| Yeterlilik Kodu | TR0030018267 | ||
| Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | ||
| Sorumlu Kurum | Lokman Hekim Üniversitesi | ||
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Söğütözü Mh. 2179 Cd. No: 6 06510 Çankaya/Ankara | ||
| Sorumlu Kurum URL | https://www.lokmanhekim.edu.tr/ | ||
| Yönelim | Akademik | ||
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi | |
| TYÇ Seviyesi | 6 | ||
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | ||
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||
| Kategori | Ana | ||
| Kredi Değeri | 240 | ||
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||
| Program Profili (Amaç) | Tam burslu eğitim sağlamaktadır.
| ||
| Öğrenme Ortamları |
| ||
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | ||
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, projeler, uygulamalı çalışmaların mesleki beceri değerlendirmeleri, portfolyolar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Ara sınav notunun başarı puanına etkisi %40, Genel sınav notunun başarı puanına etkisi %60’tır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının başarı puanına etki oranı Senato kararı ile değiştirilebilir. Bu durumda Genel sınavın ders başarı notuna etki oranı en az %50, en çok %70 olur. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 (yüz) üzerinden puanlara dönüştürülerek Lokman Hekim Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 37. maddesindeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir. Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. | ||
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kurumu: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Akreditasyon Süresi: 21.03.2025-30.09.2030 | ||
| Giriş Şartı | Programa öğrenci kabulü “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda” belirtilmektedir. Aday öğrencilerin, ilgili programa yerleşebilmek için Sayısal (SAY) puan türünde yeterli başarı sırasına ulaşmaları gerekmektedir. Bölüm kontenjanları, bursluluk oranlarına göre farklılık gösterebilmekte olup tam burslu ve yarı burslu seçenekleri mevcuttur. Ayrıca, uluslararası öğrencilerin programa kabulünde, lise diplomasına sahip olmaları ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan denklik belgelerini ibraz etmeleri zorunludur. Dolayısıyla programa giriş koşulları, hem ulusal sınav sistemine dayalı akademik başarı kriterlerini hem de uluslararası öğrenciler için resmi denklik süreçlerini kapsamaktadır. | ||
| Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için 240 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | ||
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm öğrencilerini, mezuniyetten sonra geniş bir çalışma alanı beklemektedir. Mezunlar üniversite, devlet ve özel, Sağlık Bakanlığı hastanelerinin ilgili departmanlarında, rehabilitasyon merkezlerinde, özel kliniklerde, spor kulüplerinde, huzurevlerinde çalışabilirler. | ||
| Yasal Dayanağı | Lokman Hekim Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programı’nın yasal dayanağı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve bu kanuna bağlı olarak çıkarılan yönetmeliklerdir. Program, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanmış olup, eğitim-öğretim faaliyetleri YÖK’ün belirlediği asgari eğitim standartlarına ve Sağlık Bakanlığı ile ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmektedir. Ayrıca, mezunların mesleki yetkinlikleri ve çalışma alanları, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun ve ilgili sağlık meslek mevzuatında düzenlenmiştir. Bu kapsamda, programın akademik çerçevesi YÖK tarafından belirlenirken, mesleğin icrası ve sağlık hizmetlerindeki uygulama alanları Sağlık Bakanlığı düzenlemeleri ile güvence altına alınmaktadır. 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) .1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||
| QrCode | ![]() | ||
TR0030018267
ISCO 08
ISCO 08
Tam burslu eğitim sağlamaktadır.
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü olarak amaç ve hedeflerimiz; - Birey ve toplumun gereksinimlerini saptayarak sağlığı koruma ve geliştirme amacına yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi ve toplum yararı için kullanılmasına, - Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilim alanına özel yetkinliklerin kazandırılmasına, - Klinik karar verme, kanıta dayalı uygulama, disiplinler arası ve bütüncül yaklaşım becerilerinin geliştirilmesine, - Eleştirel bakış açısına sahip, araştıran, sorgulayan, öğrenen ve uygulayan ekip lideri ve üyesi bireyler yetiştirilmesine, - Eğitim programının, yatay ve dikey entegrasyon, öğrenim hareketliliği ve önceki öğrenmelerin tanınmasına, - Ulusal ve uluslararası standartları karşılanmasına, - Eğitim süresince öğrencilerimize etkili iletişim, girişimcilik, mesleki otonomi, liderlik, etik prensipler ve çağın gereklilikleri doğrultusunda yaşam boyu öğrenme niteliklerinin kazandırılmasına yönelik olarak öğrenci merkezli ve nitelikli bir eğitim programı uygulamak ve geliştirmektir. |
|
Teorik öğrenme ortamları: Derslikler, amfiler, çevrim içi öğrenme platformları (Kurumsal Eğitim Yönetimi ve Planlama Sistemi-KEYPS, Microsoft Teams, Zoom Meeting), kütüphane veri tabanı, anlaşmalı dijital veri tabanları (CINAHL Ultimate, AccessMedicine, MEDLINE Ultimate, ClinicalKey vb.). Uygulamalı öğrenme ortamları: Uygulama laboratuvarları (Elektrofiziksel Ajanlar ve Terapatik Egzersiz Laboratuvarı, Temel Eğitim ve Manuel Terapi Laboratuvarı, Ergoterapi Laboratuvarı-1, Ergoterapi Laboratuvarı-2, Anatomi Laboratuvarı, VITAL Simülasyon Merkezi, NFIT Spor Merkezi, klinik çalışma eğitim alanları (Lokman Hekim Sağlık Kurumları, Ankara Şehir Hastaneleri, Gaziler Eğitim Araştırma Hastanesi, spor kulüpleri, huzurevleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, tıp merkezleri ve özel klinikler) Sosyal ve destekleyici öğrenme ortamları: Lokman Hekim Üniversitesi A Blok ve C Blok konferans salonları, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrenci Topluluğu, mentorluk uygulamaları ve danışmanlık görüşmeleri. |
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ve temel tıp bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yaparak problem çözer.
- Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler.
- Hizmet alan tarafından ulaşılması gereken fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar.
- Fizyoterapi müdahalesini günlük yaşama uyarlayarak sistematik bir şekilde birey odaklı uygular, gizlilik kuralları çerçevesinde hizmet alanın özelliklerini dikkate alarak değerlendirme ve müdahale sonuçlarını hizmet alanları ile paylaşır.
- Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
- Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra davranışına yönelik girişimlerde bulunur, planlanan egzersiz programını uygular.
- Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerinde kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili süreçlerde iş güvenliği kapsamında hizmet alan ve çalışan güvenliğinin geliştirilmesine katkı sağlar.
- İletişim becerileri (bireyle (sağlıklı ya da hasta), ailelerle, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla) bilgisine sahiptir, fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır.
- Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır, hizmet alanla ilgili kayıt altına aldığı bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecinde sağlık/rehabilitasyon teknolojilerini kullanarak yönetir ve bunları etik, deontolojik ve yasal çerçeveler içerisinde yapar.
- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir, bilim ve sanat kavramlarını tanımlar ve toplum üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibidir.
- Kişisel gelişim, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler, güncel literatürü takip eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, projeler, uygulamalı çalışmaların mesleki beceri değerlendirmeleri, portfolyolar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Ara sınav notunun başarı puanına etkisi %40, Genel sınav notunun başarı puanına etkisi %60’tır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının başarı puanına etki oranı Senato kararı ile değiştirilebilir. Bu durumda Genel sınavın ders başarı notuna etki oranı en az %50, en çok %70 olur. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 (yüz) üzerinden puanlara dönüştürülerek Lokman Hekim Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 37. maddesindeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir. Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun
olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kurumu: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Akreditasyon Süresi: 21.03.2025-30.09.2030
Programa öğrenci kabulü “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda” belirtilmektedir. Aday öğrencilerin, ilgili programa yerleşebilmek için Sayısal (SAY) puan türünde yeterli başarı sırasına ulaşmaları gerekmektedir. Bölüm kontenjanları, bursluluk oranlarına göre farklılık gösterebilmekte olup tam burslu ve yarı burslu seçenekleri mevcuttur. Ayrıca, uluslararası öğrencilerin programa kabulünde, lise diplomasına sahip olmaları ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan denklik belgelerini ibraz etmeleri zorunludur. Dolayısıyla programa giriş koşulları, hem ulusal sınav sistemine dayalı akademik başarı kriterlerini hem de uluslararası öğrenciler için resmi denklik süreçlerini kapsamaktadır.
Bölüm öğrencilerini, mezuniyetten sonra geniş bir çalışma alanı beklemektedir. Mezunlar üniversite, devlet ve özel, Sağlık Bakanlığı hastanelerinin ilgili departmanlarında, rehabilitasyon merkezlerinde, özel kliniklerde, spor kulüplerinde, huzurevlerinde çalışabilirler.
Lokman Hekim Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programı’nın yasal dayanağı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve bu kanuna bağlı olarak çıkarılan yönetmeliklerdir. Program, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanmış olup, eğitim-öğretim faaliyetleri YÖK’ün belirlediği asgari eğitim standartlarına ve Sağlık Bakanlığı ile ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmektedir. Ayrıca, mezunların mesleki yetkinlikleri ve çalışma alanları, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun ve ilgili sağlık meslek mevzuatında düzenlenmiştir. Bu kapsamda, programın akademik çerçevesi YÖK tarafından belirlenirken, mesleğin icrası ve sağlık hizmetlerindeki uygulama alanları Sağlık Bakanlığı düzenlemeleri ile güvence altına alınmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030018267 | |
| Qualification Title | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
| Awarding Body | Lokman Hekim University | |
| Awarding Body Contact | ||
| Awarding Body Url | ||
| Orientation | Academic | |
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
| National Occupation Classification | - | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile |
It provides full scholarship education. | |
| Learning Environments | - | |
| Description | He/She solves problems by making necessary evaluation, identification and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and applied concepts and principles related to the field of physiotherapy and rehabilitation He/She defines the health and lifestyle profile, deficiencies, body structure and function, activity participation level of the person based on the physiotherapy information related to the general health of the individual receiving the service and determines the priorities of evaluation and treatment in this direction He/She lists the nearest and long-term targets that meet the functional levels that should be reached by the individual receiving the service Physiotherapy intervention is adapted to the daily life in a systematic manner by adapting individuals, taking into account the characteristics of the individual taking the service within the framework of privacy rules and evaluates the results of intervention with the service areas He/She applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely in accordance with ethical principles by using the advanced knowledge and skills acquired; terminates or changes if necessary In the protection and development of public health, as well as consultancy, conducts his / her actions and implements the planned exercise program He/She contributes to the production of health policies in accordance with the changing and diversifying needs of the community in the field of physiotherapy and rehabilitation He/She organizes physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately He/She manages the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function in physiotherapy and rehabilitation services; produce solutions in accordance with information and evidence He/She contributes to the improvement of occupational safety in the field of physiotherapy and rehabilitation He/She has the knowledge of communication skills (with individual (healthy or sick), families, different social groups and other health care workers), and use effective communication skills by respecting the privacy of individuals receiving service from a biopsychosocial perspective during physiotherapy evaluation and interventions Carries out professional and academic studies by using his / her knowledge and works as a team member in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field and takes responsibility He/She holds records and reports on quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project applications, manages the information recorded in the field of service by using health / rehabilitation technologies in physiotherapy and rehabilitation process and conducts them in ethical, deontological and legal frameworks He/She has knowledge of the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of knowledge, define the concepts of science and art and have knowledge about the effects on society He/She adopts personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality development, training and promotion programs in the field, exhibits professional behavior at international level, follows current literature | |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | The absolute evaluation system is used in calculating the students grade. The success of a course is determined by the course grade. Course achievement is achieved by the students success in the semester (mid-term exams, assignments, practical work, etc.) and the overall examination. The effect of mid-term exam on the success score is 40%, the effect of the general exam grade on the success score is 60%. The effect of midterm and final exams on the achievement score can be changed by the Senate decision. In this case, the effect rate of the general exam on the course grade is at least 50% and at most 70%. In order to be able to count the success of the mid-term and the final exam on the course grade and the student to be successful, the minimum grade to be taken in the general exam and the application plan of the course are announced to the students at the beginning of the semester by the responsible instructor of the course. Students who do not take the general exam are considered unsuccessful. The raw scores from the exams are converted to points over 100 (one hundred) points, and the general achievement grade is given by adapting to the note system in the 37th article of the Lokman Hekim University Associate, Bachelor of Education and Examination Regulations. Exam grades are announced in writing. The principles for calculating the course grade are determined by the Senate. The undergraduate program of the Department of Physiotherapy and Rehabilitation consists of compulsory courses, elective courses and professional practice (internship). In order to graduate from the program, to successfully complete all courses with 240 ECTS and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is the required qualification requirement for graduation. | |
| Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs,
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters. 1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters. Accreditation Agency: Association for Evaluation and Accreditation of Physiotherapy and Rehabilitation Education Programs Accreditation Period: March 21, 2025 - September 30, 2030 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations. | |
| Access Requirements | Student admission to the program is specified in the "Student Selection and Placement System (ÖSYS) Higher Education Programs and Quotas Guide." Prospective students must achieve a sufficient success rank in the Numerical (SAY) score type to be placed in the relevant program. Department quotas may vary depending on scholarship rates, with full and partial scholarship options available. Additionally, international students are required to have a high school diploma and present equivalency documents recognized by the Council of Higher Education (YÖK). Therefore, program entry requirements encompass both academic success criteria based on national exam systems and official equivalency processes for international students. | |
| Conditions for Success | The undergraduate program of the Department of Physiotherapy and Rehabilitation consists of compulsory courses, elective courses and professional practice (internship). In order to graduate from the program, to successfully complete all courses with 240 ECTS and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is the required qualification requirement for graduation. The undergraduate program of the Department of Physiotherapy and Rehabilitation consists of compulsory courses, elective courses and professional practice (internship). In order to graduate from the program, to successfully complete all courses with 240 ECTS and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is the required qualification requirement for graduation. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | After graduation, a large study area is expected. Graduates can work in university, state and private hospitals, rehabilitation centers, private clinics, sports clubs, nursing homes. Working places: -Cardiology -Rheumatology -Neurology -Plastic and Reconstructive Surgery -Hand surgery -Womens birth -Chest-Heart-Vascular Surgery -Child surgery -Emergency surgery -Burn -Organ transplantation -Ear-Nose-Throat -Orthopedics -Pediatrics -Geriatrics -Physical therapy and rehabilitation -Under sea medicine -Training of the disabled and mentally handicapped -Sports health -Clinical applications in the field of Lepra -Special training and rehabilitation centers -Sports clubs -Main and rehabilitation centers -As an academician in universities and research institutions. | |
| Legal Basis | The legal basis for the Lokman Hekim University Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate Program is Higher Education Law No. 2547 and the regulations issued pursuant to this law. The program has been approved by the Council of Higher Education (YÖK), and its educational activities are conducted in accordance with the minimum educational standards set by YÖK and relevant legislation of the Ministry of Health. Furthermore, the professional competencies and work areas of graduates are regulated by Law No. 1219 on the Practice of Medicine and its Branches of Medicine and relevant health professions legislation. Within this scope, the academic framework of the program is determined by YÖK, while the practice of the profession and its application areas in healthcare are secured by Ministry of Health regulations. 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
| Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
| Url | Open Address | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030018267
It provides full scholarship education.
He/She solves problems by making necessary evaluation, identification and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and applied concepts and principles related to the field of physiotherapy and rehabilitation He/She defines the health and lifestyle profile, deficiencies, body structure and function, activity participation level of the person based on the physiotherapy information related to the general health of the individual receiving the service and determines the priorities of evaluation and treatment in this direction He/She lists the nearest and long-term targets that meet the functional levels that should be reached by the individual receiving the service Physiotherapy intervention is adapted to the daily life in a systematic manner by adapting individuals, taking into account the characteristics of the individual taking the service within the framework of privacy rules and evaluates the results of intervention with the service areas He/She applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely in accordance with ethical principles by using the advanced knowledge and skills acquired; terminates or changes if necessary In the protection and development of public health, as well as consultancy, conducts his / her actions and implements the planned exercise program He/She contributes to the production of health policies in accordance with the changing and diversifying needs of the community in the field of physiotherapy and rehabilitation He/She organizes physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately He/She manages the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function in physiotherapy and rehabilitation services; produce solutions in accordance with information and evidence He/She contributes to the improvement of occupational safety in the field of physiotherapy and rehabilitation He/She has the knowledge of communication skills (with individual (healthy or sick), families, different social groups and other health care workers), and use effective communication skills by respecting the privacy of individuals receiving service from a biopsychosocial perspective during physiotherapy evaluation and interventions Carries out professional and academic studies by using his / her knowledge and works as a team member in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field and takes responsibility He/She holds records and reports on quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project applications, manages the information recorded in the field of service by using health / rehabilitation technologies in physiotherapy and rehabilitation process and conducts them in ethical, deontological and legal frameworks He/She has knowledge of the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of knowledge, define the concepts of science and art and have knowledge about the effects on society He/She adopts personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality development, training and promotion programs in the field, exhibits professional behavior at international level, follows current literature
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
The absolute evaluation system is used in calculating the students grade. The success of a course is determined by the course grade. Course achievement is achieved by the students success in the semester (mid-term exams, assignments, practical work, etc.) and the overall examination. The effect of mid-term exam on the success score is 40%, the effect of the general exam grade on the success score is 60%. The effect of midterm and final exams on the achievement score can be changed by the Senate decision. In this case, the effect rate of the general exam on the course grade is at least 50% and at most 70%. In order to be able to count the success of the mid-term and the final exam on the course grade and the student to be successful, the minimum grade to be taken in the general exam and the application plan of the course are announced to the students at the beginning of the semester by the responsible instructor of the course. Students who do not take the general exam are considered unsuccessful. The raw scores from the exams are converted to points over 100 (one hundred) points, and the general achievement grade is given by adapting to the note system in the 37th article of the Lokman Hekim University Associate, Bachelor of Education and Examination Regulations. Exam grades are announced in writing. The principles for calculating the course grade are determined by the Senate. The undergraduate program of the Department of Physiotherapy and Rehabilitation consists of compulsory courses, elective courses and professional practice (internship). In order to graduate from the program, to successfully complete all courses with 240 ECTS and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is the required qualification requirement for graduation.
To ensure the quality of higher education programs,
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
- The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
- The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
Accreditation Agency: Association for Evaluation and Accreditation of Physiotherapy and Rehabilitation Education Programs Accreditation Period: March 21, 2025 - September 30, 2030
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.
Student admission to the program is specified in the "Student Selection and Placement System (ÖSYS) Higher Education Programs and Quotas Guide." Prospective students must achieve a sufficient success rank in the Numerical (SAY) score type to be placed in the relevant program. Department quotas may vary depending on scholarship rates, with full and partial scholarship options available. Additionally, international students are required to have a high school diploma and present equivalency documents recognized by the Council of Higher Education (YÖK). Therefore, program entry requirements encompass both academic success criteria based on national exam systems and official equivalency processes for international students.
After graduation, a large study area is expected. Graduates can work in university, state and private hospitals, rehabilitation centers, private clinics, sports clubs, nursing homes. Working places: -Cardiology -Rheumatology -Neurology -Plastic and Reconstructive Surgery -Hand surgery -Womens birth -Chest-Heart-Vascular Surgery -Child surgery -Emergency surgery -Burn -Organ transplantation -Ear-Nose-Throat -Orthopedics -Pediatrics -Geriatrics -Physical therapy and rehabilitation -Under sea medicine -Training of the disabled and mentally handicapped -Sports health -Clinical applications in the field of Lepra -Special training and rehabilitation centers -Sports clubs -Main and rehabilitation centers -As an academician in universities and research institutions.
The legal basis for the Lokman Hekim University Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate Program is Higher Education Law No. 2547 and the regulations issued pursuant to this law. The program has been approved by the Council of Higher Education (YÖK), and its educational activities are conducted in accordance with the minimum educational standards set by YÖK and relevant legislation of the Ministry of Health. Furthermore, the professional competencies and work areas of graduates are regulated by Law No. 1219 on the Practice of Medicine and its Branches of Medicine and relevant health professions legislation. Within this scope, the academic framework of the program is determined by YÖK, while the practice of the profession and its application areas in healthcare are secured by Ministry of Health regulations.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
