Yeterlilik Kodu | TR0030040582 | |
Yeterlilik Adı | Felsefe Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.29mayis.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Felsefe ve Etik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Tarih, Edebiyat ve İlahiyat gibi bölümlerle yürütülecek ortak seminer programları sayesinde, hem diğer bölümlerin sorunlarının felsefi olarak tartışılması, hem de diğer bölümlerde elde edilen bilgi ve başarıların felsefe alanına katkısı sağlanacak. Böylece Türkiye ve Dünya’da felsefe alanındaki araştırma ve eğitim alanına katkıda bulunacak vasıflı insanlar yetiştirilmesi hedefleniyor.
| |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yarıyıl içindeki ara sınav, kısa sınav, ödev, seminer gibi başarı değerlendirme unsurlarının tarihleri, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir; bunlardan ara sınav tarihleri yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarının programı ilgili yönetim kurulu tarafından kararlaştırılıp sınavların başlamasından en az iki hafta önce ilan edilir. Sınavların yazılı yapılması gerekir, ancak gerektiğinde dersi veren öğretim üyesi ders bilgi formunda belirtmek koşuluyla sınavın sözlü, ödev veya proje şeklinde yapılmasına karar verebilir. Sınavı dersi veren öğretim üyesi düzenler ve yönetir. Bulunamamsı halinde sınavı kimin yapacağına ilgili bölüm başkanlığınca karar verilir. Yarıyı sonu ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı düzenlenmez. Açılacak derslere ait başarı değerlendirme ölçütleri her yarıyılın ilk haftasu içinde ilgili öğretim üyesi tarafından ders bilgi dormu ile ilan edilir. (EX) notu hariç, bir dersin başarı notu; o derse ait ara sınavlar, kısa sınavlar, arazi çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuar, staj ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarından ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan notların başarı değerlendirme ölçütlerine göre hesap edilmesi suretiyle belirlenir. Ancak yarıyıl sonu ve bütünleme sınavının başarı notuna katkısı % 40’dan az ve % 60’dan fazla olamaz. Her ders için dersi veren öğretim elemanı tarafından aşağıdaki harf notlarından biri başarı notu olarak takdir edilir: Harf Notu Ağırlık Katsayısı 100 üzerinden eşdeğer puanı AA 4.00 90 – 100 BA 3.50 85 – 89 BB 3.00 80 – 84 CB 2.50 75 – 79 CC 2.00 70 – 74 FF 0.00 0 – 69 | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | osyal Bilimler Enstitüsünün koyduğu genel çerçeveye ve ilgili Anabilimdalının koyduğu başvuru şartlarına uygun şekilde yüksek lisansına başvurmak ve Anabilimdalının uygulayacağı bilim sınavından ve mülakattan geçerli puan almak. | |
Başarma Şartları | 60 AKTS'lik dersleri başarıyla tamamlamak, 4.00 üzerinden en az 3.00 genel not ortalamasını tutturmak ve Sosyal Bilimler Enstitüsünün tez yazma yönergelerine uygun bir şekilde doktora tezi yazıp başarılı bir şekilde savunmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İstenilen şartları yerine getirmeleri halinde Türkiye’de ve dünyada tüm üniversitelerde öğretim görevlisi veya iletişim, reklam ve diğer sektörlerde uzmanlık alanlarıyla ilgili kadrolarda görev yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030040582
Tarih, Edebiyat ve İlahiyat gibi bölümlerle yürütülecek ortak seminer programları sayesinde, hem diğer bölümlerin sorunlarının felsefi olarak tartışılması, hem de diğer bölümlerde elde edilen bilgi ve başarıların felsefe alanına katkısı sağlanacak. Böylece Türkiye ve Dünya’da felsefe alanındaki araştırma ve eğitim alanına katkıda bulunacak vasıflı insanlar yetiştirilmesi hedefleniyor.
- Farklı coğrafyalardaki felsefe birikimlerinin farkındadır ve bu birikimleri Türk – İslam düşünce geleneğinin birikimleri ile kıyaslayabilir.
- Bir metindeki mantıksal çıkarımları soyutlayabilir, eleştirebilir, temellendirilmemiş kanıları, önyargıları, muğlaklıkları ve gizli varsayımları ortaya koyabilir.
- Bir metindeki mantıksal çıkarımları soyutlayabilir, eleştirebilir, temellendirilmemiş kanıları, önyargıları, muğlaklıkları ve gizli varsayımları ortaya koyabilir.
- Genel ilkeler, kavramlar ve kuramlar ile tikel örnekler arasında ilişkileri kurabilir, belirli bir sorunun çözümünü başka bir alana uyarlayabilir.
- Bir konuya ilişkin alternatif görüşleri değerlendirebilir, karşıt görüşlerin güçlü ve zayıf yanlarını belirleyebilir.
- Bilim, kültür, sanat, din gibi alanlara ilişkin sorunları felsefî bir bakış açısıyla değerlendirebilir, sorunları irdeleyebilir.
- Çağdaş felsefe konuları ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir; güncel ve yerel sorunların, felsefî sorunlarla ilişkilerini görebilir.
- Edindiği bilgi ve becerileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulayabilir.
- Görüşlerini savunmak için ikna edici kanıtlamalar ortaya koyabilir; kendi görüşlerini de eleştirel olarak değerlendirebilir, zayıf yanlarını açıkça ifade edebilir.
- Başkasını dinlemenin önemini ve gereğini kavrar; diyalogun gereklerini yerine getirir
- Etkin iletişim kurar; görüşlerini sözlü, yazılı, görsel kanallarla etkin bir biçimde sunabilir.
- Hayatın çeşitli alanları hakkında bilgili, bilinçli, tutarlı görüşler oluşturur; estetik, siyasî ve ahlaki duyarlılıklar edinir; meslekî sorumluluk bilincine sahiptir.
- Felsefece araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve araçları kullanabilir ve yapılan araştırmanın gerekliliklerine göre yorumlayabilir.
- Temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi’nde) bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
Yarıyıl içindeki ara sınav, kısa sınav, ödev, seminer gibi başarı değerlendirme unsurlarının tarihleri, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir; bunlardan ara sınav tarihleri yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarının programı ilgili yönetim kurulu tarafından kararlaştırılıp sınavların başlamasından en az iki hafta önce ilan edilir. Sınavların yazılı yapılması gerekir, ancak gerektiğinde dersi veren öğretim üyesi ders bilgi formunda belirtmek koşuluyla sınavın sözlü, ödev veya proje şeklinde yapılmasına karar verebilir. Sınavı dersi veren öğretim üyesi düzenler ve yönetir. Bulunamamsı halinde sınavı kimin yapacağına ilgili bölüm başkanlığınca karar verilir. Yarıyı sonu ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı düzenlenmez.
Açılacak derslere ait başarı değerlendirme ölçütleri her yarıyılın ilk haftasu içinde ilgili öğretim üyesi tarafından ders bilgi dormu ile ilan edilir. (EX) notu hariç, bir dersin başarı notu; o derse ait ara sınavlar, kısa sınavlar, arazi çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuar, staj ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarından ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan notların başarı değerlendirme ölçütlerine göre hesap edilmesi suretiyle belirlenir. Ancak yarıyıl sonu ve bütünleme sınavının başarı notuna katkısı % 40’dan az ve % 60’dan fazla olamaz.
Her ders için dersi veren öğretim elemanı tarafından aşağıdaki harf notlarından biri başarı notu olarak takdir edilir:
Harf Notu Ağırlık Katsayısı 100 üzerinden eşdeğer puanı
AA 4.00 90 – 100
BA 3.50 85 – 89
BB 3.00 80 – 84
CB 2.50 75 – 79
CC 2.00 70 – 74
FF 0.00 0 – 69
osyal Bilimler Enstitüsünün koyduğu genel çerçeveye ve ilgili Anabilimdalının koyduğu başvuru şartlarına uygun şekilde yüksek lisansına başvurmak ve Anabilimdalının uygulayacağı bilim sınavından ve mülakattan geçerli puan almak.
İstenilen şartları yerine getirmeleri halinde Türkiye’de ve dünyada tüm üniversitelerde öğretim görevlisi veya iletişim, reklam ve diğer sektörlerde uzmanlık alanlarıyla ilgili kadrolarda görev yapabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030040582 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Philosophy and ethics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |