Yeterlilik Kodu

TR0030001890

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal bilimler için gerekli olan atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, türk dili ve yabancı dil (ingilizce, almanca, fransızca), genel işletme, iktisat, genel uygarlık tarihi, psikolojiye ilişkin temel kavramları tanımlayabilme.
  • Halkla ilişkiler için temel kavram olan iletişim, ikna ve sözlü-sözsüz iletişim konularında bilgiye sahip olma.
  • Halkla ilişkiler, pazarlama yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, halkla ilişkiler yazarlığı, halkla ilişkiler uygulamaları ve örnek olaylar, halkla ilişkiler ve uygulama teknikleri, halkla ilişkiler yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, marka ve yönetimi, kriz iletişimi ve yönetimi, iletişim araştırmaları, reklamcılık ve medya sosyolojisi konusunda temel kavramları tanımlayabilme.
  • Halkla ilişkiler, pazarlama yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, halkla ilişkiler yazarlığı, halkla ilişkiler uygulamaları ve örnek olaylar, halkla ilişkiler ve uygulama teknikleri, halkla ilişkiler yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, marka ve yönetimi, kriz iletişimi ve yönetimi, iletişim araştırmaları, reklamcılık ve medya sosyolojisi alanlarında edindiği ileri düzeydeki kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Halkla ilişkiler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlayabilme, fırsatları fark edip analiz edebilme, yorumlama ve değerlendirme becerisi edinebilme.
  • Halkla ilişkiler, pazarlama yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, halkla ilişkiler yazarlığı, halkla ilişkiler uygulamaları ve örnek olaylar, halkla ilişkiler ve uygulama teknikleri, halkla ilişkiler yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, marka ve yönetimi, kriz iletişimi ve yönetimi, iletişim araştırmaları, reklamcılık ve medya sosyolojisi kapsamında ortaya çıkan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Halkla ilişkiler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Bir yabancı dili genel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kavramayla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Alanı ile ilgili eleştirel düşünerek, yaratıcı stratejiler geliştirebilme.
  • Alanına özgü değişime ve yeniliğe açık olma.
  • Alanı ile ilgili medyayı takip ve analiz edebilme becerisine sahip olma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Anadolu Üniversitesi Kurumsal Akademik Programlar Öğrenci İçin Bilgi Türkçe Program Profili Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Üst Derece Programlarına Geçiş Öğretim Elemanları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Alan Yeterlilikleri Dersler - AKTS Kredileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Mezuniyet Koşulları İstihdam Olanakları Ölçme ve Değerlendirme Bölüm Bşk. ve Program Editörü Kabul ve Kayıt Koşulları Önceki Öğrenmenin Tanınması Açıköğretim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım İstihdam Olanakları Halkla İlişkiler ve Tanıtım Önlisans Programından mezun olanlar, özel ya da devlet kurumlarının iletişim, basın ve halkla ilişkiler gibi birimlerinde, ayrıca halkla ilişkiler ajanslarında çalışma imkânına sahiptir. Kurumsal İsim ve Adres Akademik Takvim Yönetim Kadrosu Kurum Hakkında Akademik Programlar Genel Kabul Şartları Önceki Öğrenmenin Tanınması Kayıt İşlemleri AKTS Kredi Sistemi Akademik Danışmanlık Akademik Programlar Doktora / Sanatta Yeterlik Yüksek Lisans Lisans Önlisans Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi Öğrenci İçin Bilgi Şehirde Yaşam Konaklama Beslenme Olanakları Tıbbi Olanaklar Engelli Öğrenci Olanakları ı Sigorta Maddi Destek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Öğrenci İçin Bilgi Öğrenim Olanakları Uluslararası Programlar Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler Dil Kursları Staj Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları Öğrenci Kulüpleri

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001890


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal bilimler için gerekli olan atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, türk dili ve yabancı dil (ingilizce, almanca, fransızca), genel işletme, iktisat, genel uygarlık tarihi, psikolojiye ilişkin temel kavramları tanımlayabilme.
  • Halkla ilişkiler için temel kavram olan iletişim, ikna ve sözlü-sözsüz iletişim konularında bilgiye sahip olma.
  • Halkla ilişkiler, pazarlama yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, halkla ilişkiler yazarlığı, halkla ilişkiler uygulamaları ve örnek olaylar, halkla ilişkiler ve uygulama teknikleri, halkla ilişkiler yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, marka ve yönetimi, kriz iletişimi ve yönetimi, iletişim araştırmaları, reklamcılık ve medya sosyolojisi konusunda temel kavramları tanımlayabilme.
  • Halkla ilişkiler, pazarlama yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, halkla ilişkiler yazarlığı, halkla ilişkiler uygulamaları ve örnek olaylar, halkla ilişkiler ve uygulama teknikleri, halkla ilişkiler yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, marka ve yönetimi, kriz iletişimi ve yönetimi, iletişim araştırmaları, reklamcılık ve medya sosyolojisi alanlarında edindiği ileri düzeydeki kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Halkla ilişkiler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlayabilme, fırsatları fark edip analiz edebilme, yorumlama ve değerlendirme becerisi edinebilme.
  • Halkla ilişkiler, pazarlama yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, halkla ilişkiler yazarlığı, halkla ilişkiler uygulamaları ve örnek olaylar, halkla ilişkiler ve uygulama teknikleri, halkla ilişkiler yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, marka ve yönetimi, kriz iletişimi ve yönetimi, iletişim araştırmaları, reklamcılık ve medya sosyolojisi kapsamında ortaya çıkan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Halkla ilişkiler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Bir yabancı dili genel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kavramayla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Alanı ile ilgili eleştirel düşünerek, yaratıcı stratejiler geliştirebilme.
  • Alanına özgü değişime ve yeniliğe açık olma.
  • Alanı ile ilgili medyayı takip ve analiz edebilme becerisine sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Anadolu Üniversitesi Kurumsal Akademik Programlar Öğrenci İçin Bilgi Türkçe Program Profili Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Üst Derece Programlarına Geçiş Öğretim Elemanları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Alan Yeterlilikleri Dersler - AKTS Kredileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Mezuniyet Koşulları İstihdam Olanakları Ölçme ve Değerlendirme Bölüm Bşk. ve Program Editörü Kabul ve Kayıt Koşulları Önceki Öğrenmenin Tanınması Açıköğretim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım İstihdam Olanakları Halkla İlişkiler ve Tanıtım Önlisans Programından mezun olanlar, özel ya da devlet kurumlarının iletişim, basın ve halkla ilişkiler gibi birimlerinde, ayrıca halkla ilişkiler ajanslarında çalışma imkânına sahiptir. Kurumsal İsim ve Adres Akademik Takvim Yönetim Kadrosu Kurum Hakkında Akademik Programlar Genel Kabul Şartları Önceki Öğrenmenin Tanınması Kayıt İşlemleri AKTS Kredi Sistemi Akademik Danışmanlık Akademik Programlar Doktora / Sanatta Yeterlik Yüksek Lisans Lisans Önlisans Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi Öğrenci İçin Bilgi Şehirde Yaşam Konaklama Beslenme Olanakları Tıbbi Olanaklar Engelli Öğrenci Olanakları ı Sigorta Maddi Destek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Öğrenci İçin Bilgi Öğrenim Olanakları Uluslararası Programlar Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler Dil Kursları Staj Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları Öğrenci Kulüpleri


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001890

Qualification Title
Associate Diploma in Public Relations and Publicity
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have knowledge of fundamental concepts related to social sciences.
  • To have knowledge of basic concepts of public relations.
  • To have knowledge of basic concepts related to public relations, marketing communication, corporate communication, brand management, crisis management and advertising.
  • To put core knowledge about public relations into practice.
  • To identify and analyze problems related to public relations.
  • To take responsibility individually and as a team meber in order to solve problems related to public relations.
  • To make a critical evaluation of basic knowledge related to public relations and to identify and meet learning needs.
  • To use their educational background for a further level of education in the same field or for a profession at the same level.
  • To develop awareness of lifelong learning.
  • To have knowledge of a foreign language to keep up with the latest developments in the field and communicate with colleagues.
  • To use information technologies and computer software required in the field.
  • To observe social, scientific, cultural and ethical values in the process of gathering and using data and reporting the results of a study.
  • To develop creative strategies related to the field.
  • To be open to change and innovation related to the field.
  • To follow and analyze the media related to the field.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for SuccessÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Program in Public Relations and Publicity can work in related departments of private or state institutions, including communication, press and public relations as well as in public relations agencies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001890


Qualification Title
Associate Diploma in Public Relations and Publicity

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have knowledge of fundamental concepts related to social sciences.
  • To have knowledge of basic concepts of public relations.
  • To have knowledge of basic concepts related to public relations, marketing communication, corporate communication, brand management, crisis management and advertising.
  • To put core knowledge about public relations into practice.
  • To identify and analyze problems related to public relations.
  • To take responsibility individually and as a team meber in order to solve problems related to public relations.
  • To make a critical evaluation of basic knowledge related to public relations and to identify and meet learning needs.
  • To use their educational background for a further level of education in the same field or for a profession at the same level.
  • To develop awareness of lifelong learning.
  • To have knowledge of a foreign language to keep up with the latest developments in the field and communicate with colleagues.
  • To use information technologies and computer software required in the field.
  • To observe social, scientific, cultural and ethical values in the process of gathering and using data and reporting the results of a study.
  • To develop creative strategies related to the field.
  • To be open to change and innovation related to the field.
  • To follow and analyze the media related to the field.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Program in Public Relations and Publicity can work in related departments of private or state institutions, including communication, press and public relations as well as in public relations agencies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address