Yeterlilik Kodu

TR0030019554

Yeterlilik Adı
Yazılım Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBahçeşehir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bahcesehir.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bölümün hedefi bilim ve matematiğin katkısıyla bilgisayar programlarını tasarlamayı, yazılım geliştirmeyi, veri işlemede ve endüstride olan problemleri çözmede bilişim teknolojilerini kullanmayı, bilgisayar teknolojilerindeki hızlı değişimine ve gelişimine ayak uydurmayı bilen mühendisler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Derslikler, laboratuvarlar ve projeler, öğrencilere uygulamalı ve teorik bilgi kazandırmayı hedefleyen öğrenme ortamlarını oluşturur. Öğrenciler, araştırma faaliyetlerine katılarak ve modern mühendislik araçlarını kullanarak profesyonel deneyim elde ederler.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik ve fen bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi kazanır.
  • Yazılım mühendisliğine özgü konularında yeterli bilgi birikimi kazanır.
  • Yazılım mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini çözmeye uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır.
  • Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
  • Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
  • Bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
  • En az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
  • Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazanır.
  • Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci kazanır.
  • Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır.
  • Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır.
  • Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi kazanır.
  • Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bahçeşehir Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 22.madde kapsamında " Tamamı proje veya uygulamaya dayalı dersler dışında, her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir yarıyıl/yıl içi ve bir de yarıyıl/yıl sonu değerlendirme etkinliği yer alır. Bu etkinlikler sınav olabileceği gibi, dersin niteliğine ve arzu edilen ders kazanımlarına bağlı olarak proje, vaka çalışması, ders içi uygulama, laboratuvar çalışması, ödev ve benzeri etkinlikler de olabilir. Öğrenci başarı notunun hesaplanması sırasında kullanılacak etkinliklerin ağırlıkları, yarıyıl/yılsonu etkinliğinin katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, dönem başında öğretim üyesi tarafından belirlenir ve öğrenci bilgi sistemi içerisinde yer alan ders izlencesiyle ilan edilir. Ara sınav ve dönem sonu sınavları yazılı, test veya test-yazılı olarak yapılır. Yazılı sınavlar (uzaktan, karma veya yüz yüze verilen dersler için) elektronik ortamda yapılabilir. Ancak uygulama veya çok özel yapısı olan derslerin sınavları, sözlü olarak veya öğrencinin yarıyıl/yıl içi çalışmaları değerlendirilerek yapılabilir. Özelliği gereği sınavları bu şekilde yapılacak derslerin sınavlarının hangi yöntemle yapılacağı ilgili bölüm veya program başkanlığının önerisi ve ilgili akademik birimin yönetim kurulu tarafından karara bağlanarak yarıyıl/yıl başlangıç tarihinden sonra en geç yedi hafta içerisinde Rektörlüğe bildirilir. Yarıyıl/yıl içinde yapılan sınav ve diğer tüm değerlendirme aktivitelerinin sonuçları yapıldığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulur. Öğretim elemanları, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi not ve devama ilişkin değerlendirme sonuçlarını en geç öğretim döneminin son haftası içinde öğrencilere duyurmakla yükümlüdür. Öğrencinin bir dersten yarıyıl/yılsonu başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir".

Notlar ve ders muafiyeti MADDE 26 – (1) Ders başarı notları, aşağıdaki tabloda gösterilen harfler ve bunlara karşılık gelen 0.00 ile 4.00 arasında verilen katsayılar ile belirlenir. (Değişik tablo:RG-1/3/2020-31055) Ders Başarı Notu A A- B+ B B- C+ C C- D+ D F NA Katsayı Karşılığı 4,00 3,67 3,33 3,00 2,67 2,33 2,00 1,67 1,33 1,00 0,00 0,00 (2) Öğrenci not belgesinde aşağıdaki harfler kullanılır: a) (I) Eksik: b) (S) Yeterli:  c) (U) Yetersiz: ç) (PR) Gelişmekte: (EX) Muaf: e) (NA) Devamsız. Bir dersten devamsız olan öğrenci o dersin yarıyıl/yılsonu sınavına giremez ve verilen başka sınav haklarından yararlanamaz. NA notu ortalama hesaplamalarında sıfır katsayı karşılığı ile işlem görür. f) (W) Dersten Çekilmiş: Çekilme işlemi yapılan derse verilen nottur, ortalamaya etkisi yoktur. g) (NI) Ortalamaya Katılmayan Ders İşareti: Ortalamalarına katılmamak koşuluyla öğrencinin kendi isteği ile aldığı dersler için verilir. Bu dersler, (Değişik ibare:RG-28/3/2021-31437) 18 inci maddede tanımlanan ders yükü kapsamında alınır. NI statüsünde alınan dersler tekrarlanmaz ve başka bir ders yerine sayılamaz.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2025-30.09.2030

Giriş Şartı

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, program kapsamındaki tüm derslerden en az D veya S harf notu alarak başarılı olmaları ve toplam 240 AKTS yükünü tamamlamaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin, öngörülen süre ve koşullara uygun şekilde zorunlu stajlarını da başarıyla tamamlamaları beklenmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız yazılım, bilişim ve teknoloji sektörünün yanı sıra bankacılık, finans, sigorta, sağlık, lojistik, perakendecilik, e-ticaret, telekomünikasyon, enerji, oyun ve savunma sanayii gibi birçok farklı alanda görev almaktadır.

Yazılım mühendisliği programımızdan mezun olan öğrencilerimiz; yazılım geliştirme, sistem analizi, yapay zekâ, veri bilimi, siber güvenlik, bulut bilişim, proje yönetimi ve danışmanlık gibi geniş bir yelpazede uzmanlaşarak çalışabilmektedir.

Ayrıca, yurtiçinde ve yurtdışında lisansüstü eğitimlerini başarıyla tamamlayan çok sayıda mezunumuz akademi, araştırma merkezleri ve küresel teknoloji şirketlerinde de kariyerlerini sürdürmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030019554


Yeterlilik Adı
Yazılım Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bahçeşehir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bölümün hedefi bilim ve matematiğin katkısıyla bilgisayar programlarını tasarlamayı, yazılım geliştirmeyi, veri işlemede ve endüstride olan problemleri çözmede bilişim teknolojilerini kullanmayı, bilgisayar teknolojilerindeki hızlı değişimine ve gelişimine ayak uydurmayı bilen mühendisler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Derslikler, laboratuvarlar ve projeler, öğrencilere uygulamalı ve teorik bilgi kazandırmayı hedefleyen öğrenme ortamlarını oluşturur. Öğrenciler, araştırma faaliyetlerine katılarak ve modern mühendislik araçlarını kullanarak profesyonel deneyim elde ederler.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik ve fen bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi kazanır.
  • Yazılım mühendisliğine özgü konularında yeterli bilgi birikimi kazanır.
  • Yazılım mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini çözmeye uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır.
  • Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
  • Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
  • Bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
  • En az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
  • Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazanır.
  • Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci kazanır.
  • Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır.
  • Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır.
  • Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi kazanır.
  • Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bahçeşehir Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 22.madde kapsamında " Tamamı proje veya uygulamaya dayalı dersler dışında, her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir yarıyıl/yıl içi ve bir de yarıyıl/yıl sonu değerlendirme etkinliği yer alır. Bu etkinlikler sınav olabileceği gibi, dersin niteliğine ve arzu edilen ders kazanımlarına bağlı olarak proje, vaka çalışması, ders içi uygulama, laboratuvar çalışması, ödev ve benzeri etkinlikler de olabilir. Öğrenci başarı notunun hesaplanması sırasında kullanılacak etkinliklerin ağırlıkları, yarıyıl/yılsonu etkinliğinin katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, dönem başında öğretim üyesi tarafından belirlenir ve öğrenci bilgi sistemi içerisinde yer alan ders izlencesiyle ilan edilir. Ara sınav ve dönem sonu sınavları yazılı, test veya test-yazılı olarak yapılır. Yazılı sınavlar (uzaktan, karma veya yüz yüze verilen dersler için) elektronik ortamda yapılabilir. Ancak uygulama veya çok özel yapısı olan derslerin sınavları, sözlü olarak veya öğrencinin yarıyıl/yıl içi çalışmaları değerlendirilerek yapılabilir. Özelliği gereği sınavları bu şekilde yapılacak derslerin sınavlarının hangi yöntemle yapılacağı ilgili bölüm veya program başkanlığının önerisi ve ilgili akademik birimin yönetim kurulu tarafından karara bağlanarak yarıyıl/yıl başlangıç tarihinden sonra en geç yedi hafta içerisinde Rektörlüğe bildirilir. Yarıyıl/yıl içinde yapılan sınav ve diğer tüm değerlendirme aktivitelerinin sonuçları yapıldığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulur. Öğretim elemanları, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi not ve devama ilişkin değerlendirme sonuçlarını en geç öğretim döneminin son haftası içinde öğrencilere duyurmakla yükümlüdür. Öğrencinin bir dersten yarıyıl/yılsonu başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir".

Notlar ve ders muafiyeti MADDE 26 – (1) Ders başarı notları, aşağıdaki tabloda gösterilen harfler ve bunlara karşılık gelen 0.00 ile 4.00 arasında verilen katsayılar ile belirlenir. (Değişik tablo:RG-1/3/2020-31055) Ders Başarı Notu A A- B+ B B- C+ C C- D+ D F NA Katsayı Karşılığı 4,00 3,67 3,33 3,00 2,67 2,33 2,00 1,67 1,33 1,00 0,00 0,00 (2) Öğrenci not belgesinde aşağıdaki harfler kullanılır: a) (I) Eksik: b) (S) Yeterli:  c) (U) Yetersiz: ç) (PR) Gelişmekte: (EX) Muaf: e) (NA) Devamsız. Bir dersten devamsız olan öğrenci o dersin yarıyıl/yılsonu sınavına giremez ve verilen başka sınav haklarından yararlanamaz. NA notu ortalama hesaplamalarında sıfır katsayı karşılığı ile işlem görür. f) (W) Dersten Çekilmiş: Çekilme işlemi yapılan derse verilen nottur, ortalamaya etkisi yoktur. g) (NI) Ortalamaya Katılmayan Ders İşareti: Ortalamalarına katılmamak koşuluyla öğrencinin kendi isteği ile aldığı dersler için verilir. Bu dersler, (Değişik ibare:RG-28/3/2021-31437) 18 inci maddede tanımlanan ders yükü kapsamında alınır. NI statüsünde alınan dersler tekrarlanmaz ve başka bir ders yerine sayılamaz.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2025-30.09.2030


Giriş Şartı

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, program kapsamındaki tüm derslerden en az D veya S harf notu alarak başarılı olmaları ve toplam 240 AKTS yükünü tamamlamaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin, öngörülen süre ve koşullara uygun şekilde zorunlu stajlarını da başarıyla tamamlamaları beklenmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız yazılım, bilişim ve teknoloji sektörünün yanı sıra bankacılık, finans, sigorta, sağlık, lojistik, perakendecilik, e-ticaret, telekomünikasyon, enerji, oyun ve savunma sanayii gibi birçok farklı alanda görev almaktadır.

Yazılım mühendisliği programımızdan mezun olan öğrencilerimiz; yazılım geliştirme, sistem analizi, yapay zekâ, veri bilimi, siber güvenlik, bulut bilişim, proje yönetimi ve danışmanlık gibi geniş bir yelpazede uzmanlaşarak çalışabilmektedir.

Ayrıca, yurtiçinde ve yurtdışında lisansüstü eğitimlerini başarıyla tamamlayan çok sayıda mezunumuz akademi, araştırma merkezleri ve küresel teknoloji şirketlerinde de kariyerlerini sürdürmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030019554

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Software Engineering
Awarding BodyBahcesehir Univesity
Awarding Body ContactÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Awarding Body Urlhttp://www.bahcesehir.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSoftware and applications development and analysis
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the program is to train engineers who can design computer programs with the contribution of science and mathematics, develop software, use information technologies to solve problems in data processing and industry, and keep up with the rapid changes and developments in computer technologies.

Learning Environments

Classrooms, laboratories, and projects form the learning environments that aim to provide students with practical and theoretical knowledge. Students gain professional experience by participating in research activities and using modern engineering tools.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics and natural sciences.
  • Adequate knowledge in software engineering-specific subjects.
  • Ability to apply theoretical and practical knowledge in software engineering to complex engineering problems.
  • Ability to identify, define, and formulate complex engineering problems.
  • Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for solving complex engineering problems.
  • Ability to design a complex system, process, device, or product under realistic constraints and conditions to meet specified requirements; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to develop, select, and use modern techniques and tools necessary for analyzing and solving complex problems encountered in software engineering applications.
  • Ability to effectively use information technologies.
  • Ability to design experiments for the investigation of complex engineering problems or software engineering research topics.
  • Ability to conduct experiments, collect data, analyze results, and interpret findings for the investigation of complex engineering problems or software engineering research topics.
  • Ability to work effectively in intra-disciplinary teams.
  • Ability to work effectively in multi-disciplinary teams.
  • Ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively in oral and written form.
  • Knowledge of at least one foreign language.
  • Ability to write effective reports, understand written reports, and prepare design and production reports.
  • Ability to deliver effective presentations and to give and receive clear and understandable instructions.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning.
  • Ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously renew oneself.
  • Awareness of professional and ethical responsibility and ability to act in accordance with ethical principles.
  • Knowledge of standards used in engineering applications.
  • Knowledge about business practices such as project management, risk management, and change management.
  • Awareness of entrepreneurship and innovation.
  • Knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the impacts of engineering applications on health, environment, and safety at universal and societal levels, and awareness of contemporary issues reflected in the field of engineering.
  • Awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Our graduates possess the following key competencies at an advanced level:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Within the scope of Article 22 of the Bahçeşehir University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation:

    “Except for courses based entirely on projects or practice, each course must include at least one mid-term/within-semester assessment and one end-of-semester/year assessment activity among its evaluation activities. These activities may be exams or, depending on the nature of the course and the desired learning outcomes, projects, case studies, in-class applications, laboratory work, homework, and similar activities.

    When calculating the student’s final grade, the weights of the activities to be used are determined by the instructor at the beginning of the semester, with the contribution of the end-of-semester activity being at least forty percent (40%). These weights are announced through the course syllabus included in the student information system.

    Midterm and final exams may be written, multiple-choice, or combined written and multiple-choice. Written exams (for courses delivered remotely, hybrid, or face-to-face) may be conducted electronically. However, exams of practical or special-structure courses may be oral or assessed through the student’s semester work. The exam method for such courses is determined upon the recommendation of the department/program chair and the decision of the relevant academic board, and must be reported to the Rectorate no later than seven weeks after the semester start date.

    The results of exams and all other assessment activities conducted during the semester must be announced to students within a maximum of ten days after they are held. Instructors are obliged to inform students of their in-term grades and attendance results no later than the last week of the teaching period. The student’s final grade for a course is determined based on all semester activities, as announced in the course teaching plan, using the relative evaluation method.”
  • Grades and course exemptions ARTICLE 26 – (1) Course success grades are determined by the letters shown in the table below and the corresponding coefficients between 0.00 and 4.00. (Amended table: RG-1/3/2020-31055) Course Success Grade A A- B+ B B- C+ C C- D+ D F NA Coefficient Equivalent 4.00 3.67 3.33 3.00 2.67 2.33 2.00 1.67 1.33 1.00 0.00 0.00 (2) The following letters are used on the student transcript: a) (I) Incomplete: b) (S) Sufficient: c) (U) Insufficient: ç) (PR) Developing: (EX) Exempt: e) (NA) Absent. Students who are absent from a course cannot take the semester/end-of-year exam for that course and cannot benefit from other exam rights granted. The NA grade is treated as a zero coefficient in grade point average calculations. f) (W) Course Withdrawn: This is the grade given for the course from which the withdrawal was made; it has no effect on the grade point average. g) (NI) Course Not Included in the Grade Point Average: This is given for courses taken voluntarily by the student, provided that they are not included in the grade point average. These courses are taken within the scope of the course load defined in Article 18 (Amended phrase: RG-28/3/2021-31437). Courses taken with NI status cannot be repeated and cannot be counted in place of another course.
Quality Assurance

In order to ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and auditing education, training, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published annually. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
  • “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities, is published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”

MÜDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs)
Accreditation Start/End Dates: 01.05.2025 – 30.09.2030

Access Requirements

Graduation from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements of higher education institutions’ undergraduate programs.

Placement in the relevant undergraduate program of a higher education institution as a result of the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

Placement of associate degree graduates into undergraduate programs that are a continuation of their field of study in higher education institutions, as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

Conditions for SuccessTo graduate from this program, students must achieve a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, successfully pass all courses in the curriculum with at least a grade of D or S, and complete a total workload of 240 ECTS credits. In addition, students are required to successfully complete their mandatory internship within the prescribed duration and in compliance with the specified requirements.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates work in various fields not only in the software, information, and technology sectors, but also in banking, finance, insurance, healthcare, logistics, retail, e-commerce, telecommunications, energy, gaming, and defense industries.

Graduates of our software engineering program can specialize and work in a wide range of areas such as software development, systems analysis, artificial intelligence, data science, cybersecurity, cloud computing, project management, and consultancy.

Additionally, many of our graduates who have successfully completed their postgraduate studies both domestically and abroad continue their careers in academia, research centers, and global technology companies.

Legal Basis
  • Higher Education Law No. 2547
  • Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
  • Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
  • Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030019554


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Software Engineering

Awarding Body
Bahcesehir Univesity

Awarding Body Contact
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the program is to train engineers who can design computer programs with the contribution of science and mathematics, develop software, use information technologies to solve problems in data processing and industry, and keep up with the rapid changes and developments in computer technologies.


Learning Environments

Classrooms, laboratories, and projects form the learning environments that aim to provide students with practical and theoretical knowledge. Students gain professional experience by participating in research activities and using modern engineering tools.


Description
  • Adequate knowledge in mathematics and natural sciences.
  • Adequate knowledge in software engineering-specific subjects.
  • Ability to apply theoretical and practical knowledge in software engineering to complex engineering problems.
  • Ability to identify, define, and formulate complex engineering problems.
  • Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for solving complex engineering problems.
  • Ability to design a complex system, process, device, or product under realistic constraints and conditions to meet specified requirements; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to develop, select, and use modern techniques and tools necessary for analyzing and solving complex problems encountered in software engineering applications.
  • Ability to effectively use information technologies.
  • Ability to design experiments for the investigation of complex engineering problems or software engineering research topics.
  • Ability to conduct experiments, collect data, analyze results, and interpret findings for the investigation of complex engineering problems or software engineering research topics.
  • Ability to work effectively in intra-disciplinary teams.
  • Ability to work effectively in multi-disciplinary teams.
  • Ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively in oral and written form.
  • Knowledge of at least one foreign language.
  • Ability to write effective reports, understand written reports, and prepare design and production reports.
  • Ability to deliver effective presentations and to give and receive clear and understandable instructions.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning.
  • Ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously renew oneself.
  • Awareness of professional and ethical responsibility and ability to act in accordance with ethical principles.
  • Knowledge of standards used in engineering applications.
  • Knowledge about business practices such as project management, risk management, and change management.
  • Awareness of entrepreneurship and innovation.
  • Knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the impacts of engineering applications on health, environment, and safety at universal and societal levels, and awareness of contemporary issues reflected in the field of engineering.
  • Awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Our graduates possess the following key competencies at an advanced level:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Within the scope of Article 22 of the Bahçeşehir University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation:

    “Except for courses based entirely on projects or practice, each course must include at least one mid-term/within-semester assessment and one end-of-semester/year assessment activity among its evaluation activities. These activities may be exams or, depending on the nature of the course and the desired learning outcomes, projects, case studies, in-class applications, laboratory work, homework, and similar activities.

    When calculating the student’s final grade, the weights of the activities to be used are determined by the instructor at the beginning of the semester, with the contribution of the end-of-semester activity being at least forty percent (40%). These weights are announced through the course syllabus included in the student information system.

    Midterm and final exams may be written, multiple-choice, or combined written and multiple-choice. Written exams (for courses delivered remotely, hybrid, or face-to-face) may be conducted electronically. However, exams of practical or special-structure courses may be oral or assessed through the student’s semester work. The exam method for such courses is determined upon the recommendation of the department/program chair and the decision of the relevant academic board, and must be reported to the Rectorate no later than seven weeks after the semester start date.

    The results of exams and all other assessment activities conducted during the semester must be announced to students within a maximum of ten days after they are held. Instructors are obliged to inform students of their in-term grades and attendance results no later than the last week of the teaching period. The student’s final grade for a course is determined based on all semester activities, as announced in the course teaching plan, using the relative evaluation method.”
  • Grades and course exemptions ARTICLE 26 – (1) Course success grades are determined by the letters shown in the table below and the corresponding coefficients between 0.00 and 4.00. (Amended table: RG-1/3/2020-31055) Course Success Grade A A- B+ B B- C+ C C- D+ D F NA Coefficient Equivalent 4.00 3.67 3.33 3.00 2.67 2.33 2.00 1.67 1.33 1.00 0.00 0.00 (2) The following letters are used on the student transcript: a) (I) Incomplete: b) (S) Sufficient: c) (U) Insufficient: ç) (PR) Developing: (EX) Exempt: e) (NA) Absent. Students who are absent from a course cannot take the semester/end-of-year exam for that course and cannot benefit from other exam rights granted. The NA grade is treated as a zero coefficient in grade point average calculations. f) (W) Course Withdrawn: This is the grade given for the course from which the withdrawal was made; it has no effect on the grade point average. g) (NI) Course Not Included in the Grade Point Average: This is given for courses taken voluntarily by the student, provided that they are not included in the grade point average. These courses are taken within the scope of the course load defined in Article 18 (Amended phrase: RG-28/3/2021-31437). Courses taken with NI status cannot be repeated and cannot be counted in place of another course.

Quality Assurance

In order to ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and auditing education, training, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published annually. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
  • “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities, is published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”

MÜDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs)
Accreditation Start/End Dates: 01.05.2025 – 30.09.2030


Access Requirements

Graduation from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements of higher education institutions’ undergraduate programs.

Placement in the relevant undergraduate program of a higher education institution as a result of the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

Placement of associate degree graduates into undergraduate programs that are a continuation of their field of study in higher education institutions, as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.


Conditions for Success
To graduate from this program, students must achieve a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, successfully pass all courses in the curriculum with at least a grade of D or S, and complete a total workload of 240 ECTS credits. In addition, students are required to successfully complete their mandatory internship within the prescribed duration and in compliance with the specified requirements.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates work in various fields not only in the software, information, and technology sectors, but also in banking, finance, insurance, healthcare, logistics, retail, e-commerce, telecommunications, energy, gaming, and defense industries.

Graduates of our software engineering program can specialize and work in a wide range of areas such as software development, systems analysis, artificial intelligence, data science, cybersecurity, cloud computing, project management, and consultancy.

Additionally, many of our graduates who have successfully completed their postgraduate studies both domestically and abroad continue their careers in academia, research centers, and global technology companies.


Legal Basis
  • Higher Education Law No. 2547
  • Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
  • Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
  • Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address