Yeterlilik Kodu

TR0030001956

Yeterlilik Adı
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyon alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
  • Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonu ile ilgili temel kavramlarını bilmek.
  • Engelli bireylerin yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun hizmetleri nitelikli olarak sunabilmek.
  • Analitik düşünebilmek.
  • Çalışma ortamında sağlık, hijyen ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri almak.
  • Bakım ve rehabilitasyon ekibinde yer alan takım üyeleri ile koordineli çalışmak.
  • Çalışma ortamındaki bakım ve rehabilitasyonla ilişkili araç-gereç, materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Bakım ve rehabilitasyon sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları gidermede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sağlık hizmetleri teknolojisindeki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincinde olmak.
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Engelli bireylerin bilişsel, duyuşsal, psiko motor gelişimine uygun etkinlikler hazırlamak.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Türkiye’de ve dünyada mesleki hizmet içi etkinliklere katılmak, teknolojik gelişmeleri izlemek, bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.
  • Geliştirici etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Toplum, aile ve engelli ilişkisini tanımak, aile katılımlı etkinlikler düzenlemek.
  • Engelli bireylere yönelik hazırlanan bakım planlamasında ilgili ekip üyelerine yardımcı olacak uygulamaları gerçekleştirmek.
  • Engelli bireylere yönelik hazırlanan rehabilitasyon programında ilgili ekip üyelerine yardımcı olacak uygulamaları gerçekleştirmek.
  • Engelli bireylere yönelik planlanan etkinlikleri uygulamak.
  • Engelli bireylere yönelik bakım ve rehabilitasyon programlarını takip etmek.
  • Engelli bireylerin eğitsel gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak.
  • Engelli bireylere pozitif sağlık davranışları kazandırıcı uygulamalarda rol almak.
  • Engelli bireylere yönelik haklar ve güncel yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu KATSAYI AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Engelli bakım teknikerleri, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı’na bağlı değişik kurumlarda (örn., bağlı resmi ve özel engelli bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde, temel sağlık hizmeti veren tıp merkezleri ve polikliniklerde, hastanelerde, fizik tedavi ve rehabilitasyon ünitelerinde, çeşitli kurumların revirlerinde) ve engelli bireylerin evlerinde olmak üzere farklı ortamlarda görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001956


Yeterlilik Adı
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyon alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
  • Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonu ile ilgili temel kavramlarını bilmek.
  • Engelli bireylerin yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun hizmetleri nitelikli olarak sunabilmek.
  • Analitik düşünebilmek.
  • Çalışma ortamında sağlık, hijyen ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri almak.
  • Bakım ve rehabilitasyon ekibinde yer alan takım üyeleri ile koordineli çalışmak.
  • Çalışma ortamındaki bakım ve rehabilitasyonla ilişkili araç-gereç, materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Bakım ve rehabilitasyon sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları gidermede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sağlık hizmetleri teknolojisindeki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincinde olmak.
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Engelli bireylerin bilişsel, duyuşsal, psiko motor gelişimine uygun etkinlikler hazırlamak.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Türkiye’de ve dünyada mesleki hizmet içi etkinliklere katılmak, teknolojik gelişmeleri izlemek, bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.
  • Geliştirici etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Toplum, aile ve engelli ilişkisini tanımak, aile katılımlı etkinlikler düzenlemek.
  • Engelli bireylere yönelik hazırlanan bakım planlamasında ilgili ekip üyelerine yardımcı olacak uygulamaları gerçekleştirmek.
  • Engelli bireylere yönelik hazırlanan rehabilitasyon programında ilgili ekip üyelerine yardımcı olacak uygulamaları gerçekleştirmek.
  • Engelli bireylere yönelik planlanan etkinlikleri uygulamak.
  • Engelli bireylere yönelik bakım ve rehabilitasyon programlarını takip etmek.
  • Engelli bireylerin eğitsel gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak.
  • Engelli bireylere pozitif sağlık davranışları kazandırıcı uygulamalarda rol almak.
  • Engelli bireylere yönelik haklar ve güncel yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu KATSAYI AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Engelli bakım teknikerleri, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı’na bağlı değişik kurumlarda (örn., bağlı resmi ve özel engelli bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde, temel sağlık hizmeti veren tıp merkezleri ve polikliniklerde, hastanelerde, fizik tedavi ve rehabilitasyon ünitelerinde, çeşitli kurumların revirlerinde) ve engelli bireylerin evlerinde olmak üzere farklı ortamlarda görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001956

Qualification Title
Associate Diploma in Disability Care and Rehabilitation
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To interpret and evaluate data, to define and analyze problems, and to produce evidence-based solutions, using basic knowledge and practices gained in the field.
  • To gain theoretical and applied knowledge related to the field.
  • To meet professional requirements related to the care and rehabilitation for individuals with disabilities.
  • To be familiar with basic concepts related to the care and rehabilitation for individuals with disabilities.
  • To offer appropriate services that contribute to the improvement of quality of life of individuals with disabilities.
  • To think analytically.
  • To take measures regarding health, hygiene and occupational safety in the workplace.
  • To work in coordination with members in the care and rehabilitation team.
  • To use, prepare and maintain devices, materials and documents related to care and rehabilitation.
  • To take responsibility as a team member in order to solve unexpected problems faced in practices related to care and rehabilitation.
  • To keep up with technological progress in healthcare services.
  • To have foreign language skills, as required in the field.
  • To prepare activities, considering cognitive, affective and psychomotor development of individuals with disabilities.
  • To observe social, scientific, cultural and ethical values at the stages of gathering and using data and reporting the results of a study related to the field.
  • To participate in national and international in-service training programs.
  • To keep up with technological developments, and to gain information, experience and practical skills.
  • To plan and implement self-development activities.
  • To define the relationship among the society, the family and the individual with disability, and to hold activities that ensure family participation.
  • To assist team members in care planning for individuals with disabilities.
  • To assist team members in rehabilitation planning for individuals with disabilities.
  • To carry out activities planned for individuals with disabilities.
  • To participate in care and rehabilitation programs for individuals with disabilities.
  • To contribute to defining educational needs of individuals with disabilities.
  • To take role in activities that enable individuals with disabilities to develop positive behaviors.
  • To have information on rights and legislation related to individuals with disabilities.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; Grade Coefficient AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program offer care and rehabilitation services to individuals with special needs in institutions affiliated with the Ministry of Family and Social Policies, Ministry of National Education and Ministry of Health (e.g. privately- and publicly-funded care and rehabilitation centers, nursing home, medical centers offering primary healthcare services, physical therapy and rehabilitation units, and medical rooms of organizations), as well as residential care services.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001956


Qualification Title
Associate Diploma in Disability Care and Rehabilitation

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To interpret and evaluate data, to define and analyze problems, and to produce evidence-based solutions, using basic knowledge and practices gained in the field.
  • To gain theoretical and applied knowledge related to the field.
  • To meet professional requirements related to the care and rehabilitation for individuals with disabilities.
  • To be familiar with basic concepts related to the care and rehabilitation for individuals with disabilities.
  • To offer appropriate services that contribute to the improvement of quality of life of individuals with disabilities.
  • To think analytically.
  • To take measures regarding health, hygiene and occupational safety in the workplace.
  • To work in coordination with members in the care and rehabilitation team.
  • To use, prepare and maintain devices, materials and documents related to care and rehabilitation.
  • To take responsibility as a team member in order to solve unexpected problems faced in practices related to care and rehabilitation.
  • To keep up with technological progress in healthcare services.
  • To have foreign language skills, as required in the field.
  • To prepare activities, considering cognitive, affective and psychomotor development of individuals with disabilities.
  • To observe social, scientific, cultural and ethical values at the stages of gathering and using data and reporting the results of a study related to the field.
  • To participate in national and international in-service training programs.
  • To keep up with technological developments, and to gain information, experience and practical skills.
  • To plan and implement self-development activities.
  • To define the relationship among the society, the family and the individual with disability, and to hold activities that ensure family participation.
  • To assist team members in care planning for individuals with disabilities.
  • To assist team members in rehabilitation planning for individuals with disabilities.
  • To carry out activities planned for individuals with disabilities.
  • To participate in care and rehabilitation programs for individuals with disabilities.
  • To contribute to defining educational needs of individuals with disabilities.
  • To take role in activities that enable individuals with disabilities to develop positive behaviors.
  • To have information on rights and legislation related to individuals with disabilities.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; Grade Coefficient AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program offer care and rehabilitation services to individuals with special needs in institutions affiliated with the Ministry of Family and Social Policies, Ministry of National Education and Ministry of Health (e.g. privately- and publicly-funded care and rehabilitation centers, nursing home, medical centers offering primary healthcare services, physical therapy and rehabilitation units, and medical rooms of organizations), as well as residential care services.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address