Yeterlilik Kodu | TR0020220520 | |
Yeterlilik Adı | Dijital Benim İşim Projesi Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme –Asenkron) Kurs Bitirme Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 2 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 2 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 3322.03 Pazarlamacı | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 2 | |
Programın Normal Süresi | 44 Saat | |
Program Profili (Amaç) | Bu program vasıtasıyla bireylerin çeşitli dijital ortamlarda kendi ürün veya şirketlerini etkili bir şekilde pazarlamalarına katkı sunmak ve dijital pazarlama konusunda farkındalık ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Eğitim) kursunu bitiren bireyin;
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Eğitim) kursunu bitiren birey;
| |
Anahtar Yetkinlikler | 2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav komisyonunun kuruluşu ve sınavın uygulanması Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kursları Uzaktan Öğrenme Yönergesinin ilgili hükümlerine uygun olarak yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması: Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir. Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır. Ölçme-Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır. Belgelendirme: Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir. Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir. Öz Değerlendirme:
Dış Değerlendirme:
Düzenli Gözden Geçirme:
Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS. Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı. | |
Giriş Şartı | Program sadece kadınlara yönelik olacaktır. Katılım şartları aşağıdaki gibidir:
| |
Başarma Şartları | Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. Dijital Benim İşim Projesi Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme –Asenkron) Kursu'nu başarı ile tamamlayanlar, “Dijital Benim İşim Projesi Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme –Asenkron) Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | “Dijital Benim İşim Projesi Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme –Asenkron) Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Dijital Benim İşim Projesi Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme –Asenkron) Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresiz. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020220520
ISCO 08: 3322.03 Pazarlamacı
ISCO 08: 3322.03 Pazarlamacı
Bu program vasıtasıyla bireylerin çeşitli dijital ortamlarda kendi ürün veya şirketlerini etkili bir şekilde pazarlamalarına katkı sunmak ve dijital pazarlama konusunda farkındalık ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Eğitim) kursunu bitiren bireyin;
- Dijital pazarlamanın temelleri hakkında bilgi sahibi olması,
- İnternet sitesi yönetimi hakkında bilgi sahibi olması,
- Sosyal medya yönetimi hakkında bilgi sahibi olması,
- Görsel Üretimi ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olması,
- Mobil pazarlama stratejileri geliştirebilmesi,
- Dijital pazarlamada güncel stratejileri takip edebilmesi,
- E-posta pazarlama konusunda bilgi sahibi olması,
- Yasal düzenlemelerin farkında olması,
- E-ticarete ilişkin elementlerin neler olduğunu bilmesi ve yönetebilmesi,
- Dijital medya planlaması yapabilmesi amaçlanmaktadır.
- Dijital pazarlamada güncel stratejileri açıklaması,
- Mobil pazarlama stratejilerini tanımlaması,
- E-posta pazarlama tasarımını uygulaması,
- Halkla ilişkilerde temel yaklaşımlar ve dijitalde itibar yönetimini açıklaması,
- Yasal düzenlemeleri bilmesi, amaçlanmaktadır.
- Bu program, uzaktan eğitimle uygulanacak Dijital Pazarlama Eğitim Kurs Programının kapsamını, dikkate alınması gereken hususları ve programda bulunması gereken bölümler ile bu bölümlerin içeriklerinde yer alacak hususları tanımlar.
- Kurs programının uzaktan eğitimi kısmı eş zamansız (asenkron) olarak uygulanacaktır.
- Kurs programı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş olan halk eğitimi merkezlerinde uygulanacaktır.
- Kurs programının uygulanmasında bağımsız çalışma ve özerklik kuramı, endüstrileşme kuramı, iletişim ve etkileşim kuramı, transaksiyonel (yaşantısal) uzaklık kuramı, işbirlikçi özgürlük kuramı, sorgulama topluluğu kuramı, özyönelim öğrenme kuramı ve etkileşim eşdeğerliği teoremi gibi uzaktan eğitime özgü kuram ve ilkelerinden ihtiyaç duyulduğu şekilde faydalanılır.
- Kurs programı Genel Müdürlüğümüz uzaktan eğitim platformu üzerinden uygulamaya konulacaktır. Uzaktan eğitim platformu eğitim faaliyetlerinin istenilen kaliteye ulaşabilmesi ve öğrenci-öğretmen, öğrenci–eğitim materyali etkileşiminin sağlanabilmesi için; öğretim materyali sunma (etkileşimli e-kitap, elektronik kitaplar, ses, video, animasyon, soru, grafik ve metinler), sunulan öğretim materyalini paylaşma ve tartışma, dersleri yönetme, canlı ders, elektronik ortamda ölçme-değerlendirme (çevrimiçi test) ve geri bildirim sağlama, öğrenme materyallerini düzenleme, alınan eğitimlerle ilgili kayıtları tutma, takip etme ve ilgili raporları alma gibi işlevleri yerine getirmek üzere tasarlanmıştır.
- Kurs programına ait dijital içerik Genel Müdürlüğümüz uzaktan eğitim platformu üzerinden yetkilendirilmiş halk eğitimi merkezlerince kursiyerlere eş zamansız olarak uygulanacaktır. 1-21. ders videolarını izleyerek içeriği öğrenen öğrencilere sınav uygulaması yapılacaktır. Kursiyerlere aynı zamanda kurs içerikleri bireysel çalışma materyali olarak pdf şeklinde sunulacaktır. Bu kapsamda hazırlanan dijital içerikleri tamamlayan kursiyerlere ilgili halk eğitimi merkezi tarafından Yönerge kapsamında sınav gerçekleştirilecektir.
- Kurs programına öğrenci kabulü ve belgelendirme gibi iş ve işlemler e-Yaygın sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir.
Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Eğitim) kursunu bitiren birey;
- Dijital pazarlamanın temelleri hakkında bilgi sahibi olur,
- İnternet sitesi yönetimi hakkında bilgi sahibi olur,
- Sosyal medya yönetimi hakkında bilgi sahibi olur,
- Görsel Üretimi ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur,
- Mobil pazarlama stratejileri geliştirir,
- Dijital pazarlamada güncel stratejileri takip eder,
- E-posta pazarlama konusunda bilgi sahibi olur,
- Yasal düzenlemelerin farkında olur,
- E-ticarete ilişkin elementlerin neler olduğunu bilmesi ve yönetir,
- Dijital medya planlaması yapar,
- Dijital pazarlamada güncel stratejileri açıklar,
- Mobil pazarlama stratejilerini tanımlar,
- E-posta pazarlama tasarımını uygular,
- Halkla ilişkilerde temel yaklaşımlar ve dijitalde itibar yönetimini açıklar,
- Yasal düzenlemeleri bilir.
2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir
- Okuma yazma yetkinliği,
- Matematiksel yetkinlik,
- Dijital yetkinlik,
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
- Vatandaşlık yetkinliği,
- Girişimcilik yetkinliği,
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Sınav komisyonunun kuruluşu ve sınavın uygulanması Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kursları Uzaktan Öğrenme Yönergesinin ilgili hükümlerine uygun olarak yapılır.
Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:
Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.
Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.
Ölçme-Değerlendirme:
Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.
Belgelendirme:
Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.
Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.
Öz Değerlendirme:
- Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
- Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
- Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
- Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
- Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
- Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinde; eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
- Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
- Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.
Dış Değerlendirme:
- Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
- Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
- Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
- Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
- Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
- Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
- Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.
Düzenli Gözden Geçirme:
- Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
- Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
- Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.
Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.
Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.
Program sadece kadınlara yönelik olacaktır. Katılım şartları aşağıdaki gibidir:
- Ortaokul mezunu olmak,
- 18 Yaşını tamamlamış olmak,
- Kadın olmak
- Programın gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel özelliklere sahip olmak,
- Programın yürütüleceği medya araçlarını, programın gerektirdiği işlemleri yapacak düzeyde kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
“Dijital Benim İşim Projesi Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme –Asenkron) Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Dijital Benim İşim Projesi Dijital Pazarlama Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme –Asenkron) Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.
- 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
- 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
- Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
- Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kursları Uzaktan Öğrenme Yönergesi, 5. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 28.05.2020 tarihli ve 79031618-101.04- E.7182184 sayılı Görüşü
- 30.11.2007 tarihli ve 26716 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”
- 23.05.2007 tarihli ve 26530 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 5651 Sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun
- Talim ve Terbiye Kurulunun 24.01.2018 tarih ve 47 sayılı kararı ile kabul edilen, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (5 ve 6. Sınıflar) Öğretim Programı,
- Talim ve Terbiye Kurulunun 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı Kararı ile kabul edilen “Meslekî ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları”
- 11.04.2017 tarihli ve 30035 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik 11. 07.04.2016 tarihli ve 29677 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 12. 20.06.2013 tarihli ve 4890 sayılı Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı.
Süresiz.
Qualification Code | TR0020220520 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 2 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 2 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 2 | |
Program Duration | 44 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |