Yeterlilik Kodu | TR0030001590 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı mezunları resmî ve özel okullarda, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, üniversite psikolojik danışma merkezlerinde, askeri birliklerde ve hastanelerde çalışabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001590
ISCO: 08
ISCO: 08
- Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilişkili kavramları öğrenme.
- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme.
- Gerektiğinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynaklar geliştirebilme.
- İncelediği bir problem hakkında bilimsel yöntemleri kullanarak kanıtlara ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme.
- Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bilgileri kullanır..
- Bireylerin rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimlerini belirleyebilme.
- Kurumların ve bireylerin özelliklerine uygun psikolojik danışma faaliyetleri planlar ve uygulanmasını koordine edebilme.
- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme.
- Ani ve beklenmedik problemlere karşı etkili krize müdahale yolları üretebilme.
- Psikolojik ölçme araçlarını standartlarına uygun olarak uygulayabilir, değerlendirebilir ve sonucunda gerekli rehberlik hizmetini verebilme.
- Lisans öğreniminde edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme.
- Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarına ilişkin farkındalık kazanabilme.
- Öğrenmeye yönelik ihtiyaçlarını amaçları doğrultusunda planlama ve yönetebilme.
- İngilizceyi etkili bir biçimde kullanabilme.
- Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçlarına uygun rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verebilme.
- Aile, öğretmen ve diğer okul personeline yönelik toplantı, konferans ve panel düzenleyebilme.
- Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve katılmaya isteklilik duyma.
- Gündemdeki gelişmelere ve sorunlara duyarlılık gösterme.
- Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama.
- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma.
- Bireylere tüm güçlüklerini çözebilmelerinde yardımcı olabilme.
- Paydaşlar arasında ortak bir psikolojik danışma ve rehberlik anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme.
- Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
- Millî eğitim temel kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara ilişkin farkındalık geliştirme.
- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma.
- Kurumuyla ilgili psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlayabilme.
- Kurumun rehberlik programının uygulanmasında sınıf öğretmenlerine rehberlik edebilme.
- Bireysel psikolojik danışma hizmeti verebilme.
- Grupla psikolojik danışma hizmeti verebilme.
- Grup rehberliği yapabilme.
- Bireyleri ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda kendilerine uygun sosyal faaliyetlere, mesleki seçeneklere ve üst öğrenim kurumlarına yönlendirebilme.
- Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama.
- Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme.
- Öğrencilerin gelişimi için ailelerle iş birliği yapabilme.
- Etkili iletişim becerilerine sahip olma.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı mezunları resmî ve özel okullarda, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, üniversite psikolojik danışma merkezlerinde, askeri birliklerde ve hastanelerde çalışabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001590 | |
Qualification Title | Bachelor's Diploma in Guidance and Psychological Counseling | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Programme in Guidance and Counseling can work at private and public schools, counseling and guidance services of the ministry of education, counseling and guidance centres of universities, hospitals and counseling centres of military institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001590
ISCO: 08
ISCO: 08
- Define concepts related with the field of guidance and counseling.
- Evaluate the nature, source, accuracy, limitations, reliability and validity of knowledge.
- Have full understanding of the methods used in scientific knowledge production.
- Develop measurement instruments, documents and written sources used in guidance and counseling services, when required.
- Make suggestions about a given problem based on evidence and research, using scientific methods.
- Be aware of and use their creative and powerful aspects.
- Make use of knowledge in the counseling.
- Identify individuals guidance and counseling needs.
- Plan and coordinate psychological counseling activities appropriate for characteristics of individuals and institutions.
- Interact individually and institutionally to create and sustain a safe school environment.
- Produce effective crisis intervention methods in case of the emergence of sudden and unexpected problems.
- Use and assess measurement instruments in accordance with standards and provide necessary guidance and counselling services at the end of this process.
- Critically evaluate the knowledge they acquire in undergraduate studies.
- Be aware of their individual learning needs.
- Plan and manage individual learning needs.
- Communicate in english effectively.
- Provide guidance and counseling services to individuals who need special education.
- Organize meetings, conferences and panels for parents, teachers and other school staff.
- Follow artistic and cultural events and are willing to take part in such events.
- Are sensitive to developments and issues on the agenda.
- Plan and implement professional projects and activities with a sense of social responsibility.
- Serve as a role model with their physical appearance, manners and behaviours.
- Help individuals cope with all difficulties.
- Communicate with relevant individuals and institutions in order to create a common understanding of psychological guidance and counseling among stakeholders.
- Act in accordance with human rights and democratic, social, scientific, professional and ethical values.
- Have awareness about environmental protection and occupational safety.
- Develop awareness of national and universal values involved in the basic law on national education.
- Comply with laws, regulations and legislation related to duties, rights and responsibilities.
- Designing counseling programmes related the institution where they work.
- Provide guidance to teachers in the process of implementing the counseling programme in the institution.
- Provide individual counseling service.
- Provide group counseling service.
- Provide group guidance service.
- Help individuals select social activities, professional options and further education alternatives according to their interests, capabilities and achievements.
- Assume the leadership role in cooperation with the society.
- Design applications that take into consideration the needs of children with special needs.
- Cooperate with families for the development of students.
- Have effective communication skills.
- Use information and communication technologies and computer software at the level required in their field of study.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Graduates of the Programme in Guidance and Counseling can work at private and public schools, counseling and guidance services of the ministry of education, counseling and guidance centres of universities, hospitals and counseling centres of military institutions.
Qualification is valid indefinetely.