Yeterlilik Kodu

TR0030022021

Yeterlilik Adı
Uluslarası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Sorumlu KurumTarsus Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTarsus Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.tarsus.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Küreselleşme ve uluslararası ticaretin etkisiyle lojistik sektörü hızla gelişmektedir. Günümüzde uluslararası ticaretin, modern lojistik faaliyetleri olmaksızın yürütülebilmesi pek mümkün değildir. Bu nedenle, uluslararası ticaret işlemlerini, finansman şekillerini ve lojistik faaliyetleri bilen yetişmiş iş gücüne duyulan ihtiyaç giderek artmakta, dış ticaret ve lojistik uzmanlığı bugünün ve geleceğin gözde meslekleri arasında görülmektedir.  Bölümde  dış ticaret ve lojistik uzmanı yetiştirmek amacıyla Türkçe  eğitim planı uygulanmaktadır. Ders müfredatında yer alan uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili çeşitli ve kapsamlı dersler sayesinde alanında bilgi sahibi olarak ilgili departmanlarda uzman, yönetici yardımcısı veya orta kademe yönetici olarak görev yapabilecek, iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen, yaratıcı fikirler üretebilen ve sosyal ilişkilerde başarılı bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Uluslararası Ticaret ve Lojistik  (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde Birinci Düzey, TYYÇ’de 6. Düzey), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama ve araştırma alanlarına, yüksek lisans ve doktora programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ağırlıklı dört yıllık bir bölümdür.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün olarak yüz yüze veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Belirli sınırlar dahilinde hangi derslerin uzaktan eğitim şeklinde olacağı her dönem başında belirlenir. Ayrıca, öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgileri uygulama imkanı bulabilmesi için kamu ya da özel sektörde staj yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik temel alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olup bu bilgileri kullanabilir. (Bilgi)
  • Uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili diğer alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olup bu bilgileri kullanabilir. (Bilgi)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında bilimsel veri ve bulguları analiz edebilme, yorumlayabilme ve aktarabilme yetkinliğine sahip olabilir. (Beceri)
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde çalışabilme ve grup projelerinde sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilir. (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile iş ve sosyal yaşamla ilgili bilgiye erişebilme, edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisine sahip olur.(Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği)
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyip yeni teknolojileri kullanabilme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında edindiği Türkçe ve İngilizce bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanındaki gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere ve paydaşlarla ilişkilere iş ahlakı ve mesleki etik kurallarına bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilir.(Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında çevre koruma, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup kuruma ve sektöre karşı eleştirel düşünebilir. (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik)
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1.Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin, Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölüm müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılmaktadır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, yıl içi değerlendirme ve final sınavı sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin devam şartını sağlaması da dikkate alınarak, öğretim elemanları tarafından verilmektedir. Yıl içi değerlendirmelerinde yenilikçi öğrenme yöntemleri kullanılmaktadır. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılmaktadır. Dönem sonu notunun belirlenmesinde vize sınavının katkısı %40, final sınavının katkısı ise % 60'dır. Ancak yıl içi değerlendirmesi  yapılması durumunda akademik takvimde ilan edilen tarih aralığında yapılan ara sınavın katkısı en az %20 olmak zorundadır. Bir öğrencinin başarı durumu harf notlarıyla ifade edilir. AA (4,0), BA (3,5), BB (3,0), CB (2,5) ve CC (2,0) alan öğrenciler dersi başarmış sayılır. Bu notlar sırasıyla mükemmel, çok iyi, iyi, orta ve yeterli başarı düzeylerini gösterir. DC (1,5) alan öğrencinin durumu genel not ortalamasına ve sınav türüne göre değişir; bu nedenle “şartlı başarılı” kabul edilir. DD (1,0), FD (0,5) ve FF (0,0) notları başarısızlığı ifade eder. Ayrıca D notu da devamsızlık nedeniyle başarısızlığı belirtir. Bunların dışında G (geçer), K (kalır), S (süren çalışma) ve M (muaf) notları bulunur; ancak bu notlar genel not ortalamasına katılmaz.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Tarsus Üniversitesinin senatosu tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla Tarsus Üniversitesi tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Tarsus Üniversitesi tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

Akreditasyon Kuruluşu: Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Akreditasyon Süresi: 02.04.2025-02.04.2027

Giriş Şartı

Türk öğrenciler Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre kayıt yaptırmaktadır. ÖSYM tarafından düzenlenen YKS'den başarılı olanların Eşit Ağırlık (EA) puan türündeki tercih sıralaması göz önünde bulundurularak yerleştirme yapılmaktadır. Ayrıca, bölüme birinci sınıftan sonra yatay ve dikey geçişle öğrenci kabul edilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversiteye yaptıkları doğrudan başvurularının değerlendirilmesi sonucunda öğrenci statüsü elde edebilmektedirler.

Başarma ŞartlarıUluslararası Ticaret ve Lojistik bölümünden mezun olabilmek ve bu alanda yeterlik kazanabilmek için; ders planında yer alan derslerden en az 240 AKTS krediyi tamamlayacak kadar ders alıp bu dersleri başarmak ve 4 üzerinden en az 2,00 Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olmak gerekmektedir. Tarsus Üniversitesi ön lisans ve lisans sınav yönetmeliği 35. maddesindeki şartları sağlayan öğrenciler programdan mezun olabilmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olan öğrenciler, yabancı dil ve bilgisayar becerileri ile sektörün aranan elemanları olmaktadır. Mezunlar hem özel sektörde hem de kamu sektöründe çalışabilmektedir. Özel sektörde ulusal ya da uluslararası dış ticaret firmaları, kargo ve lojistik firmaları, şirketlerin lojistik ve dağıtım, ithalat ve ihracat bölümleri ya da sigorta, gümrükleme ve depolama hizmeti veren firmalarda istihdam olanağı bulunmaktadır. Mezunlar Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) başarılı olmaları durumunda kamu kurum ve kuruluşlarında üst düzey yönetici pozisyonlarına, müfettiş, kontrolör, denetmen, uzman vb. kariyer görevlerine atanabilmekte veya memur olarak görev yapabilmektedir. 

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3.1. Tarsus Üniversitesi senatosu tarafından kabul edilen yönetmelik ve yönergeler

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022021


Yeterlilik Adı
Uluslarası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Tarsus Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Tarsus Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Küreselleşme ve uluslararası ticaretin etkisiyle lojistik sektörü hızla gelişmektedir. Günümüzde uluslararası ticaretin, modern lojistik faaliyetleri olmaksızın yürütülebilmesi pek mümkün değildir. Bu nedenle, uluslararası ticaret işlemlerini, finansman şekillerini ve lojistik faaliyetleri bilen yetişmiş iş gücüne duyulan ihtiyaç giderek artmakta, dış ticaret ve lojistik uzmanlığı bugünün ve geleceğin gözde meslekleri arasında görülmektedir.  Bölümde  dış ticaret ve lojistik uzmanı yetiştirmek amacıyla Türkçe  eğitim planı uygulanmaktadır. Ders müfredatında yer alan uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili çeşitli ve kapsamlı dersler sayesinde alanında bilgi sahibi olarak ilgili departmanlarda uzman, yönetici yardımcısı veya orta kademe yönetici olarak görev yapabilecek, iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen, yaratıcı fikirler üretebilen ve sosyal ilişkilerde başarılı bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Uluslararası Ticaret ve Lojistik  (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde Birinci Düzey, TYYÇ’de 6. Düzey), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama ve araştırma alanlarına, yüksek lisans ve doktora programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ağırlıklı dört yıllık bir bölümdür.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün olarak yüz yüze veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Belirli sınırlar dahilinde hangi derslerin uzaktan eğitim şeklinde olacağı her dönem başında belirlenir. Ayrıca, öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgileri uygulama imkanı bulabilmesi için kamu ya da özel sektörde staj yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik temel alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olup bu bilgileri kullanabilir. (Bilgi)
  • Uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili diğer alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olup bu bilgileri kullanabilir. (Bilgi)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında bilimsel veri ve bulguları analiz edebilme, yorumlayabilme ve aktarabilme yetkinliğine sahip olabilir. (Beceri)
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde çalışabilme ve grup projelerinde sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilir. (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile iş ve sosyal yaşamla ilgili bilgiye erişebilme, edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisine sahip olur.(Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği)
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyip yeni teknolojileri kullanabilme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında edindiği Türkçe ve İngilizce bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanındaki gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere ve paydaşlarla ilişkilere iş ahlakı ve mesleki etik kurallarına bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilir.(Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik)
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında çevre koruma, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup kuruma ve sektöre karşı eleştirel düşünebilir. (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik)

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1.Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin, Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölüm müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılmaktadır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, yıl içi değerlendirme ve final sınavı sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin devam şartını sağlaması da dikkate alınarak, öğretim elemanları tarafından verilmektedir. Yıl içi değerlendirmelerinde yenilikçi öğrenme yöntemleri kullanılmaktadır. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılmaktadır. Dönem sonu notunun belirlenmesinde vize sınavının katkısı %40, final sınavının katkısı ise % 60'dır. Ancak yıl içi değerlendirmesi  yapılması durumunda akademik takvimde ilan edilen tarih aralığında yapılan ara sınavın katkısı en az %20 olmak zorundadır. Bir öğrencinin başarı durumu harf notlarıyla ifade edilir. AA (4,0), BA (3,5), BB (3,0), CB (2,5) ve CC (2,0) alan öğrenciler dersi başarmış sayılır. Bu notlar sırasıyla mükemmel, çok iyi, iyi, orta ve yeterli başarı düzeylerini gösterir. DC (1,5) alan öğrencinin durumu genel not ortalamasına ve sınav türüne göre değişir; bu nedenle “şartlı başarılı” kabul edilir. DD (1,0), FD (0,5) ve FF (0,0) notları başarısızlığı ifade eder. Ayrıca D notu da devamsızlık nedeniyle başarısızlığı belirtir. Bunların dışında G (geçer), K (kalır), S (süren çalışma) ve M (muaf) notları bulunur; ancak bu notlar genel not ortalamasına katılmaz.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Tarsus Üniversitesinin senatosu tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla Tarsus Üniversitesi tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Tarsus Üniversitesi tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

Akreditasyon Kuruluşu: Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Akreditasyon Süresi: 02.04.2025-02.04.2027


Giriş Şartı

Türk öğrenciler Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre kayıt yaptırmaktadır. ÖSYM tarafından düzenlenen YKS'den başarılı olanların Eşit Ağırlık (EA) puan türündeki tercih sıralaması göz önünde bulundurularak yerleştirme yapılmaktadır. Ayrıca, bölüme birinci sınıftan sonra yatay ve dikey geçişle öğrenci kabul edilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversiteye yaptıkları doğrudan başvurularının değerlendirilmesi sonucunda öğrenci statüsü elde edebilmektedirler.


Başarma Şartları
Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümünden mezun olabilmek ve bu alanda yeterlik kazanabilmek için; ders planında yer alan derslerden en az 240 AKTS krediyi tamamlayacak kadar ders alıp bu dersleri başarmak ve 4 üzerinden en az 2,00 Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olmak gerekmektedir. Tarsus Üniversitesi ön lisans ve lisans sınav yönetmeliği 35. maddesindeki şartları sağlayan öğrenciler programdan mezun olabilmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olan öğrenciler, yabancı dil ve bilgisayar becerileri ile sektörün aranan elemanları olmaktadır. Mezunlar hem özel sektörde hem de kamu sektöründe çalışabilmektedir. Özel sektörde ulusal ya da uluslararası dış ticaret firmaları, kargo ve lojistik firmaları, şirketlerin lojistik ve dağıtım, ithalat ve ihracat bölümleri ya da sigorta, gümrükleme ve depolama hizmeti veren firmalarda istihdam olanağı bulunmaktadır. Mezunlar Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) başarılı olmaları durumunda kamu kurum ve kuruluşlarında üst düzey yönetici pozisyonlarına, müfettiş, kontrolör, denetmen, uzman vb. kariyer görevlerine atanabilmekte veya memur olarak görev yapabilmektedir. 


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3.1. Tarsus Üniversitesi senatosu tarafından kabul edilen yönetmelik ve yönergeler


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022021

Qualification Title
Bachelor's Degree in International Trade and Logistics
Awarding BodyTarsus University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.tarsus.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification

ISCO-08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

With the impact of globalization and international trade, the logistics sector is rapidly developing. Nowadays, it is hardly possible to conduct international trade without modern logistics activities. Therefore, the need for a trained workforce knowledgeable in international trade transactions, financing methods, and logistics activities is increasing, and expertise in foreign trade and logistics is considered one of the most sought-after professions today and in the future. In the department, a Turkish-language education plan is implemented with the aim of training experts in foreign trade and logistics. Thanks to the various and comprehensive courses related to international trade and logistics included in the curriculum, it is aimed to train individuals who are knowledgeable in their field and can serve as experts, assistant managers, or mid-level managers in relevant departments, who can effectively use communication technologies, generate creative ideas, and succeed in social relations. International Trade and Logistics (First Level in the Bologna Process Higher Education Qualifications Framework, Level 6 in the Turkish Qualifications Framework), is a four-year academic program that provides its graduates with the qualifications to transition to professional practice and research fields requiring advanced knowledge, skills, and competencies, as well as to master's and doctoral programs.

Learning Environments

Education and training are provided either face-to-face or through distance learning. The courses offered by distance learning are determined at the beginning of each semester, within specific limits. Additionally, students may complete internships in the public or private sector to provide them with the opportunity to apply the theoretical knowledge they have learned.

Description

Having theoretical and practical knowledge in the fundamental field of international trade and logistics and being able to use this knowledge (Knowledge)
Having theoretical and practical knowledge in other areas related to international trade and logistics and being able to use this knowledge (Knowledge)
Having the competence to analyze, interpret, and convey scientific data and findings in the field of International Trade and Logistics (Skill)
The ability to work effectively in intra-disciplinary and interdisciplinary teams and to take responsibility in group projects (Competencies - Ability to Work Independently and Take Responsibility).
Ability to solve problems encountered in the field of International Trade and Logistics (Competencies - Ability to Work Independently and Take Responsibility)
The ability to access information related to work and social life with the awareness of the necessity of lifelong learning, and to critically evaluate the information obtained (Competencies - Learning Competency)
The ability to follow developments in science and technology, use new technologies, and continuously renew oneself (Competencies - Learning Competency)
The ability to convey the knowledge and skills acquired in Turkish and English in the field of International Trade and Logistics both in writing and verbally (Competencies - Communication and Social Competence)
The ability to easily adapt to the innovations and stakeholder relationships required by developments in the field of International Trade and Logistics while adhering to business ethics and professional ethical rules (Competencies - Field-Specific Competency).
Having sufficient awareness of environmental protection, quality culture, and occupational health and safety in the field of International Trade and Logistics, and being able to think critically about the institution and the sector (Competencies - Field-Specific Competency)

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students' success in achieving the expected learning outcomes of each course unit in the International Trade and Logistics curriculum is measured through in-term activities and final exams conducted at the end of each term. Midterm and final exams are conducted on the dates, at the locations, and at the times determined and announced by the university. Students' end-of-term grades are given by the faculty members based on the results of midterm exams, in-term evaluations, and final exams, taking into account the students' fulfillment of attendance requirements. Innovative learning methods are used in the year-round evaluations. The evaluation is conducted out of a total of 100 points. In determining the final grade, the midterm exam contributes 40%, while the final exam contributes 60%. However, if an in-year evaluation is conducted, the contribution of the midterm exam held within the date range announced in the academic calendar must be at least 20%.The grading system is expressed with letter grades. Students who receive AA (4.0), BA (3.5), BB (3.0), CB (2.5), and CC (2.0) are considered successful in the course. These grades correspond to excellent, very good, good, fair, and sufficient levels of achievement, respectively. A grade of DC (1.5) depends on the overall grade point average and the type of exam; therefore, it is regarded as “conditionally successful.” Grades of DD (1.0), FD (0.5), and FF (0.0) indicate failure. In addition, the grade D shows failure due to absenteeism. Apart from these, there are also G (pass), K (fail), S (ongoing study), and M (exempt), but these grades are not included in the grade point average.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

 

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.

Accreditation Agency: Social Sciences, Humanities, and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Accreditation Period: April 2, 2025 - April 2, 2027
Access Requirements

Turkish students enroll in the International Trade and Logistics department based on the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Placement is made based on the preference order in the Equal Weight (EA) score type for those who pass the YKS organized by ÖSYM. Additionally, students are accepted into the department through horizontal and vertical transfers after the first year. Foreign students can obtain student status as a result of the evaluation of their direct applications to the university.

Conditions for SuccessTo graduate from the International Trade and Logistics department and to gain proficiency in this field, it is required to take enough courses from the curriculum to complete at least 240 ECTS credits, pass these courses, and have a minimum General Grade Point Average (GPA) of 2.00 out of 4. Students who meet the conditions specified in Article 35 of the Tarsus University associate and undergraduate examination regulations can graduate from the program.  
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the department become sought-after professionals in the industry due to their foreign language and computer skills. Graduates can work in both the private sector and the public sector. In the private sector, there are employment opportunities in national or international foreign trade companies, cargo and logistics firms, logistics and distribution, import and export departments of companies, or firms providing insurance, customs, and warehousing services. Graduates who succeed in the Public Personnel Selection Examination (KPSS) can be appointed to senior management positions in public institutions and organizations, or to career roles such as inspector, controller, auditor, expert, etc., or serve as civil servants.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

3.1. Regulations and Directives Adopted by the Tarsus University Senate

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022021


Qualification Title
Bachelor's Degree in International Trade and Logistics

Awarding Body
Tarsus University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO-08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO-08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

With the impact of globalization and international trade, the logistics sector is rapidly developing. Nowadays, it is hardly possible to conduct international trade without modern logistics activities. Therefore, the need for a trained workforce knowledgeable in international trade transactions, financing methods, and logistics activities is increasing, and expertise in foreign trade and logistics is considered one of the most sought-after professions today and in the future. In the department, a Turkish-language education plan is implemented with the aim of training experts in foreign trade and logistics. Thanks to the various and comprehensive courses related to international trade and logistics included in the curriculum, it is aimed to train individuals who are knowledgeable in their field and can serve as experts, assistant managers, or mid-level managers in relevant departments, who can effectively use communication technologies, generate creative ideas, and succeed in social relations. International Trade and Logistics (First Level in the Bologna Process Higher Education Qualifications Framework, Level 6 in the Turkish Qualifications Framework), is a four-year academic program that provides its graduates with the qualifications to transition to professional practice and research fields requiring advanced knowledge, skills, and competencies, as well as to master's and doctoral programs.


Learning Environments

Education and training are provided either face-to-face or through distance learning. The courses offered by distance learning are determined at the beginning of each semester, within specific limits. Additionally, students may complete internships in the public or private sector to provide them with the opportunity to apply the theoretical knowledge they have learned.


Description

Having theoretical and practical knowledge in the fundamental field of international trade and logistics and being able to use this knowledge (Knowledge)
Having theoretical and practical knowledge in other areas related to international trade and logistics and being able to use this knowledge (Knowledge)
Having the competence to analyze, interpret, and convey scientific data and findings in the field of International Trade and Logistics (Skill)
The ability to work effectively in intra-disciplinary and interdisciplinary teams and to take responsibility in group projects (Competencies - Ability to Work Independently and Take Responsibility).
Ability to solve problems encountered in the field of International Trade and Logistics (Competencies - Ability to Work Independently and Take Responsibility)
The ability to access information related to work and social life with the awareness of the necessity of lifelong learning, and to critically evaluate the information obtained (Competencies - Learning Competency)
The ability to follow developments in science and technology, use new technologies, and continuously renew oneself (Competencies - Learning Competency)
The ability to convey the knowledge and skills acquired in Turkish and English in the field of International Trade and Logistics both in writing and verbally (Competencies - Communication and Social Competence)
The ability to easily adapt to the innovations and stakeholder relationships required by developments in the field of International Trade and Logistics while adhering to business ethics and professional ethical rules (Competencies - Field-Specific Competency).
Having sufficient awareness of environmental protection, quality culture, and occupational health and safety in the field of International Trade and Logistics, and being able to think critically about the institution and the sector (Competencies - Field-Specific Competency)


Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Students' success in achieving the expected learning outcomes of each course unit in the International Trade and Logistics curriculum is measured through in-term activities and final exams conducted at the end of each term. Midterm and final exams are conducted on the dates, at the locations, and at the times determined and announced by the university. Students' end-of-term grades are given by the faculty members based on the results of midterm exams, in-term evaluations, and final exams, taking into account the students' fulfillment of attendance requirements. Innovative learning methods are used in the year-round evaluations. The evaluation is conducted out of a total of 100 points. In determining the final grade, the midterm exam contributes 40%, while the final exam contributes 60%. However, if an in-year evaluation is conducted, the contribution of the midterm exam held within the date range announced in the academic calendar must be at least 20%.The grading system is expressed with letter grades. Students who receive AA (4.0), BA (3.5), BB (3.0), CB (2.5), and CC (2.0) are considered successful in the course. These grades correspond to excellent, very good, good, fair, and sufficient levels of achievement, respectively. A grade of DC (1.5) depends on the overall grade point average and the type of exam; therefore, it is regarded as “conditionally successful.” Grades of DD (1.0), FD (0.5), and FF (0.0) indicate failure. In addition, the grade D shows failure due to absenteeism. Apart from these, there are also G (pass), K (fail), S (ongoing study), and M (exempt), but these grades are not included in the grade point average.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

 

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.

Accreditation Agency: Social Sciences, Humanities, and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Accreditation Period: April 2, 2025 - April 2, 2027

Access Requirements

Turkish students enroll in the International Trade and Logistics department based on the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Placement is made based on the preference order in the Equal Weight (EA) score type for those who pass the YKS organized by ÖSYM. Additionally, students are accepted into the department through horizontal and vertical transfers after the first year. Foreign students can obtain student status as a result of the evaluation of their direct applications to the university.


Conditions for Success
To graduate from the International Trade and Logistics department and to gain proficiency in this field, it is required to take enough courses from the curriculum to complete at least 240 ECTS credits, pass these courses, and have a minimum General Grade Point Average (GPA) of 2.00 out of 4. Students who meet the conditions specified in Article 35 of the Tarsus University associate and undergraduate examination regulations can graduate from the program.  

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the department become sought-after professionals in the industry due to their foreign language and computer skills. Graduates can work in both the private sector and the public sector. In the private sector, there are employment opportunities in national or international foreign trade companies, cargo and logistics firms, logistics and distribution, import and export departments of companies, or firms providing insurance, customs, and warehousing services. Graduates who succeed in the Public Personnel Selection Examination (KPSS) can be appointed to senior management positions in public institutions and organizations, or to career roles such as inspector, controller, auditor, expert, etc., or serve as civil servants.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

3.1. Regulations and Directives Adopted by the Tarsus University Senate


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address