Yeterlilik Kodu

TR0030014777

Yeterlilik Adı
Veterinerlik Patolojisi Doktora Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Veterinerlik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlar.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
  • Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur.
  • Alanına ilgili olarak güncellenen her türlü bilgiyi (bilimsel bilgi, mevzuat, vb) takip eder, kullanır ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir ve araştırmaya dayalı bilginin en önemli kazanım olduğunun bilincine sahiptir.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilir ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir.
  • Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip eder, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve mesleğine uygun bir şekilde uygular.
  • Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı bilir.
  • Eğitim alanıyla ilgili bilgilerini kullanarak, halk ve hayvan sağlığını ilgilendiren konularda ilgili kurullarda sorunun tanımlanması ve çözüm önerilerine ilişkin bilgiler verme veya gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
  • Eğitim aldığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alana özgün laboratuvar, klinik ve benzeri becerileri ustalaşmış düzeyde gerçekleştirir ve alana ilgili sorunlarda çözüm oluşturabilme becerisine sahiptir.
  • Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslerle ilgili olarak başarı notunun hesaplanmasında “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ndeki esaslar uygulanır; http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/ MADDE 23 – (1) Yıl boyunca yapılacak sınavlar şunlardır: a) Ara sınav: Derslerde en az bir ara sınav yapılır. Ancak öğretim üyeleri yarıyıl süresince öğrencilerine yaptırdıkları proje, ödev, laboratuar, atölye ve benzeri çalışmaları da ara sınav yerine sayabilir. b) Yarıyıl Sonu Sınavı: Bir dersin yarıyıl sonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Derse devam koşulunu yerine getiren öğrenci, belirlenen gün ve saatte o dersin yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. c) Bütünleme Sınavı: Bir dersin bütünleme sınavına girebilmek için; zamanında ders kaydını yaptırmış ve devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması şartları aranır. Bütünleme sınavına; yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınavlara mazeretli veya mazeretsiz girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız duruma düşen öğrenciler girerler. Bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. 02.03.2010 tarih ve 27509 sayılı Resmi Gazetede çıkarak ek bent olarak yürürlüğe girmiştir. d) Mazeret Sınavı: Mazeretleri ilgili Enstitü Yönetim Kurulunca haklı ve geçerli kabul edilen lisansüstü öğrenciler, giremedikleri yarıyıl/yılsonu sınav hakkını o dersin açıldığı sınav döneminde kullanırlar. Bu derslerin başarı notunun hesaplanmasında mazeretli olduğu dönemin ara sınav puanları esas alınır. Mazeret sınavına giremeyen öğrenciye yeni bir mazeret sınavı hakkı verilmez. Ders değerlendirme esasları MADDE 24 – (1) Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık kuramsal ders saatinin tamamı ile laboratuar, atölye veya alan çalışması gibi uygulamalı saatlerin yarısının toplamıdır. (2) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ının ve yarıyıl sınav puanının da % 60’ı alınmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı puanının hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. (3) Ders geçme notu yüksek lisansta CB, doktora/sanatta yeterlikte ise BB’dir. Yarıyıl sonu sınav notunun yüksek lisans programlarında en az 65 puan, doktora/sanatta yeterlik programlarında en az 70 puan olması gerekir. (4) Ders başarı durumunu ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir: Puan Not Katsayı 92-100 AA 4.00 84-91 BA 3.50 76-83 BB 3.00 68-75 CB 2.50 60-67 CC 2.00 G K a) G notu: Kredisiz derslerde başarılı. b) K notu: Kredisiz derslerde başarısız. c) F1 notu: Devamsız, yıl sonu ve bütünleme sınavına girme hakkı yok. Başarısız. ç) F2 notu: Yıl sonu veya bütünleme sınavına girmedi, başarısız. d) F3 notu: Yıl sonu veya bütünleme sınavına girdi, başarısız. e) E notu: Çalışması eksik.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adaylar, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisans Üstü ve Doktora Eğitim Öğretim Yönetmeliğine göre kabul edilir. http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/

Başarma ŞartlarıVeteriner patoloji doktora programında en az 120 (AKTS) kredilik ders almak, tez hazırlamak ve yazılı, sözlü ve tez sınavlarında başarılı olmak zorunludur. Doktora derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken seçmeli ve alan zorunlu derslerin tümünü başarı ile tamamlamalı, her bir dersten 100 üzerinden en az 76 alınması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yurt içi veya yurt dışında akademisyen olmak, Bakanlık bünyesindeki Veteriner Araştırma Enstitülerinde Patoloji Uzmanı olarak çalışmak, Özel sektörde veya diğer devlet kurumlarında “Veteriner Patolog” olarak çalışmak.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014777


Yeterlilik Adı
Veterinerlik Patolojisi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlar.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
  • Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur.
  • Alanına ilgili olarak güncellenen her türlü bilgiyi (bilimsel bilgi, mevzuat, vb) takip eder, kullanır ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir ve araştırmaya dayalı bilginin en önemli kazanım olduğunun bilincine sahiptir.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilir ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir.
  • Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip eder, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve mesleğine uygun bir şekilde uygular.
  • Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı bilir.
  • Eğitim alanıyla ilgili bilgilerini kullanarak, halk ve hayvan sağlığını ilgilendiren konularda ilgili kurullarda sorunun tanımlanması ve çözüm önerilerine ilişkin bilgiler verme veya gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
  • Eğitim aldığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alana özgün laboratuvar, klinik ve benzeri becerileri ustalaşmış düzeyde gerçekleştirir ve alana ilgili sorunlarda çözüm oluşturabilme becerisine sahiptir.
  • Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslerle ilgili olarak başarı notunun hesaplanmasında “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ndeki esaslar uygulanır; http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/ MADDE 23 – (1) Yıl boyunca yapılacak sınavlar şunlardır: a) Ara sınav: Derslerde en az bir ara sınav yapılır. Ancak öğretim üyeleri yarıyıl süresince öğrencilerine yaptırdıkları proje, ödev, laboratuar, atölye ve benzeri çalışmaları da ara sınav yerine sayabilir. b) Yarıyıl Sonu Sınavı: Bir dersin yarıyıl sonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Derse devam koşulunu yerine getiren öğrenci, belirlenen gün ve saatte o dersin yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. c) Bütünleme Sınavı: Bir dersin bütünleme sınavına girebilmek için; zamanında ders kaydını yaptırmış ve devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması şartları aranır. Bütünleme sınavına; yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınavlara mazeretli veya mazeretsiz girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız duruma düşen öğrenciler girerler. Bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. 02.03.2010 tarih ve 27509 sayılı Resmi Gazetede çıkarak ek bent olarak yürürlüğe girmiştir. d) Mazeret Sınavı: Mazeretleri ilgili Enstitü Yönetim Kurulunca haklı ve geçerli kabul edilen lisansüstü öğrenciler, giremedikleri yarıyıl/yılsonu sınav hakkını o dersin açıldığı sınav döneminde kullanırlar. Bu derslerin başarı notunun hesaplanmasında mazeretli olduğu dönemin ara sınav puanları esas alınır. Mazeret sınavına giremeyen öğrenciye yeni bir mazeret sınavı hakkı verilmez. Ders değerlendirme esasları MADDE 24 – (1) Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık kuramsal ders saatinin tamamı ile laboratuar, atölye veya alan çalışması gibi uygulamalı saatlerin yarısının toplamıdır. (2) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ının ve yarıyıl sınav puanının da % 60’ı alınmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı puanının hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. (3) Ders geçme notu yüksek lisansta CB, doktora/sanatta yeterlikte ise BB’dir. Yarıyıl sonu sınav notunun yüksek lisans programlarında en az 65 puan, doktora/sanatta yeterlik programlarında en az 70 puan olması gerekir. (4) Ders başarı durumunu ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir: Puan Not Katsayı 92-100 AA 4.00 84-91 BA 3.50 76-83 BB 3.00 68-75 CB 2.50 60-67 CC 2.00 G K a) G notu: Kredisiz derslerde başarılı. b) K notu: Kredisiz derslerde başarısız. c) F1 notu: Devamsız, yıl sonu ve bütünleme sınavına girme hakkı yok. Başarısız. ç) F2 notu: Yıl sonu veya bütünleme sınavına girmedi, başarısız. d) F3 notu: Yıl sonu veya bütünleme sınavına girdi, başarısız. e) E notu: Çalışması eksik.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adaylar, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisans Üstü ve Doktora Eğitim Öğretim Yönetmeliğine göre kabul edilir. http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/


Başarma Şartları
Veteriner patoloji doktora programında en az 120 (AKTS) kredilik ders almak, tez hazırlamak ve yazılı, sözlü ve tez sınavlarında başarılı olmak zorunludur. Doktora derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken seçmeli ve alan zorunlu derslerin tümünü başarı ile tamamlamalı, her bir dersten 100 üzerinden en az 76 alınması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yurt içi veya yurt dışında akademisyen olmak, Bakanlık bünyesindeki Veteriner Araştırma Enstitülerinde Patoloji Uzmanı olarak çalışmak, Özel sektörde veya diğer devlet kurumlarında “Veteriner Patolog” olarak çalışmak.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014777

Qualification Title
Veterinerlik Patolojisi Doktora Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasVeterinary
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Collects all kinds of data related to the field for the purpose of evaluating and comments.
  • While gathering data related to the field, interpreting, implementing and disseminating stages it also considers social, scientific, cultural and ethical values, checks and teaches these values.
  • Participates congress, panel, symposia, workshops, seminars, article talk time, problem-solving sessions, etc related to field or other academic expertise areas and share knowledge of their own field of education and establishes relationships with experts in other disciplines and as a team member contributes to the solution.
  • When required plans interdisciplinary research project for the solutions to the problems known/ newly identified in the field, creates a team, executes and completes the project in a team of consciousness.
  • Gains the skills to research and experimental work related to the field of specialization and statistically evaluates and interprets the data obtained.
  • Effectively uses Turkish language for the written and oral communication; knows at least one foreign language in the middle level for the communication and following international literature in the field of interest.
  • Could develop new ideas and methods related to the field of interest by using high-level mental processes including creative and critical thinking, problem solving, decision making abilities.
  • Follows current developments and issues related to the profession, monitors developments about science and monitors and implements an appropriate manner. Knows legislations in the field of expertise and related areas.
  • Using knowledge of the field of education, identifies public and animal health problems and submits to related boards together with solutions and, where necessary, takes action to change or manage the problem.
  • By using theoretical and practical knowledge of expertise gained in the field of education performs a similar level of skills in the laboratory, clinical, and similar skills mastered, and ability to create solutions to problems related to the field.
  • When required plans interdisciplinary research project for the solutions to the problems known/ newly identified in the field, creates a team, executes and completes the project in a team of consciousness.
  • Understands that interdisciplinary interaction is associated with the area of expertise; original conclusions reached by using expert knowledge with analysis of new and complex ideas, synthesis and evaluation.
Key Competencies-
Further Info

Ondokuz Mayis University Undergraduate Education and Examination Regulation rules are applied for the calculation of achievement score of the courses; http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/ ARTICLE 23 – (1) Examinations held during the year are as follows: a) mid-term exams: At least one mid term exam must be scheduled for the each lecture. However, the lecturers can also evalute the projects, the assignments, laboratories, workshops and other activities executed during the term of the year instead of mid term exams. b) Final exam: Final exam of a course is completed at the end of the semester. Students who attend the course are required to take the final exam set at the certain day and hour. F2 is given to the student who does not take the final exam. c) Make-up exam: to attempt to make-up exam of a course; student must require to register for courses on time and must attend the course regularly. Students who could attend mid term/final exams but do not take these exams with or without an excuse or who take the exams but failed can take make-up exams. F2 is given as a exam score to the student who does not attend to the make-up exam. Official Gazette dated 02.03.2010 and 27509 numbered in addition to paragraph entered into force. d) Make-up exam: Graduate students unable to enter the semester /year-end exam with excuses which are considered valid by the Board of Directors of the Institute can take the exam when the examination period of the course is opened. Grade of these courses are based on test scores of the mid-term exam scores of the excused period. A student who do not enter make-up exam a new make-up examination is not granted. Course evaluation principles ARTICLE 24 - (1) Semester credit value of a graduate course is sum of all the theoretical hours plus half of the sum of hours of the laboratory, workshop or practical field work hours. (2) The success of a course grade is determined by the course grade. Course grade of a student is determined by cumulative evaluation of the success of the student during the semester midterm exams, practical work, assingments and a final exam. Grade of a student is calculated by 40% of mid term exams or assignments plus 60% of the final exam grade. During the calculations of these percentages, fractiones retained, however, the calculation is completed to the nearest integer fractional numbers. (3) Course passing grade in the Master's degree is CB while in PhD/art BB is sufficient. Final exam score is of at least 65 at master's degree programs and PhD and proficiency in arts programs must be at least 70 points. (4) Success in describing the state of course scores, grades, coefficients and their meanings are as follows: Rate Note Coefficient 92-100 AA 4.00 84-91 BA 3.50 76-83 BB 3.00 68-75 CB 2.50 60-67 CC 2.00 G K a) Note G: Successful in the non-credit courses. b) Note K: Failed in the non-credit courses. c) Note F1: Discontinuous, do not have right to take final and make-up exams. Failed. ç) Note F2: Did not take final of make-up exam. Failed. d) Note F3: Entered final or the make-up exam. Failed. e) Note E: Work is incomplete.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates are accepted according to the regulations of University of Ondokuz Mayis Master and Doctoral education . http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/

Conditions for SuccessStudents must take at least 240 credits (ECTS) during the Veterinary Pathology Ph.D. program, prepare thesis and must be succesfull in written, oral and thesis exams. In order to get a Ph.D. degree students must take compulsory and elective courses selected in the program and each course must be completed by getting at least 76 point out of 100 point from each course.
Progression Paths (Relationship Type)

To became academic staff in Turkey or abroad, work as an expert in Pathology for Veterinary Research Institutes of Food, Agriculture and Livestock Ministry. Working as a "Veterinary Pathologist " in the private sector or other state institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014777


Qualification Title
Veterinerlik Patolojisi Doktora Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Collects all kinds of data related to the field for the purpose of evaluating and comments.
  • While gathering data related to the field, interpreting, implementing and disseminating stages it also considers social, scientific, cultural and ethical values, checks and teaches these values.
  • Participates congress, panel, symposia, workshops, seminars, article talk time, problem-solving sessions, etc related to field or other academic expertise areas and share knowledge of their own field of education and establishes relationships with experts in other disciplines and as a team member contributes to the solution.
  • When required plans interdisciplinary research project for the solutions to the problems known/ newly identified in the field, creates a team, executes and completes the project in a team of consciousness.
  • Gains the skills to research and experimental work related to the field of specialization and statistically evaluates and interprets the data obtained.
  • Effectively uses Turkish language for the written and oral communication; knows at least one foreign language in the middle level for the communication and following international literature in the field of interest.
  • Could develop new ideas and methods related to the field of interest by using high-level mental processes including creative and critical thinking, problem solving, decision making abilities.
  • Follows current developments and issues related to the profession, monitors developments about science and monitors and implements an appropriate manner. Knows legislations in the field of expertise and related areas.
  • Using knowledge of the field of education, identifies public and animal health problems and submits to related boards together with solutions and, where necessary, takes action to change or manage the problem.
  • By using theoretical and practical knowledge of expertise gained in the field of education performs a similar level of skills in the laboratory, clinical, and similar skills mastered, and ability to create solutions to problems related to the field.
  • When required plans interdisciplinary research project for the solutions to the problems known/ newly identified in the field, creates a team, executes and completes the project in a team of consciousness.
  • Understands that interdisciplinary interaction is associated with the area of expertise; original conclusions reached by using expert knowledge with analysis of new and complex ideas, synthesis and evaluation.

Key Competencies
-

Further Info

Ondokuz Mayis University Undergraduate Education and Examination Regulation rules are applied for the calculation of achievement score of the courses; http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/ ARTICLE 23 – (1) Examinations held during the year are as follows: a) mid-term exams: At least one mid term exam must be scheduled for the each lecture. However, the lecturers can also evalute the projects, the assignments, laboratories, workshops and other activities executed during the term of the year instead of mid term exams. b) Final exam: Final exam of a course is completed at the end of the semester. Students who attend the course are required to take the final exam set at the certain day and hour. F2 is given to the student who does not take the final exam. c) Make-up exam: to attempt to make-up exam of a course; student must require to register for courses on time and must attend the course regularly. Students who could attend mid term/final exams but do not take these exams with or without an excuse or who take the exams but failed can take make-up exams. F2 is given as a exam score to the student who does not attend to the make-up exam. Official Gazette dated 02.03.2010 and 27509 numbered in addition to paragraph entered into force. d) Make-up exam: Graduate students unable to enter the semester /year-end exam with excuses which are considered valid by the Board of Directors of the Institute can take the exam when the examination period of the course is opened. Grade of these courses are based on test scores of the mid-term exam scores of the excused period. A student who do not enter make-up exam a new make-up examination is not granted. Course evaluation principles ARTICLE 24 - (1) Semester credit value of a graduate course is sum of all the theoretical hours plus half of the sum of hours of the laboratory, workshop or practical field work hours. (2) The success of a course grade is determined by the course grade. Course grade of a student is determined by cumulative evaluation of the success of the student during the semester midterm exams, practical work, assingments and a final exam. Grade of a student is calculated by 40% of mid term exams or assignments plus 60% of the final exam grade. During the calculations of these percentages, fractiones retained, however, the calculation is completed to the nearest integer fractional numbers. (3) Course passing grade in the Master's degree is CB while in PhD/art BB is sufficient. Final exam score is of at least 65 at master's degree programs and PhD and proficiency in arts programs must be at least 70 points. (4) Success in describing the state of course scores, grades, coefficients and their meanings are as follows: Rate Note Coefficient 92-100 AA 4.00 84-91 BA 3.50 76-83 BB 3.00 68-75 CB 2.50 60-67 CC 2.00 G K a) Note G: Successful in the non-credit courses. b) Note K: Failed in the non-credit courses. c) Note F1: Discontinuous, do not have right to take final and make-up exams. Failed. ç) Note F2: Did not take final of make-up exam. Failed. d) Note F3: Entered final or the make-up exam. Failed. e) Note E: Work is incomplete.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates are accepted according to the regulations of University of Ondokuz Mayis Master and Doctoral education . http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/


Conditions for Success
Students must take at least 240 credits (ECTS) during the Veterinary Pathology Ph.D. program, prepare thesis and must be succesfull in written, oral and thesis exams. In order to get a Ph.D. degree students must take compulsory and elective courses selected in the program and each course must be completed by getting at least 76 point out of 100 point from each course.

Progression Paths (Relationship Type)

To became academic staff in Turkey or abroad, work as an expert in Pathology for Veterinary Research Institutes of Food, Agriculture and Livestock Ministry. Working as a "Veterinary Pathologist " in the private sector or other state institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address