Yeterlilik Kodu

TR0030001864

Yeterlilik Adı
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Gıda işleme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Turizm Fakültesi bünyesinde yer alan Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü'nün temel amacı; öğrencilere Mutfak Yönetimi, Restoran Yönetimi, Kafe-Bar Yönetimi, Yiyecek-İçecek Yönetimi konularında eğitim vermektir.
  • Uluslararası alanda rekabet edebilecek bilgi ve becerilerle donatılmış; ulusal ve uluslararası Mutfak Kültürü (Culinary) konusunda uzman personel ve yönetici şefler yetiştirmek bölümün bir diğer amacıdır.
  • Program boyunca öncelikle Türk Mutfak Kültürü ve daha sonra Uluslararası Mutfak Kültürü (International Cooking) alanında çalışmalar yaparak, Türk Mutfağının Uluslararası Mutfaklar içerisinde yer alması hedeflenmiştir. Bu bağlamda, dört yıllık lisans eğitimi süresince öğrencilere en temelden en ileri seviyeye kadar yemek sanatının incelikleri öğretilmekte, iş hayatında ihtiyaç duyacakları iletişim ve yönetim becerileri kazandırılmaktadır.
  • Program sonunda öğrenciler, yiyecek içecek işletmelerinde yönetici olabilmenin yanında, kendi işletmelerini kurabilmeye yönelik bilgi birikimine de sahip olacaklardır. Başarılı öğrenciler için akademik kariyere yönelik imkânlarda da sunulmaktadır.
  • Bölümde eğitim dili Türkçe olup; öğrencilere zorunlu (İngilizce) ve seçmeli (Fransızca, İtalyanca) yabancı dil öğrenme imkânları sunulmaktadır.
  • Yeme içmenin bir sanat olduğundan yola çıkılarak, öğrencilere Sanat Felsefesi, Estetik ve Yaratıcılık gibi alanlarda da eğitim verilmektedir.
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde; Gastronomi Tarihi, Türk Mutfak Kültürü, Osmanlı Mutfağı ve Uluslararası Mutfakta öne çıkan ülkelerin Mutfak Kültürleri ile ilgili teorik ve uygulamalı dersler bulunmaktadır. Ayrıca, Türk Mutfağının uluslararası alanda en iyi şekilde temsil edilebilmesi ve tanıtılmasına yönelik akademik çalışmalar da yapılmaktadır. Öte yandan; yöresel yemeklerin tarihçesi ve özgün tarifleri de öğretilmektedir.
  • Öğrencilerimiz, çeşitli mutfak kültürleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olarak mezun olacaklardır.
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde verilen teorik ve uygulamalı derslerin yanında; Genel İşletme, Pazarlama, Muhasebe, İşletme Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, İletişim, Halkla İlişkiler, İş Hukuku ve Girişimcilik gibi teorik dersler de yer almaktadır. Ayrıca bölümümüz, sektörle yakın iş birliği içinde bulunmakta ve öğrencilerimize eğitim süreleri boyunca mesleki stajlarını yapabilecekleri işletmeleri bulmaları konusunda destek vermektedir.
  • Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, uluslararası mesleki standartlarda turizm işletmecisi donanıma sahip şef-yönetici şef- gastronomi uzmanı yetiştirmek
Öğrenme Ortamları

Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümüne ait yerleşkede 2 adet uygulama mutfağı, 1 adet pastane, uygulama mutfaklarına bağlı 2 adet araç-gereç deposu, uygulama mutfaklarına ait 1 adet bulaşıkhane,  1 adet soğuk hava (Buzdolabı Bölümü ve kuru gıda) deposu bulunmaktadır. Fakültemiz Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerinin Mutfak Uygulamaları dersleri öncesinde ve sonrasında kullanmaları için1adet Soyunma Odaları yapılmıştır. Altyapı projesi kapsamında ise Türkiye’de ilk olan Duyusal Analiz ve Nöro-Gastronomi Laboratuvarı Anadolu Üniversitesi ’ne kazandırılmıştır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngilizce dilinde (European Language Portfolio Global Scale, Level 2) B2 seviyesinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahiptir. 
  • Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahiptir. 
  • Alanıyla ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.
  • Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilir, proje yazabilir.
  • Takım çalışmasına yatkın ve iş birliği içinde olduğu kişilerle iletişim kurabilme yeterliliğine sahiptir.
  • Türk mutfağı ve dünya mutfakları teorik bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Yiyecek-içecek işletmeciliği konusunda teorik bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Gastronomi ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, iş sağlığı ve güvenliği ve etik kurallar hakkında bilgi sahibidir.
  • Gastronomi alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimini sürdürür.
  • Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlayabilir, ekipman, araç gereç ve teknolojileri kullanabilir.
  • Gıdaların temel özellikleri ve besin değerleri hakkında sahip olduğu bilgilerle yeni ürünler geliştirebilir, hammadde seçiminden servis sürecine kadar tüm süreçleri yönetebilir.
  • Mutfakta hijyen-sanitasyon ve gıdaların saklanması koşulları konusunda bilgilidir.
  • Besin ve beslenme ile ilgili bilgi ve becerilere sahiptir.
  • Gıdaların satın alma, teslim alma, depolama, üretim ve satış süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilir.
  • Gastronomi ve turizm ve alanında temel olgu, kavram ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Meslek hayatında çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik yaklaşımlarına önem verir.
  • Alanıyla ilgili muhasebe konularında bilgi sahibidir.
  • Gastronomi ve turizm alanında yönetsel ve operasyonel süreçler hakkında bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir. 
  • Yiyecek içecek işletmelerinde menü planlama ve geliştirme çalışmaları yapabilir. 
  • Gastronomi alanındaki pazarlama süreç ve faaliyetleri hakkında bilgi sahiptir.
  • Yeni ve yaratıcı ürünler geliştirebilir, duyusal değerlendirme yapabilir ve standartlaştırabilir. 
  • Alanıyla ilgili sanat, estetik ve tasarım konularında teorik ve uygulama becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kitle iletişim araçlarını takip eder ve içerik üretebilir.
  • Gastronomi tarihi ve kültürü hakkında bilgi sahibidir. 
  • Ulusal ve uluslararası içeceklerin tarihi, kültürü, üretimi ve servisi hakkında bilgi sahibidir.
  • Gastronomi ve beslenme konularındaki yeni akımlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibidir.
  • Pazarlama ilkelerine ve tüketici beklentilerine paralel olarak değişime ve gelişime açık çözümler sunar.
  • Gastronomi ve turizm alanında yönetsel ve operasyonel süreçler hakkında bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir. 
  • Alanıyla ilgili araştırma yapabilir, raporlayabilir ve projelendirebilir.
  • Kişisel ve mesleki gelişimini sağlayacak bilgi ve becerileri edinir. 
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.
  • Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir.
  • Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.
  • Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.

Anadolu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 18’de açıklandığı şekilde derslerin ara ve dönem sonu sınavları, ödev, uygulama ve benzeri değerlendirmelerin türü ile yüzdelik bilgileri, dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin/öğretim yılının ilk 2 haftası içinde öğrenci bilişim sistemi veri tabanına girilerek internet üzerinden dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. Dönem/yıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla olamaz. Sadece dönem sonu/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde, dönem sonu/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Tek ders sınavı dışındaki tüm sınavlarda öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında yarıyıl/yıl içi etkinliklerinden alınan puanlar dikkate alınır. Ancak tek ders sınavının ve azami süre sonrasındaki ek sınavların başarı notuna katkısı % 100'dür.

Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. İlgili Yönetmeliğe bağlı olarak düzenlenen Başarı Değerlendirme Yönergesi uyarınca başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir:

 

Başarı Notu

Katsayı

Eşdeğer Puan

AA

4,00

84-100

AB

3,70

77-83

BA

3,30

71-76

BB

3,00

66-70

BC

2,70

61-65

CB

2,30

56-60

CC

2,00

50-55

CD

1,70

47-49

DC

1,30

43-46

DD

1,00

40-42

FF

0,00

0-42

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)

1.01.2024/31.12.2025

 

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Ayrıca öğrencinin 60 (altmış) iş günü olan zorunlu stajını tamamlaması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Anadolu üniversitesi Turizm Fakültesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü olarak gastronomi bilim dalının ve Türk mutfağının gelişimini sağlamak üzere;

  • Türk mutfağını bilen ve diğer dünya mutfaklarına aşina, mutfağa ve yemek kültürüne hakim, yurt dışı/yurt içi stajını yapmış, evrensel etik ilkelerine bağlı öğrenciler yetiştirmek,
  • Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmak,
  • Eğitim vermek,
  • Bilimsel projeler gerçekleştirmek ve
  • Ulusal ve uluslararası toplantıları düzenlemek.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030001864


Yeterlilik Adı
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Turizm Fakültesi bünyesinde yer alan Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü'nün temel amacı; öğrencilere Mutfak Yönetimi, Restoran Yönetimi, Kafe-Bar Yönetimi, Yiyecek-İçecek Yönetimi konularında eğitim vermektir.
  • Uluslararası alanda rekabet edebilecek bilgi ve becerilerle donatılmış; ulusal ve uluslararası Mutfak Kültürü (Culinary) konusunda uzman personel ve yönetici şefler yetiştirmek bölümün bir diğer amacıdır.
  • Program boyunca öncelikle Türk Mutfak Kültürü ve daha sonra Uluslararası Mutfak Kültürü (International Cooking) alanında çalışmalar yaparak, Türk Mutfağının Uluslararası Mutfaklar içerisinde yer alması hedeflenmiştir. Bu bağlamda, dört yıllık lisans eğitimi süresince öğrencilere en temelden en ileri seviyeye kadar yemek sanatının incelikleri öğretilmekte, iş hayatında ihtiyaç duyacakları iletişim ve yönetim becerileri kazandırılmaktadır.
  • Program sonunda öğrenciler, yiyecek içecek işletmelerinde yönetici olabilmenin yanında, kendi işletmelerini kurabilmeye yönelik bilgi birikimine de sahip olacaklardır. Başarılı öğrenciler için akademik kariyere yönelik imkânlarda da sunulmaktadır.
  • Bölümde eğitim dili Türkçe olup; öğrencilere zorunlu (İngilizce) ve seçmeli (Fransızca, İtalyanca) yabancı dil öğrenme imkânları sunulmaktadır.
  • Yeme içmenin bir sanat olduğundan yola çıkılarak, öğrencilere Sanat Felsefesi, Estetik ve Yaratıcılık gibi alanlarda da eğitim verilmektedir.
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde; Gastronomi Tarihi, Türk Mutfak Kültürü, Osmanlı Mutfağı ve Uluslararası Mutfakta öne çıkan ülkelerin Mutfak Kültürleri ile ilgili teorik ve uygulamalı dersler bulunmaktadır. Ayrıca, Türk Mutfağının uluslararası alanda en iyi şekilde temsil edilebilmesi ve tanıtılmasına yönelik akademik çalışmalar da yapılmaktadır. Öte yandan; yöresel yemeklerin tarihçesi ve özgün tarifleri de öğretilmektedir.
  • Öğrencilerimiz, çeşitli mutfak kültürleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olarak mezun olacaklardır.
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde verilen teorik ve uygulamalı derslerin yanında; Genel İşletme, Pazarlama, Muhasebe, İşletme Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, İletişim, Halkla İlişkiler, İş Hukuku ve Girişimcilik gibi teorik dersler de yer almaktadır. Ayrıca bölümümüz, sektörle yakın iş birliği içinde bulunmakta ve öğrencilerimize eğitim süreleri boyunca mesleki stajlarını yapabilecekleri işletmeleri bulmaları konusunda destek vermektedir.
  • Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, uluslararası mesleki standartlarda turizm işletmecisi donanıma sahip şef-yönetici şef- gastronomi uzmanı yetiştirmek

Öğrenme Ortamları

Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümüne ait yerleşkede 2 adet uygulama mutfağı, 1 adet pastane, uygulama mutfaklarına bağlı 2 adet araç-gereç deposu, uygulama mutfaklarına ait 1 adet bulaşıkhane,  1 adet soğuk hava (Buzdolabı Bölümü ve kuru gıda) deposu bulunmaktadır. Fakültemiz Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerinin Mutfak Uygulamaları dersleri öncesinde ve sonrasında kullanmaları için1adet Soyunma Odaları yapılmıştır. Altyapı projesi kapsamında ise Türkiye’de ilk olan Duyusal Analiz ve Nöro-Gastronomi Laboratuvarı Anadolu Üniversitesi ’ne kazandırılmıştır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngilizce dilinde (European Language Portfolio Global Scale, Level 2) B2 seviyesinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahiptir. 
  • Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahiptir. 
  • Alanıyla ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.
  • Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilir, proje yazabilir.
  • Takım çalışmasına yatkın ve iş birliği içinde olduğu kişilerle iletişim kurabilme yeterliliğine sahiptir.
  • Türk mutfağı ve dünya mutfakları teorik bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Yiyecek-içecek işletmeciliği konusunda teorik bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Gastronomi ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, iş sağlığı ve güvenliği ve etik kurallar hakkında bilgi sahibidir.
  • Gastronomi alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimini sürdürür.
  • Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlayabilir, ekipman, araç gereç ve teknolojileri kullanabilir.
  • Gıdaların temel özellikleri ve besin değerleri hakkında sahip olduğu bilgilerle yeni ürünler geliştirebilir, hammadde seçiminden servis sürecine kadar tüm süreçleri yönetebilir.
  • Mutfakta hijyen-sanitasyon ve gıdaların saklanması koşulları konusunda bilgilidir.
  • Besin ve beslenme ile ilgili bilgi ve becerilere sahiptir.
  • Gıdaların satın alma, teslim alma, depolama, üretim ve satış süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilir.
  • Gastronomi ve turizm ve alanında temel olgu, kavram ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Meslek hayatında çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik yaklaşımlarına önem verir.
  • Alanıyla ilgili muhasebe konularında bilgi sahibidir.
  • Gastronomi ve turizm alanında yönetsel ve operasyonel süreçler hakkında bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir. 
  • Yiyecek içecek işletmelerinde menü planlama ve geliştirme çalışmaları yapabilir. 
  • Gastronomi alanındaki pazarlama süreç ve faaliyetleri hakkında bilgi sahiptir.
  • Yeni ve yaratıcı ürünler geliştirebilir, duyusal değerlendirme yapabilir ve standartlaştırabilir. 
  • Alanıyla ilgili sanat, estetik ve tasarım konularında teorik ve uygulama becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kitle iletişim araçlarını takip eder ve içerik üretebilir.
  • Gastronomi tarihi ve kültürü hakkında bilgi sahibidir. 
  • Ulusal ve uluslararası içeceklerin tarihi, kültürü, üretimi ve servisi hakkında bilgi sahibidir.
  • Gastronomi ve beslenme konularındaki yeni akımlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibidir.
  • Pazarlama ilkelerine ve tüketici beklentilerine paralel olarak değişime ve gelişime açık çözümler sunar.
  • Gastronomi ve turizm alanında yönetsel ve operasyonel süreçler hakkında bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir. 
  • Alanıyla ilgili araştırma yapabilir, raporlayabilir ve projelendirebilir.
  • Kişisel ve mesleki gelişimini sağlayacak bilgi ve becerileri edinir. 

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.
  • Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir.
  • Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.
  • Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.

Anadolu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 18’de açıklandığı şekilde derslerin ara ve dönem sonu sınavları, ödev, uygulama ve benzeri değerlendirmelerin türü ile yüzdelik bilgileri, dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin/öğretim yılının ilk 2 haftası içinde öğrenci bilişim sistemi veri tabanına girilerek internet üzerinden dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. Dönem/yıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla olamaz. Sadece dönem sonu/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde, dönem sonu/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Tek ders sınavı dışındaki tüm sınavlarda öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında yarıyıl/yıl içi etkinliklerinden alınan puanlar dikkate alınır. Ancak tek ders sınavının ve azami süre sonrasındaki ek sınavların başarı notuna katkısı % 100'dür.

Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. İlgili Yönetmeliğe bağlı olarak düzenlenen Başarı Değerlendirme Yönergesi uyarınca başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir:

 

Başarı Notu

Katsayı

Eşdeğer Puan

AA

4,00

84-100

AB

3,70

77-83

BA

3,30

71-76

BB

3,00

66-70

BC

2,70

61-65

CB

2,30

56-60

CC

2,00

50-55

CD

1,70

47-49

DC

1,30

43-46

DD

1,00

40-42

FF

0,00

0-42


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)

1.01.2024/31.12.2025

 


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Ayrıca öğrencinin 60 (altmış) iş günü olan zorunlu stajını tamamlaması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Anadolu üniversitesi Turizm Fakültesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü olarak gastronomi bilim dalının ve Türk mutfağının gelişimini sağlamak üzere;

  • Türk mutfağını bilen ve diğer dünya mutfaklarına aşina, mutfağa ve yemek kültürüne hakim, yurt dışı/yurt içi stajını yapmış, evrensel etik ilkelerine bağlı öğrenciler yetiştirmek,
  • Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmak,
  • Eğitim vermek,
  • Bilimsel projeler gerçekleştirmek ve
  • Ulusal ve uluslararası toplantıları düzenlemek.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030001864

Qualification Title
Gastronomy and Culinary Arts Bachelor's Degree
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasFood processing
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The main objective of the Gastronomy and Culinary Arts Department under the Faculty of Tourism is to provide education in Kitchen Management, Restaurant Management, Cafe-Bar Management, and Food-Beverage Management. The program aims to train students to become skilled personnel and executive chefs specializing in National and International Culinary Culture.

Learning Environments

The department includes facilities such as 2 application kitchens, a patisserie, 2 storage rooms for kitchen tools and equipment, a dishwashing area, and a cold storage room. The program also offers a first-of-its-kind Sensory Analysis and Neuro-Gastronomy Laboratory.

Description

•Has B2 level reading, comprehension, speaking, and writing skills in English (European Language Portfolio Global Scale, Level 2).

• Possesses basic-level reading, comprehension, speaking, and writing skills in a foreign language.

• Has the knowledge to follow and effectively use new technologies related to the field.

• Can conduct research and development studies and write projects using the theoretical and practical experience gained in their field.

• Is adept at teamwork and has the ability to communicate effectively with collaborators.

• Has theoretical knowledge and practical skills in Turkish and world cuisines.

• Possesses theoretical knowledge and practical skills in food and beverage management.

• Is knowledgeable about national and international legal regulations, professional standards, occupational health and safety, and ethical rules in gastronomy.

• Maintains lifelong personal and professional development using the knowledge and skills gained in gastronomy.

• Can plan the physical environment of the kitchen, and use equipment, tools, and technologies effectively.

• With knowledge of the basic properties and nutritional values of foods, can develop new products and manage all processes from raw material selection to service.

• Is informed about kitchen hygiene, sanitation, and food storage conditions.

• Has knowledge and skills related to food and nutrition.

• Is knowledgeable about the purchasing, receiving, storage, production, and sales processes of foods.

• Can use information technologies related to their field effectively.

• Has knowledge of the fundamental phenomena, concepts, and principles of gastronomy and tourism.

• Prioritizes environmental, social, and economic sustainability approaches in their professional life.

• Is knowledgeable about accounting topics related to their field.

• Possesses knowledge and practical skills in managerial and operational processes in gastronomy and tourism.

• Can plan and develop menus in food and beverage establishments.

• Has knowledge of marketing processes and activities in the field of gastronomy.

• Can develop new and creative products, perform sensory evaluation, and standardize them.

• Has theoretical and practical skills in art, aesthetics, and design related to their field.

• Follows mass communication tools related to their field and can produce content.

• Is knowledgeable about the history and culture of gastronomy.

• Has knowledge of the history, culture, production, and service of national and international beverages.

• Is informed about new trends and movements in gastronomy and nutrition. 

• Offers solutions that are open to change and development in line with marketing principles and consumer expectations.

• Has knowledge and practical skills in managerial and operational processes in gastronomy and tourism.

• Can conduct research, report, and create projects related to their field.

• Acquires the knowledge and skills necessary for personal and professional development.

Key Competencies

Graduates possess advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • This program implements various assessment methods such as midterm exams, assignments, exercises, projects, practical applications, and final exams.
  • Assessment methods may include written exams, multiple-choice exams, homework, performance evaluations, and product assessments.
  • To graduate from the program, a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 is required.
  • A course grade is determined based on evaluating the components above and is awarded as a letter grade.

As stated in Article 18 of the Anadolu University Associate and Undergraduate Degree Education, Teaching, and Examination Regulation, the types and percentages of midterm and end-of-term exams, assignments, practices, and similar assessments are entered into the student information system database by the course instructor within the first two weeks of the semester/academic year and announced to students on the course introduction page online. The contribution of in-term/year assessments to the final grade cannot be less than 30% or more than 60%. In practical courses with only an end-of-term/year exam, the contribution of this exam to the final grade is 100%.

In all exams except the single-course exam, scores from in-term/year activities are considered when calculating students' final grades. However, the single-course exam and additional exams taken after the maximum duration contribute 100% to the final grade.

A student's course success is determined by the course instructor using one of the letter grades, considering the overall performance of all students enrolled in the course. According to the Achievement Evaluation Directive prepared based on the relevant Regulation, the letter grades and coefficients related to the level of achievement are specified below:

 

Grade

Coefficient

Equivalent Score

AA

4,00

84-100

AB

3,70

77-83

BA

3,30

71-76

BB

3,00

66-70

BC

2,70

61-65

CB

2,30

56-60

CC

2,00

50-55

CD

1,70

47-49

DC

1,30

43-46

DD

1,00

40-42

FF

0,00

0-42

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities carried out in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” on higher education institutions are published annually by YÖK, based on criteria determined by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public.

YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities. These reports contain quantitative and qualitative evaluations and are shared with the public. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured based on the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."

Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes each program aims to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs, approved by the relevant Deans’ Council, are implemented by higher education institutions upon YÖK’s approval.

Measurement and Evaluation:

The measurement and evaluation of learning outcomes in undergraduate programs are carried out in accordance with the principles established by YÖK, under the education and examination regulations prepared by higher education institutions.

Certification:

Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institution.

Self-Assessment and External Evaluation:

Higher education institutions are required to submit an “Institutional Internal Evaluation Report” for the previous year at the beginning of each year, as part of ongoing monitoring. These reports are entered into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).

YÖKAK prepares a “Institutional Feedback Report” on the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs’ qualifications is ensured. YÖKAK regularly reviews these qualifications in accordance with its regulations.

Association of Tourism Academicians (TUADER - Tourism Education Evaluation and Accreditation Board)

1.01.2024/31.12.2025

 

Access Requirements

General admission requirements apply for both Turkish and international students.

Conditions for SuccessTo graduate, students must complete 240 ECTS credits, achieve a minimum GPA of 2.0 out of 4.0, and complete a 60-day mandatory internship.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can pursue careers as chefs, researchers, or academics, or establish their own food-related businesses.

Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Permanent

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030001864


Qualification Title
Gastronomy and Culinary Arts Bachelor's Degree

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The main objective of the Gastronomy and Culinary Arts Department under the Faculty of Tourism is to provide education in Kitchen Management, Restaurant Management, Cafe-Bar Management, and Food-Beverage Management. The program aims to train students to become skilled personnel and executive chefs specializing in National and International Culinary Culture.


Learning Environments

The department includes facilities such as 2 application kitchens, a patisserie, 2 storage rooms for kitchen tools and equipment, a dishwashing area, and a cold storage room. The program also offers a first-of-its-kind Sensory Analysis and Neuro-Gastronomy Laboratory.


Description

•Has B2 level reading, comprehension, speaking, and writing skills in English (European Language Portfolio Global Scale, Level 2).

• Possesses basic-level reading, comprehension, speaking, and writing skills in a foreign language.

• Has the knowledge to follow and effectively use new technologies related to the field.

• Can conduct research and development studies and write projects using the theoretical and practical experience gained in their field.

• Is adept at teamwork and has the ability to communicate effectively with collaborators.

• Has theoretical knowledge and practical skills in Turkish and world cuisines.

• Possesses theoretical knowledge and practical skills in food and beverage management.

• Is knowledgeable about national and international legal regulations, professional standards, occupational health and safety, and ethical rules in gastronomy.

• Maintains lifelong personal and professional development using the knowledge and skills gained in gastronomy.

• Can plan the physical environment of the kitchen, and use equipment, tools, and technologies effectively.

• With knowledge of the basic properties and nutritional values of foods, can develop new products and manage all processes from raw material selection to service.

• Is informed about kitchen hygiene, sanitation, and food storage conditions.

• Has knowledge and skills related to food and nutrition.

• Is knowledgeable about the purchasing, receiving, storage, production, and sales processes of foods.

• Can use information technologies related to their field effectively.

• Has knowledge of the fundamental phenomena, concepts, and principles of gastronomy and tourism.

• Prioritizes environmental, social, and economic sustainability approaches in their professional life.

• Is knowledgeable about accounting topics related to their field.

• Possesses knowledge and practical skills in managerial and operational processes in gastronomy and tourism.

• Can plan and develop menus in food and beverage establishments.

• Has knowledge of marketing processes and activities in the field of gastronomy.

• Can develop new and creative products, perform sensory evaluation, and standardize them.

• Has theoretical and practical skills in art, aesthetics, and design related to their field.

• Follows mass communication tools related to their field and can produce content.

• Is knowledgeable about the history and culture of gastronomy.

• Has knowledge of the history, culture, production, and service of national and international beverages.

• Is informed about new trends and movements in gastronomy and nutrition. 

• Offers solutions that are open to change and development in line with marketing principles and consumer expectations.

• Has knowledge and practical skills in managerial and operational processes in gastronomy and tourism.

• Can conduct research, report, and create projects related to their field.

• Acquires the knowledge and skills necessary for personal and professional development.


Key Competencies

Graduates possess advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • This program implements various assessment methods such as midterm exams, assignments, exercises, projects, practical applications, and final exams.
  • Assessment methods may include written exams, multiple-choice exams, homework, performance evaluations, and product assessments.
  • To graduate from the program, a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 is required.
  • A course grade is determined based on evaluating the components above and is awarded as a letter grade.

As stated in Article 18 of the Anadolu University Associate and Undergraduate Degree Education, Teaching, and Examination Regulation, the types and percentages of midterm and end-of-term exams, assignments, practices, and similar assessments are entered into the student information system database by the course instructor within the first two weeks of the semester/academic year and announced to students on the course introduction page online. The contribution of in-term/year assessments to the final grade cannot be less than 30% or more than 60%. In practical courses with only an end-of-term/year exam, the contribution of this exam to the final grade is 100%.

In all exams except the single-course exam, scores from in-term/year activities are considered when calculating students' final grades. However, the single-course exam and additional exams taken after the maximum duration contribute 100% to the final grade.

A student's course success is determined by the course instructor using one of the letter grades, considering the overall performance of all students enrolled in the course. According to the Achievement Evaluation Directive prepared based on the relevant Regulation, the letter grades and coefficients related to the level of achievement are specified below:

 

Grade

Coefficient

Equivalent Score

AA

4,00

84-100

AB

3,70

77-83

BA

3,30

71-76

BB

3,00

66-70

BC

2,70

61-65

CB

2,30

56-60

CC

2,00

50-55

CD

1,70

47-49

DC

1,30

43-46

DD

1,00

40-42

FF

0,00

0-42


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities carried out in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” on higher education institutions are published annually by YÖK, based on criteria determined by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public.

YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities. These reports contain quantitative and qualitative evaluations and are shared with the public. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured based on the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."

Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes each program aims to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs, approved by the relevant Deans’ Council, are implemented by higher education institutions upon YÖK’s approval.

Measurement and Evaluation:

The measurement and evaluation of learning outcomes in undergraduate programs are carried out in accordance with the principles established by YÖK, under the education and examination regulations prepared by higher education institutions.

Certification:

Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institution.

Self-Assessment and External Evaluation:

Higher education institutions are required to submit an “Institutional Internal Evaluation Report” for the previous year at the beginning of each year, as part of ongoing monitoring. These reports are entered into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).

YÖKAK prepares a “Institutional Feedback Report” on the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs’ qualifications is ensured. YÖKAK regularly reviews these qualifications in accordance with its regulations.

Association of Tourism Academicians (TUADER - Tourism Education Evaluation and Accreditation Board)

1.01.2024/31.12.2025

 


Access Requirements

General admission requirements apply for both Turkish and international students.


Conditions for Success
To graduate, students must complete 240 ECTS credits, achieve a minimum GPA of 2.0 out of 4.0, and complete a 60-day mandatory internship.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can pursue careers as chefs, researchers, or academics, or establish their own food-related businesses.


Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Permanent


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode