Yeterlilik Kodu | TR0030220541 | |
Yeterlilik Adı | Yakın Çağ Tarihi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Yakınçağ Tarihi Doktora Programı, yüksek lisans programlarından mezun olan lisansüstü öğrencilerinin eğitimlerini Sinop’ta sürdürebilmeleri ve bilim dünyasına yetkin akademisyenler yetiştirmek amacıyla kurgulanmıştır. Başta Sinop ve çevresinden olmak üzere programa katılan tüm öğrencilerin entelektüel birikimlerinin artırılması, tarih metodunu tüm akademik üretim türlerinde etkili bir şekilde kullanmalarının sağlaması ve gerek ulusal gerekse evrensel anlamıyla sağlıklı bir bilim insanı perspektifinin kazandırılması amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümümüzde bir “Ara Sınav (Vize)” ve bir “Yarıyıl Sonu Sınavı (Final)” olmak üzere her yarıyıl iki sınav yapılmakta; ara sınav %40, final sınavı %60 oranında başarı notuna etkide bulunmaktadır. Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yakınçağ Tarihi Doktora Programına başvuran adayların Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim ve Öğretim Usul ve Esaslarının öngördüğü ve Sinop Üniversitesi Senatosunun belirlediği koşullar doğrultusunda bir yüksek lisans programından mezun olmuş olmaları, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavından en az 55 ve yabancı dil sınavlarından en az 55 almaları gerekmektedir. Bu temel koşulları sağlayan adaylar anabilim dalınca belirlenen bilim sınavına alınarak alan bilgileri objektif bir değerlendirmeye tabi tutulur. | |
Başarma Şartları | Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır Yakınçağ Tarihi Doktora Programı, öğrenciye bilimsel araştırma yapma becerisinin yanında bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme yetkinliğini kazandırmayı amaçlayarak mezuniyet koşulu, Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Madde 15 uyarınca: Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çeşitli üniversitelerde, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, araştırma enstitülerinde farklı kademelerde görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220541
ISCO:08
ISCO:08
Yakınçağ Tarihi Doktora Programı, yüksek lisans programlarından mezun olan lisansüstü öğrencilerinin eğitimlerini Sinop’ta sürdürebilmeleri ve bilim dünyasına yetkin akademisyenler yetiştirmek amacıyla kurgulanmıştır. Başta Sinop ve çevresinden olmak üzere programa katılan tüm öğrencilerin entelektüel birikimlerinin artırılması, tarih metodunu tüm akademik üretim türlerinde etkili bir şekilde kullanmalarının sağlaması ve gerek ulusal gerekse evrensel anlamıyla sağlıklı bir bilim insanı perspektifinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mezunlar, tarihi konuları araştırabilme ve problem çözebilme yeteneğini kazanırlar
- Mezunlar, yaşam boyu öğrenme davranışı edinirler
- Araştırmalarında elde ettiği tarihî verileri kuramlaştırabilirler
- Bilgiyi uyguladığı eş zamanlı (senkronik), art zamanlı (tarihsel, diyakronik) veya karşılaştırmalı özgün çalışmalar hazırlayabilirler
- Tarihi meseleleri çözümlerken sosyal bilim teorilerini bir alet gibi kullanabilirler
- Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabil
- Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir
- Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade
- Tarihi kaynakları kullanırken metinler arası ilişkileri tespit edebilme
- Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisini ayırt edebilirler
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümümüzde bir “Ara Sınav (Vize)” ve bir “Yarıyıl Sonu Sınavı (Final)” olmak üzere her yarıyıl iki sınav yapılmakta; ara sınav %40, final sınavı %60 oranında başarı notuna etkide bulunmaktadır. Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yakınçağ Tarihi Doktora Programına başvuran adayların Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim ve Öğretim Usul ve Esaslarının öngördüğü ve Sinop Üniversitesi Senatosunun belirlediği koşullar doğrultusunda bir yüksek lisans programından mezun olmuş olmaları, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavından en az 55 ve yabancı dil sınavlarından en az 55 almaları gerekmektedir. Bu temel koşulları sağlayan adaylar anabilim dalınca belirlenen bilim sınavına alınarak alan bilgileri objektif bir değerlendirmeye tabi tutulur.
Çeşitli üniversitelerde, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, araştırma enstitülerinde farklı kademelerde görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220541 | |
Qualification Title | YAKIN ÇAĞ TARİHİ (DR) Doctor Of Philosophy | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Graduates gain the ability to research historical issues and solve problems. Graduates acquire the behavior of lifelong learning. They can theorize the historical data obtained in their research. They can prepare simultaneous (synchronous), diachronic (historical, diachronic) or comparative original studies in which they apply knowledge. They can use social science theories as a tool while solving historical issues. Has the ability to use textbooks containing the most up-to-date information on general culture and history, application tools and high-level knowledge and skills supported by scientific resources, and can use these knowledge and skills in her profession and research. Examines and evaluates the concepts, ideas and data related to the discipline of history with social science research methods, diagnoses, analyzes and discusses unexplored (not yet researched) issues, develops recommendations based on scientific findings and evidence. He informs the listeners who are experts or not knowledgeable about the subjects related to the discipline of history, and expresses his/her thoughts on the findings he/she has obtained to them clearly in written and oral form. Being able to detect intertextual relationships while using historical sources They can distinguish the cause and effect relationship between historical events. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In our department, two exams are held each semester, one “Mid-Term Exam (Midterm)” and one “Final Exam (Final)”; 40% midterm exam and 60% final exam affect success grade. The student who submits her thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program in which she/he is registered | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates applying to the Contemporary History Doctorate Program must have graduated from a masters program in line with the conditions stipulated by the Sinop University Graduate Education Institute Graduate Education Regulations, Graduate Education Institute Education and Training Procedures and Principles and determined by the Sinop University Senate. ) should get at least 55 from the ALES exam and at least 55 from the foreign language exams. Candidates who meet these basic conditions are taken to the science exam determined by the department and subject to an objective evaluation of their field knowledge. | |
Conditions for Success | The student who submits her thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program in which she/he is registered The Contemporary History Doctorate Program aims to provide the student with the ability to access information, evaluate, interpret, criticize and propose solutions, as well as the ability to conduct scientific research. The graduation requirement is in accordance with Article 15 of the Postgraduate Education and Training Regulation: For students who have been accepted with a masters degree with thesis, a total of twenty-one It consists of at least 240 ECTS credits, including at least seven courses, seminars, proficiency exam, thesis proposal and thesis work, provided that it is not less than 60 ECTS per academic year. For students who have been accepted with a bachelors degree, it consists of at least 300 ECTS credits, including 14 courses with at least forty-two credits, seminars, proficiency exam, thesis proposal and thesis work. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can work at different levels in various universities, public and private institutions-organizations, research institutes. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220541
Graduates gain the ability to research historical issues and solve problems. Graduates acquire the behavior of lifelong learning. They can theorize the historical data obtained in their research. They can prepare simultaneous (synchronous), diachronic (historical, diachronic) or comparative original studies in which they apply knowledge. They can use social science theories as a tool while solving historical issues. Has the ability to use textbooks containing the most up-to-date information on general culture and history, application tools and high-level knowledge and skills supported by scientific resources, and can use these knowledge and skills in her profession and research. Examines and evaluates the concepts, ideas and data related to the discipline of history with social science research methods, diagnoses, analyzes and discusses unexplored (not yet researched) issues, develops recommendations based on scientific findings and evidence. He informs the listeners who are experts or not knowledgeable about the subjects related to the discipline of history, and expresses his/her thoughts on the findings he/she has obtained to them clearly in written and oral form. Being able to detect intertextual relationships while using historical sources They can distinguish the cause and effect relationship between historical events.
In our department, two exams are held each semester, one “Mid-Term Exam (Midterm)” and one “Final Exam (Final)”; 40% midterm exam and 60% final exam affect success grade. The student who submits her thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program in which she/he is registered
Candidates applying to the Contemporary History Doctorate Program must have graduated from a masters program in line with the conditions stipulated by the Sinop University Graduate Education Institute Graduate Education Regulations, Graduate Education Institute Education and Training Procedures and Principles and determined by the Sinop University Senate. ) should get at least 55 from the ALES exam and at least 55 from the foreign language exams. Candidates who meet these basic conditions are taken to the science exam determined by the department and subject to an objective evaluation of their field knowledge.
They can work at different levels in various universities, public and private institutions-organizations, research institutes.
Qualification is continuous