Yeterlilik Kodu | TR0020221565 | |
Yeterlilik Adı | Çarkçı-Tornada Form Şekillendirmeci Kurs Bitirme Belgesi
| |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 3 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 3 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | El sanatları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 7314.11 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 27 | |
Programın Normal Süresi | 684 Saat | |
Program Profili (Amaç) | Bu kurs programında, iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çark tornasında serbest el ile farklı şekil ve yapıdaki çeşitli formları şekillendirerek basit dekorlar yapma, şekillendirme, kurutma, rötuş, astarlama ve pişirim işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerilere sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Çarkçı / Tornada form şekillendirmeci kurs programını tamamlayan bireyin,
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Çarkçı / Tornada form şekillendirmeci kurs programı; İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çark tornasında serbest el ile farklı şekil ve yapıdaki çeşitli formları şekillendirerek basit dekorlar yapma, şekillendirme, kurutma, rötuş, astarlama ve pişirim işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerini kapsar. Kazanımlar:
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır. 2. Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır. 3. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır. 4. Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
5. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir. 6. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir. 7. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. İlkokul mezunu olmak. 2. 13 yaşını tamamlamış olmak. 3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak. | |
Başarma Şartları | Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Çarkçı / Tornada form şekillendirmeci Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Çarkçı / Tornada form şekillendirmeci Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyer; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 35. maddesi ile MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 63/a maddesi hükümlerine göre hazırlanan 02/10/2017 tarihli ve 1557502 resmi sayılı Önceki Öğrenmelerin Tanınması ve Denklik Yönergesi kapsamında gerekli şartları sağlaması durumunda, Meslekî Eğitim Merkezlerinde gerçekleştirilecek kalfalık veya ustalık beceri sınavlarına katılabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 19.06.1986 tarihli ve 19139 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 3308 sayılı Meslek Eğitim Kanunu 2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği, 3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/04/2016 tarih ve 19 sayılı “Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı” Kararı. 4. “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.” | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresiz. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020221565
ISCO 08: 7314.11
ISCO 08: 7314.11
Bu kurs programında, iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çark tornasında serbest el ile farklı şekil ve yapıdaki çeşitli formları şekillendirerek basit dekorlar yapma, şekillendirme, kurutma, rötuş, astarlama ve pişirim işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerilere sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Çarkçı / Tornada form şekillendirmeci kurs programını tamamlayan bireyin,
- İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygulaması,
- Serbest elle çizgi çalışmalarıyla perspektif ve desen teknikleri kurallarına uygun farklı geometrik formların çizimini yapması,
- Kompozisyon kurallarına uygun şekilde hazırladığı cansız modelleri, perspektif ve desen tekniklerine göre etüt etmesi,
- Kompozisyon kurallarına ve aslına uygun şekilde torsu etüt etmesi,
- Standart resim kâğıtları üzerinde yazı, çizgi ve geometrik şekillerle ilgili çalışmalar yapması,
- Seramik ve cam formların görünüşlerini ve kesit görünüşlerini çizmesi,
- Çamuru çarkta iki elle merkezde toplama ve yükseltme ile silindirik tabak şekillendirme, rötuş ve ayak çıkarma işlemlerini yapması,
- Yarı mamul dekor tekniğine uygun şekilde formlara izleme, kazıma, ajur, parça ekleme ve astar dekorlarını uygulaması,
- Silindirik kap şekillendirme, ayak çıkarma ve kulp takma işlemlerini yapması,
- Kâse şekillendirme, ayak çıkarma ve dekor uygulama işlemlerini yapması,
- Saksı şekillendirme, ayak çıkarma, dekor uygulama ve pişirim işlemlerini yapması,
- Konik vazoların özelliklerini tespit etme, şekillendirme, ayak çıkarma ve dekor uygulama işlemlerini yapması,
- Dar karınlı vazoların özelliklerini tespit etme, şekillendirme, ayak çıkarma ve dekor uygulama işlemlerini yapması,
- Geniş karınlı vazoların özelliklerini tespit etme, şekillendirme, ayak çıkarma ve dekor uygulama işlemlerini yapması,
- Bisküvi pişirimi ve sırlı pişirim yapması amaçlanmaktadır.
- Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
- Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
Çarkçı / Tornada form şekillendirmeci kurs programı;
İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çark tornasında serbest el ile farklı şekil ve yapıdaki çeşitli formları şekillendirerek basit dekorlar yapma, şekillendirme, kurutma, rötuş, astarlama ve pişirim işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerini kapsar.
Kazanımlar:
- İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygular.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak serbest elle çizgi çalışmalarıyla perspektif ve desen teknikleri kurallarına uygun farklı geometrik formların çizimini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak kompozisyon kurallarına uygun şekilde hazırladığı cansız modelleri, perspektif ve desen tekniklerine göre etüt eder.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak kompozisyon kurallarına ve aslına uygun şekilde torsu etüt eder.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak teknik resim kurallarına uygun şekilde standart resim kâğıtları üzerinde yazı, çizgi ve geometrik şekillerle ilgili çalışmalar yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak teknik resim kurallarına uygun şekilde seramik ve cam formların görünüşlerini ve kesit görünüşlerini çizer.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çamuru çarkta iki elle merkezde toplama ve yükseltme ile silindirik tabak şekillendirme, rötuş ve ayak çıkarma işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak yarı mamul dekor tekniğine uygun şekilde formlara izleme, kazıma, ajur, parça ekleme ve astar dekorlarını uygular.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak belirlenen ölçüye uygun şekilde silindirik kap şekillendirme, ayak çıkarma ve kulp takma işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak belirlenen ölçüye uygun şekilde kâse şekillendirme, ayak çıkarma ve dekor uygulama işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak belirlenen ölçüye uygun şekilde saksı şekillendirme, ayak çıkarma, dekor uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak konik vazoların özelliklerini tespit etme, şekillendirme, ayak çıkarma ve dekor uygulama işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak dar karınlı vazoların özelliklerini tespit etme, şekillendirme, ayak çıkarma ve dekor uygulama işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak geniş karınlı vazoların özelliklerini tespit etme, şekillendirme, ayak çıkarma ve dekor uygulama işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak fırın ayarlarına dikkat edip bisküvi pişirimi ve sırlı pişirim yapar.
1. Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
2. Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
3. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
4. Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
- Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
- Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
- Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
5. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
6. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
7. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
1. İlkokul mezunu olmak.
2. 13 yaşını tamamlamış olmak.
3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.
Eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyer; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 35. maddesi ile MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 63/a maddesi hükümlerine göre hazırlanan 02/10/2017 tarihli ve 1557502 resmi sayılı Önceki Öğrenmelerin Tanınması ve Denklik Yönergesi kapsamında gerekli şartları sağlaması durumunda, Meslekî Eğitim Merkezlerinde gerçekleştirilecek kalfalık veya ustalık beceri sınavlarına katılabilir.
1. 19.06.1986 tarihli ve 19139 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 3308 sayılı Meslek Eğitim Kanunu
2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/04/2016 tarih ve 19 sayılı “Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı” Kararı.
4. “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.”
Süresiz.
Qualification Code | TR0020221565 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 3 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 3 | |
Thematic Areas | Handicrafts | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 27 | |
Program Duration | 684 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |