Yeterlilik Kodu | TR0030014257 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Makine Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Söğütözü, Söğütözü Cd. No:43, 06510 Çankaya/Ankara | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.etu.edu.tr/tr | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 287 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Mekanik ve ısıl tasarım yeteneği olan üretim süreçlerine yatkın makina mühendisleri yetiştirmek. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ölçme ve değerlendirme TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür.
(1) Ders başarı notu; dönem içinde yapılan kısa ve ara sınavların, ödevlerin, proje ve diğer uygulamalı çalışmaların ve dönem sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir. (2) Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir:
(3) Diğer harf notları aşağıdaki gibidir: a) G notu: Kredisiz dersten geçti notu. b) K notu: Kredisiz dersten kaldı notu. c) V notu: Dersten vazgeçti notu; bu Yönetmeliğin 20’nci maddesi kapsamında öğrencinin almaktan vazgeçtiği derse verilir. ç) M notu: Muaf notu; başka bir bölüm, fakülte ya da üniversiteden ilgili fakülte yönetim kurulunca transfer edilen ve not ortalamasına katılmayan dersler için veya ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere, evvelce almış oldukları ve denkliği bölümün önerisi üzerine fakülte yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. d) E notu: Eksik notu; hastalık veya diğer zorunlu sebeplerle proje, sunum, ödev gibi dönem içi çalışmalarını tamamlayamamış veya dönem sonu sınavına girememiş öğrencilere verilir. E harf notunu alan öğrencinin eksikliklerini tamamlaması ve varsa mazeret sınavına girmesi için ders başarı notlarının Üniversite Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim son tarihini takip eden on iş gününün, Cumartesi hariç, sonuna kadar süre tanınır. Süre sonunda E notu nihai nota dönüştürülür. e) T notu: Tekrar notu; Öğrencinin tekrar ettiği veya saydırdığı derse, aldığı notun yanında, parantez içinde önceki dersin kodu ile birlikte gösterilmek üzere verilir. f) İ notu: İzinli notu; Öğrencinin kayıt yaptırdıktan sonra izin aldığı durumda o dönemde almış olduğu derslere verilir. g) DA notu: Dinleyici öğrenci olarak aldı notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği dersin devam gereklerini yerine getirdiği durumlarda verilir. ğ) DV notu: Dinleyici öğrencilikten vazgeçti notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği ders için devam gereklerini yerine getirmediği durumlarda verilir. h) DM notu: Diğer üniversitelerin hazırlık programından alınan başarı belgesi ile muaf notu. ı) HM notu: Hazırlık programından muaf notu. i) HD notu: Hazırlık programına devam etti notu. j) HB notu : Hazırlık programını bıraktı notu. k) HG notu: Hazırlık programından geçti notu. l) HK notu: Hazırlık programından kaldı notu. (4) Bir dersin yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak için; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G veya M notlarından birini almak gerekir. Öğrenci, FF veya K notu aldığı dersten başarısız sayılır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023 / 30.09.2025 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; minimum 287 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 3 dönem zorunlu Ortak eğitim Programlarını tamamlamaları ve başarılı olarak değerlendirilmiş olmaları; 4.00 üzerinden en az 2.00 GNO 'ya sahip olmaları gerekmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar lisans üstü eğitimi için başvurabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030014257
ISCO 08
ISCO 08
Mekanik ve ısıl tasarım yeteneği olan üretim süreçlerine yatkın makina mühendisleri yetiştirmek.
- Eğitim ve öğretim örgün ve tam zamanlı olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversitenin anlaşmalı olduğu kurum/ kuruluşlarda 3,5 aylık periyotlarda olmak üzere 3 ayrı Ortak Eğitim uygulaması gerçekleştirilmektedir.
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarımlama becerisi kazanır.
- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi kazanır.
- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur.
- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
- Mühendislik çözümlerinin, küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal boyutta etkilerini anlamak için gerekli geniş kapsamlı eğitim alır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve uygulayabilme becerisi kazanır.
- Çağın sorunları hakkında bilgi edinir.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında altyapıya sahiptir.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
- Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
- Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
- Bireysel olarak ve çok disiplin takımlarda etkin olarak çalışır.
- Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
- Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
- Bireysel olarak ve çok disiplin takımlarda etkin olarak çalışır.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
- Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür.
(1) Ders başarı notu; dönem içinde yapılan kısa ve ara sınavların, ödevlerin, proje ve diğer uygulamalı çalışmaların ve dönem sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir.
(2) Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir:
Notlar |
AA |
BA |
BB |
CB |
CC |
DC |
DD |
FF |
Katsayı |
4,00 |
3,50 |
3,00 |
2,50 |
2,00 |
1,50 |
1,00 |
0,00 |
Sayısal Karşılık |
100-90 |
89-85 |
84-80 |
79-75 |
74-70 |
69-65 |
64-60 |
59-0 |
(3) Diğer harf notları aşağıdaki gibidir:
a) G notu: Kredisiz dersten geçti notu.
b) K notu: Kredisiz dersten kaldı notu.
c) V notu: Dersten vazgeçti notu; bu Yönetmeliğin 20’nci maddesi kapsamında öğrencinin almaktan vazgeçtiği derse verilir.
ç) M notu: Muaf notu; başka bir bölüm, fakülte ya da üniversiteden ilgili fakülte yönetim kurulunca transfer edilen ve not ortalamasına katılmayan dersler için veya ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere, evvelce almış oldukları ve denkliği bölümün önerisi üzerine fakülte yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir.
d) E notu: Eksik notu; hastalık veya diğer zorunlu sebeplerle proje, sunum, ödev gibi dönem içi çalışmalarını tamamlayamamış veya dönem sonu sınavına girememiş öğrencilere verilir. E harf notunu alan öğrencinin eksikliklerini tamamlaması ve varsa mazeret sınavına girmesi için ders başarı notlarının Üniversite Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim son tarihini takip eden on iş gününün, Cumartesi hariç, sonuna kadar süre tanınır. Süre sonunda E notu nihai nota dönüştürülür.
e) T notu: Tekrar notu; Öğrencinin tekrar ettiği veya saydırdığı derse, aldığı notun yanında, parantez içinde önceki dersin kodu ile birlikte gösterilmek üzere verilir.
f) İ notu: İzinli notu; Öğrencinin kayıt yaptırdıktan sonra izin aldığı durumda o dönemde almış olduğu derslere verilir.
g) DA notu: Dinleyici öğrenci olarak aldı notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği dersin devam gereklerini yerine getirdiği durumlarda verilir.
ğ) DV notu: Dinleyici öğrencilikten vazgeçti notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği ders için devam gereklerini yerine getirmediği durumlarda verilir.
h) DM notu: Diğer üniversitelerin hazırlık programından alınan başarı belgesi ile muaf notu.
ı) HM notu: Hazırlık programından muaf notu.
i) HD notu: Hazırlık programına devam etti notu.
j) HB notu : Hazırlık programını bıraktı notu.
k) HG notu: Hazırlık programından geçti notu.
l) HK notu: Hazırlık programından kaldı notu.
(4) Bir dersin yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak için; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G veya M notlarından birini almak gerekir. Öğrenci, FF veya K notu aldığı dersten başarısız sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023 / 30.09.2025
- Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı alınarak başarılı olmak gerekmektedir. Yurt içi ve dışında eş değer bir programda öğrenim gören bir öğrenci üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerin programa kayıt olabilmesi için İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Uluslararası öğrenciler "Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi" çerçevesinde öğrenci kabul edilmektedir.
Mezunlar lisans üstü eğitimi için başvurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030014257 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | MECHANICAL ENGINEERING BACHELOR’S DEGREE (30% English) | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | TOBB ETÜ | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | |||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | |||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 287 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Examinations and assessment for each of the courses are to be in accordance with the " TOBB University of Economics and Technology Undergraduate Education and Examination Regulations" (1) A course grade is obtained as a result of the evaluation of the quiz and midterm exams, homework assignments, projects and other applied studies and the final exam. (2) The meanings, coefficients, the score intervals of the letter grades are indicated below:
(3) Other letter grades are as follows:
(4) To fulfill the obligation of a course, it is necessary to take one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G or M letter grades. | ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The students are expected to have minimum 287 ECTS credits together with 3 semestres of Cooperative Education with a minimum GPA of 2.00/4.00. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can apply for a graduate level education. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030014257
ISCO 08
ISCO 08
- We graduate mechanical engineers with mechanical and thermal design ability and experience of manufacturing processes.
- Education and training are provided on a formal and full-time basis. In addition, 3 separate Cooperative Education applications are carried out in 3.5-month periods in institutions/organizations with which the university has agreements.
- An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
- An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
- An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability
- An ability to function on multidisciplinary teams
- An ability to identify, formulate, and solve engineering problems
- An understanding of professional and ethical responsibility
- An ability to communicate effectively in English and in Turkish
- The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context
- A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning
- A knowledge of contemporary issues
- An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice
- Has the infrastructure in mathematics, science and engineering related to their branches.
- Uses mathematics, science and their theoretical and practical knowledge in their fields for engineering solutions.
- Identifies, defines, formulates and solves engineering problems, selects and applies appropriate analytical and modal techniques for this purpose.
- Analyzes a system, system component or process and design it under realistic constraints to meet the required requirements; he/she implements modern design methods in this direction.
- Selects and uses the modern techniques and tools necessary for engineering applications.
- Designs experiments, conduct experiments, analyze and interpret data collection results.
- Works effectively on individual and multidisciplinary teams.
- Gains access to information and research resources for this purpose, using databases and other sources of information.
- Gains access to information and research resources for this purpose, using databases and other sources of information.
- Is aware of the necessity of lifelong learning; monitors developments in science and technology, and constantly innovates itself.
- Uses mathematics, science and their theoretical and applied knowledge in their fields for engineering solutions.
- Identifies, defines, formulates and solves engineering problems, selects and applies appropriate analytical and modal techniques for this purpose.
- Analyzes a system, system component or process and designs it under realistic constraints to meet the required requirements; he/she implements modern design methods in this direction.
- Selects and uses the modern techniques and tools necessary for engineering applications.
- Works effectively on individual and multidisciplinary teams.
- Uses computer and communication technology at least in the European Computer Use License Advanced level required by his / her field.
- Communicates verbally and in writing, using at least one foreign language at least at European Language Portfolio B1 General Level.
- Communicates using technical drawing.
- Gains access to information and research resources for this purpose, using databases and other sources of information.
- Is aware of the universal and social effects of engineering solutions and practices; ,s aware of the issues of entrepreneurship and innovation, and has knowledge of contemporary problems.
- Has a professional and ethical responsibility.
- Has awareness on project management, workplace practices, employee health, environmental and occupational safety; have an awareness of the legal consequences of their engineering applications.
- Demonstrates awareness of the universal and social implications of engineering solutions and practices; is aware of the issues of entrepreneurship and innovation and has knowledge of the problems of the times.
Examinations and assessment for each of the courses are to be in accordance with the " TOBB University of Economics and Technology Undergraduate Education and Examination Regulations"
(1) A course grade is obtained as a result of the evaluation of the quiz and midterm exams, homework assignments, projects and other applied studies and the final exam.
(2) The meanings, coefficients, the score intervals of the letter grades are indicated below:
Letter Grade |
AA |
BA |
BB |
CB |
CC |
DC |
DD |
FF |
Coefficient |
4,00 |
3,50 |
3,00 |
2,50 |
2,00 |
1,50 |
1,00 |
0,00 |
Score intervals |
100-90 |
89-85 |
84-80 |
79-75 |
74-70 |
69-65 |
64-60 |
59-0 |
(3) Other letter grades are as follows:
- Grade G: passed a non-credit course.
- Grade K: failed a non-credit course.
- Grade V: withdrawn from a course.
- Grade M: exempt grade; it is given to students re-enrolled in the University for their previously taken courses that have been transferred from another department, faculty or university by the relevant faculty board of directors and recognized as equivalent by the Faculty Board upon the proposal of the department.
- Grade E: incomplete grade; it is given to students who have not completed their mid-term studies such as projects, presentations, or assignments due to illness or other serious reasons or who cannot take the final exam. In order to complete his/her deficiencies and enter the make-up exam if any, the student who takes the letter E is given ten working days, except Saturday, following the deadline of the submission of the course grades to the Directorate of Student Affairs. At the end of the period, the grade E is converted to the final grade.
- Grade T: repeat grade; it is given for the course the student repeats or has it counted, next to the grade s/he received shown in parentheses with the code of the previous lesson.
- Grade İ: On leave grade; if the student takes a leave after registration, the courses taken in that semester are graded with this letter grade.
- Grade DA: a grade received by a listener student; it is given when the student meets the requirements of the course s/he takes as a listener.
- Grade DV: a grade to the listener student that withdraws; it is given when the student does not fulfill the requirements for the course s/he enters as a listener.
- Grade DM: exemption grade received from the preparatory program of other universities with a certificate.
- Grade HM: exemption from the preparatory program.
- Grade HD: continued the preparatory program grade.
- Grade HB: dropped the preparatory program grade.
- Grade HG: passed the preparatory program.
- The grade HK: failed the preparatory program.
(4) To fulfill the obligation of a course, it is necessary to take one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G or M letter grades.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- In order to register to the program the students have to pass the university entrance exam with the basic score required. Students in similar programs either in or outside Turkey can apply for the department if they meet the rules of the undergraduate transfer. Acceptance is possible only after the assessment of the students' transcripts. Further requirements are necessary for the language proficiency in English since the medium of instruction in the department is hundred percent English. International students are accepted within the framework of "Rules and regulations for the Acceptance of Foreign Students."
Graduates can apply for a graduate level education.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
