Yeterlilik Kodu | TR0020221815 | |
Yeterlilik Adı | Nesne Canlandırma - Maya Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 2 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 2 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 2166.16 Üç Boyutlu Grafik Animasyoncu (3Ds Max) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 3 | |
Programın Normal Süresi | 80 Saat | |
Program Profili (Amaç) | 3 Boyutlu Nesne Modelleme (Maya) Programı Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Programını bitiren kursiyerin,
amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Nesne Canlandırma - Maya Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Nesne Canlandırma - Maya Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Nesne Canlandırma - Maya Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Nesne Canlandırma - Maya Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020221815
ISCO 08: 2166.16 Üç Boyutlu Grafik Animasyoncu (3Ds Max)
ISCO 08: 2166.16 Üç Boyutlu Grafik Animasyoncu (3Ds Max)
3 Boyutlu Nesne Modelleme (Maya) Programı Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Programını bitiren kursiyerin,
- 3 Boyutlu Nesne Modelleme programının menüleri ile obje ve basit animasyonlar oluşturması,
- Modelleme teknikleriyle modellere dokular oluşturması,
- 3 Boyutlu Nesne Modelleme programı ile render yapabilmesi,
- Animasyonu ve grafiği farklı versiyonlar da kaydedebilmesi,
amaçlanmaktadır.
- Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
- Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
- Maya programı ile obje ve basit animasyonlar oluşturur.
- Modelleme teknikleriyle modellere dokular oluşturur.
- Animasyonu ve grafiği farklı versiyonlarda kaydeder.
- Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
- Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
- Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
- Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
- Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
- Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
- Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
- Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
- Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
- Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
- Lise mezunları, MYO ve fakültelerin ilgili bölüm öğrencisi/mezunu ya da okuryazar olup, işletmelerin ilgili bölümlerinde çalışmış veya çalışıyor olmak.
- 18 yaşını tamamlamış olmak.
Nesne Canlandırma - Maya Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Nesne Canlandırma - Maya Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.
- 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
- Talim ve Terbiye Kurulu’nun 02.06.2006 tarih ve 269 sayılı “Meslekî ve Teknik Eğitim Okul ve Kurumlarının 42 Alanına/194 Dalına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Modüler Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.
- Talim ve Terbiye Kurulu’nun 07.09.2005 tarih ve 324 sayılı “Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) Kapsamında Geliştirilen Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0020221815 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 2 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 2 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 3 | |
Program Duration | 80 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |