Yeterlilik Kodu

TR0030044539

Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGümüşhane Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGümüşhane Üniversitesi, Gümüşhanevî Kampüsü, Bağlarbaşı Mahallesi 29100
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gumushane.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate almak.
  • İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavın katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarı yıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB; CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci başarılı sayılır.

Ayrıca Bir yarı yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Öğrenciler her yarıyılın sonunda o yarıyıla ait derslerden bütünleme sınavına girebilir ya da yaz okulu alabilirler. Yaşlı Bakım Programı meslek elemanı olmak isteyenlerin;

  • Yaşlı insanlara hizmet etmeyi seven ve onlarla birlikte olmaktan hoşlanan,
  • İnsan sağlığı ve biyolojiye ilgili,
  • Yaşlı ve yakınlarıyla empati kurabilen ve onların duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
  • Sevecen, hoşgörülü, sabırlı, güler yüzlü,
  • Bir işi planlayabilen ve uygulamaya koyabilen,
  • Coşkulu, dikkatli ve işine özen gösteren,
  • Sorumluluk sahibi, işbirliğine ve kişisel gelişime açık,
  • Ruhsal ve fiziksel rahatsızlığı olmayan kimseler olmaları gerekmektedir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ÖSYS (TYT) sınavından başarılı olmak.
  • Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.
Başarma ŞartlarıYaşlı Bakım Programı meslek elemanı olmak isteyenlerin; Yaşlı insanlara hizmet etmeyi seven ve onlarla birlikte olmaktan hoşlanan, İnsan sağlığı ve biyolojiye ilgili, Yaşlı ve yakınlarıyla empati kurabilen ve onların duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Sevecen, hoşgörülü, sabırlı, güler yüzlü, Bir işi planlayabilen ve uygulamaya koyabilen, Coşkulu, dikkatli ve işine özen gösteren, Sorumluluk sahibi, işbirliğine ve kişisel gelişime açık, Ruhsal ve fiziksel rahatsızlığı olmayan kimseler olmaları gerekmektedir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DD vb. notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Gelişen ve değişen Türkiye’de geniş aile yapısından çekirdek aile yapısına geçiş, kadının çalışması gibi sosyal değişimler ailelere çocuk bakımı sorunlarının yanı sıra yaşlı bakımı sorunlarını da getirmiştir.
  • Ülkemizde yaşlı bireyin sağlık-sosyal güvencesine yönelik yasal ve kurumsal destekler oldukça yetersizdir.
  • Bu kurumlar nitel ve nicel özellikleri ile ülkemiz yaşlı ve de sağlık sorunları olan popülasyona hizmet vermede oldukça yetersizdir.
  • Geçmişimiz ve de geleceğimiz olan yaşlılarımızın ilgi ve güvene gereksinimi vardır.
  • Yetişkinimizi emekliliğe, menopoza, andropoza, kayıplara hazırlayan kısacası sağlıklı ve mutlu yaşlılığa hazırlayan ve onların üretkenliklerini sürdürmelerine yardımcı olacak meslek elemanlarına ihtiyaç her geçen gün artmaktadır.
  • Yaşlı bakımı meslek elemanları, bedensel, manevi ve sosyal kayıpların yaşandığı yaşamın üçüncü dönemindeki ana ve babalarımızın, erken emekliye ayrılan çalışanlarımızın yaşlılığa hazırlanmasını, sorunları ile baş edebilmesini öğrenmelerini, yaşam sevincini ve üretkenliğini sürdürmelerini ve yaşama onurlu bir şekilde devam etmelerini sağlarlar.
  • Yaşlı Hizmetleri Bakımı programından mezun öğrenciler, resmi ve özel hastaneler, araştırma ve uygulama hastaneleri ile özel poliklinik, kamu sağlık kuruluşlarının geriatri servislerinde, yaşlı bakım yurtları, huzurevleri, yaşlılar kulübü, yaşlı dinlenme evleri, rehabilitasyon merkezleri ve evde bakım hizmeti veren özel kuruluşlarda görev yapmaktadırlar.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030044539


Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gümüşhane Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gümüşhane Üniversitesi, Gümüşhanevî Kampüsü, Bağlarbaşı Mahallesi 29100

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate almak.
  • İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavın katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarı yıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB; CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci başarılı sayılır.

Ayrıca Bir yarı yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Öğrenciler her yarıyılın sonunda o yarıyıla ait derslerden bütünleme sınavına girebilir ya da yaz okulu alabilirler. Yaşlı Bakım Programı meslek elemanı olmak isteyenlerin;

  • Yaşlı insanlara hizmet etmeyi seven ve onlarla birlikte olmaktan hoşlanan,
  • İnsan sağlığı ve biyolojiye ilgili,
  • Yaşlı ve yakınlarıyla empati kurabilen ve onların duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
  • Sevecen, hoşgörülü, sabırlı, güler yüzlü,
  • Bir işi planlayabilen ve uygulamaya koyabilen,
  • Coşkulu, dikkatli ve işine özen gösteren,
  • Sorumluluk sahibi, işbirliğine ve kişisel gelişime açık,
  • Ruhsal ve fiziksel rahatsızlığı olmayan kimseler olmaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ÖSYS (TYT) sınavından başarılı olmak.
  • Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.

Başarma Şartları
Yaşlı Bakım Programı meslek elemanı olmak isteyenlerin; Yaşlı insanlara hizmet etmeyi seven ve onlarla birlikte olmaktan hoşlanan, İnsan sağlığı ve biyolojiye ilgili, Yaşlı ve yakınlarıyla empati kurabilen ve onların duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Sevecen, hoşgörülü, sabırlı, güler yüzlü, Bir işi planlayabilen ve uygulamaya koyabilen, Coşkulu, dikkatli ve işine özen gösteren, Sorumluluk sahibi, işbirliğine ve kişisel gelişime açık, Ruhsal ve fiziksel rahatsızlığı olmayan kimseler olmaları gerekmektedir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DD vb. notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Gelişen ve değişen Türkiye’de geniş aile yapısından çekirdek aile yapısına geçiş, kadının çalışması gibi sosyal değişimler ailelere çocuk bakımı sorunlarının yanı sıra yaşlı bakımı sorunlarını da getirmiştir.
  • Ülkemizde yaşlı bireyin sağlık-sosyal güvencesine yönelik yasal ve kurumsal destekler oldukça yetersizdir.
  • Bu kurumlar nitel ve nicel özellikleri ile ülkemiz yaşlı ve de sağlık sorunları olan popülasyona hizmet vermede oldukça yetersizdir.
  • Geçmişimiz ve de geleceğimiz olan yaşlılarımızın ilgi ve güvene gereksinimi vardır.
  • Yetişkinimizi emekliliğe, menopoza, andropoza, kayıplara hazırlayan kısacası sağlıklı ve mutlu yaşlılığa hazırlayan ve onların üretkenliklerini sürdürmelerine yardımcı olacak meslek elemanlarına ihtiyaç her geçen gün artmaktadır.
  • Yaşlı bakımı meslek elemanları, bedensel, manevi ve sosyal kayıpların yaşandığı yaşamın üçüncü dönemindeki ana ve babalarımızın, erken emekliye ayrılan çalışanlarımızın yaşlılığa hazırlanmasını, sorunları ile baş edebilmesini öğrenmelerini, yaşam sevincini ve üretkenliğini sürdürmelerini ve yaşama onurlu bir şekilde devam etmelerini sağlarlar.
  • Yaşlı Hizmetleri Bakımı programından mezun öğrenciler, resmi ve özel hastaneler, araştırma ve uygulama hastaneleri ile özel poliklinik, kamu sağlık kuruluşlarının geriatri servislerinde, yaşlı bakım yurtları, huzurevleri, yaşlılar kulübü, yaşlı dinlenme evleri, rehabilitasyon merkezleri ve evde bakım hizmeti veren özel kuruluşlarda görev yapmaktadırlar.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030044539

Qualification Title
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması
Awarding BodyGümüşhane University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.gumushane.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Related to the field of physical media, diagnostic tools and technologies, uses and protects by maintaining Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to have the ability to develop. Detects problems with field, and presents solutions. Applications related to the field of providing solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work While performing tasks related to the field of human health, to consider the social and natural environment Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious Applications related to the field of providing solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work Date values, respect, social responsibility, global, social and professional ethics to be conscious. Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language. Related to the field on a regular basis, health, safety and risk assessment to

Key Competencies-
Further Info

For each course, they are subjected to mid-term and final exams. The contribution of the mid-term exam is% 40 and the contribution of the final exam is% 60. All exams are evaluated over 100 points. There is a requirement to get at least 45 points from the final exam. AA, BA, BB; Students who receive one of the CB and CC letter grades are considered successful. In addition, students whose grade point average is at least 2.00 are considered successful in the courses they take. At the end of each semester, students can take a make-up exam or take a summer school. For those who want to be a career member of the Elderly Care Program; - Elderly people who love to serve and who enjoy being with them, - Related to human health and biology, - The elderly and their relatives empathy and can understand their thoughts and feelings, - Compassionate, tolerant, patient, friendly, - A business plan and which can be put into practice, - Enthusiastic, attentive and taking care of business, - Responsible, co-operation and open to personal development, - Mental and physical discomfort are required to be non-persons.

Quality Assurance-
Access Requirements

To be successful in the ÖSYS (TYT) exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission requirements of foreign students are announced on the university website at the beginning of each academic year.

Conditions for SuccessFor those who want to be a career member of the Elderly Care Program; - Elderly people who love to serve and who enjoy being with them, - Related to human health and biology, - The elderly and their relatives empathy and can understand their thoughts and feelings, - Compassionate, tolerant, patient, friendly, - A business plan and which can be put into practice, - Enthusiastic, attentive and taking care of business, - Responsible, co-operation and open to personal development, - Mental and physical discomfort are required to be non-persons. Students in the program must be passed all the courses, FF, DDR and so on. Note the lack of need. Students in this program to provide a minimum of 120 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00 should be.
Progression Paths (Relationship Type)

Developing and changing family structure in Turkey broad transition from the nuclear family structure , social changes such as womans work , as well as the problem of child care for families with elder care issues have been brought . The elderly individuals health and social security, the legal and institutional support is very limited. These institutions of our country with the qualitative and quantitative characteristics in the elderly and those with health problems are quite inadequate in serving the population . Our history and our future, the elderly are in need of our attention and trust . Our adults was in retirement , menopause , andropause , loss prepare healthy and happy old age , preparing the brief and professional staff that will help them to maintain their productivity needs are increasing with each passing day . Elderly care professional personnel , physical , spiritual and social losses that are experiencing life s third- period home and our fathers , early retirement, the employees old age preparation , problems to cope with that learning , joy of life and productivity, sustain and live in a dignified way to continue provide . Elder Services Maintenance graduated from the program , students , public and private hospitals, research and practice hospitals and private clinics , public health organizations geriatric wards , elderly care centers , nursing homes , senior clubs , senior citizen retirement homes , rehabilitation centers, and home care service providers in private institutions perform their duties .

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030044539


Qualification Title
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Gümüşhane University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Related to the field of physical media, diagnostic tools and technologies, uses and protects by maintaining Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to have the ability to develop. Detects problems with field, and presents solutions. Applications related to the field of providing solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work While performing tasks related to the field of human health, to consider the social and natural environment Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious Applications related to the field of providing solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work Date values, respect, social responsibility, global, social and professional ethics to be conscious. Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language. Related to the field on a regular basis, health, safety and risk assessment to


Key Competencies
-

Further Info

For each course, they are subjected to mid-term and final exams. The contribution of the mid-term exam is% 40 and the contribution of the final exam is% 60. All exams are evaluated over 100 points. There is a requirement to get at least 45 points from the final exam. AA, BA, BB; Students who receive one of the CB and CC letter grades are considered successful. In addition, students whose grade point average is at least 2.00 are considered successful in the courses they take. At the end of each semester, students can take a make-up exam or take a summer school. For those who want to be a career member of the Elderly Care Program; - Elderly people who love to serve and who enjoy being with them, - Related to human health and biology, - The elderly and their relatives empathy and can understand their thoughts and feelings, - Compassionate, tolerant, patient, friendly, - A business plan and which can be put into practice, - Enthusiastic, attentive and taking care of business, - Responsible, co-operation and open to personal development, - Mental and physical discomfort are required to be non-persons.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To be successful in the ÖSYS (TYT) exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission requirements of foreign students are announced on the university website at the beginning of each academic year.


Conditions for Success
For those who want to be a career member of the Elderly Care Program; - Elderly people who love to serve and who enjoy being with them, - Related to human health and biology, - The elderly and their relatives empathy and can understand their thoughts and feelings, - Compassionate, tolerant, patient, friendly, - A business plan and which can be put into practice, - Enthusiastic, attentive and taking care of business, - Responsible, co-operation and open to personal development, - Mental and physical discomfort are required to be non-persons. Students in the program must be passed all the courses, FF, DDR and so on. Note the lack of need. Students in this program to provide a minimum of 120 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00 should be.

Progression Paths (Relationship Type)

Developing and changing family structure in Turkey broad transition from the nuclear family structure , social changes such as womans work , as well as the problem of child care for families with elder care issues have been brought . The elderly individuals health and social security, the legal and institutional support is very limited. These institutions of our country with the qualitative and quantitative characteristics in the elderly and those with health problems are quite inadequate in serving the population . Our history and our future, the elderly are in need of our attention and trust . Our adults was in retirement , menopause , andropause , loss prepare healthy and happy old age , preparing the brief and professional staff that will help them to maintain their productivity needs are increasing with each passing day . Elderly care professional personnel , physical , spiritual and social losses that are experiencing life s third- period home and our fathers , early retirement, the employees old age preparation , problems to cope with that learning , joy of life and productivity, sustain and live in a dignified way to continue provide . Elder Services Maintenance graduated from the program , students , public and private hospitals, research and practice hospitals and private clinics , public health organizations geriatric wards , elderly care centers , nursing homes , senior clubs , senior citizen retirement homes , rehabilitation centers, and home care service providers in private institutions perform their duties .


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address