Yeterlilik Kodu | TR0030001802 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans Programı mezunları işletmelerde pazarlama, satış ve iletişim alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren işlerde istihdam edilebilir. Mezunlar birikimlerini işletme dışı çeşitli organizasyonlarda kullanıp sosyal pazarlama alanında da görev alabilir. Çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde akademik kadro içinde yer alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001802
ISCO: 08
ISCO: 08
- Alana katkı sağlayacak özgün araştırmalar ve kavramsal bilgiler geliştirebilir.
- Alanın diğer disiplinlerle etkileşimini kavrayarak özgün araştırmalar yapabilir.
- Pazarlama alanında misyon, amaç, hedef belirleyebilecektir.
- Pazarlama stratejileri ve planları geliştirir.
- Pazarlama alanındaki yenilikleri izler.
- Pazarlamaya ilişkin bilgilerini işletme içinde çalışanlara ve ekip arkadaşlarına aktarabilecektir.
- Pazarlama hakkındaki bilgilerini analitik ve sistematik olarak analiz edebilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.
- Pazar araştırması, satış vb konularda verileri yorumlayabilecek, analiz edebilecek, pazarlama sorunları tanımlayıp çözüm önerileri getirebilecektir.
- Pazarlama ve satış alanında geçerli olan etik değerlere uygun davranabilecek, sürdürülebilir pazarlama konusunda yeterli bilince sahip olabilecektir.
- Pazarlama araştırması alanında veri giriş ve analizlerini yapabilecek, yorumlayabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, araştırma yöntemi bilecek ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullabilecektir.
- Akademik ve uygulamalı pazarlama çalışmalarına özgün katkı sağlar.
- Bilgilerini, düşüncelerini, önerilerini çeşitli ortamlarda yazılı, sözlü olarak aktarır.
- Alanında çalışan akademisyenlerle ya da işletmelerde pazarlama çalışanları ve yöneticileriyle iletişim kurabilecektir.
Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans Programı mezunları işletmelerde pazarlama, satış ve iletişim alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren işlerde istihdam edilebilir. Mezunlar birikimlerini işletme dışı çeşitli organizasyonlarda kullanıp sosyal pazarlama alanında da görev alabilir. Çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde akademik kadro içinde yer alabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001802 | |
Qualification Title | Doctoral Diploma in Marketing | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this programme can be employed in marketing, sales and communication fields. The graduates can use their skills and knowledge in non-profit organizations and can be employed in social marketing area. Moreover, they can be employed in various state and private universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001802
ISCO: 08
ISCO: 08
- Develop original research and concepts that will contribute to the field.
- Reach original results by using the field's interdisciplinary character.
- Define marketing mission, objectives and targets in profit and non-profit companies.
- Prepare a strategic marketing plan and develop marketing strategies.
- Follow the developments in the marketing field.
- Communicate their marketing knowledge to the peers and team members.
- Analyze, interpret and evaluate the knowledge about marketing field systematically and analytically.
- Interpret and analyze marketing research and sales data; define marketing problems and suggest solutions.
- Have the consciousness about sustainability of marketing and take ethical values of the marketing and sales field into consideration.
- Use advanced informatics and communication technology skills with software knowledge required to enter, analyze and interpret the findings of marketing research.
- Contribute to academic and applied studies in marketing.
- Communicate his knowledge and thought written/oral in different contexts.
- Communicate with marketing academicians and marketing specialists and managers working in companies.
Graduates of this programme can be employed in marketing, sales and communication fields. The graduates can use their skills and knowledge in non-profit organizations and can be employed in social marketing area. Moreover, they can be employed in various state and private universities.
Qualification is valid indefinetely.