Yeterlilik Kodu

TR0030027493

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Sorumlu KurumHasan Kalyoncu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hku.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Uluslararası ticaret önemi gün geçtikçe artan, ekonomik kalkınmanın önemli öğeleri arasında yer almaktadır. Ulusal ekonomiler; yeni teknolojiler, uluslararası ticaret ve yatırımların önündeki azalan engeller, iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde küresel ekonomiyle hızla bütünleşmektedir. Küreselleşmenin getirdiği rekabet olgusu günümüz ekonomik ve pazar koşullarında, işletmeler için uluslararası pazarları, yerel pazarlar kadar önemli kılmaktadır. Ayrıca işletmeler için Avrupa Birliği’ne giriş ve uyum sürecinde, bu süreç ile ilgili bilgi sahibi olmaları, uluslararası alanlarda var olabilmeleri için gerekli hale gelmiştir.
Uluslararası pazarlar, yerel pazarlardaki pazar yapısından tüketici davranışlarına, ekonomik istikrardan coğrafi koşullara kadar değişken bir yapı arz etmektedir. Bu nedenle uluslararası pazarlarda yer alması zorunluluk haline gelen firmalar mevcut ürünlerine pazar aramanın yanında, hedef pazarlardaki tüketicilerin kültürel, ekonomik ve sosyal özelliklerine uygun mal ve hizmetler geliştirmek ve pazarlama programlarını bu farklılıklara göre hazırlamak ve uygulamak zorundadır.
Programın amacı da bu sosyokültürel, teknolojik, ekonomik ve politik farklılıkları anlamlı kılacak profesyonelleri yetiştirmek üzere, alanın zorunlu kıldığı disiplinler arası bir yaklaşımı benimseyerek, farklı kültürel, ekonomik, politik ve sosyal ihtiyaçlar ile uluslararası ticaret ve pazarlama arasındaki bağlantıyı bilimsel bir açıklıkla ele almaktır. Bu şekilde programın, uluslararası farklılıkları anlamlandırabilen, bilgilerini pazarlama alanında kullanıp ticaret ve toplumlar arası farklılıkların ticari kazançlara dönüşümünde aydınlatıcı bir rol yüklenen, yeni iletişim teknolojilerini kullanabilen ve bunların uluslararası pazarlama ve ticaret açısından öneminin farkında olan yönetici, dış ticaret uzmanı, pazarlama yöneticisi gibi profesyonellerin yetiştirilmesine veya söz konusu birikimi akademik alanda kullanmak isteyen genç bilim insanlarının gelişmesine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.

Öğrenme Ortamları

Dersler genellikle ilgili fakültelerde bulunan sınıflar, sıra düzenli sınıflar ve amfi tipi sınıflarda yürütülmekte, böylelikle öğrencilerin farklı öğrenme ortamlarını tanımaları ve deneyimlemeleri sağlanmaktadır. Her sınıfta ses sistemi ve projeksiyon cihazı bulunmakta, ayrıca laboratuvarlarda (bilgisayar salonu,ortak çalışma alanı, vb.) bulunan bilgisayarlarda öğretim elemanlarının ve öğrencilerin dersler kapsamında ihtiyaç duydukları programlar kullanıma sunulmaktadır. 

Kampüs içinde kütüphane gibi ortak öğrenme ortamları bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Entelektüel kapasitesi yüksek, sosyal becerileri gelişmiş, pozitif düşünceye sahip, farklı ortam ve kurumlara adaptasyon becerisi olan bireyler olur,
  • Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelikte teknik donanıma, esnek düşünce ve hareket yapısına ve çoklu dil becerisine sahip olur,
  • Bağımsız düşünme yetisiyle lojistik ve tedarik zinciri alanında genel kabul görmüş ancak iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olur,
  • Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilir,
  • Program gereği olarak nicel yeterlik ile birlikte analitik düşünme ve sentez yapabilme becerisine haiz olur,
  • Eğitim sırasında edindiği bilgi ve becerileri, mevcut piyasa koşullarının gereğine uygun olarak sürekli geliştirebilecek araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur,
  • Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilir,
  • Etkin bir iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmanın yanında ikinci bir yabancı dile de bireysel koşulları ölçüsünde hâkim olabilir,
  • Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetme ve yönetilebilme vasıflarına sahip olur,
  • Yetkisi dahilinde yönetici pozisyonunda olduğu birimdeki çalışanların kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunacak etkinlikleri organize edebilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Bir dersten başarılı olmak için en az DD harf notu gerekmektedir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.

Harf Notu Katsayı
AA 4,0
BA 3,5
BB 3,0
CB 2,5
CC 2,0
DC 1,5
DD 1,0
FD 0,5
FF 0,0
NA 0,0
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kurumu: Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Akreditasyon Süresi: 02.04.2025-02.04.2027

Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Başarma Şartları134 kredilik ve 240 Aktslik ders alarak 4 yıllık lisans programı tamamlanmalı. Bütün derslerden başarılı olmalı. Genel not ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 ve üzeri olmalı.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programda lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, ""Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği"" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve yazılı/sözlü mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Üniversitemizin yönetim ve idari yapısı 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu, 124 sayılı Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatları Hakkında Kanun Hükmünde Kararname esasları ve bunlara ilişkin ikincil mevzuatlar, Vakıf Yükseköğretim Yönetmeliği, 2914 Yükseköğretim Personel Kanunu, 34580 Yükseköğretim Kurumlarında açılması işletilmesi izlenmesi ve denetimi hakkında Yönetmelik, Vakıf Yükseköğretim Kurumlarının 2547 Sayılı Kanunun Ek 9uncu Maddesi Kapsamında Ücretsiz Öğrenci Okutmasına Yönelik Usul ve Esaslar, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş Çift Anadal Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve Yükseköğretim Kalite Kurulu çerçevesinde oluşturulmuştur.

Üniversitemizin en yüksek karar verme organı 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu Ek Madde 5 gereği Mütevelli Heyetidir. Üniversitemizin İdari yapılanması; Üniversite tüzel kişiliğini temsil eden Mütevelli Heyeti, Rektör, Rektör Yardımcıları, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Fakülteler, Enstitü, Yüksekokullar ve Genel sekreterliğe bağlı Müdürlüklerden oluşmaktadır. Üniversitemizin tamamında katılımcı ve etkin bir yönetim anlayışı ile uluslararası alanda aktif ve öncü bir rolalabilmesi için donanımlı eğitim almış, bilimsel ve mesleki yetkinliğe sahip, araştırmacı ve lider ruhu, nitelikli çalışmalar yapan, çalışmaları ile fark yaratarak geleceğe yön veren öğrencilerimizin yetiştirilmesi amacı ile eğitim faaliyetlerine ve teknolojik faaliyetlerin sanayi ve özel sektör odaklı artırılması, araştırma sonuçlarının ticarileştirilerek bunun bir ekosistem halinde teknolojik ürünler ile küresel ölçekte rekabet gücüne ulaşması için mütevelli heyet başkanlığında rektör tarafından ilgili rektör yardımcıları ve bağlı birimler tarafından desteklenerek devam ettirilmektedir. Üniversitemizin yönetim modeli ve idari yapısında üniversite senatomuz ve üniversite yönetim kurulumuz üst yönetime yardımcı olmak ve uzmanlık alanlarına göre görüş bildirmek üzere eğitim, araştırma ve mevzuat konularında destek sağlamaktadır.

Üniversitemizde bulunan fakültelerimizin en üst karar verme merci Dekanlık' tır. Fakültenin ve bağlı programların temsilcisi olan dekan, akademik personel ve öğrencilere gerekli eğitim öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin yürütülmesi, tüm sosyal hizmetlerin sağlanması, tüm süreçlerin takip kontrol ve denetiminin yapılmasında rektöre karşı sorumlu kişidir.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030027493


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Uluslararası ticaret önemi gün geçtikçe artan, ekonomik kalkınmanın önemli öğeleri arasında yer almaktadır. Ulusal ekonomiler; yeni teknolojiler, uluslararası ticaret ve yatırımların önündeki azalan engeller, iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde küresel ekonomiyle hızla bütünleşmektedir. Küreselleşmenin getirdiği rekabet olgusu günümüz ekonomik ve pazar koşullarında, işletmeler için uluslararası pazarları, yerel pazarlar kadar önemli kılmaktadır. Ayrıca işletmeler için Avrupa Birliği’ne giriş ve uyum sürecinde, bu süreç ile ilgili bilgi sahibi olmaları, uluslararası alanlarda var olabilmeleri için gerekli hale gelmiştir.
Uluslararası pazarlar, yerel pazarlardaki pazar yapısından tüketici davranışlarına, ekonomik istikrardan coğrafi koşullara kadar değişken bir yapı arz etmektedir. Bu nedenle uluslararası pazarlarda yer alması zorunluluk haline gelen firmalar mevcut ürünlerine pazar aramanın yanında, hedef pazarlardaki tüketicilerin kültürel, ekonomik ve sosyal özelliklerine uygun mal ve hizmetler geliştirmek ve pazarlama programlarını bu farklılıklara göre hazırlamak ve uygulamak zorundadır.
Programın amacı da bu sosyokültürel, teknolojik, ekonomik ve politik farklılıkları anlamlı kılacak profesyonelleri yetiştirmek üzere, alanın zorunlu kıldığı disiplinler arası bir yaklaşımı benimseyerek, farklı kültürel, ekonomik, politik ve sosyal ihtiyaçlar ile uluslararası ticaret ve pazarlama arasındaki bağlantıyı bilimsel bir açıklıkla ele almaktır. Bu şekilde programın, uluslararası farklılıkları anlamlandırabilen, bilgilerini pazarlama alanında kullanıp ticaret ve toplumlar arası farklılıkların ticari kazançlara dönüşümünde aydınlatıcı bir rol yüklenen, yeni iletişim teknolojilerini kullanabilen ve bunların uluslararası pazarlama ve ticaret açısından öneminin farkında olan yönetici, dış ticaret uzmanı, pazarlama yöneticisi gibi profesyonellerin yetiştirilmesine veya söz konusu birikimi akademik alanda kullanmak isteyen genç bilim insanlarının gelişmesine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.


Öğrenme Ortamları

Dersler genellikle ilgili fakültelerde bulunan sınıflar, sıra düzenli sınıflar ve amfi tipi sınıflarda yürütülmekte, böylelikle öğrencilerin farklı öğrenme ortamlarını tanımaları ve deneyimlemeleri sağlanmaktadır. Her sınıfta ses sistemi ve projeksiyon cihazı bulunmakta, ayrıca laboratuvarlarda (bilgisayar salonu,ortak çalışma alanı, vb.) bulunan bilgisayarlarda öğretim elemanlarının ve öğrencilerin dersler kapsamında ihtiyaç duydukları programlar kullanıma sunulmaktadır. 

Kampüs içinde kütüphane gibi ortak öğrenme ortamları bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Entelektüel kapasitesi yüksek, sosyal becerileri gelişmiş, pozitif düşünceye sahip, farklı ortam ve kurumlara adaptasyon becerisi olan bireyler olur,
  • Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelikte teknik donanıma, esnek düşünce ve hareket yapısına ve çoklu dil becerisine sahip olur,
  • Bağımsız düşünme yetisiyle lojistik ve tedarik zinciri alanında genel kabul görmüş ancak iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olur,
  • Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilir,
  • Program gereği olarak nicel yeterlik ile birlikte analitik düşünme ve sentez yapabilme becerisine haiz olur,
  • Eğitim sırasında edindiği bilgi ve becerileri, mevcut piyasa koşullarının gereğine uygun olarak sürekli geliştirebilecek araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur,
  • Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilir,
  • Etkin bir iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmanın yanında ikinci bir yabancı dile de bireysel koşulları ölçüsünde hâkim olabilir,
  • Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetme ve yönetilebilme vasıflarına sahip olur,
  • Yetkisi dahilinde yönetici pozisyonunda olduğu birimdeki çalışanların kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunacak etkinlikleri organize edebilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Bir dersten başarılı olmak için en az DD harf notu gerekmektedir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.

Harf Notu Katsayı
AA 4,0
BA 3,5
BB 3,0
CB 2,5
CC 2,0
DC 1,5
DD 1,0
FD 0,5
FF 0,0
NA 0,0

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kurumu: Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Akreditasyon Süresi: 02.04.2025-02.04.2027


Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.


Başarma Şartları
134 kredilik ve 240 Aktslik ders alarak 4 yıllık lisans programı tamamlanmalı. Bütün derslerden başarılı olmalı. Genel not ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 ve üzeri olmalı.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programda lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, ""Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği"" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve yazılı/sözlü mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Üniversitemizin yönetim ve idari yapısı 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu, 124 sayılı Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatları Hakkında Kanun Hükmünde Kararname esasları ve bunlara ilişkin ikincil mevzuatlar, Vakıf Yükseköğretim Yönetmeliği, 2914 Yükseköğretim Personel Kanunu, 34580 Yükseköğretim Kurumlarında açılması işletilmesi izlenmesi ve denetimi hakkında Yönetmelik, Vakıf Yükseköğretim Kurumlarının 2547 Sayılı Kanunun Ek 9uncu Maddesi Kapsamında Ücretsiz Öğrenci Okutmasına Yönelik Usul ve Esaslar, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş Çift Anadal Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve Yükseköğretim Kalite Kurulu çerçevesinde oluşturulmuştur.

Üniversitemizin en yüksek karar verme organı 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu Ek Madde 5 gereği Mütevelli Heyetidir. Üniversitemizin İdari yapılanması; Üniversite tüzel kişiliğini temsil eden Mütevelli Heyeti, Rektör, Rektör Yardımcıları, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Fakülteler, Enstitü, Yüksekokullar ve Genel sekreterliğe bağlı Müdürlüklerden oluşmaktadır. Üniversitemizin tamamında katılımcı ve etkin bir yönetim anlayışı ile uluslararası alanda aktif ve öncü bir rolalabilmesi için donanımlı eğitim almış, bilimsel ve mesleki yetkinliğe sahip, araştırmacı ve lider ruhu, nitelikli çalışmalar yapan, çalışmaları ile fark yaratarak geleceğe yön veren öğrencilerimizin yetiştirilmesi amacı ile eğitim faaliyetlerine ve teknolojik faaliyetlerin sanayi ve özel sektör odaklı artırılması, araştırma sonuçlarının ticarileştirilerek bunun bir ekosistem halinde teknolojik ürünler ile küresel ölçekte rekabet gücüne ulaşması için mütevelli heyet başkanlığında rektör tarafından ilgili rektör yardımcıları ve bağlı birimler tarafından desteklenerek devam ettirilmektedir. Üniversitemizin yönetim modeli ve idari yapısında üniversite senatomuz ve üniversite yönetim kurulumuz üst yönetime yardımcı olmak ve uzmanlık alanlarına göre görüş bildirmek üzere eğitim, araştırma ve mevzuat konularında destek sağlamaktadır.

Üniversitemizde bulunan fakültelerimizin en üst karar verme merci Dekanlık' tır. Fakültenin ve bağlı programların temsilcisi olan dekan, akademik personel ve öğrencilere gerekli eğitim öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin yürütülmesi, tüm sosyal hizmetlerin sağlanması, tüm süreçlerin takip kontrol ve denetiminin yapılmasında rektöre karşı sorumlu kişidir.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030027493

Qualification Title
Bachelor’s Degree in International Trade and Logistics
Awarding BodyHasan Kalyoncu University
Awarding Body ContactYeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep
Awarding Body Urlhttps://www.hku.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification

ISCO-08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

International trade, whose importance is increasing day by day, is among the key elements of economic development. National economies are rapidly integrating into the global economy thanks to new technologies, the reduction of barriers to international trade and investment, and advancements in communication and information technologies. The competitive environment brought about by globalization makes international markets as important as domestic markets for businesses under today’s economic and market conditions. Moreover, in the process of accession to and harmonization with the European Union, it has become essential for businesses to have knowledge of this process in order to be able to operate in international arenas.

International markets present a highly dynamic structure, ranging from market structures and consumer behaviors to economic stability and geographical conditions. For this reason, companies that are obliged to participate in international markets not only seek new markets for their existing products but also need to develop goods and services that fit the cultural, economic, and social characteristics of target consumers, as well as design and implement marketing programs in line with these differences.

The aim of the program is to address the link between international trade and marketing and the diverse cultural, economic, political, and social needs with scientific clarity, by adopting an interdisciplinary approach required by the field and training professionals capable of making sense of such sociocultural, technological, economic, and political differences. In this way, the program is expected to contribute to the education of professionals—such as managers, foreign trade specialists, and marketing executives—who can interpret international differences, apply their knowledge in the field of marketing, play a guiding role in transforming intercultural and intersocietal differences into commercial gains, and make use of new communication technologies with an awareness of their significance for international marketing and trade. Furthermore, it is also intended to support the development of young scholars who wish to utilize this knowledge in the academic field.

Learning Environments

Courses are generally conducted in classrooms, row-seating classrooms, and lecture halls located within the relevant faculties, allowing students to experience and become familiar with different learning environments. Each classroom is equipped with a sound system and a projector. Additionally, computers in laboratories (such as computer labs, collaborative workspaces, etc.) provide access to the software and programs needed by instructors and students within the scope of their courses.

The campus also offers shared learning spaces, such as the library, to support student learning.

Description

Individuals possess high intellectual capacity, well-developed social skills, a positive mindset, and the ability to adapt to different environments and institutions.
They have the technical qualifications, flexible thinking and behavior, and multilingual skills necessary to work on international platforms.
With the ability to think independently, they can identify generally accepted yet improvable issues in the field of logistics and supply chain, thereby gaining the competence to create opportunities through innovative processes.
They can examine logistics and supply chain processes using a management science perspective and analytical approaches, analyze relevant concepts and ideas using scientific methods, and interpret and evaluate data.
As required by the program, they possess both quantitative competence and the ability to think analytically and synthesize information.
They have an inquisitive and questioning nature, capable of continuously developing the knowledge and skills acquired during education in line with current market requirements.
They can apply theoretical methods related to design, planning, and decision-making within the scope of logistics activities.
In addition to having a level of English proficiency sufficient for effective communication, they may also have command of a second foreign language, depending on individual circumstances.
They possess the management and being-managed skills necessary to solve existing and potential problems encountered in practice.
Within their authority, they can organize activities that contribute to the personal and professional development of employees in their unit when in a managerial position.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

In this program, various assessment methods such as mid-term exams, assignments, exercises, projects, practical applications, and final examinations are implemented. The assessment methods may include written (classical) exams, multiple-choice tests, homework, performance evaluation, and product evaluation.

To graduate from the program, students must achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00. The grade for each course is determined based on the evaluation of the above components and is expressed in letter grades. A minimum letter grade of DD is required to pass a course. The letter grades and their corresponding coefficients are presented below.

Harf Notu Katsayı
AA 4,0
BA 3,5
BB 3,0
CB 2,5
CC 2,0
DC 1,5
DD 1,0
FD 0,5
FF 0,0
NA 0,0
Quality Assurance

In order to ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” concerning higher education institutions are prepared and published annually. These reports, which include both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Each year, YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data regarding foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of such institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Development and Approval of Curricula
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the intended learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions upon approval by YÖK, following their adoption by the relevant Council of Deans.

2. Assessment and Evaluation
The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.

3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment and External Evaluation
Within the framework of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Internal Evaluation Reports” for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions. In addition, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that program qualifications have achieved quality assurance. In line with YÖKAK regulations, regular review activities are carried out with respect to the defined qualifications.

Accreditation Agency: Social Sciences, Humanities, and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Accreditation Period: April 2, 2025 - April 2, 2027
Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of international (foreign) applicants is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the University Senate, based on the relevant administrative board decision.

Conditions for SuccessThe 4-year undergraduate program must be completed by successfully completing a total of 134 credits and 240 ECTS credits. Students must pass all courses and maintain a cumulative grade point average (GPA) of 2.00 or higher on a 4.00 scale.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their undergraduate education in this program may continue their studies in graduate programs in their field or related fields. Admission to these programs is carried out in accordance with the Hasan Kalyoncu University Graduate Education and Training Regulation, based on a combined evaluation of the ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) score, undergraduate grade point average, and written/oral interviews.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

The management and administrative structure of our university has been established within the framework of the provisions of the Higher Education Law No. 2547, the Higher Education Institutions Organization Law No. 2809, the Decree Law No. 124 on the Administrative Organization of Higher Education Institutions, the Regulation on Foundation Higher Education Institutions, the Higher Education Personnel Law No. 2914, the Regulation No. 34580 on the Establishment, Operation, Monitoring and Supervision of Higher Education Institutions, the Procedures and Principles on Providing Free Education to Students under Additional Article 9 of Law No. 2547 for Foundation Higher Education Institutions, the Regulation on Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions, as well as secondary legislation and the Higher Education Quality Council.

The highest decision-making body of our university is the Board of Trustees, as stipulated in Additional Article 5 of the Higher Education Law No. 2547. The administrative structure of our university consists of the Board of Trustees, which represents the legal entity of the university, the Rector, Vice Rectors, the Secretary General, the Deputy Secretary General, Faculties, Institutes, Schools, and Directorates affiliated with the Office of the Secretary General.

With a participatory and effective management approach across the university, our activities aim to train students who are well-educated, scientifically and professionally competent, research-oriented, with leadership qualities, capable of making a difference through qualified work, and shaping the future. In this context, educational and technological activities are strengthened with a focus on industry and the private sector. Research results are commercialized and transformed into technological products, creating an ecosystem that enhances global competitiveness. This process is carried out under the leadership of the Chair of the Board of Trustees, coordinated by the Rector, and supported by the Vice Rectors and relevant units.

Within the management model and administrative structure of our university, the University Senate and the University Administrative Board assist the senior management by providing opinions in line with their areas of expertise and supporting decision-making on matters related to education, research, and legislation.

In our faculties, the Dean’s Office is the highest decision-making authority. The dean, as the representative of the faculty and its affiliated programs, is responsible to the Rector for ensuring the proper execution of educational and instructional activities, scientific research and publication, provision of all social services, as well as the monitoring, control, and supervision of all processes concerning academic staff and students.

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030027493


Qualification Title
Bachelor’s Degree in International Trade and Logistics

Awarding Body
Hasan Kalyoncu University

Awarding Body Contact
Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO-08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO-08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

International trade, whose importance is increasing day by day, is among the key elements of economic development. National economies are rapidly integrating into the global economy thanks to new technologies, the reduction of barriers to international trade and investment, and advancements in communication and information technologies. The competitive environment brought about by globalization makes international markets as important as domestic markets for businesses under today’s economic and market conditions. Moreover, in the process of accession to and harmonization with the European Union, it has become essential for businesses to have knowledge of this process in order to be able to operate in international arenas.

International markets present a highly dynamic structure, ranging from market structures and consumer behaviors to economic stability and geographical conditions. For this reason, companies that are obliged to participate in international markets not only seek new markets for their existing products but also need to develop goods and services that fit the cultural, economic, and social characteristics of target consumers, as well as design and implement marketing programs in line with these differences.

The aim of the program is to address the link between international trade and marketing and the diverse cultural, economic, political, and social needs with scientific clarity, by adopting an interdisciplinary approach required by the field and training professionals capable of making sense of such sociocultural, technological, economic, and political differences. In this way, the program is expected to contribute to the education of professionals—such as managers, foreign trade specialists, and marketing executives—who can interpret international differences, apply their knowledge in the field of marketing, play a guiding role in transforming intercultural and intersocietal differences into commercial gains, and make use of new communication technologies with an awareness of their significance for international marketing and trade. Furthermore, it is also intended to support the development of young scholars who wish to utilize this knowledge in the academic field.


Learning Environments

Courses are generally conducted in classrooms, row-seating classrooms, and lecture halls located within the relevant faculties, allowing students to experience and become familiar with different learning environments. Each classroom is equipped with a sound system and a projector. Additionally, computers in laboratories (such as computer labs, collaborative workspaces, etc.) provide access to the software and programs needed by instructors and students within the scope of their courses.

The campus also offers shared learning spaces, such as the library, to support student learning.


Description

Individuals possess high intellectual capacity, well-developed social skills, a positive mindset, and the ability to adapt to different environments and institutions.
They have the technical qualifications, flexible thinking and behavior, and multilingual skills necessary to work on international platforms.
With the ability to think independently, they can identify generally accepted yet improvable issues in the field of logistics and supply chain, thereby gaining the competence to create opportunities through innovative processes.
They can examine logistics and supply chain processes using a management science perspective and analytical approaches, analyze relevant concepts and ideas using scientific methods, and interpret and evaluate data.
As required by the program, they possess both quantitative competence and the ability to think analytically and synthesize information.
They have an inquisitive and questioning nature, capable of continuously developing the knowledge and skills acquired during education in line with current market requirements.
They can apply theoretical methods related to design, planning, and decision-making within the scope of logistics activities.
In addition to having a level of English proficiency sufficient for effective communication, they may also have command of a second foreign language, depending on individual circumstances.
They possess the management and being-managed skills necessary to solve existing and potential problems encountered in practice.
Within their authority, they can organize activities that contribute to the personal and professional development of employees in their unit when in a managerial position.


Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

In this program, various assessment methods such as mid-term exams, assignments, exercises, projects, practical applications, and final examinations are implemented. The assessment methods may include written (classical) exams, multiple-choice tests, homework, performance evaluation, and product evaluation.

To graduate from the program, students must achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00. The grade for each course is determined based on the evaluation of the above components and is expressed in letter grades. A minimum letter grade of DD is required to pass a course. The letter grades and their corresponding coefficients are presented below.

Harf Notu Katsayı
AA 4,0
BA 3,5
BB 3,0
CB 2,5
CC 2,0
DC 1,5
DD 1,0
FD 0,5
FF 0,0
NA 0,0

Quality Assurance

In order to ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” concerning higher education institutions are prepared and published annually. These reports, which include both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Each year, YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data regarding foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of such institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Development and Approval of Curricula
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the intended learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions upon approval by YÖK, following their adoption by the relevant Council of Deans.

2. Assessment and Evaluation
The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.

3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment and External Evaluation
Within the framework of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Internal Evaluation Reports” for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions. In addition, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that program qualifications have achieved quality assurance. In line with YÖKAK regulations, regular review activities are carried out with respect to the defined qualifications.

Accreditation Agency: Social Sciences, Humanities, and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Accreditation Period: April 2, 2025 - April 2, 2027

Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of international (foreign) applicants is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the University Senate, based on the relevant administrative board decision.


Conditions for Success
The 4-year undergraduate program must be completed by successfully completing a total of 134 credits and 240 ECTS credits. Students must pass all courses and maintain a cumulative grade point average (GPA) of 2.00 or higher on a 4.00 scale.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their undergraduate education in this program may continue their studies in graduate programs in their field or related fields. Admission to these programs is carried out in accordance with the Hasan Kalyoncu University Graduate Education and Training Regulation, based on a combined evaluation of the ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) score, undergraduate grade point average, and written/oral interviews.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

The management and administrative structure of our university has been established within the framework of the provisions of the Higher Education Law No. 2547, the Higher Education Institutions Organization Law No. 2809, the Decree Law No. 124 on the Administrative Organization of Higher Education Institutions, the Regulation on Foundation Higher Education Institutions, the Higher Education Personnel Law No. 2914, the Regulation No. 34580 on the Establishment, Operation, Monitoring and Supervision of Higher Education Institutions, the Procedures and Principles on Providing Free Education to Students under Additional Article 9 of Law No. 2547 for Foundation Higher Education Institutions, the Regulation on Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions, as well as secondary legislation and the Higher Education Quality Council.

The highest decision-making body of our university is the Board of Trustees, as stipulated in Additional Article 5 of the Higher Education Law No. 2547. The administrative structure of our university consists of the Board of Trustees, which represents the legal entity of the university, the Rector, Vice Rectors, the Secretary General, the Deputy Secretary General, Faculties, Institutes, Schools, and Directorates affiliated with the Office of the Secretary General.

With a participatory and effective management approach across the university, our activities aim to train students who are well-educated, scientifically and professionally competent, research-oriented, with leadership qualities, capable of making a difference through qualified work, and shaping the future. In this context, educational and technological activities are strengthened with a focus on industry and the private sector. Research results are commercialized and transformed into technological products, creating an ecosystem that enhances global competitiveness. This process is carried out under the leadership of the Chair of the Board of Trustees, coordinated by the Rector, and supported by the Vice Rectors and relevant units.

Within the management model and administrative structure of our university, the University Senate and the University Administrative Board assist the senior management by providing opinions in line with their areas of expertise and supporting decision-making on matters related to education, research, and legislation.

In our faculties, the Dean’s Office is the highest decision-making authority. The dean, as the representative of the faculty and its affiliated programs, is responsible to the Rector for ensuring the proper execution of educational and instructional activities, scientific research and publication, provision of all social services, as well as the monitoring, control, and supervision of all processes concerning academic staff and students.


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address