Yeterlilik Kodu

TR0030004547

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yeniyuzyil.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Modern lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları takip edebilecek teorik bilgiye sahip olmak.
  • Uluslararası ticaret alanında edinilen kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Uluslararası ticaret alanındaki kavram ve kuralları inceleyebilmek, bunları kullanabilmek ve yorumlayabilmek.
  • Bölgesel ve kürsel sorunları tanımlayabilmek.
  • Uluslararası ticaret alanlarında edinilen bilgi ve becerileri değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek.
  • İşletmelerin tedarik zinciri ağ yapısını inceleyebilmek ve etkin bir şekilde planlayabilmek.
  • Uluslararası ticaret ve parasal sistemin temel dinamiklerindeki değişiklikleri kavrayabilmek ve takip etmek .
  • Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçevelerin farkında olmak ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu denetleyebilmek.
  • Uluslararası ticarete temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilmek.
  • Takım çalışmasının başarıya olan katkısının farkında olmak, takım çalışmalarında farklı tecrübelere sahip bireylerin katkılarını değerlendirebilmek.
  • Uluslararası ticaret ile ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak.
  • Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve yoplumsal amaçlar doğrultusunda kullanmak.
  • Dış ticaret ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara sınavlar, ara sınav yerine sayılan çalışmalar, kısa sınavlarMadde 32- (1) Ara sınavlar, sınav tarihleri ve sınanacak bilgi konularının önceden duyurulduğu sınavlardır.Ara sınavların sayısı ve zamanı, ilgili öğretim elemanı ya da ders kurulu koordinatörü tarafından yıl/ yarıyıl/ders kurulu başında öğrencilere duyurulur. Ara sınavlar, o ders için haftalık ders programında gösterilmiş saatler içinde yapılır.Gerekli görülen hallerde Senato tarafından ara sınav takviminde değişiklik yapılabilir.(2) Öğretim elemanları, bir yarıyılda sayı ve zamanını önceden duyurmadıkları kısa sınavları da ders saatinin bir bölümünü ayırarak yapabilirler.(3) Sağlık nedenleri tam teşekküllü sağlık kuruluşlarından alınmış rapor ile belgelenmesi koşulu ile, doğal afetler mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması şartı ile veya fakülte kurulunca kabul edilen haklı diğer bir nedene dayalı olarak belirtilen tarihlerde ara sınava giremeyen öğrenciler için, sınavdan en az üç gün önce duyurulmak suretiyle, aynı yarıyıl içinde ilgili ders için mazeret sınavı açılabilir. Haklı nedenin, en geç ara sınavı izleyen veya engelin kalktığı andan itibaren beş iş günü içerisinde ilgili fakülte dekanlığına/yüksekokul müdürlüğüne yazılı olarak bildirilmesi gerekir. Sağlık sorunları ile ilgili mazeretlerin tam teşekküllü sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporuyla belgelendirilmesi şarttır.Raporlu olunan süre içerisinde girilen sınavlar geçersiz sayılır. Ara sınavlar dışındaki sınavlar için mazeret sınavı yapılamaz.(4) Derslerde sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem de sözlü olabilir. Fakülte ve yüksek okullar kendi yönetim kurulu kararı ile ara sınav yerine ödev, proje veya araştırma yapılmasına karar verebilirler.(5) Fakülte kurulu bazı derslerden başarılı olmayı öğrencinin üst sınıfta alacağı diğer dersler için ön koşul olarak kabul edebilir.Program Yeterlilikleri1- Uluslararası Ticaret alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,2- Uluslararası Ticaret alanlarındaki kavram ve kuramları inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek,3- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek,4- Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek,5- Uluslararası Ticaret alanlarında edinilen bilgi ve becerileri değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek6- İşletmelerin tedarik zinciri ağ yapısını inceleyebilmek ve etkin bir şekilde planlayabilmek7- Uluslararası Ticaret ve Parasal Sistemin temel dinamiklerindeki değişiklikleri kavrayabilmek ve takip etmek,8- Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçevelerin farkında olmak ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirmek,9- Uluslararası Ticaret temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak,10- Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek,11- Takım çalışmasının başarıya olan katkısının farkında olmak, takım çalışmalarında farklı tecrübelere sahip bireylerin katkılarını değerlendirmek, takım çalışmalarına liderlik etmek veya verimli katkılarda bulunabilmek,12- Uluslararası Ticaret ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak13- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda kullanmak,

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS TYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

MADDE 7 – 

  • İlgili yönetim kurulu, kendi bölüm veya programlarına kabul etmeyi planladığı öğrenci sayılarını, dikey ve yatay geçişle kabul edilecekler ve yabancı uyruklu öğrenciler de dahil olmak üzere her eğitim-öğretim yılında Senatoya önerir. Yatay geçiş kontenjanı için verilmiş olan karar dışındaki Senato ve Mütevelli Heyet kararı Yükseköğretim Kuruluna (YÖK) iletilir. Bu kararların YÖK tarafından onaylanması veya değiştirilerek onaylanması durumunda, Üniversiteye kabul edilecek öğrenci sayısı kesinleşir.
  • Belli sanat dallarında üstün kabiliyeti olan adaylar, ilgilli sanat dalında eğitim almak koşulu ile Yükseköğretim Kurulunun belirlediği esaslara göre Üniversite tarafından yapılan özel yetenek sınavını başarmaları durumunda Üniversiteye yerleştirilir.
  • Yatay geçiş kontenjanları; 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde belirlenir.
  • Yabancı dilde eğitim-öğretim yapan üniversitelerin hazırlık sınıflarından başarısızlık nedeni ile kaydı silinmiş öğrenciler için kontenjan belirlenmez. Ancak, bunlardan Yükseköğretim Yerleştirme Puanına (YÖP) sahip olan ve ÖSYM tarafından değerlendirilerek Üniversiteye kayıtlarının yapılması için bildirilenler, ilgili bölümlere kabul edilir.

MADDE 8 – 

  • Üniversite Yönetim Kurulu, lisans bölümlerine veya yüksekokul programlarına kayıt olmaya hak kazanan öğrencilerin kayıt işlemlerini yaptırabilecekleri süreci gösteren tarih aralığını, kayıt-kabul koşullarını ve kayıt için gerekli belgeleri belirler.
  • Bu konudaki duyurular Üniversitenin web sayfasında yapılır ve ulusal gazeteler aracılığı ile ilan edilir.
  • Kayıt sırasında istenen belgeler olmadan kesin kayıt yapılmaz. Kesin kayıt işlemi öğrenci tarafından şahsen veya öğrencinin kanuni temsilcisi veya belirlediği vekili tarafından yaptırılabilir. Posta ilegönderilen belgeler kabul edilmez ve kesin kayıt yapılmaz. Kayıt süresi içinde başvurmayan adaylar Üniversite öğrencisi olma haklarını kaybederler.
  • Özel yetenek sınavı sonucu öğrenci alan bölüm ve programlara belirtilen gün ve saatte kesin kaydını yaptırmayan aday öğrenciler kayıt haklarını kaybeder ve yedek adaylar alınır.
  • Kayıt yaptırmış olmasına rağmen kayıt sırasında verdikleri belgelerin yanlış veya sahte olduğunun belirlenmesi durumunda ilgili öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
Başarma ŞartlarıProgram Yeterlilikleri Öğrencilerin başarı durumları YANO ve GANO ile izlenir. YANO’su en az 2.00 olan öğrenciler başarılı sayılır. Bir dönemin ders planında gösterilen derslerin tümüne yazılarak başarılı olan öğrencilerden YANO’su 3.00-3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50-4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi olurlar. Bölüm veya programlarını GANO 3.50-4.00 ile tamamlayan öğrenciler, Üniversitenin yüksek onur öğrencisi olarak mezun olur ve Üniversitenin onur listesinde yer alır. Bu durum ayrıca öğrencinin diplomasında da belirtilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz aşağıdaki alanlarda istihdam edilme ve kariyer geliştirme olanağı bulacaklardır. • Yerli ve yabancı özel sektörde firmalarında • Dış ticaret ve lojistik şirketlerinde • Kamu kesiminde Hazine, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve ilgili Bakanlıklarda • Uzmanlık alanları ile ilgili yan alanlar

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004547


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Modern lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları takip edebilecek teorik bilgiye sahip olmak.
  • Uluslararası ticaret alanında edinilen kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Uluslararası ticaret alanındaki kavram ve kuralları inceleyebilmek, bunları kullanabilmek ve yorumlayabilmek.
  • Bölgesel ve kürsel sorunları tanımlayabilmek.
  • Uluslararası ticaret alanlarında edinilen bilgi ve becerileri değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek.
  • İşletmelerin tedarik zinciri ağ yapısını inceleyebilmek ve etkin bir şekilde planlayabilmek.
  • Uluslararası ticaret ve parasal sistemin temel dinamiklerindeki değişiklikleri kavrayabilmek ve takip etmek .
  • Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçevelerin farkında olmak ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu denetleyebilmek.
  • Uluslararası ticarete temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilmek.
  • Takım çalışmasının başarıya olan katkısının farkında olmak, takım çalışmalarında farklı tecrübelere sahip bireylerin katkılarını değerlendirebilmek.
  • Uluslararası ticaret ile ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak.
  • Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve yoplumsal amaçlar doğrultusunda kullanmak.
  • Dış ticaret ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara sınavlar, ara sınav yerine sayılan çalışmalar, kısa sınavlarMadde 32- (1) Ara sınavlar, sınav tarihleri ve sınanacak bilgi konularının önceden duyurulduğu sınavlardır.Ara sınavların sayısı ve zamanı, ilgili öğretim elemanı ya da ders kurulu koordinatörü tarafından yıl/ yarıyıl/ders kurulu başında öğrencilere duyurulur. Ara sınavlar, o ders için haftalık ders programında gösterilmiş saatler içinde yapılır.Gerekli görülen hallerde Senato tarafından ara sınav takviminde değişiklik yapılabilir.(2) Öğretim elemanları, bir yarıyılda sayı ve zamanını önceden duyurmadıkları kısa sınavları da ders saatinin bir bölümünü ayırarak yapabilirler.(3) Sağlık nedenleri tam teşekküllü sağlık kuruluşlarından alınmış rapor ile belgelenmesi koşulu ile, doğal afetler mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması şartı ile veya fakülte kurulunca kabul edilen haklı diğer bir nedene dayalı olarak belirtilen tarihlerde ara sınava giremeyen öğrenciler için, sınavdan en az üç gün önce duyurulmak suretiyle, aynı yarıyıl içinde ilgili ders için mazeret sınavı açılabilir. Haklı nedenin, en geç ara sınavı izleyen veya engelin kalktığı andan itibaren beş iş günü içerisinde ilgili fakülte dekanlığına/yüksekokul müdürlüğüne yazılı olarak bildirilmesi gerekir. Sağlık sorunları ile ilgili mazeretlerin tam teşekküllü sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporuyla belgelendirilmesi şarttır.Raporlu olunan süre içerisinde girilen sınavlar geçersiz sayılır. Ara sınavlar dışındaki sınavlar için mazeret sınavı yapılamaz.(4) Derslerde sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem de sözlü olabilir. Fakülte ve yüksek okullar kendi yönetim kurulu kararı ile ara sınav yerine ödev, proje veya araştırma yapılmasına karar verebilirler.(5) Fakülte kurulu bazı derslerden başarılı olmayı öğrencinin üst sınıfta alacağı diğer dersler için ön koşul olarak kabul edebilir.Program Yeterlilikleri1- Uluslararası Ticaret alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,2- Uluslararası Ticaret alanlarındaki kavram ve kuramları inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek,3- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek,4- Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek,5- Uluslararası Ticaret alanlarında edinilen bilgi ve becerileri değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek6- İşletmelerin tedarik zinciri ağ yapısını inceleyebilmek ve etkin bir şekilde planlayabilmek7- Uluslararası Ticaret ve Parasal Sistemin temel dinamiklerindeki değişiklikleri kavrayabilmek ve takip etmek,8- Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçevelerin farkında olmak ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirmek,9- Uluslararası Ticaret temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak,10- Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek,11- Takım çalışmasının başarıya olan katkısının farkında olmak, takım çalışmalarında farklı tecrübelere sahip bireylerin katkılarını değerlendirmek, takım çalışmalarına liderlik etmek veya verimli katkılarda bulunabilmek,12- Uluslararası Ticaret ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak13- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda kullanmak,


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS TYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

MADDE 7 – 

  • İlgili yönetim kurulu, kendi bölüm veya programlarına kabul etmeyi planladığı öğrenci sayılarını, dikey ve yatay geçişle kabul edilecekler ve yabancı uyruklu öğrenciler de dahil olmak üzere her eğitim-öğretim yılında Senatoya önerir. Yatay geçiş kontenjanı için verilmiş olan karar dışındaki Senato ve Mütevelli Heyet kararı Yükseköğretim Kuruluna (YÖK) iletilir. Bu kararların YÖK tarafından onaylanması veya değiştirilerek onaylanması durumunda, Üniversiteye kabul edilecek öğrenci sayısı kesinleşir.
  • Belli sanat dallarında üstün kabiliyeti olan adaylar, ilgilli sanat dalında eğitim almak koşulu ile Yükseköğretim Kurulunun belirlediği esaslara göre Üniversite tarafından yapılan özel yetenek sınavını başarmaları durumunda Üniversiteye yerleştirilir.
  • Yatay geçiş kontenjanları; 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde belirlenir.
  • Yabancı dilde eğitim-öğretim yapan üniversitelerin hazırlık sınıflarından başarısızlık nedeni ile kaydı silinmiş öğrenciler için kontenjan belirlenmez. Ancak, bunlardan Yükseköğretim Yerleştirme Puanına (YÖP) sahip olan ve ÖSYM tarafından değerlendirilerek Üniversiteye kayıtlarının yapılması için bildirilenler, ilgili bölümlere kabul edilir.

MADDE 8 – 

  • Üniversite Yönetim Kurulu, lisans bölümlerine veya yüksekokul programlarına kayıt olmaya hak kazanan öğrencilerin kayıt işlemlerini yaptırabilecekleri süreci gösteren tarih aralığını, kayıt-kabul koşullarını ve kayıt için gerekli belgeleri belirler.
  • Bu konudaki duyurular Üniversitenin web sayfasında yapılır ve ulusal gazeteler aracılığı ile ilan edilir.
  • Kayıt sırasında istenen belgeler olmadan kesin kayıt yapılmaz. Kesin kayıt işlemi öğrenci tarafından şahsen veya öğrencinin kanuni temsilcisi veya belirlediği vekili tarafından yaptırılabilir. Posta ilegönderilen belgeler kabul edilmez ve kesin kayıt yapılmaz. Kayıt süresi içinde başvurmayan adaylar Üniversite öğrencisi olma haklarını kaybederler.
  • Özel yetenek sınavı sonucu öğrenci alan bölüm ve programlara belirtilen gün ve saatte kesin kaydını yaptırmayan aday öğrenciler kayıt haklarını kaybeder ve yedek adaylar alınır.
  • Kayıt yaptırmış olmasına rağmen kayıt sırasında verdikleri belgelerin yanlış veya sahte olduğunun belirlenmesi durumunda ilgili öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

Başarma Şartları
Program Yeterlilikleri Öğrencilerin başarı durumları YANO ve GANO ile izlenir. YANO’su en az 2.00 olan öğrenciler başarılı sayılır. Bir dönemin ders planında gösterilen derslerin tümüne yazılarak başarılı olan öğrencilerden YANO’su 3.00-3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50-4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi olurlar. Bölüm veya programlarını GANO 3.50-4.00 ile tamamlayan öğrenciler, Üniversitenin yüksek onur öğrencisi olarak mezun olur ve Üniversitenin onur listesinde yer alır. Bu durum ayrıca öğrencinin diplomasında da belirtilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz aşağıdaki alanlarda istihdam edilme ve kariyer geliştirme olanağı bulacaklardır. • Yerli ve yabancı özel sektörde firmalarında • Dış ticaret ve lojistik şirketlerinde • Kamu kesiminde Hazine, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve ilgili Bakanlıklarda • Uzmanlık alanları ile ilgili yan alanlar


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004547

Qualification Title
International Trade and Logistics License
Awarding Bodyİstanbul Yeni Yüzyıl University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.yeniyuzyil.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To know the developments and policies of modern logistics todayto able to use the theoretical and practical knowledge acquired in the field of international tradeto be able to take responsibility as an individual and group member to solve unforseen problems encountered in practice.
  • To be able to define regional and global issues and problems.
  • To be able to evaluate the knowledge and skills acquired in the fields of international trade and to determine the learning requirements.
  • To be able to analyze the supply chain network structure of business and to plan them effectively.
  • To be able to comprehend and follow the changes in the basic dynamics of international trade and monetary system.
  • To be aware of the legal frameworks shaping international trade logistics activities and to evaluate the compliance of these activities with national and international legislation and laws .
  • To be able to use other disciplines and to have basic knowledge about these disciplines.
  • To be able to follow information about international relations by using a foreign language and to communicate with colleagues.
  • To be aware of the contributions of individuals with different experiences in team work.
  • To have moral, social and scientific values in the process of data collection, interpretation, dissemination and application of international trade.
  • To use the knowledge, skills and competencies acquired in line with the individual and social goals for life.
  • To have basic knowledge about foreign trade customs regulations.
Key Competencies-
Further Info

Midterm exams, midterm exams, quizzesArticle 32- (1) Mid-term exams, exam dates and information to be tested are pre-announced examinations.Number and time of mid-term exams are announced to the students at the beginning of the year / semester / course board by the relevant instructor or the course board coordinator. Mid-term exams are held within the hours shown in the weekly schedule.If deemed necessary, the Senate may modify the midterm calendar.(2) Teaching staff can make a quiz by separating a part of the course hours in a semester.(3) For students who have not been able to take the mid-term exam on the dates specified on the basis of a justifiable reason accepted by the faculty board, provided that natural disasters are documented by a certificate to be issued by the largest civil authority in the area, provided that their health reasons are documented by a report from a full-fledged health institution, Make excuses for the related course within the same semester by being announced at least three days before the exam. The just cause must be notified in writing to the related faculty dean / school directorate within five working days following the latest mid-term exam or at the latest within five working days from the date of the discontinuation. The excuses for health problems must be documented with a medical report from a full-fledged health institution.The exams entered during the reporting period are considered invalid. No make-up exams are allowed for exams.(4) The examinations may be written, oral or both written and oral. With the decision of their board of directors, faculties and colleges may decide to do homework, project or research instead of midterm.(5) The faculty board may consider success in some of the courses as a prerequisite for other courses in the upper class.Program Qualifications1- To be able to use the theoretical and practical knowledge acquired in the field of International Trade2- To be able to examine the concepts and theories in the field of international trade, to collect, interpret and evaluate the relevant data,3- To be able to take responsibility as an individual and group member to solve unforeseen problems encountered in practice,4- To be able to define regional and global issues / problems,5- To be able to evaluate the knowledge and skills acquired in the fields of international trade and to determine the learning requirements6- To be able to analyze the supply chain network structure of businesses and to plan effectively7- To be able to comprehend and follow the changes in the basic dynamics of International Trade and Monetary System,8- To be aware of the legal frameworks shaping international logistics activities and to evaluate the compliance of these activities with national and international legislation and laws,9- To be able to benefit from other disciplines (political science, law, economy, sociology, psychology, etc.) which constitute the basis of international trade and to have basic knowledge about these disciplines,10- To be able to follow information about international relations by using a foreign language and to communicate with colleagues,11- To be aware of the contribution of team work to success, to evaluate the contributions of individuals with different experiences in teamwork, to lead team work or to make efficient contributions,12- To have moral, social and scientific values ??in the process of data collection, interpretation, dissemination and application of International Trade13- To use the knowledge, skills and competencies acquired in line with the individual and social goals for life,

Quality Assurance-
Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), admission to this program is carried out with the central exam system called YKS TYT. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to the scores from these exams.ARTICLE 7 - (1) The relevant board of directors shall adopt the number of students planned to be admitted to their department or programs by vertical and horizontal transfer and proposes to the Senate in each academic year, including foreign students. The decision of the Senate and the Board of Trustees, except for the decision made for the transfer quota, is forwarded to the Council of Higher Education (YÖK). If these decisions are approved or approved by YÖK, then the number of students to be admitted to the University becomes definite.(2) Candidates who have outstanding ability in certain fields of art are placed in the University if they have achieved the special talent examination conducted by the University in accordance with the principles determined by the Council of Higher Education on the condition that they receive training in the related art field.(3) Transfer quotas; It is determined within the framework of the provisions of the Regulation on Transfer of Programs between Double and Minor Programs, Double Major, Minor Programs and Minor Programs in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561.(4) The quota is not determined for the students whose registration has been deleted due to the failure of the preparatory classes of the universities which are teaching in foreign language. However, those who have Higher Education Placement Score (YÖP) and are evaluated by the ÖSYM and reported to the University are admitted to the related departments.ARTICLE 8 - (1) The University Board of Directors determines the date range, registration-admission conditions and the documents required for registration, indicating the process in which students who are eligible to enroll in undergraduate departments or college programs can register.(2) The announcements shall be made on the Universitys website and shall be announced through the national newspapers.(3) No definitive registration shall be made without the required documents during registration. Final registration may be done by the student in person or by the legal representative of the student or his / her designated representative. With maildocuments sent are not accepted and no final registration is made. Candidates who do not apply within the registration period lose their right to be a University student.(4) Candidate students who fail to register for the departments and programs that have taken the special talent examination in the specified day and time shall lose their registration rights and the substitute candidates shall be taken.(5) In the event that it is determined that the documents given during registration are false or false, although they are registered, the relevant student is dismissed from the University.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from our program will have the opportunity to be employed and career development in the following areas.• Companies in domestic and foreign private sector• Foreign trade and logistics companies• Treasury, Foreign Trade Undersecretariat and related ministries in public sector• Areas of specialization

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004547


Qualification Title
International Trade and Logistics License

Awarding Body
İstanbul Yeni Yüzyıl University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To know the developments and policies of modern logistics todayto able to use the theoretical and practical knowledge acquired in the field of international tradeto be able to take responsibility as an individual and group member to solve unforseen problems encountered in practice.
  • To be able to define regional and global issues and problems.
  • To be able to evaluate the knowledge and skills acquired in the fields of international trade and to determine the learning requirements.
  • To be able to analyze the supply chain network structure of business and to plan them effectively.
  • To be able to comprehend and follow the changes in the basic dynamics of international trade and monetary system.
  • To be aware of the legal frameworks shaping international trade logistics activities and to evaluate the compliance of these activities with national and international legislation and laws .
  • To be able to use other disciplines and to have basic knowledge about these disciplines.
  • To be able to follow information about international relations by using a foreign language and to communicate with colleagues.
  • To be aware of the contributions of individuals with different experiences in team work.
  • To have moral, social and scientific values in the process of data collection, interpretation, dissemination and application of international trade.
  • To use the knowledge, skills and competencies acquired in line with the individual and social goals for life.
  • To have basic knowledge about foreign trade customs regulations.

Key Competencies
-

Further Info

Midterm exams, midterm exams, quizzesArticle 32- (1) Mid-term exams, exam dates and information to be tested are pre-announced examinations.Number and time of mid-term exams are announced to the students at the beginning of the year / semester / course board by the relevant instructor or the course board coordinator. Mid-term exams are held within the hours shown in the weekly schedule.If deemed necessary, the Senate may modify the midterm calendar.(2) Teaching staff can make a quiz by separating a part of the course hours in a semester.(3) For students who have not been able to take the mid-term exam on the dates specified on the basis of a justifiable reason accepted by the faculty board, provided that natural disasters are documented by a certificate to be issued by the largest civil authority in the area, provided that their health reasons are documented by a report from a full-fledged health institution, Make excuses for the related course within the same semester by being announced at least three days before the exam. The just cause must be notified in writing to the related faculty dean / school directorate within five working days following the latest mid-term exam or at the latest within five working days from the date of the discontinuation. The excuses for health problems must be documented with a medical report from a full-fledged health institution.The exams entered during the reporting period are considered invalid. No make-up exams are allowed for exams.(4) The examinations may be written, oral or both written and oral. With the decision of their board of directors, faculties and colleges may decide to do homework, project or research instead of midterm.(5) The faculty board may consider success in some of the courses as a prerequisite for other courses in the upper class.Program Qualifications1- To be able to use the theoretical and practical knowledge acquired in the field of International Trade2- To be able to examine the concepts and theories in the field of international trade, to collect, interpret and evaluate the relevant data,3- To be able to take responsibility as an individual and group member to solve unforeseen problems encountered in practice,4- To be able to define regional and global issues / problems,5- To be able to evaluate the knowledge and skills acquired in the fields of international trade and to determine the learning requirements6- To be able to analyze the supply chain network structure of businesses and to plan effectively7- To be able to comprehend and follow the changes in the basic dynamics of International Trade and Monetary System,8- To be aware of the legal frameworks shaping international logistics activities and to evaluate the compliance of these activities with national and international legislation and laws,9- To be able to benefit from other disciplines (political science, law, economy, sociology, psychology, etc.) which constitute the basis of international trade and to have basic knowledge about these disciplines,10- To be able to follow information about international relations by using a foreign language and to communicate with colleagues,11- To be aware of the contribution of team work to success, to evaluate the contributions of individuals with different experiences in teamwork, to lead team work or to make efficient contributions,12- To have moral, social and scientific values ??in the process of data collection, interpretation, dissemination and application of International Trade13- To use the knowledge, skills and competencies acquired in line with the individual and social goals for life,


Quality Assurance
-

Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), admission to this program is carried out with the central exam system called YKS TYT. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to the scores from these exams.ARTICLE 7 - (1) The relevant board of directors shall adopt the number of students planned to be admitted to their department or programs by vertical and horizontal transfer and proposes to the Senate in each academic year, including foreign students. The decision of the Senate and the Board of Trustees, except for the decision made for the transfer quota, is forwarded to the Council of Higher Education (YÖK). If these decisions are approved or approved by YÖK, then the number of students to be admitted to the University becomes definite.(2) Candidates who have outstanding ability in certain fields of art are placed in the University if they have achieved the special talent examination conducted by the University in accordance with the principles determined by the Council of Higher Education on the condition that they receive training in the related art field.(3) Transfer quotas; It is determined within the framework of the provisions of the Regulation on Transfer of Programs between Double and Minor Programs, Double Major, Minor Programs and Minor Programs in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561.(4) The quota is not determined for the students whose registration has been deleted due to the failure of the preparatory classes of the universities which are teaching in foreign language. However, those who have Higher Education Placement Score (YÖP) and are evaluated by the ÖSYM and reported to the University are admitted to the related departments.ARTICLE 8 - (1) The University Board of Directors determines the date range, registration-admission conditions and the documents required for registration, indicating the process in which students who are eligible to enroll in undergraduate departments or college programs can register.(2) The announcements shall be made on the Universitys website and shall be announced through the national newspapers.(3) No definitive registration shall be made without the required documents during registration. Final registration may be done by the student in person or by the legal representative of the student or his / her designated representative. With maildocuments sent are not accepted and no final registration is made. Candidates who do not apply within the registration period lose their right to be a University student.(4) Candidate students who fail to register for the departments and programs that have taken the special talent examination in the specified day and time shall lose their registration rights and the substitute candidates shall be taken.(5) In the event that it is determined that the documents given during registration are false or false, although they are registered, the relevant student is dismissed from the University.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from our program will have the opportunity to be employed and career development in the following areas.• Companies in domestic and foreign private sector• Foreign trade and logistics companies• Treasury, Foreign Trade Undersecretariat and related ministries in public sector• Areas of specialization


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address