Yeterlilik Kodu | TR0030219761 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Küçükkızılhisar, 104001. Cd., 27260 Şahinbey/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.gibtu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında gerekli bilgi ve yeterlilik ile donanmış, toplum yararını gözeten, araştırıcı, sorgulayıcı, yaşam boyu öğrenme ve kanıta dayalı uygulama becerisine sahip insan sağlığına ve etik değerlerine önem veren nitelikli fizyoterapistler yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Uygulama laboratuvarlarında klinik öncesi pratik eğitimler verilmektedir. Öğrenciler Erasmus ve benzeri değişim programlarından yararlanabilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Fizyoterapist olma yeterliliğini kazanmış birey hastaneler, özel fizyoterapi klinikleri, sağlıklı yaşam merkezleri, pediatrik rehabilitasyon merkezleri, yaşlı bakım evleri, huzurevleri vb. yerlerde iş imkanına sahip olabilmektedir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Ortaöğretim diploması, ÖSYM yerleştirme belgesi | |
Başarma Şartları | Mezuniyete hak kazanmak için öğrencinin ders kataloğunda belirlenen zorunlu ve seçmeli derslerden dört yıllık program sonunda 240 AKTS krediyi tamamlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tam zamanlı | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219761
ISCO 08
ISCO 08
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında gerekli bilgi ve yeterlilik ile donanmış, toplum yararını gözeten, araştırıcı, sorgulayıcı, yaşam boyu öğrenme ve kanıta dayalı uygulama becerisine sahip insan sağlığına ve etik değerlerine önem veren nitelikli fizyoterapistler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Uygulama laboratuvarlarında klinik öncesi pratik eğitimler verilmektedir. Öğrenciler Erasmus ve benzeri değişim programlarından yararlanabilmektedir.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı, klinik alanlarda teorik, tedavi planlama ve pratik uygulama bilgi ve becerilerini kazanır.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında etik ilkelere sahiptir.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değişen ve yenilenen ihtiyaçlara yönelik toplum sağlığını, sağlık stratejilerini ve politikalarını geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur.
- Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak meslek grupları ile işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluklarını üstlenir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, güncel mesleki bilgileri takip eder,
- Alanıyla ilgili yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme ilkelerini benimser.
- Alan dışı eğitimlerle içinde bulunduğu toplumun sosyal ve kültürel bilgi birikimine katkıda bulunur.
- Sağlık alanındaki hukuksal süreçleri, kendi görev ve yetkilerini bilir.
- Hasta hakları, mahremiyeti ve kişisel verilerin korunması ilkelerinin önemini bilir.
- Alanındaki gelişmeleri takip etmek amacıyla yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.
- Etkin ve yeterli iletişim becerisi edinir.
- Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütür.
Fizyoterapist olma yeterliliğini kazanmış birey hastaneler, özel fizyoterapi klinikleri, sağlıklı yaşam merkezleri, pediatrik rehabilitasyon merkezleri, yaşlı bakım evleri, huzurevleri vb. yerlerde iş imkanına sahip olabilmektedir.
Öğrencinin bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Ortaöğretim diploması, ÖSYM yerleştirme belgesi
Tam zamanlı
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030219761 | |
Qualification Title | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü/Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı, klinik alanlarda teorik, tedavi planlama ve pratik uygulama bilgi ve becerilerini kazanır., Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında etik ilkelere sahiptir., Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değişen ve yenilenen ihtiyaçlara yönelik toplum sağlığını, sağlık stratejilerini ve politikalarını geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur., Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak meslek grupları ile işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluklarını üstlenir., Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, güncel mesleki bilgileri takip eder, , Alanıyla ilgili yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme ilkelerini benimser., Alan dışı eğitimlerle içinde bulunduğu toplumun sosyal ve kültürel bilgi birikimine katkıda bulunur., Sağlık alanındaki hukuksal süreçleri, kendi görev ve yetkilerini bilir., Hasta hakları, mahremiyeti ve kişisel verilerin korunması ilkelerinin önemini bilir., Alanındaki gelişmeleri takip etmek amacıyla yabancı dili etkin bir şekilde kullanır., Etkin ve yeterli iletişim becerisi edinir. , Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütür. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Uygulama laboratuvarlarında klinik öncesi pratik eğitimler verilmektedir. Öğrenciler Erasmus ve benzeri değişim programlarından yararlanabilmektedir. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Tam zamanlı | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030219761
ISCO 08
ISCO 08
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı, klinik alanlarda teorik, tedavi planlama ve pratik uygulama bilgi ve becerilerini kazanır., Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında etik ilkelere sahiptir., Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değişen ve yenilenen ihtiyaçlara yönelik toplum sağlığını, sağlık stratejilerini ve politikalarını geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur., Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak meslek grupları ile işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluklarını üstlenir., Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, güncel mesleki bilgileri takip eder, , Alanıyla ilgili yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme ilkelerini benimser., Alan dışı eğitimlerle içinde bulunduğu toplumun sosyal ve kültürel bilgi birikimine katkıda bulunur., Sağlık alanındaki hukuksal süreçleri, kendi görev ve yetkilerini bilir., Hasta hakları, mahremiyeti ve kişisel verilerin korunması ilkelerinin önemini bilir., Alanındaki gelişmeleri takip etmek amacıyla yabancı dili etkin bir şekilde kullanır., Etkin ve yeterli iletişim becerisi edinir. , Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütür.
Uygulama laboratuvarlarında klinik öncesi pratik eğitimler verilmektedir. Öğrenciler Erasmus ve benzeri değişim programlarından yararlanabilmektedir.
Tam zamanlı
-