Yeterlilik Kodu

TR0030001698

Yeterlilik Adı
İşitme Engelliler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Alanındaki bir soruna odaklanarak çözüm yolları geliştirmek, değerlendirmek ve uygulayabilmek.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla iş birliği sağlayabilmek.
  • Farklı disiplin uzmanlarıyla gerçekleştirilen iş birliği sonucunda karmaşık sorunlara bilimsel yol ve bulguları kullanarak olası çözümler belirleyebilmek.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek ve paylaşabilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale Level B2).
  • Edindiği ya da geliştirdiği bilgiyi akranlarıyla ve/veya alan uzmanlarıyla paylaşabilmek.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
  • Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar: Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokulllarda öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Rehberlik Araştırma Merkezlerinde özel eğitim uzmanı,  Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığ'na bağlı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde öğretmen, Üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı olarak iş bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001698


Yeterlilik Adı
İşitme Engelliler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Alanındaki bir soruna odaklanarak çözüm yolları geliştirmek, değerlendirmek ve uygulayabilmek.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla iş birliği sağlayabilmek.
  • Farklı disiplin uzmanlarıyla gerçekleştirilen iş birliği sonucunda karmaşık sorunlara bilimsel yol ve bulguları kullanarak olası çözümler belirleyebilmek.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek ve paylaşabilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale Level B2).
  • Edindiği ya da geliştirdiği bilgiyi akranlarıyla ve/veya alan uzmanlarıyla paylaşabilmek.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
  • Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar: Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokulllarda öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Rehberlik Araştırma Merkezlerinde özel eğitim uzmanı,  Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığ'na bağlı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde öğretmen, Üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı olarak iş bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001698

Qualification Title
Master's Diploma in Education of the Hearing Impaired with Thesis
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have, develop and deepen current the oretical and practical knowledge as an expert in the field based on bachelor proficiency.
  • Comprehend interaction between disciplines in the field.
  • Use the oretical and practical knowledge gained as a specialist.
  • Create new knowledge by integrating information from different disciplines in the field, to present solution suggestions for problems that require expertise by using scientific research methods solutions to problems.
  • Construct a problem in the field independently, to develop solutions, solve,to assessand to apply the results when necessary.
  • Develop new strategic approaches for complex circumstances that are faced and unforeseen in the field practices and to be able produce a solution by taking responsibility.
  • Collaborate with specialist from different disciplines.
  • Identify possible solutions to complex problems by using scientific ways and results that are practiced as a result of cooperation with experts in different disciplines.
  • Assess the information related to the field with a critical eye.
  • Transfer and share in written current developments in the field and their work, orally and visually in a systematic way with groups in and outside the field.
  • Examine social relationships and norms that direct relations with a critical view, improve them and to be able to take action when necessary.
  • Communicate with at least one foreign language orally and in writing.
  • Share acquired or developed information with peers and/or field experts.
  • Develop strategy, policy and implementation plans related to field issues and evaluate the results obtained with in the framework of quality processes.
  • Teach and control over social, scientific and ethical values by considering these values in the stages of data collection, interpretation, introduction that are related to the field.
  • Apply absorbed information and problem-solving skills to interdisciplinary studies in the field.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

M.A graduates students can be assigned as a proffessional speacialist researcher to the private and official special education schools and universities related units.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001698


Qualification Title
Master's Diploma in Education of the Hearing Impaired with Thesis

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have, develop and deepen current the oretical and practical knowledge as an expert in the field based on bachelor proficiency.
  • Comprehend interaction between disciplines in the field.
  • Use the oretical and practical knowledge gained as a specialist.
  • Create new knowledge by integrating information from different disciplines in the field, to present solution suggestions for problems that require expertise by using scientific research methods solutions to problems.
  • Construct a problem in the field independently, to develop solutions, solve,to assessand to apply the results when necessary.
  • Develop new strategic approaches for complex circumstances that are faced and unforeseen in the field practices and to be able produce a solution by taking responsibility.
  • Collaborate with specialist from different disciplines.
  • Identify possible solutions to complex problems by using scientific ways and results that are practiced as a result of cooperation with experts in different disciplines.
  • Assess the information related to the field with a critical eye.
  • Transfer and share in written current developments in the field and their work, orally and visually in a systematic way with groups in and outside the field.
  • Examine social relationships and norms that direct relations with a critical view, improve them and to be able to take action when necessary.
  • Communicate with at least one foreign language orally and in writing.
  • Share acquired or developed information with peers and/or field experts.
  • Develop strategy, policy and implementation plans related to field issues and evaluate the results obtained with in the framework of quality processes.
  • Teach and control over social, scientific and ethical values by considering these values in the stages of data collection, interpretation, introduction that are related to the field.
  • Apply absorbed information and problem-solving skills to interdisciplinary studies in the field.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

M.A graduates students can be assigned as a proffessional speacialist researcher to the private and official special education schools and universities related units.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address