Yeterlilik Kodu | TR0030221257 | |
Yeterlilik Adı | Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programımızın başlıca hedefleri ülkemizin ihtiyaç duyduğu ara eleman yetiştiren bölümleri arasında tercih edilen bir bölüm konumuna gelmektir. Gerekli bilimsel ve sosyal yetilerle donatılmış, fiziki ve zihinsel doygunluğa erişmiş, bir üst seviyedeki eğitimleri takip edebilen, çalışacakları ortamlarda kritik düşünme ve liderlik becerilerine sahip, disiplinler arası işbirliği sağlayabilen, yönetici özelliklerine sahip, yenilikçi, özgün çözümler üretebilen Yerel Yönetimler Meslek Elemanı yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olabilmesi için 120 AKTS tamamlayıp 30 gün staj yapmaları gerekmektedir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda genellikle dönemin hemen bitişini müteakip iki hafta süreli dönem sonu sınavları vardır. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 30 iş günü ilgili kamu kurumlarında başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız Büyükşehir Belediyeleri, Belediyeler ve İl Özel İdarelerinde çalışma imkanı bulabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221257
ISCO 08
ISCO 08
Programımızın başlıca hedefleri ülkemizin ihtiyaç duyduğu ara eleman yetiştiren bölümleri arasında tercih edilen bir bölüm konumuna gelmektir. Gerekli bilimsel ve sosyal yetilerle donatılmış, fiziki ve zihinsel doygunluğa erişmiş, bir üst seviyedeki eğitimleri takip edebilen, çalışacakları ortamlarda kritik düşünme ve liderlik becerilerine sahip, disiplinler arası işbirliği sağlayabilen, yönetici özelliklerine sahip, yenilikçi, özgün çözümler üretebilen Yerel Yönetimler Meslek Elemanı yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Yerel yönetimlerin toplum hayatı için önemini anlayabilir
- Yerel yönetimlerin anayasa karşısındaki yerini anlayabilir
- Yerel yönetimlerin denetim usullerin ayırt edebilir
- Yerel yönetim türleri ve bunları hangi kanunların uygulandığını bulabilir ve yerel yönetimlerin geliştirilmesi ile ilgili değerlendirme yapabilir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. 100 puan üzerinden verilen notun harfli nota dönüştürülmesinde; ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları dikkate alınır ve öğretim elemanı tarafından aşağıdaki not aralıklarına göre harf notu verilir. Puan Harf Notu Katsayısı
- Başarı Durumu Not Ortalamasına
- 90-100 AA 4.0
- Başarılı Katılır 80-89 BA 3.5
- Başarılı Katılır 70-79 BB 3.0
- Başarılı Katılır 60-69 CB 2.5
- Başarılı Katılır 50-59 CC 2.0
- Başarılı Katılır 45-49 DC 1.5
- Başarısız Katılır 40-44 DD 1.0
- Başarısız Katılır 30-39 FD 0.5
- Başarısız Katılır 0-29 FF 0.0
- Başarısız Katılır 0 D 0.0
- Devamsız Katılır Yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı dersin sorumlusu tarafından en az %40 en çok %60 olarak belirlenir. Öğrencilerin mezun olabilmesi için 120 AKTS tamamlayıp 30 gün staj yapmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
- Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Mezunlarımız Büyükşehir Belediyeleri, Belediyeler ve İl Özel İdarelerinde çalışma imkanı bulabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221257 | |
Qualification Title | Yerel Yönetimler Associate Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | He /She can understand the importance of Local Administrations for community life. He /She can understand the status of Local Administrations against the constitution. He /She can distinguish the control procedures of Local Administrations. He /She can find out the types of Local Administration and what laws are applied to them and can evaluate the development of Local Administrations. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams are evaluated over 100 points. When the score given over 100 points is converted into a letter grade, mid-term exam, mid-term studies and final exam are taken into consideration and the academic staff gives a letter grade according to the following grade ranges. Score Letter Grade Coefficient Success Status Grade Point Average 90-100 AA 4.0 Successful Attends, 80-89 BA 3.5 Successful Attends,70-79 BB 3.0 Successful Attends, 60-69 CB 2.5 Successful Attends, 50-59 CC 2.0 Successful Attends, 45-49 DC 1.5 Fails Attends, 40-44 DD 1.0 Failed Attends, 30-39 FD 0.5 Failed Attends, 0-29 FF 0.0 Failed Attends, 0 N/A 0.0 Non-Attendance Attends. The contribution of the end-of-term exam to the final grade is determined as at least 40% and maximum 60% by the instructor. In order to graduate, students must complete 120 ECTS and complete their 30-day internship. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students who wish to enrol in the program must complete the procedures determined by the Student Selection and Placement Centre (OSYM) within the framework of the academic and legal regulations of the university. A student who has started his / her education in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for undergraduate transfer. The acceptance of the students is examined before the beginning of the semester, taking into consideration the conditions and the degree of application of each student. Further information about university entrance is available in the Institution Catalogue. Students who have been approved by the University and who are bound by an agreement and who are abroad within the scope of exchange programs can take courses given in English in the department. If the student has Turkish proficiency, he / she can register to any Turkish course mentioned in the Course Plan. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students must complete 120 ECTS and complete their 30-day internship. There is no special end-of-term exam or a final exam to be completed at the end of the academic year to complete the program. At the end of each semester, however, there are two-week final examinations, which are usually followed by the end of the semester. In addition, the student must have completed a successful internship in the relevant public institutions for 30 working days for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates have the opportunity to work in Metropolitan Municipalities, Municipalities and Special Provincial Administrations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221257
He /She can understand the importance of Local Administrations for community life. He /She can understand the status of Local Administrations against the constitution. He /She can distinguish the control procedures of Local Administrations. He /She can find out the types of Local Administration and what laws are applied to them and can evaluate the development of Local Administrations.
Exams are evaluated over 100 points. When the score given over 100 points is converted into a letter grade, mid-term exam, mid-term studies and final exam are taken into consideration and the academic staff gives a letter grade according to the following grade ranges. Score Letter Grade Coefficient Success Status Grade Point Average 90-100 AA 4.0 Successful Attends, 80-89 BA 3.5 Successful Attends,70-79 BB 3.0 Successful Attends, 60-69 CB 2.5 Successful Attends, 50-59 CC 2.0 Successful Attends, 45-49 DC 1.5 Fails Attends, 40-44 DD 1.0 Failed Attends, 30-39 FD 0.5 Failed Attends, 0-29 FF 0.0 Failed Attends, 0 N/A 0.0 Non-Attendance Attends. The contribution of the end-of-term exam to the final grade is determined as at least 40% and maximum 60% by the instructor. In order to graduate, students must complete 120 ECTS and complete their 30-day internship.
Students who wish to enrol in the program must complete the procedures determined by the Student Selection and Placement Centre (OSYM) within the framework of the academic and legal regulations of the university. A student who has started his / her education in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for undergraduate transfer. The acceptance of the students is examined before the beginning of the semester, taking into consideration the conditions and the degree of application of each student. Further information about university entrance is available in the Institution Catalogue. Students who have been approved by the University and who are bound by an agreement and who are abroad within the scope of exchange programs can take courses given in English in the department. If the student has Turkish proficiency, he / she can register to any Turkish course mentioned in the Course Plan.
Our graduates have the opportunity to work in Metropolitan Municipalities, Municipalities and Special Provincial Administrations.
Qualification is continuous