Yeterlilik Kodu | TR0020221838 | |
Yeterlilik Adı | Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) Kurs Bitirme Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 2 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 2 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 5312.01 Çocuk Gelişimi Meslek Elemanı | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 24 | |
Programın Normal Süresi | 612 Saat | |
Program Profili (Amaç) | Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) kurs programını tamamlayan bireyin;
amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020221838
ISCO 08: 5312.01 Çocuk Gelişimi Meslek Elemanı
ISCO 08: 5312.01 Çocuk Gelişimi Meslek Elemanı
Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) kurs programını tamamlayan bireyin;
- Gelişim dönemleri ve gelişime etki eden faktörleri açıklaması,
- 0-72 ay çocuklarının fiziksel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlaması,
- 0-72 ay çocuklarının motor gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlaması,
- 0-72 ay çocuklarının bilişsel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlaması,
- 0-72 ay çocuklarının dil gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlaması,
- 0-72 ay çocuklarının sosyal-duygusal gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlaması,
- 0-72 ay çocuklarının cinsel ve ahlak gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlaması,
- 0-72 ay çocuklarının öz bakım becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar hazırlaması,
- İletişim türlerini, çocukla iletişimde olumsuzlukları ortadan kaldırma yöntemlerin açıklaması
- Disiplin yöntemlerini ve olumsuz davranış karşısında takınılacak tutumları açıklaması,
- Erken çocukluk grubunun özelliklerine uygun dramatik etkinlik örnekleri sunması,
- Dramatik etkinlik şablonuna uygun plan, araç gereç-ortam hazırlaması,
- 0-72 ay çocuklarının gelişim alanlarını destekleyen oyun ve oyuncaklar hazırlaması,
- Yüz-vücut boyama ve animasyon çalışmalarında kullanılacak kostümler ve aksesuarlar hazırlaması
amaçlanmaktadır.
- Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
- Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
- Gelişim dönemleri ve gelişime etki eden faktörleri açıklar.
- 0-72 ay çocuklarının fiziksel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının motor gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının bilişsel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının dil gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının sosyal-duygusal gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının cinsel ve ahlak gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının öz bakım becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar hazırlar.
- İletişim türlerini, çocukla iletişimde olumsuzlukları ortadan kaldırma yöntemlerini açıklar.
- Disiplin yöntemlerini ve olumsuz davranış karşısında takınılacak tutumları açıklar.
- Erken çocukluk grubunun özelliklerine uygun dramatik etkinlik örnekleri sunar.
- Dramatik etkinlik şablonuna uygun plan, araç gereç-ortam hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının gelişim alanlarını destekleyen oyun ve oyuncaklar hazırlar.
- Yüz-vücut boyama ve animasyon çalışmalarında kullanılacak kostümler ve aksesuarlar hazırlar.
- Her modül sonunda değerlendirme yapılmalıdır.
- Değerlendirme; teorik ve performansa dayalı sınav olarak yapılmalıdır.
- Teorik değerlendirme, modülün bütün kazanımlarını kapsayacak şekilde yapılmalıdır.
- Performansa dayalı sınav, beceriye dönük başarım ölçütlerini içerecek şekilde hazırlanan kontrol listesine göre yapılmalıdır.
- Değerlendirmenin teorik kısmı %40, uygulama %60 olarak dağıtılmalıdır.
- Teorik ve performansa dayalı sınavda toplam puan; bireyin doğru cevapları ve davranışları için aldığı puanların toplamından oluşmalıdır.
- Değerlendirme 100 puan üzerinden yapılmalı ve sınav başarısı Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre belirlenmelidir.
- Ortaokul / ilköğretim okulu mezunu olmak.
- 13 yaşını tamamlamış olmak.
Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Gelişimsel Etkinlikler (0-6 Yaş) Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.
- 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
- Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 02.06.2014 tarih ve 51 sayılı kararı ile ‘Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik Programlarının 10 Alan 26 Dalına Ait Çerçeve Öğretim Programları ile 42 Alan 178 Dala Ait Uygulanacak Çerçeve Öğretim Programlarına Dair Açıklamalar’.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0020221838 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 2 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 2 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 24 | |
Program Duration | 612 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |