Yeterlilik Kodu

TR0030003538

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Sorumlu KurumHarran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.harran.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlamak ve bunlara hakim olabilmek.
  • Uluslararası ticaret alanındaki teorik bilgileri kullanarak pratik hayata dair konular üzerinden problemleri incelemek ve uygun çözümler bulabilmek.
  • Lojistik ve ticaret hukukunu bilen pratikte karşılaştığı hukuki uyuşmazlıkları değerlendirip çözebilecek bilgiye sahip olmak.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında ihtiyaç duyulan paket yazılım programları kullanabilmek ve teknolojik yeniliklere hakim olmak.
  • Yabancı dilde uluslararası yazışmaları yapabilen mesleki ingiliceyi bilen günlük konuşma dilini yapabilecek dil bilgisine sahip olmak.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında tüm taşıma modları için geçerli olan teslim şekillerini ve ödeme şekillerini bilmek.
  • Tüm taşıma modlarında uluslararası konvansiyonları bilmek.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında en uygun taşıma modelini tespit edebilmek için gerekli coğrafi bilgiye sahip olabilmek.
  • Dünyadaki ulaştırma politikalarını, bu politikaların amaçlarını ve hedeflerini bilmek.
  • Gümrük mevzuatını ve gümrük işlemlerini bilmek, gümrük ile ilgili problemleri çözebilecek yeterliliğe sahip olmak.
  • Uluslararası ticarette malların sevkiyatı sürecinde, hasar, kayıp ve zamanında teslim edilememe durumlarında ortaya çıkacak zararın tazmini konusunda gerekli sigorta bilgisine sahip olmak.
  • Uluslararası para sistemleri ve dış ticaretin finansmanı konularında yeterli bilgiye sahip olmak.
  • Genel muhasebe bilgisine sahip olmakla birlikte envanter ve bilanço ile ilgili temel kavramları bilmek.
  • Türkiye ekonomisini ve potansiyelini, stratejik avantajlarını bilen ve bunları fırsata çevirebilecek bilgi birikimine sahip olmak.
  • Kendini sürekli geliştiren, alanında güncel gelişmeleri takip eden, yeniliklere açık, vizyon sahibi, evrensel değerleri benimsemiş, mesleki etiğe sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

ARA SINAV SAYISI 1FİNAL SINAV SAYISI 1 Sınav TürleriMadde 17. Sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu, bütünleme, mazeret, tek ders ve azami eğitimsüresini tamamlayan öğrenciler için açılacak olan ek sınavlardan oluşur.Sınav ProgramlarıMadde 18. Ara sınavların, yarıyıl/yıl sonu sınavları ile bütünleme sınavlarının tarih, yer vesaatlerini gösteren sınav programı, bölümlerin görüşü de alınarak dekanlık/müdürlük tarafındanhazırlanır ve sınavların başlamasından en az iki hafta önce ilan edilir. Resmi bayramlar dışındaki haftatatili günlerinde de sınav yapılabilir.Sınavların Yapılması(19. Madde 18 Temmuz 2013 tarih ve 28711 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 19. Sınavlar yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı, sözlüuygulamalıya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Ancak, yazılı sınav dışındaki sınavlar ilgiliöğretim elemanının başvurusu üzerine ilgili birim yönetim kurulunun kararı ile yapılır. Tıp Fakültesindesınavlar, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür.Sınavlara kablolu ve kablosuz iletişim araçları ile girilemez. Sınavlar ilgili birimler tarafındanelektronik cihazlarla kayıt altına alınabilir.Sınav belgeleri, ilgili dekanlık/müdürlük tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde iki yılsüreyle saklanır.Ara Sınavlar(20. Madde 12 Ağustos 2012 tarih ve 28382 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 20. Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Birden fazla ara sınav, ilgilidersin öğretim elemanının önerisi ve birim yönetim kurulunun kararı ile yapılabilir. Birden fazla arasınav yapıldığında, ara sınav notu aritmetik ortalama ile hesaplanır. Ara sınav programı ara sınavtarihinin en az iki hafta öncesinde ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir. Bir güne aynı yarıyılderslerinin en fazla ikisinin ara sınavı konulabilir. Ancak alt yarıyıllardan alınan dersler için busınırlama aranmaz. Ara sınav yapılan saatler dışında, haftalık ders programına göre eğitim-öğretimedevam edilir.Dersin özelliğine göre dönem içi çalışmalardan da bir ara sınav notu verilebilir. Bu notun arasınav notuna katkı biçimi, ders sorumlusunun önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca kararlaştırılır. Budeğerlendirme biçimi her yarıyılın/yılın ilk üç haftası içinde ilgili öğrencilere duyurulur.Mazeretsiz ara sınava girmeyen veya mazereti kabul edilmeyen öğrenci, o ara sınavdan sıfır (0)almış sayılır.Öğretim elemanları, değerlendirme sonuçlarını en geç on gün içinde otomasyon programıüzerinden ilan eder.Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavları(21. Madde 12 Ağustos 2012 tarih ve 28382 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 21. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu sınavına girebilmek için:a) O derse kaydını yaptırmış olmak,b) Teorik derslerin yüzde yetmişine katılmak,c) Uygulamalı derslerde, uygulamaların yüzde seksenine katılmak,d) Uygulamalarda başarılı olmak, varsa verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur.Yarıyıl/yıl sonu sınavları derslerin bitiminde, akademik takvimde belirtilen tarihlerde ilgilibirimler tarafından hazırlanan ve ilk sınav gününden en az iki hafta önce ilân edilen programdabelirtilen gün, saat ve yerde yapılır. Hafta sonu tatili günlerinde de yarıyıl/yıl sonu sınavları yapılabilir.Öğretim elemanları, değerlendirme sonuçlarını sınav tarihinden itibaren en geç on gün içindeotomasyon programı üzerinden ilan eder. Yarıyıl/yılsonu sınav sonuçlarının belgeleri, öğretimelemanlarınca dekanlık/müdürlüğe sınav tarihinden itibaren on gün içerisinde teslim edilir.Bütünleme SınavlarıMadde 22. Bütünleme sınavı akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır.Mazeret Sınavları(23. Madde 9 Ağustos 2011 tarih ve 28020 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 23. Rektörlükçe görevlendirilen veya haklı ve geçerli bir mazereti nedeniyle ara sınavakatılamayan öğrenciler için mazeret sınavı açılır. Öğrenci, mazeretinin bitiminden itibaren yedi güniçerisinde mazeret belgesi ile ilgili dekanlığa/müdürlüğe yazılı başvuruda bulunur. Mazereti ilgili birimyönetim kurulunca uygun görülenlere ara sınav hakkı verilir. Öğrenciler sağlıkla ilgili mazeretlerini,herhangi bir sağlık kurumundan alacağı sağlık raporu ile belgelemek zorundadırlar. Mazeret sınavınaherhangi bir nedenle katılmayan öğrenci için yeniden mazeret sınavı açılmaz.Yarıyıl/yıl sonu, bütünleme ve tek ders sınavları için mazeret sınavı yapılmaz. Ancak, ulusal veuluslararası kültür, sanat ve spor etkinliklerinde Türkiye’yi ya da Üniversiteyi temsil etmek üzere,Rektörlük tarafından görevlendirilen ve bu nedenle yıl/yarıyıl sonu sınavlarına katılamayan öğrencileriçin mazeret sınavı açılır. Bu sınavların hangi tarihte yapılacağı, birim yönetim kurulunca belirlenir veilgililere duyurulur.İki Ders Sınavları(24. Madde 8 Ağustos 2016 tarih ve 29795 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 24 – İzledikleri programdan mezun olmak için gerekli bütün dersleri başarıp yalnızca ikidersi kalan öğrencilere iki ders sınav hakkı verilir. Öğrencinin sınavına gireceği iki dersin devamkoşulunu yerine getirmiş olması gerekir. Bir dersin tamamı teorik veya % 50’si teorik % 50’siuygulamadan oluşuyorsa iki ders sınavı uygulanır. Dersin tamamı uygulamadan oluşuyorsa o dersiçin iki ders sınavı uygulanmaz. İki ders sınavları akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde yapılır.İlgili yönetim kurulları iki ders sınavlarının başvuru süresini ve sınav günlerini belirler.Mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrenciler başarısız oldukları iki dersin sınavına girebilmekiçin, ilgili dekanlığa/müdürlüğe başvurmak zorundadır. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için iki derssınavından her bir ders için en az CC notu alması gerekir. Bu sınavlardan alınan not, o dersin başarınotu olarak değerlendirilir.KrediMadde 10. Derslerin eğitim-öğretim bakımından değerlendirilmesi kredi esası üzerindenyapılır. Her bir eğitim-öğretim çalışmasının kredi değeri aşağıda gösterildiği şekilde hesaplanır:Bir yarıyıl süreyle verilen teorik derslerin haftalık her bir saati bir kredidir.Programlanmış ders uygulamaları, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaların her iki saati birkredidir. Sınıf geçme sistemi uygulanan birimlerde eğitim-öğretim çalışmalarının kredi değeri aşağıdakişekilde hesaplanır:• Yıllık teorik derslerin haftalık her saati iki kredi,• Yıllık uygulama, laboratuar vb. çalışmalarının haftalık her saati bir kredi,• Stajların her haftası bir kredi olarak kabul edilir.• Hesaplamalar sonucunda virgülden sonraki kısım bir üst rakama tamamlanır.Dersler ve Bitirme Ödevi(11. Madde 8 Ağustos 2016 tarih ve 29795 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 11. Üniversitede dersler şu gruplardan oluşur:a) Zorunlu dersler: İlgili birime kayıtlı bütün öğrencilerin alması gerekli derslerdir.b) Seçmeli dersler: Öğrencilerin kendi tercihleri ile danışmanın onayına bağlı olarakalacakları derslerdir. Seçmeli bir dersin açılabilmesi için en az 5 (Beş) öğrencinin o derse kayıtyaptırması gerekmektedir. Ancak bu sayı ilgili birimlerin Yönetim Kurulu Kararı ile arttırılabilir (Özelyetenek sınavı ile kayıt yaptıran öğrencilerin seçmiş oldukları seçmeli derslerde bu sayı aranmaz).c) Ön koşullu dersler: Alınabilmesi için bazı ders veya derslerin başarılması zorunlu olanderslerdir.d) Ortak zorunlu dersler: Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil zorunluderslerdendir. Ayrıca, seçmeli olmak koşulu ile Beden Eğitimi ve Güzel Sanatlar derslerinden birisininalınması gereklidir. Bu dersler en az iki yarıyıl olarak programlanır ve uygulanır.e) Bitirme Ödevi (tez): Öğrencilere, bitirme ödevinin verilip verilmeyeceğine, birimlerin ilgiliakademik kurullarınca karar verilir. Bitirme ödevi verilmesine karar verilen birimlerde, danışman,öğrencinin görüşü de dikkate alınarak ilgili birim yönetim kurulu tarafından belirlenir. Bitirme ödevinindeğerlendirilmesi, danışman tarafından yapılır ve otomasyon sistemine kaydedilir.f) Birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bazı dersler, sadece uzaktan eğitim yoluylaverilebilir. Uzaktan eğitim yoluyla verilecek dersler ve bunlarla ilgili usul ve esaslar Senato tarafındanbelirlenir.Kredi Yükü(12. Madde 18 Temmuz 2013 tarih ve 28711 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 12. Öğrencinin AKTS kredi yükünün belirlenmesinde, bulunduğu normal dönemdekiders programının AKTS kredi sayısı dikkate alınır. Normal dönem; öğrencinin kayıt olduğu yıl ve kayıtdondurma süreleri göz önüne alınarak belirlenir.Bir öğrenciye bir yarıyılda verilebilecek AKTS kredi miktarı; normal dönemdeki AKTS kredimiktarına ilave olarak ara sınıflarda bu sınıfın AKTS kredi toplamının 1/3’ünü aşamaz. Virgüldensonraki kısım öğrenci lehine tam sayıya tamamlanır. Son sınıf öğrencilerine maksimum 45 AKTSkredisi olarak uygulanır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

2017 yılında 40 kişilik kontenjan bulunmaktadır. YGS TM-1 puanı ile öğrenci alımı yapmaktadır. Uluslararası Ticaret ve Lojistik 4 TM-1 2017 LYS kılavuzuna göre taban puan 234,99960 2017 yılı tavan puanı 293,381002017 yılı en son kazanan öğrencinin puanı 204,50062dır. yerleşenlerin OBP 346,49048 dır. Üniversiteye İlk Kayıt(3. Madde 18 Temmuz 2013 tarih ve 28711 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 3. Harran Üniversitesi’ne bağlı akademik birimlerde yürütülen önlisans ve lisansprogramlarına öğrenci kaydı, Yükseköğretim Kanunu ve Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde,Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları sonuçlarına göre yapılır. Kayıt işlemleri Rektörlük tarafındanbelirlenen ve ilân edilen süre içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca yürütülür.Adayların kayıt için bizzat başvurmaları gerekir. Kayıt için zamanında başvurmayan veyaÖSYM tarafından istenen belgeleri zamanında sağlayamayan öğrenciler bu haklarını kaybederler.Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumuve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın yazılı beyanına dayanılarak işlem yapılır.Belgelerinde noksanlık veya tahrifat olanlar ile başka bir yüksek öğretim kurumunda öğrenciolduğu anlaşılanların (Yükseköğretim Programlarından aynı anda iki Lisans veya iki Önlisansprogramlarına kayıtlı olanlar) kesin kayıtları yapılmış olsa bile, üniversite ile ilişkileri kesilir. Söz konusuöğrenciler, üniversiteden mezun olsalar bile kendilerine verilen diploma ve mezuniyet belgeleri iptaledilir ve haklarında yasal işlem yapılır.

Başarma ŞartlarıÖğrenim Süresi 4 yıldır. Dört yıllık lisans öğrencileri için yedi yıl sonunda kayıtlı olduğu birimden mezun olamazzsa hakkında 2547 sayılı Kanunun ilgili maddelerine göre işlem yapılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları için, gerekli sınavları kazandıklarında çok çeşitli iş imkânları vardır:Mezunlar gerekli sınavları (ALES ve YDS) başardıktan sonra üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik kariyer yapma imkânına,Ticaret ve sanayi odaları, ihracatçı birlikleri, dış ticaret sermaye şirketleri, yabancı ortaklı üretim ve yatırım şirketleri, ulusal ve uluslararası perakende sektörü, uluslararası perakende sektörü, taşıma ve lojistik firmaları, turizm firmaları gibi firmalarda çalışma imkânına,Kalkınma Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, İhracatı Geliştirme Merkezi, Hazine Müsteşarlığı, Sermaye Piyasası Kurulu ve tüm özel ve kamu bankalarında çalışma imkânına,İşletmelerin muhasebe, haberleşme, gümrük işleri gibi bölümlerinde çalışma imkânı.Türkiye’nin ve diğer ülkelerin dış temsilcilikleri, konsolosluklar ve Elçilikler ve Avrupa Birliği Projeleri’nde görev alma.Ulusal ve Uluslararası Banka ve Sigorta şirketlerinde, Borsa ve Aracı Kurumlarda, Danışmanlık firmalarında Uzman yardımcısı ve uzman olarak çalışma imkânına sahip olacaklardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003538


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Harran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlamak ve bunlara hakim olabilmek.
  • Uluslararası ticaret alanındaki teorik bilgileri kullanarak pratik hayata dair konular üzerinden problemleri incelemek ve uygun çözümler bulabilmek.
  • Lojistik ve ticaret hukukunu bilen pratikte karşılaştığı hukuki uyuşmazlıkları değerlendirip çözebilecek bilgiye sahip olmak.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında ihtiyaç duyulan paket yazılım programları kullanabilmek ve teknolojik yeniliklere hakim olmak.
  • Yabancı dilde uluslararası yazışmaları yapabilen mesleki ingiliceyi bilen günlük konuşma dilini yapabilecek dil bilgisine sahip olmak.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında tüm taşıma modları için geçerli olan teslim şekillerini ve ödeme şekillerini bilmek.
  • Tüm taşıma modlarında uluslararası konvansiyonları bilmek.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında en uygun taşıma modelini tespit edebilmek için gerekli coğrafi bilgiye sahip olabilmek.
  • Dünyadaki ulaştırma politikalarını, bu politikaların amaçlarını ve hedeflerini bilmek.
  • Gümrük mevzuatını ve gümrük işlemlerini bilmek, gümrük ile ilgili problemleri çözebilecek yeterliliğe sahip olmak.
  • Uluslararası ticarette malların sevkiyatı sürecinde, hasar, kayıp ve zamanında teslim edilememe durumlarında ortaya çıkacak zararın tazmini konusunda gerekli sigorta bilgisine sahip olmak.
  • Uluslararası para sistemleri ve dış ticaretin finansmanı konularında yeterli bilgiye sahip olmak.
  • Genel muhasebe bilgisine sahip olmakla birlikte envanter ve bilanço ile ilgili temel kavramları bilmek.
  • Türkiye ekonomisini ve potansiyelini, stratejik avantajlarını bilen ve bunları fırsata çevirebilecek bilgi birikimine sahip olmak.
  • Kendini sürekli geliştiren, alanında güncel gelişmeleri takip eden, yeniliklere açık, vizyon sahibi, evrensel değerleri benimsemiş, mesleki etiğe sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

ARA SINAV SAYISI 1FİNAL SINAV SAYISI 1 Sınav TürleriMadde 17. Sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu, bütünleme, mazeret, tek ders ve azami eğitimsüresini tamamlayan öğrenciler için açılacak olan ek sınavlardan oluşur.Sınav ProgramlarıMadde 18. Ara sınavların, yarıyıl/yıl sonu sınavları ile bütünleme sınavlarının tarih, yer vesaatlerini gösteren sınav programı, bölümlerin görüşü de alınarak dekanlık/müdürlük tarafındanhazırlanır ve sınavların başlamasından en az iki hafta önce ilan edilir. Resmi bayramlar dışındaki haftatatili günlerinde de sınav yapılabilir.Sınavların Yapılması(19. Madde 18 Temmuz 2013 tarih ve 28711 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 19. Sınavlar yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı, sözlüuygulamalıya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Ancak, yazılı sınav dışındaki sınavlar ilgiliöğretim elemanının başvurusu üzerine ilgili birim yönetim kurulunun kararı ile yapılır. Tıp Fakültesindesınavlar, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür.Sınavlara kablolu ve kablosuz iletişim araçları ile girilemez. Sınavlar ilgili birimler tarafındanelektronik cihazlarla kayıt altına alınabilir.Sınav belgeleri, ilgili dekanlık/müdürlük tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde iki yılsüreyle saklanır.Ara Sınavlar(20. Madde 12 Ağustos 2012 tarih ve 28382 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 20. Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Birden fazla ara sınav, ilgilidersin öğretim elemanının önerisi ve birim yönetim kurulunun kararı ile yapılabilir. Birden fazla arasınav yapıldığında, ara sınav notu aritmetik ortalama ile hesaplanır. Ara sınav programı ara sınavtarihinin en az iki hafta öncesinde ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir. Bir güne aynı yarıyılderslerinin en fazla ikisinin ara sınavı konulabilir. Ancak alt yarıyıllardan alınan dersler için busınırlama aranmaz. Ara sınav yapılan saatler dışında, haftalık ders programına göre eğitim-öğretimedevam edilir.Dersin özelliğine göre dönem içi çalışmalardan da bir ara sınav notu verilebilir. Bu notun arasınav notuna katkı biçimi, ders sorumlusunun önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca kararlaştırılır. Budeğerlendirme biçimi her yarıyılın/yılın ilk üç haftası içinde ilgili öğrencilere duyurulur.Mazeretsiz ara sınava girmeyen veya mazereti kabul edilmeyen öğrenci, o ara sınavdan sıfır (0)almış sayılır.Öğretim elemanları, değerlendirme sonuçlarını en geç on gün içinde otomasyon programıüzerinden ilan eder.Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavları(21. Madde 12 Ağustos 2012 tarih ve 28382 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 21. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu sınavına girebilmek için:a) O derse kaydını yaptırmış olmak,b) Teorik derslerin yüzde yetmişine katılmak,c) Uygulamalı derslerde, uygulamaların yüzde seksenine katılmak,d) Uygulamalarda başarılı olmak, varsa verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur.Yarıyıl/yıl sonu sınavları derslerin bitiminde, akademik takvimde belirtilen tarihlerde ilgilibirimler tarafından hazırlanan ve ilk sınav gününden en az iki hafta önce ilân edilen programdabelirtilen gün, saat ve yerde yapılır. Hafta sonu tatili günlerinde de yarıyıl/yıl sonu sınavları yapılabilir.Öğretim elemanları, değerlendirme sonuçlarını sınav tarihinden itibaren en geç on gün içindeotomasyon programı üzerinden ilan eder. Yarıyıl/yılsonu sınav sonuçlarının belgeleri, öğretimelemanlarınca dekanlık/müdürlüğe sınav tarihinden itibaren on gün içerisinde teslim edilir.Bütünleme SınavlarıMadde 22. Bütünleme sınavı akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır.Mazeret Sınavları(23. Madde 9 Ağustos 2011 tarih ve 28020 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 23. Rektörlükçe görevlendirilen veya haklı ve geçerli bir mazereti nedeniyle ara sınavakatılamayan öğrenciler için mazeret sınavı açılır. Öğrenci, mazeretinin bitiminden itibaren yedi güniçerisinde mazeret belgesi ile ilgili dekanlığa/müdürlüğe yazılı başvuruda bulunur. Mazereti ilgili birimyönetim kurulunca uygun görülenlere ara sınav hakkı verilir. Öğrenciler sağlıkla ilgili mazeretlerini,herhangi bir sağlık kurumundan alacağı sağlık raporu ile belgelemek zorundadırlar. Mazeret sınavınaherhangi bir nedenle katılmayan öğrenci için yeniden mazeret sınavı açılmaz.Yarıyıl/yıl sonu, bütünleme ve tek ders sınavları için mazeret sınavı yapılmaz. Ancak, ulusal veuluslararası kültür, sanat ve spor etkinliklerinde Türkiye’yi ya da Üniversiteyi temsil etmek üzere,Rektörlük tarafından görevlendirilen ve bu nedenle yıl/yarıyıl sonu sınavlarına katılamayan öğrencileriçin mazeret sınavı açılır. Bu sınavların hangi tarihte yapılacağı, birim yönetim kurulunca belirlenir veilgililere duyurulur.İki Ders Sınavları(24. Madde 8 Ağustos 2016 tarih ve 29795 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 24 – İzledikleri programdan mezun olmak için gerekli bütün dersleri başarıp yalnızca ikidersi kalan öğrencilere iki ders sınav hakkı verilir. Öğrencinin sınavına gireceği iki dersin devamkoşulunu yerine getirmiş olması gerekir. Bir dersin tamamı teorik veya % 50’si teorik % 50’siuygulamadan oluşuyorsa iki ders sınavı uygulanır. Dersin tamamı uygulamadan oluşuyorsa o dersiçin iki ders sınavı uygulanmaz. İki ders sınavları akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde yapılır.İlgili yönetim kurulları iki ders sınavlarının başvuru süresini ve sınav günlerini belirler.Mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrenciler başarısız oldukları iki dersin sınavına girebilmekiçin, ilgili dekanlığa/müdürlüğe başvurmak zorundadır. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için iki derssınavından her bir ders için en az CC notu alması gerekir. Bu sınavlardan alınan not, o dersin başarınotu olarak değerlendirilir.KrediMadde 10. Derslerin eğitim-öğretim bakımından değerlendirilmesi kredi esası üzerindenyapılır. Her bir eğitim-öğretim çalışmasının kredi değeri aşağıda gösterildiği şekilde hesaplanır:Bir yarıyıl süreyle verilen teorik derslerin haftalık her bir saati bir kredidir.Programlanmış ders uygulamaları, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaların her iki saati birkredidir. Sınıf geçme sistemi uygulanan birimlerde eğitim-öğretim çalışmalarının kredi değeri aşağıdakişekilde hesaplanır:• Yıllık teorik derslerin haftalık her saati iki kredi,• Yıllık uygulama, laboratuar vb. çalışmalarının haftalık her saati bir kredi,• Stajların her haftası bir kredi olarak kabul edilir.• Hesaplamalar sonucunda virgülden sonraki kısım bir üst rakama tamamlanır.Dersler ve Bitirme Ödevi(11. Madde 8 Ağustos 2016 tarih ve 29795 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 11. Üniversitede dersler şu gruplardan oluşur:a) Zorunlu dersler: İlgili birime kayıtlı bütün öğrencilerin alması gerekli derslerdir.b) Seçmeli dersler: Öğrencilerin kendi tercihleri ile danışmanın onayına bağlı olarakalacakları derslerdir. Seçmeli bir dersin açılabilmesi için en az 5 (Beş) öğrencinin o derse kayıtyaptırması gerekmektedir. Ancak bu sayı ilgili birimlerin Yönetim Kurulu Kararı ile arttırılabilir (Özelyetenek sınavı ile kayıt yaptıran öğrencilerin seçmiş oldukları seçmeli derslerde bu sayı aranmaz).c) Ön koşullu dersler: Alınabilmesi için bazı ders veya derslerin başarılması zorunlu olanderslerdir.d) Ortak zorunlu dersler: Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil zorunluderslerdendir. Ayrıca, seçmeli olmak koşulu ile Beden Eğitimi ve Güzel Sanatlar derslerinden birisininalınması gereklidir. Bu dersler en az iki yarıyıl olarak programlanır ve uygulanır.e) Bitirme Ödevi (tez): Öğrencilere, bitirme ödevinin verilip verilmeyeceğine, birimlerin ilgiliakademik kurullarınca karar verilir. Bitirme ödevi verilmesine karar verilen birimlerde, danışman,öğrencinin görüşü de dikkate alınarak ilgili birim yönetim kurulu tarafından belirlenir. Bitirme ödevinindeğerlendirilmesi, danışman tarafından yapılır ve otomasyon sistemine kaydedilir.f) Birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bazı dersler, sadece uzaktan eğitim yoluylaverilebilir. Uzaktan eğitim yoluyla verilecek dersler ve bunlarla ilgili usul ve esaslar Senato tarafındanbelirlenir.Kredi Yükü(12. Madde 18 Temmuz 2013 tarih ve 28711 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 12. Öğrencinin AKTS kredi yükünün belirlenmesinde, bulunduğu normal dönemdekiders programının AKTS kredi sayısı dikkate alınır. Normal dönem; öğrencinin kayıt olduğu yıl ve kayıtdondurma süreleri göz önüne alınarak belirlenir.Bir öğrenciye bir yarıyılda verilebilecek AKTS kredi miktarı; normal dönemdeki AKTS kredimiktarına ilave olarak ara sınıflarda bu sınıfın AKTS kredi toplamının 1/3’ünü aşamaz. Virgüldensonraki kısım öğrenci lehine tam sayıya tamamlanır. Son sınıf öğrencilerine maksimum 45 AKTSkredisi olarak uygulanır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

2017 yılında 40 kişilik kontenjan bulunmaktadır. YGS TM-1 puanı ile öğrenci alımı yapmaktadır. Uluslararası Ticaret ve Lojistik 4 TM-1 2017 LYS kılavuzuna göre taban puan 234,99960 2017 yılı tavan puanı 293,381002017 yılı en son kazanan öğrencinin puanı 204,50062dır. yerleşenlerin OBP 346,49048 dır. Üniversiteye İlk Kayıt(3. Madde 18 Temmuz 2013 tarih ve 28711 sayılı Resmi Gazete’de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)Madde 3. Harran Üniversitesi’ne bağlı akademik birimlerde yürütülen önlisans ve lisansprogramlarına öğrenci kaydı, Yükseköğretim Kanunu ve Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde,Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları sonuçlarına göre yapılır. Kayıt işlemleri Rektörlük tarafındanbelirlenen ve ilân edilen süre içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca yürütülür.Adayların kayıt için bizzat başvurmaları gerekir. Kayıt için zamanında başvurmayan veyaÖSYM tarafından istenen belgeleri zamanında sağlayamayan öğrenciler bu haklarını kaybederler.Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumuve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın yazılı beyanına dayanılarak işlem yapılır.Belgelerinde noksanlık veya tahrifat olanlar ile başka bir yüksek öğretim kurumunda öğrenciolduğu anlaşılanların (Yükseköğretim Programlarından aynı anda iki Lisans veya iki Önlisansprogramlarına kayıtlı olanlar) kesin kayıtları yapılmış olsa bile, üniversite ile ilişkileri kesilir. Söz konusuöğrenciler, üniversiteden mezun olsalar bile kendilerine verilen diploma ve mezuniyet belgeleri iptaledilir ve haklarında yasal işlem yapılır.


Başarma Şartları
Öğrenim Süresi 4 yıldır. Dört yıllık lisans öğrencileri için yedi yıl sonunda kayıtlı olduğu birimden mezun olamazzsa hakkında 2547 sayılı Kanunun ilgili maddelerine göre işlem yapılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları için, gerekli sınavları kazandıklarında çok çeşitli iş imkânları vardır:Mezunlar gerekli sınavları (ALES ve YDS) başardıktan sonra üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik kariyer yapma imkânına,Ticaret ve sanayi odaları, ihracatçı birlikleri, dış ticaret sermaye şirketleri, yabancı ortaklı üretim ve yatırım şirketleri, ulusal ve uluslararası perakende sektörü, uluslararası perakende sektörü, taşıma ve lojistik firmaları, turizm firmaları gibi firmalarda çalışma imkânına,Kalkınma Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, İhracatı Geliştirme Merkezi, Hazine Müsteşarlığı, Sermaye Piyasası Kurulu ve tüm özel ve kamu bankalarında çalışma imkânına,İşletmelerin muhasebe, haberleşme, gümrük işleri gibi bölümlerinde çalışma imkânı.Türkiye’nin ve diğer ülkelerin dış temsilcilikleri, konsolosluklar ve Elçilikler ve Avrupa Birliği Projeleri’nde görev alma.Ulusal ve Uluslararası Banka ve Sigorta şirketlerinde, Borsa ve Aracı Kurumlarda, Danışmanlık firmalarında Uzman yardımcısı ve uzman olarak çalışma imkânına sahip olacaklardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003538

Qualification Title
Bachelor's Degree in International Trade and Logistics
Awarding BodyHarran University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.harran.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Semester / Final Examinations(Article 21 was amended independently in the Official Gazette dated 12 August 2012 and numbered 28382)Article 21. For a course to take the semester / year-end examination:a) To register for the course,b) Seventy percent of theoretical courses,c) Applied lessons, eighty percent of the applications,d) Must be successful in applications, they are existing.Semester / end of year exams are on academic calendarat least two weeks before the announced programday, time and place in day. Weekends / year-end exams at the weekend.Good morning, diary examautomation program. Semester / year-end exam results documents, teachingDeans Office / directorate exam is required.Make-up ExamsArticle 22. The make-up exam is on the calendar.Make-up Exams(Article 23 August 9, 2011 and numbered 28020 amended in the Official Gazette.)Article 23. Assigned to the Rectorate or a valid excuse for a midterm examnon-attendance university excuse examination. Student, seven days before the end of the excuseis written to the deanery / directorate regarding the excuse certificate. Excuse unit related unitright of midterm exam. Students are excited about their health,they have to document with a health certificate from a health institution. Make excusesa civilization exam will not be opened.No make-up exams are made for the semester / year-end, integration and single-course exams. However, national andinternational culture, to represent Turkey or university arts and sports events,They have fulfilled the duties of Rectorate / students who cannot attend the final examsThe excuse for the exam is opened. The date on which these exams will be held is determined by the unit management board andis announced to those concerned.Two Course Exams(Article 24 amended in the Official Gazette dated 8 August 2016 and numbered 29795 is amended.)Article 24 - You will graduate from the program they have followedThe right to take two-course examination for the students. Two courses to be taken by the studentmust be fulfilled. Theoretical or 50% of a course including a theoretical 50%If the application consists of two courses exam. If the course consists of practice outside the courseNo two-course exam is required. The two-course exams are on the academic calendar.Relevant boards of directors.Graduation stagefor the deans office. Up to the student say the lessonfor a course, you need to get at least a CC grade. The success of the course is notgradedCreditArticle 10. Evaluation of the courses in terms of educationmakes. The credit value of each study is calculated as follows:One hour of theoretical courses given per semester is a credit each hour.Scheduled course practices, laboratory, workshop and similar workIt is a credit. The credit value of the education-training activities in the units applying the class passing system is as follows:calculated in the following way:• Two credits per year of theoretical lectures,• Annual application, laboratory etc. a credit to each hour of work,• Each week of internships is considered a credit.• As a result of the calculations, the part after the comma is completed to a higher number. n addition, one of the Physical Education and Fine Arts coursesis required. These courses are scheduled and applied for at least two semesters.e) Graduation Assignment (thesis): Students are expected tois decided by academic boards. In the units that are decided to be given a graduation assignment, theThe unit is determined by the board of directors considering the opinion of the student. GraduationThe evaluation is carried out by the consultant and recorded in the automation system.f) Some courses in the first and second curricula only through distance learningmentioned. Courses to be given through distance education and related procedures and principles by the Senatedetermines.Credit Load(Article 12 was amended in the Official Gazette dated 18 July 2013 and numbered 28711 as follows.)Article 12. In determining the students ECTS credit load,The number of ECTS credits of the curriculum is taken into consideration. Normal period; year of student registration and enrollmentIt is determined by taking into consideration the freezing times.The amount of ECTS credits that can be given to a student in a semester; ECTS credit in the normal semesterIn addition to the number of intermediate grades, this class can not exceed 1/3 of the total number of ECTS credits. the commathe next part is completed in favor of the student. Maximum 45 ECTS for senior studentsis applied as a loan.

Quality Assurance-
Access Requirements

WE HAD 40 STUDENTS QUTAS İN 2017 Students with YGS TM-1 POINTS2017 CEILING POINTS293.38100The most recent winner of the year 2017 is 204,50062.INSTALLERS OBP 346,49048 First Registration to University(Article 3 was amended in the Official Gazette dated 18 July 2013 and numbered 28711 as follows.)Article 3. Associate Degree and Bachelors Degree in Academic Units in Harran UniversityIn the framework of student registration, Higher Education Law and Higher Education Council decisions,Student Selection and Placement exams are conducted according to the results. Registration procedures by RectorateThe Department of Student Affairs is carried out within the specified and announced period.Applicants must apply for registration in person. Do not apply on time for registration orStudents who fail to provide the documents requested by OSYM in a timely manner lose their rights.The original of the documents requested for registration or the University approved sample. Military serviceand in accordance with the written declaration of the candidate regarding the criminal record.Students in another institution of higher education with deficiencies in documents or falsification(Two Undergraduate or two Associate Degree Programs at the same time from Higher Education Programs)Even those who are enrolled in the programs are disconnected, their relationship with the university is discontinued. In questionstudents, even if they graduate from the university, issued their diploma and graduation certificatesare subject to legal action

Conditions for SuccessCreditArticle 10. Evaluation of the courses in terms of educationmakes. The credit value of each study is calculated as follows:One hour of theoretical courses given per semester is a credit each hour.Scheduled course practices, laboratory, workshop and similar workIt is a credit. The credit value of the education-training activities in the units applying the class passing system is as follows:calculated in the following way:• Two credits per year of theoretical lectures,• Annual application, laboratory etc. a credit to each hour of work,• Each week of internships is considered a credit.• As a result of the calculations, the part after the comma is completed to a higher number. n addition, one of the Physical Education and Fine Arts coursesis required. These courses are scheduled and applied for at least two semesters.e) Graduation Assignment (thesis): Students are expected tois decided by academic boards. In the units that are decided to be given a graduation assignment, theThe unit is determined by the board of directors considering the opinion of the student. GraduationThe evaluation is carried out by the consultant and recorded in the automation system.f) Some courses in the first and second curricula only through distance learningmentioned. Courses to be given through distance education and related procedures and principles by the Senatedetermines.Credit Load(Article 12 was amended in the Official Gazette dated 18 July 2013 and numbered 28711 as follows.)Article 12. In determining the students ECTS credit load,The number of ECTS credits of the curriculum is taken into consideration. Normal period; year of student registration and enrollmentIt is determined by taking into consideration the freezing times.The amount of ECTS credits that can be given to a student in a semester; ECTS credit in the normal semesterIn addition to the number of intermediate grades, this class can not exceed 1/3 of the total number of ECTS credits. the commathe next part is completed in favor of the student. Maximum 45 ECTS for senior studentsis applied as a loan.Education period is 4 years. If the graduate cannot graduate from the department he / she is registered at the end of seven years for the undergraduate students,according to the relevant clauses.
Progression Paths (Relationship Type)

HFor the graduates of the department, there are a wide range of job opportunities when they gain the required exams:Graduates will be able to make an academic career in the relevant departments of universities after the required examinations (ALES and YDS)Opportunity to work in chambers of commerce and industry, exporters unions, foreign trade capital companies, foreign partner production and investment companies, national and international retail sector, international retail sector, transportation and logistics companies, tourism firms,The Ministry of Development, Undersecretariat of Foreign Trade, Export Promotion Center, Undersecretariat of Treasury, Capital Markets Board and all private and public banksOpportunity to work in departments such as accounting, communication and customs.Turkey and other countries of foreign missions, consulates and embassies and the European Union take part in the Projects.They will have the opportunity to work in national and international banks and insurance companies, stock exchange and brokerage houses, consultancy firms as specialist assistant and expert.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003538


Qualification Title
Bachelor's Degree in International Trade and Logistics

Awarding Body
Harran University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Semester / Final Examinations(Article 21 was amended independently in the Official Gazette dated 12 August 2012 and numbered 28382)Article 21. For a course to take the semester / year-end examination:a) To register for the course,b) Seventy percent of theoretical courses,c) Applied lessons, eighty percent of the applications,d) Must be successful in applications, they are existing.Semester / end of year exams are on academic calendarat least two weeks before the announced programday, time and place in day. Weekends / year-end exams at the weekend.Good morning, diary examautomation program. Semester / year-end exam results documents, teachingDeans Office / directorate exam is required.Make-up ExamsArticle 22. The make-up exam is on the calendar.Make-up Exams(Article 23 August 9, 2011 and numbered 28020 amended in the Official Gazette.)Article 23. Assigned to the Rectorate or a valid excuse for a midterm examnon-attendance university excuse examination. Student, seven days before the end of the excuseis written to the deanery / directorate regarding the excuse certificate. Excuse unit related unitright of midterm exam. Students are excited about their health,they have to document with a health certificate from a health institution. Make excusesa civilization exam will not be opened.No make-up exams are made for the semester / year-end, integration and single-course exams. However, national andinternational culture, to represent Turkey or university arts and sports events,They have fulfilled the duties of Rectorate / students who cannot attend the final examsThe excuse for the exam is opened. The date on which these exams will be held is determined by the unit management board andis announced to those concerned.Two Course Exams(Article 24 amended in the Official Gazette dated 8 August 2016 and numbered 29795 is amended.)Article 24 - You will graduate from the program they have followedThe right to take two-course examination for the students. Two courses to be taken by the studentmust be fulfilled. Theoretical or 50% of a course including a theoretical 50%If the application consists of two courses exam. If the course consists of practice outside the courseNo two-course exam is required. The two-course exams are on the academic calendar.Relevant boards of directors.Graduation stagefor the deans office. Up to the student say the lessonfor a course, you need to get at least a CC grade. The success of the course is notgradedCreditArticle 10. Evaluation of the courses in terms of educationmakes. The credit value of each study is calculated as follows:One hour of theoretical courses given per semester is a credit each hour.Scheduled course practices, laboratory, workshop and similar workIt is a credit. The credit value of the education-training activities in the units applying the class passing system is as follows:calculated in the following way:• Two credits per year of theoretical lectures,• Annual application, laboratory etc. a credit to each hour of work,• Each week of internships is considered a credit.• As a result of the calculations, the part after the comma is completed to a higher number. n addition, one of the Physical Education and Fine Arts coursesis required. These courses are scheduled and applied for at least two semesters.e) Graduation Assignment (thesis): Students are expected tois decided by academic boards. In the units that are decided to be given a graduation assignment, theThe unit is determined by the board of directors considering the opinion of the student. GraduationThe evaluation is carried out by the consultant and recorded in the automation system.f) Some courses in the first and second curricula only through distance learningmentioned. Courses to be given through distance education and related procedures and principles by the Senatedetermines.Credit Load(Article 12 was amended in the Official Gazette dated 18 July 2013 and numbered 28711 as follows.)Article 12. In determining the students ECTS credit load,The number of ECTS credits of the curriculum is taken into consideration. Normal period; year of student registration and enrollmentIt is determined by taking into consideration the freezing times.The amount of ECTS credits that can be given to a student in a semester; ECTS credit in the normal semesterIn addition to the number of intermediate grades, this class can not exceed 1/3 of the total number of ECTS credits. the commathe next part is completed in favor of the student. Maximum 45 ECTS for senior studentsis applied as a loan.


Quality Assurance
-

Access Requirements

WE HAD 40 STUDENTS QUTAS İN 2017 Students with YGS TM-1 POINTS2017 CEILING POINTS293.38100The most recent winner of the year 2017 is 204,50062.INSTALLERS OBP 346,49048 First Registration to University(Article 3 was amended in the Official Gazette dated 18 July 2013 and numbered 28711 as follows.)Article 3. Associate Degree and Bachelors Degree in Academic Units in Harran UniversityIn the framework of student registration, Higher Education Law and Higher Education Council decisions,Student Selection and Placement exams are conducted according to the results. Registration procedures by RectorateThe Department of Student Affairs is carried out within the specified and announced period.Applicants must apply for registration in person. Do not apply on time for registration orStudents who fail to provide the documents requested by OSYM in a timely manner lose their rights.The original of the documents requested for registration or the University approved sample. Military serviceand in accordance with the written declaration of the candidate regarding the criminal record.Students in another institution of higher education with deficiencies in documents or falsification(Two Undergraduate or two Associate Degree Programs at the same time from Higher Education Programs)Even those who are enrolled in the programs are disconnected, their relationship with the university is discontinued. In questionstudents, even if they graduate from the university, issued their diploma and graduation certificatesare subject to legal action


Conditions for Success
CreditArticle 10. Evaluation of the courses in terms of educationmakes. The credit value of each study is calculated as follows:One hour of theoretical courses given per semester is a credit each hour.Scheduled course practices, laboratory, workshop and similar workIt is a credit. The credit value of the education-training activities in the units applying the class passing system is as follows:calculated in the following way:• Two credits per year of theoretical lectures,• Annual application, laboratory etc. a credit to each hour of work,• Each week of internships is considered a credit.• As a result of the calculations, the part after the comma is completed to a higher number. n addition, one of the Physical Education and Fine Arts coursesis required. These courses are scheduled and applied for at least two semesters.e) Graduation Assignment (thesis): Students are expected tois decided by academic boards. In the units that are decided to be given a graduation assignment, theThe unit is determined by the board of directors considering the opinion of the student. GraduationThe evaluation is carried out by the consultant and recorded in the automation system.f) Some courses in the first and second curricula only through distance learningmentioned. Courses to be given through distance education and related procedures and principles by the Senatedetermines.Credit Load(Article 12 was amended in the Official Gazette dated 18 July 2013 and numbered 28711 as follows.)Article 12. In determining the students ECTS credit load,The number of ECTS credits of the curriculum is taken into consideration. Normal period; year of student registration and enrollmentIt is determined by taking into consideration the freezing times.The amount of ECTS credits that can be given to a student in a semester; ECTS credit in the normal semesterIn addition to the number of intermediate grades, this class can not exceed 1/3 of the total number of ECTS credits. the commathe next part is completed in favor of the student. Maximum 45 ECTS for senior studentsis applied as a loan.Education period is 4 years. If the graduate cannot graduate from the department he / she is registered at the end of seven years for the undergraduate students,according to the relevant clauses.

Progression Paths (Relationship Type)

HFor the graduates of the department, there are a wide range of job opportunities when they gain the required exams:Graduates will be able to make an academic career in the relevant departments of universities after the required examinations (ALES and YDS)Opportunity to work in chambers of commerce and industry, exporters unions, foreign trade capital companies, foreign partner production and investment companies, national and international retail sector, international retail sector, transportation and logistics companies, tourism firms,The Ministry of Development, Undersecretariat of Foreign Trade, Export Promotion Center, Undersecretariat of Treasury, Capital Markets Board and all private and public banksOpportunity to work in departments such as accounting, communication and customs.Turkey and other countries of foreign missions, consulates and embassies and the European Union take part in the Projects.They will have the opportunity to work in national and international banks and insurance companies, stock exchange and brokerage houses, consultancy firms as specialist assistant and expert.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address