation system.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Student admission for this undergraduate program is made through university entrance examinations (YGS-YKS) prepared in the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by BAU and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction at BAU is English.

Conditions for Success
For students to graduate from the undergraduate program, they must successfully complete a total of 240 ECTS credit courses listed in the curriculum and have a cumulative GPA of 2.0 or above.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of the department can primarily be employed in the foreign trade, import-export and logistics units of public and private organizations, as well as find job opportunities in the banking and finance sector and in independent audit firms. In addition, graduates of the department are employed in marketing, sales, human resources, accounting, finance and corporate communication units in public and private institutions. Graduates of the department who want to work independently can become certified public accountant or customs consultants by providing the necessary exams and qualifications. In addition, our graduates can realize their own business ideas as entrepreneurs with the knowledge and leadership skills they have acquired throughout their education.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Competency is always valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode