Yeterlilik Kodu

TR0020000628

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler Alanı Halkla İlişkiler Dalı Mesleki ve Teknik Eğitim Diploması
Sorumlu KurumMesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMilli Eğitim Bakanlığı Merkez Bina, Atatürk Bulvarı No 98 1. Kat A Blok Kızılay ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://mtegm.meb.gov.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi4
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 4
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 4419

KategoriAna
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bu programında öğrenciye; yeni medyada marka iletişimi kurar,Modern pazarlama, pazarlama ve iletişim ve pazarlama karması elemanları, çağrı merkezi temel kavramları, çağrı merkezi hizmet kuralları ve çağrı merkezinde kullanılan teknolojiler ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

Öğrenme Ortamları

Örgün eğitim

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu yeterliliğe sahip kişi;

  •  Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda “meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları” konularında   mesleki  gelişim sağlayacak beceriler kazanır,
  •  İletişim bilgisi, etkin iletişim, iletişim yöntemleri, müşteri ile iletişim, iletişimde yaratıcı drama uygun işlemleri yapar,
  •  Mesleki metinleri etkin okuma ve yazma, Türkçeyi etkin konuşma ve sunuculuk için gerekli konuşma kuralları ve görgü kuralları, Kelime işlemci, elektronik tablolama işlemleri yapar,
  •  Halkla ilişkiler kavramı, ilişkili olduğu alanlar, halkla ilişkiler yaklaşımı; organizasyon çeşitlerine uygun organizasyon düzenler, halkla ilişkiler faaliyetlerini, yazılı ve sözlü araçları kullanarak kurum içi halkla ilişkiler; hedef kitleye yönelik tanıtım ve kampanya düzenler,
  •  Medyadaki haber mesajlarını toplar, bir kurum hakkındaki haberleri toplar ve halkla ilişkiler kampanyası yapar,
  • Temel hukuk bilgisi çerçevesinde anayasal hak ve sorumluluklara uygun olarak halkla ilişkiler meslek etiği ve yasaları, reklam süreci, reklam ortamları, reklamcılıkta araştırır, reklamcılıkta planlama ve değerlendirir, yazılı basında yenilikçi faaliyetler, görsel/işitsel medyada yenilikçi faaliyetler işlemlerini yapar,
Anahtar Yetkinlikler

​​​​

  • Ana dilde iletişim,
  • Yabancı dillerde iletişim,
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler,
  • Dijital yetkinlik,
  • Öğrenmeyi öğrenme,
  • Sosyal ve Vatandaşlık yetkinliği,
  • İnisiyatif Alma ve Girişimcilik yetkinliği,
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Mesleğin kazanımlarına göre uygun olan ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  •  Ortaokulu bitirmiş olmak ve ilgili mevzuata göre yaş sınırını aşmamış olmak.

  • Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavında başarılı olmak veya merkezi yerleştirme sistemi ile yerleşmek. 

Başarma ŞartlarıDört yıllık eğitim veren meslek lisesi, Anadolu meslek lisesi, teknik lise ve Anadolu teknik lise programını başarı ile tamamlamış olmak. Mesleki açık öğretim lisesinden alanı ile ilgili eğitim programını başarı ile tamamlamış olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Halkla ilişkiler sorumlusu, insan kaynakları sorumlusu

Yasal Dayanağı

1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu,

3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu

M.E.B. Ortaöğretim Kurumlar Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020000628


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler Alanı Halkla İlişkiler Dalı Mesleki ve Teknik Eğitim Diploması

Sorumlu Kurum
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Bina, Atatürk Bulvarı No 98 1. Kat A Blok Kızılay ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 4419


AYÇ Seviyesi
4

TYÇ Seviyesi
4
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 4419


Kategori
Ana

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bu programında öğrenciye; yeni medyada marka iletişimi kurar,Modern pazarlama, pazarlama ve iletişim ve pazarlama karması elemanları, çağrı merkezi temel kavramları, çağrı merkezi hizmet kuralları ve çağrı merkezinde kullanılan teknolojiler ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 


Öğrenme Ortamları

Örgün eğitim


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu yeterliliğe sahip kişi;

  •  Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda “meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları” konularında   mesleki  gelişim sağlayacak beceriler kazanır,
  •  İletişim bilgisi, etkin iletişim, iletişim yöntemleri, müşteri ile iletişim, iletişimde yaratıcı drama uygun işlemleri yapar,
  •  Mesleki metinleri etkin okuma ve yazma, Türkçeyi etkin konuşma ve sunuculuk için gerekli konuşma kuralları ve görgü kuralları, Kelime işlemci, elektronik tablolama işlemleri yapar,
  •  Halkla ilişkiler kavramı, ilişkili olduğu alanlar, halkla ilişkiler yaklaşımı; organizasyon çeşitlerine uygun organizasyon düzenler, halkla ilişkiler faaliyetlerini, yazılı ve sözlü araçları kullanarak kurum içi halkla ilişkiler; hedef kitleye yönelik tanıtım ve kampanya düzenler,
  •  Medyadaki haber mesajlarını toplar, bir kurum hakkındaki haberleri toplar ve halkla ilişkiler kampanyası yapar,
  • Temel hukuk bilgisi çerçevesinde anayasal hak ve sorumluluklara uygun olarak halkla ilişkiler meslek etiği ve yasaları, reklam süreci, reklam ortamları, reklamcılıkta araştırır, reklamcılıkta planlama ve değerlendirir, yazılı basında yenilikçi faaliyetler, görsel/işitsel medyada yenilikçi faaliyetler işlemlerini yapar,

Anahtar Yetkinlikler

​​​​

  • Ana dilde iletişim,
  • Yabancı dillerde iletişim,
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler,
  • Dijital yetkinlik,
  • Öğrenmeyi öğrenme,
  • Sosyal ve Vatandaşlık yetkinliği,
  • İnisiyatif Alma ve Girişimcilik yetkinliği,
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Mesleğin kazanımlarına göre uygun olan ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  •  Ortaokulu bitirmiş olmak ve ilgili mevzuata göre yaş sınırını aşmamış olmak.

  • Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavında başarılı olmak veya merkezi yerleştirme sistemi ile yerleşmek. 


Başarma Şartları
Dört yıllık eğitim veren meslek lisesi, Anadolu meslek lisesi, teknik lise ve Anadolu teknik lise programını başarı ile tamamlamış olmak. Mesleki açık öğretim lisesinden alanı ile ilgili eğitim programını başarı ile tamamlamış olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Halkla ilişkiler sorumlusu, insan kaynakları sorumlusu


Yasal Dayanağı

1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu,

3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu

M.E.B. Ortaöğretim Kurumlar Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020000628

Qualification Title
Area of Public Relations and Organization Services Branch of Public Relations Vocational and Technical Education Diploma
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level4
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 4
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO 08: 4419.05

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The person who has this qualification;

  • Uses correct and effective Turkish when communicating.
  • Performs the effective use of the technological tools of the profession.
  • Writes professional writings.
  • Follows the agenda.
  • Collects information about the target group.
  • Performs research, planning, budget preparation.
  • Uses verbal, written, visual means of communication when talking to the public.
  • Creates a positive image about the institution.
  • Carries out activities related to internal public relations.
  • Establishes relations with consumer and professional associations and good relations with the media.
  • Carries out organizational activities related to the public relations.
  • Prepares a crisis plan and implements it.
  • Carries out sponsorship activities.
  • Plans and implements promotional campaigns in terms of public relations.
  • Fulfills legal responsibilities of mass communication.
Key Competencies-
Further Info

Orientation: Vocational

Category: Special Purposes

Quality Assurance-
Access Requirements
  • To have completed secondary school for formal vocational training and to be within age limits.
  • To have completed secondary school for vocational open high school.
  • To have achieved annual grade point average after 9th grade which is common grade for technical high school in line with related legislation.
  • To have succeeded in secondary school entrance exams for Anatolian Vocational and Anatolian Technical High School.
Conditions for SuccessHaving successfully completed 4 years' vocational high school, Anatolian vocational high school, technical high school and Anatolian technical high school. Having successfully completed education programme related to his/her field from vocational open education high school.
Progression Paths (Relationship Type)

Public relations supervisor, human resources supervisor

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0020000628


Qualification Title
Area of Public Relations and Organization Services Branch of Public Relations Vocational and Technical Education Diploma

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08: 4419.05


EQF Level
4

TQF Level
4
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08: 4419.05


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The person who has this qualification;

  • Uses correct and effective Turkish when communicating.
  • Performs the effective use of the technological tools of the profession.
  • Writes professional writings.
  • Follows the agenda.
  • Collects information about the target group.
  • Performs research, planning, budget preparation.
  • Uses verbal, written, visual means of communication when talking to the public.
  • Creates a positive image about the institution.
  • Carries out activities related to internal public relations.
  • Establishes relations with consumer and professional associations and good relations with the media.
  • Carries out organizational activities related to the public relations.
  • Prepares a crisis plan and implements it.
  • Carries out sponsorship activities.
  • Plans and implements promotional campaigns in terms of public relations.
  • Fulfills legal responsibilities of mass communication.

Key Competencies
-

Further Info

Orientation: Vocational

Category: Special Purposes


Quality Assurance
-

Access Requirements
  • To have completed secondary school for formal vocational training and to be within age limits.
  • To have completed secondary school for vocational open high school.
  • To have achieved annual grade point average after 9th grade which is common grade for technical high school in line with related legislation.
  • To have succeeded in secondary school entrance exams for Anatolian Vocational and Anatolian Technical High School.

Conditions for Success
Having successfully completed 4 years' vocational high school, Anatolian vocational high school, technical high school and Anatolian technical high school. Having successfully completed education programme related to his/her field from vocational open education high school.

Progression Paths (Relationship Type)

Public relations supervisor, human resources supervisor


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address