Yeterlilik Kodu | TR0030218263 | |
Yeterlilik Adı | Elektrik Elektronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Küçükkızılhisar, 104001. Cd., 27260 Şahinbey/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.gibtu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama ya da laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
Ancak; a) Konservatuvar programlarıile güzel sanatlar fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabuleden programlarının Enstitüdekianasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde, b) Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında, ALES şartıaranmaz. (2) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES puanı aranmayabilir, ALES puanı istenildiği takdirde taban puan Senato tarafından belirlenir. (3) Mezun durumda olan/olabilecek adayların başvurusuna ilişkin esaslar, ALES puanının %50'den az olmamak koşuluyla ne kadar ağırlıkla değerlendirmeye alınacağı ve lisansüstü eğitimöğretime öğrenci kabulüne dair diğer hususlar Senato tarafından belirlenir. (4) Üniversite, yüksek lisans programlarına yalnız ALES puanı ile de öğrenci kabul edebileceği gibi ALESpuanına ek olarak lisans not ortalaması, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunu da değerlendirmeye alabilir. (5) Birinci fıkranın (b) bendi kapsamındakiadayların değerlendirme işlemleri için; a) Senato tarafından mezun olduğu lisansüstü programa girişteki puan türü veya uzmanlık alanı dikkate alınmaksızın, 55’ten düşük 75’ten fazla olmamak üzere bir puan belirlenir ve ilgili programın şartlarında ilan edilir. b) Bu adaylar daha önceden aldığı puan türü veya doktora/sanatta yeterlik/uzmanlık alanından, farklı bir alanda başvuru yapabilir. c) İlan edilen puan, puan türüne bakılmaksızın ALES puanı olarak hesaplamalara dahil edilir. (6) Genel başarı notu eşit olan adaylarda, lisans AGNO’su yüksek olana öncelik tanınır. (7) Mülakata katılmayan aday başarısız sayılır. Adaylar başvurdukları programlara, genel başarı notlarına göre sıralanarak kontenjan doluncaya kadar yerleştirilir. (8) Öngörülen sınav ve mülakatı yapmak için ilgilianabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Müdürünün onayı ile en az üç üyeden oluşan bir sınav komisyonu belirlenir. | |
Başarma Şartları | Lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama ya da laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır. (2) Lisansüstü derslerin kredi değerleri ve hangi derslerin kredisiz olacağı, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Kurulunun kararıyla belirlenir. Seminer, dönem projesi ve tez çalışması dersleri, kredisiz derslerdir. Lisansüstü programlarla ilgili devam, ders sınavları, ders notları, derslerden başarılı sayılma koşulları, ders tekrarı, ek başarı koşulları ve diğer esaslar Senato tarafından belirlenir. (3) Lisansüstü programlarda derse devam oranı, her bir ders için ve en az olmak üzere, dersin teorik saatlerinde %70, uygulamalı saatlerinde ise %80’dir. Bir derste bu oranlardan herhangi birisini sağlayamayan öğrenci o dersten devamsızlık nedeni ile başarısız sayılır. Uzaktan eğitim programları için Senato tarafından farklı devam şartları belirlenebilir. (4) Senato tarafından belirlenen kriterlere uygun spor karşılaşmaları, kültür ve sanat faaliyetleri ve yarışmalar gibi etkinliklerde görevlendirilen öğrencilerin, bu etkinliklere ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmak zorunda olmaları nedeniyle öğrenime devam edemedikleri süreler, devam süresinin hesabında dikkate alınmaz. (5) Öğrencilerin başarı seviyeleri, her yarıyılda yapılacak ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavları (bitirme ve telafi sınavları) ile ölçülür. Bir yarıyıl içinde her ders için en az bir başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bu ölçümler, ödev, proje, eskiz, laboratuvar raporu ya da benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir yarıyıl sonu (bitirme) sınavı yapılır. Yarıyıl sonu sınavları, anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından belirlenen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır. (6) İlgili dersin öğretim elemanınca, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınav notunu ağırlıklı olarak hesaba katan ve devam durumunu da göz önüne alan bir başarı notu takdir olunur. Anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir yarıyıl içi sınavına giremeyen öğrenciye, mazeretini üç gün içinde belgelemek şartıyla, mazeret sınavı hakkı verilir. Yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını haiz olduğu halde girmeyen veya başarısız olan öğrenciye, yarıyıl sonu sınavından sonra bütünleme sınavı yapılır. Herhangi bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun yüksek lisansta en az 65, doktorada en az 75 olması gerekir. Bu değerler anabilim/anasanat dalının önerisi ve Enstitü Kurulunun onayı ile değiştirilebilir. (7) Notlar ve anlamları aşağıda belirtilmiştir: a) Yüzlük sistemde verilen notların harf karşılıkları ve harfle ifade edilen başarı notlarının dörtlük sistemdeki ağırlık katsayısı aşağıda yer alır: Başarı Notu Ağırlık Yüzdelik Harfle Katsayısı Not (Puan) AA 4,00 90-100 BA 3,50 85-89 BB 3,00 75-84 CB 2,50 65-74 CC 2,00 60-64 FF 00 00-59 b) Ortalamaya katılmayan diğer harfler ve anlamları şunlardır: 1) FF: Başarısız. 2) DZ: Devamsız. 3) BŞ: Başarılı. 4) BŞZ: Başarısız. 5) G: Geçer. Derecelenme dışı. 6) M: Muaf. Derecelenme dışı. 7) K: Kalır. 8) YT: Yeterli. Kredisiz derslerden başarılı. 9) YZ: Yetersiz. Kredisiz derslerden başarısız. 10) E: Eksik. 11) NK: Not ortalamasına katılmayan. 12) TD: Tez devam. 13) TDZ: Tez devamsız. 14) TİB: Tez izleme başarılı. 15) TİK: Tez izleme başarısız. 16) TSB: Tez savunma başarılı. 17) TSK: Tez savunma başarısız. 18) DYB: Doktora yeterlik başarılı. 19) DYK: Doktora yeterlik başarısız. (8) Yarıyıl sonu ders notları, Enstitüye verildiği anda kesinleşir ve Enstitü tarafından açıklanır. (9) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; bilimsel hazırlık programlarında en az CC, yüksek lisans programlarında en az CB, doktora ve sanatta yeterlik programlarında en az BB olması gerekir. (10) AGNO hesabında, tekrar edilen derslerden son alınan not geçerlidir. (11) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’nun; bilimsel hazırlık programlarında en az 2,00, yüksek lisans programlarında en az 2,50, doktora ve sanatta yeterlik programlarında en az 3,00 olması gerekir. AGNO’su bu değerlerin altında olan öğrenciler, öğrenim süresi içinde olmak şartıyla, başarı notları bu değerlerin altında kalan derslerden yeteri kadarını tekrarlar veya yeni ders alabilirler. (12) Herhangi bir yarıyılda Üniversite dışından alınan dersler de dahil olmak üzere en fazla 45 AKTS kredilik ders alınabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Elektrik-Elektronik Mühendisliği bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218263
ISCO:08
ISCO:08
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alanında üst seviye bilgi birikimi olup bunları problem çözümüne uygulayabilme
- Alanında problem saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
- Karmaşık bir sistemi tasarlama amacıyla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
- Disiplin içi ve dışı takımlarda ve bireysel çalışabilme becerisi
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama ya da laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır.
(2) Lisansüstü derslerin kredi değerleri ve hangi derslerin kredisiz olacağı, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Kurulunun kararıyla belirlenir. Seminer, dönem projesi ve tez çalışması dersleri, kredisiz derslerdir. Lisansüstü programlarla ilgili devam, ders sınavları, ders notları, derslerden başarılı sayılma koşulları, ders tekrarı, ek başarı koşulları ve diğer esaslar Senato tarafından belirlenir.
(3) Lisansüstü programlarda derse devam oranı, her bir ders için ve en az olmak üzere, dersin teorik saatlerinde %70, uygulamalı saatlerinde ise %80’dir. Bir derste bu oranlardan herhangi birisini sağlayamayan öğrenci o dersten devamsızlık nedeni ile başarısız sayılır. Uzaktan eğitim programları için Senato tarafından farklı devam şartları belirlenebilir.
(4) Senato tarafından belirlenen kriterlere uygun spor karşılaşmaları, kültür ve sanat faaliyetleri ve yarışmalar gibi etkinliklerde görevlendirilen öğrencilerin, bu etkinliklere ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmak zorunda olmaları nedeniyle öğrenime devam edemedikleri süreler, devam süresinin hesabında dikkate alınmaz.
(5) Öğrencilerin başarı seviyeleri, her yarıyılda yapılacak ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavları (bitirme ve telafi sınavları) ile ölçülür. Bir yarıyıl içinde her ders için en az bir başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bu ölçümler, ödev, proje, eskiz, laboratuvar raporu ya da benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir yarıyıl sonu (bitirme) sınavı yapılır. Yarıyıl sonu sınavları, anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından belirlenen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır.
(6) İlgili dersin öğretim elemanınca, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınav notunu ağırlıklı olarak hesaba katan ve devam durumunu da göz önüne alan bir başarı notu takdir olunur. Anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir yarıyıl içi sınavına giremeyen öğrenciye, mazeretini üç gün içinde belgelemek şartıyla, mazeret sınavı hakkı verilir. Yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını haiz olduğu halde girmeyen veya başarısız olan öğrenciye, yarıyıl sonu sınavından sonra bütünleme sınavı yapılır. Herhangi bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun yüksek lisansta en az 65, doktorada en az 75 olması gerekir. Bu değerler anabilim/anasanat dalının önerisi ve Enstitü Kurulunun onayı ile değiştirilebilir.
(7) Notlar ve anlamları aşağıda belirtilmiştir:
a) Yüzlük sistemde verilen notların harf karşılıkları ve harfle ifade edilen başarı notlarının dörtlük sistemdeki ağırlık katsayısı aşağıda yer alır:
Başarı Notu Ağırlık Yüzdelik
Harfle Katsayısı Not (Puan)
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 75-84
CB 2,50 65-74
CC 2,00 60-64
FF 00 00-59
b) Ortalamaya katılmayan diğer harfler ve anlamları şunlardır:
1) FF: Başarısız.
2) DZ: Devamsız.
3) BŞ: Başarılı.
4) BŞZ: Başarısız.
5) G: Geçer. Derecelenme dışı.
6) M: Muaf. Derecelenme dışı.
7) K: Kalır.
8) YT: Yeterli. Kredisiz derslerden başarılı.
9) YZ: Yetersiz. Kredisiz derslerden başarısız.
10) E: Eksik.
11) NK: Not ortalamasına katılmayan.
12) TD: Tez devam.
13) TDZ: Tez devamsız.
14) TİB: Tez izleme başarılı.
15) TİK: Tez izleme başarısız.
16) TSB: Tez savunma başarılı.
17) TSK: Tez savunma başarısız.
18) DYB: Doktora yeterlik başarılı.
19) DYK: Doktora yeterlik başarısız.
(8) Yarıyıl sonu ders notları, Enstitüye verildiği anda kesinleşir ve Enstitü tarafından açıklanır.
(9) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; bilimsel hazırlık programlarında en az CC, yüksek lisans programlarında en az CB, doktora ve sanatta yeterlik programlarında en az BB olması gerekir.
(10) AGNO hesabında, tekrar edilen derslerden son alınan not geçerlidir.
(11) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’nun; bilimsel hazırlık programlarında en az 2,00, yüksek lisans programlarında en az 2,50, doktora ve sanatta yeterlik programlarında en az 3,00 olması gerekir. AGNO’su bu değerlerin altında olan öğrenciler, öğrenim süresi içinde olmak şartıyla, başarı notları bu değerlerin altında kalan derslerden yeteri kadarını tekrarlar veya yeni ders alabilirler.
(12) Herhangi bir yarıyılda Üniversite dışından alınan dersler de dahil olmak üzere en fazla 45 AKTS kredilik ders alınabilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak üzere Senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir.
Ancak;
a) Konservatuvar programlarıile güzel sanatlar fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabuleden programlarının Enstitüdekianasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde,
b) Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında, ALES şartıaranmaz.
(2) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES puanı aranmayabilir, ALES puanı istenildiği takdirde taban puan Senato tarafından belirlenir.
(3) Mezun durumda olan/olabilecek adayların başvurusuna ilişkin esaslar, ALES puanının %50'den az olmamak koşuluyla ne kadar ağırlıkla değerlendirmeye alınacağı ve lisansüstü eğitimöğretime öğrenci kabulüne dair diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.
(4) Üniversite, yüksek lisans programlarına yalnız ALES puanı ile de öğrenci kabul edebileceği gibi ALESpuanına ek olarak lisans not ortalaması, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunu da değerlendirmeye alabilir.
(5) Birinci fıkranın
(b) bendi kapsamındakiadayların değerlendirme işlemleri için;
a) Senato tarafından mezun olduğu lisansüstü programa girişteki puan türü veya uzmanlık alanı dikkate alınmaksızın, 55’ten düşük 75’ten fazla olmamak üzere bir puan belirlenir ve ilgili programın şartlarında ilan edilir. b) Bu adaylar daha önceden aldığı puan türü veya doktora/sanatta yeterlik/uzmanlık alanından, farklı bir alanda başvuru yapabilir.
c) İlan edilen puan, puan türüne bakılmaksızın ALES puanı olarak hesaplamalara dahil edilir.
(6) Genel başarı notu eşit olan adaylarda, lisans AGNO’su yüksek olana öncelik tanınır.
(7) Mülakata katılmayan aday başarısız sayılır. Adaylar başvurdukları programlara, genel başarı notlarına göre sıralanarak kontenjan doluncaya kadar yerleştirilir.
(8) Öngörülen sınav ve mülakatı yapmak için ilgilianabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Müdürünün onayı ile en az üç üyeden oluşan bir sınav komisyonu belirlenir.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Elektrik-Elektronik Mühendisliği bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218263 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Electricity and energy | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |