Yeterlilik Kodu

TR0030004394

Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇankırı Caddesi, Çiçek Sokak No:3, Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.aybu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Yerel yönetim şekillerini ve bu yönetimler arasındaki hiyerarşik yapılanmayı hukuksal ve siyasal boyutlarıyla anlama ve yorumlama yeteneği kazandırmak.
  • İdari sistemlerin fonksiyonları ve işleyişlerini sorumluluklarını, hukuki kurallar çerçevesinde öğrenme, anlama ve yorumlama yeteneği kazandırmak.
  • Yerel yönetim birimlerinde işleyişe yönelik mevzuatı anlayabilmek ve uygulayabilmek.
  • Yerel yönetim birimlerinin iş proseslerinin akışını öğrenmek.
  • Yerel Yönetim birimlerinin yapısal ve akademik yapısını gözlemleyebilme ve bu kurumlarda gerçekleştirilen uygulamaları ve eğitim programlarını tanıma ve yorumlayabilme, yerel yönetim birimlerinde ofis ortamında kullanılan araç ve materyallerin özelliklerini öğrenmek.
  • Temel kentleşme ve çevre sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunlara çözüm yolları bulma üzerine düşünme yeteneği kazandırmak.
  • Yönetim sürecinin önemini kavrayabilme, yönetsel becerileri edinme ve uygulamaya yönelik yetkinlikleri kavramsal temellere oturtabilmek.
  • Bütün hukuk derslerini anlamaya ve yorumlamaya yetecek düzeyde genel hukuk kavramlarını kavrama yeteneği kazanmak.
  • Öz değerlerine saygılı, etik kurallara uyan, çevreyi, olayları sorgulayan araştıran ve inceleyen ve dersler alan birey olmak, üretken, akılcı, sorgulayan, girişimci, üretici, eleştirel düşünen, öğrenmeyi, problem çözmeyi seven, bağımsız ve kolektif çalışmayı yürütebilen; planlama ve karar verme becerisi gösteren birey özellikleri kazanmak.
  • Çevre duyarlılığı, toplumsal duyarlılık geliştirmiş, farklılıklara saygı gösteren, farklı durumlara ve sosyal rollere uyum gösteren kişilik özellikleri geliştirme, soyut ve analiz sentez yapabilen, kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, bilgiyi yöneten ve zamanı etkili kullanan birey olabilmekİnsan ilişkilerini sürdürmede iletişim tekniklerini doğru kullanmak.
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilinciMesleki hizmet içi etkinliklere katılmak, teknolojik gelişmeleri izlemek, bilgi, deneyim ve uygulama becerileri.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıMezuniyet yeterliliğinin sağlanmasıdır.Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 40 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

2 yıllık eğitim öğretim döneminde mahalli idareler, personel yönetimi, kamu yönetimi gibi konular verilmektedir. Bu yoğun program sonunda belediyelerde, il özel idarelerinde memur olarak istihdam olanakları bulunur.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004394


Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çankırı Caddesi, Çiçek Sokak No:3, Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Yerel yönetim şekillerini ve bu yönetimler arasındaki hiyerarşik yapılanmayı hukuksal ve siyasal boyutlarıyla anlama ve yorumlama yeteneği kazandırmak.
  • İdari sistemlerin fonksiyonları ve işleyişlerini sorumluluklarını, hukuki kurallar çerçevesinde öğrenme, anlama ve yorumlama yeteneği kazandırmak.
  • Yerel yönetim birimlerinde işleyişe yönelik mevzuatı anlayabilmek ve uygulayabilmek.
  • Yerel yönetim birimlerinin iş proseslerinin akışını öğrenmek.
  • Yerel Yönetim birimlerinin yapısal ve akademik yapısını gözlemleyebilme ve bu kurumlarda gerçekleştirilen uygulamaları ve eğitim programlarını tanıma ve yorumlayabilme, yerel yönetim birimlerinde ofis ortamında kullanılan araç ve materyallerin özelliklerini öğrenmek.
  • Temel kentleşme ve çevre sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunlara çözüm yolları bulma üzerine düşünme yeteneği kazandırmak.
  • Yönetim sürecinin önemini kavrayabilme, yönetsel becerileri edinme ve uygulamaya yönelik yetkinlikleri kavramsal temellere oturtabilmek.
  • Bütün hukuk derslerini anlamaya ve yorumlamaya yetecek düzeyde genel hukuk kavramlarını kavrama yeteneği kazanmak.
  • Öz değerlerine saygılı, etik kurallara uyan, çevreyi, olayları sorgulayan araştıran ve inceleyen ve dersler alan birey olmak, üretken, akılcı, sorgulayan, girişimci, üretici, eleştirel düşünen, öğrenmeyi, problem çözmeyi seven, bağımsız ve kolektif çalışmayı yürütebilen; planlama ve karar verme becerisi gösteren birey özellikleri kazanmak.
  • Çevre duyarlılığı, toplumsal duyarlılık geliştirmiş, farklılıklara saygı gösteren, farklı durumlara ve sosyal rollere uyum gösteren kişilik özellikleri geliştirme, soyut ve analiz sentez yapabilen, kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, bilgiyi yöneten ve zamanı etkili kullanan birey olabilmekİnsan ilişkilerini sürdürmede iletişim tekniklerini doğru kullanmak.
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilinciMesleki hizmet içi etkinliklere katılmak, teknolojik gelişmeleri izlemek, bilgi, deneyim ve uygulama becerileri.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Mezuniyet yeterliliğinin sağlanmasıdır.Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 40 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

2 yıllık eğitim öğretim döneminde mahalli idareler, personel yönetimi, kamu yönetimi gibi konular verilmektedir. Bu yoğun program sonunda belediyelerde, il özel idarelerinde memur olarak istihdam olanakları bulunur.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004394

Qualification Title
YEREL YÖNETİMLER Associate
Awarding BodyANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.aybu.edu.tr
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be skilled and have information about a field which is supported with application equipments and courses upper level of secondary educationTo gain the ability of understanding and commenting the hierarchic structuring between the local management types and these managements according to legal and political dimensions.To gain the ability of learning, understanding and commenting the responsibilities, functions and operation of local managements within the frame of legal rules.To learn and apply the legislation in local managements. To learn the job processes of local management units.To monitor the structural and academic structure of local management units and to recognize and comment the education programs and applications in these foundations; to learn the characteristics of tools and materials used in office.To gain the skill of thinking about identifying the environmental problems and basic urbanisation and finding solutions to these problems.To realize the importance of management process, to gain the managerial skills and to reconcile the theoretical principles with the competencies for application.To learn the general law concepts sufficient to understand and comment all the law courses.To be a person who is respectful to his values, obeys to the ethic rules, searches and examines the environment and events; to gain the characteristics of a person who is productive, rational, interrogant, entrepreneur, creative, thinking critically, loves solving the problems, works independently and collectively and has the skill of planning and deciding.To develop personality characteristics that is compatible to the different situations and social roles, respectful to the differences, has the sense of environment and society; to be a person who makes abstract and analyse synthesis, transforms the theoretical information into application, manages the information and uses the time effectively.To use the communication techniques correctly for maintaining the human affairs.Vocational Ethic and conscious of responsibilityTo attend the in-service activities, observe the technological development, to gain the skills of information, experience and application

Key Competencies-
Further Info

In general, a midterm exam ve 1 End of period is scheduled. Midterm exam 40%, 60% of the final grade determines the Period ending.Providing proficiency of graduation

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessProviding proficiency of graduationA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. This program requires 40 days of practical training.
Progression Paths (Relationship Type)

2-year period of education, local governments, personnel management, are issues such as public administration. At the end of this intensive program, municipalities, special provincial administrations have employment opportunities as a civil servant.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004394


Qualification Title
YEREL YÖNETİMLER Associate

Awarding Body
ANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be skilled and have information about a field which is supported with application equipments and courses upper level of secondary educationTo gain the ability of understanding and commenting the hierarchic structuring between the local management types and these managements according to legal and political dimensions.To gain the ability of learning, understanding and commenting the responsibilities, functions and operation of local managements within the frame of legal rules.To learn and apply the legislation in local managements. To learn the job processes of local management units.To monitor the structural and academic structure of local management units and to recognize and comment the education programs and applications in these foundations; to learn the characteristics of tools and materials used in office.To gain the skill of thinking about identifying the environmental problems and basic urbanisation and finding solutions to these problems.To realize the importance of management process, to gain the managerial skills and to reconcile the theoretical principles with the competencies for application.To learn the general law concepts sufficient to understand and comment all the law courses.To be a person who is respectful to his values, obeys to the ethic rules, searches and examines the environment and events; to gain the characteristics of a person who is productive, rational, interrogant, entrepreneur, creative, thinking critically, loves solving the problems, works independently and collectively and has the skill of planning and deciding.To develop personality characteristics that is compatible to the different situations and social roles, respectful to the differences, has the sense of environment and society; to be a person who makes abstract and analyse synthesis, transforms the theoretical information into application, manages the information and uses the time effectively.To use the communication techniques correctly for maintaining the human affairs.Vocational Ethic and conscious of responsibilityTo attend the in-service activities, observe the technological development, to gain the skills of information, experience and application


Key Competencies
-

Further Info

In general, a midterm exam ve 1 End of period is scheduled. Midterm exam 40%, 60% of the final grade determines the Period ending.Providing proficiency of graduation


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Providing proficiency of graduationA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. This program requires 40 days of practical training.

Progression Paths (Relationship Type)

2-year period of education, local governments, personnel management, are issues such as public administration. At the end of this intensive program, municipalities, special provincial administrations have employment opportunities as a civil servant.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address