Yeterlilik Kodu | TR0030001691 | |
Yeterlilik Adı | Almanca Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında Almanca öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001691
ISCO: 08
ISCO: 08
- Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi.
- Almanca dili öğretimi alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi değerlendirme.
- Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi.
- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi.
- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi.
- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi.
- Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi.
- Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi.
- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
- Almancayı anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma).
- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında Almanca öğretmeni olarak çalışmaktadırlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001691 | |
Qualification Title | Master's Diploma in German Language Teaching with Thesis | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Gradutes work at state schools, universities and private educational institutions as German language teachers. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001691
ISCO: 08
ISCO: 08
- Improve and deepen their knowledge at the expertise level in the linguistics, language teaching, literature, translation and education sciences.
- Understand the interaction between the disciplines related to german language.
- Know themselves as individuals, creative and use their strenghts.
- Be have according to ethical values such as democracy, human rights, social, scientific and professional values.
- Use language learning strategies effectively.
- Acquire the ability of uderstanding, interpreting and evaluating different texts encountered in daily and professional life.
- Acquire the ability of uderstanding, interpreting and evaluating oral texts encountered in daily and professional life.
- Acquire the ability of communicating orally in different contexts of daily and professional life.
- Acquire the ability of creating texts in different genres.
- Understand the relationship between language-specific concepts and concepts.
- Acquire the properties of human language, understand the structure and functioning of the information in the analysis of ownership.
- Acquire the ability of using german like natives.
- Acquire the ability of language teaching to understand the concepts and processes in the analysis of ownership.
- Use concepts and processes to understand the information in the analysis of ownership.
- Have professional self-confidence (self-sufficient teacher).
- Have the social, cultural and social responsibilities of the understanding, adoption and application.
- Recognize and develop the need for life-long learning process.
- Have the ability to develop german language skills continuosly.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Gradutes work at state schools, universities and private educational institutions as German language teachers.
Qualification is valid indefinetely.