Yeterlilik Kodu | TR0030001765 | |
Yeterlilik Adı | Resim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Güzel sanatlar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Resim Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Programı, 1992 yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde kurulmuştur. Program 2008 yılından itibaren Güzel Sanatlar Enstitüsünde eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Yüksek lisans eğitiminin öğrenim süresi; 1 öğretim yılı ders aşaması ve 1 öğretim yılı da tez hazırlama aşaması olmak üzere 2 yıldır. Resim Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Programının amacı, güzel sanatlar alanında çağdaş ve güncel bilgiler paralelinde akademik birikim ve deneyime sahip, yaratıcı ve yenilikçi uzman sanatçılar yetiştirmektir. Yüksek lisans programında uzman sanatçı adayları, çağdaş sanat anlayışına uygun olarak ürettikleri eserlerin yanı sıra, kuramsal düzeyde yaptıkları araştırma ve bilimsel faaliyetlerle sanat ve tasarım kültürü alanına katkı sağlamaktadırlar. Programdan mezun olan öğrenciler bağımsız sanatçı olarak çalışabilmekte, alanlarında akademisyen ve uzman araştırmacı olarak görev yapabilmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Her alanda doktora programlarına veya sanatta yeterlik programına başvurabilir. Mezun öğrenciler, Resim ana sanat dalının yüksek lisans programından mezuniyet derecesini ön koşul kabul eden akademik alanlardaki doktora ve sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Sınav değerlendirmelerinin türü ile ağırlık yüzdesi, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir. Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yazılı olarak yapılabileceği gibi ders niteliklerine göre,öğretim elemanının insiyatifinde sınavda uygulama da yapılabilinir. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harf notlarından birisi ile belirlenmektedir. Başarı Notu KATSAYI AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü’nün belirlediği yüksek lisans başvuru koşullarını sağlayıp sınavda başarılı olan Türk ve yabancı uyruklu aday öğrenciler programa kabul edilirler. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. Yeterli dil sınavı puanını aldıktan sonra, özel yetenek sınavı, portfolyo, ve bilim sınavı ile bölüme alınan öğrencilerin resim bölümünde görecekleri yüksek llisans eğitimi en fazla 3 yıldır. Resim bölümü yüksek lisans proğramına her yıl maksimum 5 öğrenci alınmaktadır. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için gerekli dersleri almaları ve tez savunmalarını yapmaları gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Resim Bölümünden mezun olan öğrenciler serbest ressam olarak çalışabildikleri gibi, bu alanda araştırmacı olarak da çalışabilir. Ayrıca formasyon sertifikası aldıkları takdirde alanla ilgili branş öğretmenliği yapabilir, realizetör olarak çalışabilir, dekoratif resim amaçlı talepleri karşılayabilir, özel atölyelerde veya farklı sektörlerde tasarımcı olarak çalışabilirler. Ayrıca diğer koşulları yerine getirerek, akademik kariyer yaparak Yüksek Öğretim Kurumlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001765
ISCO: 08
ISCO: 08
Resim Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Programı, 1992 yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde kurulmuştur. Program 2008 yılından itibaren Güzel Sanatlar Enstitüsünde eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Yüksek lisans eğitiminin öğrenim süresi; 1 öğretim yılı ders aşaması ve 1 öğretim yılı da tez hazırlama aşaması olmak üzere 2 yıldır.
Resim Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Programının amacı, güzel sanatlar alanında çağdaş ve güncel bilgiler paralelinde akademik birikim ve deneyime sahip, yaratıcı ve yenilikçi uzman sanatçılar yetiştirmektir. Yüksek lisans programında uzman sanatçı adayları, çağdaş sanat anlayışına uygun olarak ürettikleri eserlerin yanı sıra, kuramsal düzeyde yaptıkları araştırma ve bilimsel faaliyetlerle sanat ve tasarım kültürü alanına katkı sağlamaktadırlar. Programdan mezun olan öğrenciler bağımsız sanatçı olarak çalışabilmekte, alanlarında akademisyen ve uzman araştırmacı olarak görev yapabilmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Resim sanatının gerektirdiği kuramsal bilgileri içselleştirme ve kullanabilme becerisi kazanır.
- Sorun belirleme, tanımlama ve yorumlama bilinci edinir.
- Sanatsal ve toplumsal sorunları resim temelinde ele alıp çağdaş sanat anlayışı ekseninde görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
- Bilimsel yöntemlere dayalı araştırma, analiz, değerlendirme, yorumlama becerisi kazanır.
- Yaşadığı toplumun ve çağın sorunlarına evrensel anlamda ilgi duyabilme ve bunları sorunsallaştırabilme becerisi kazanır.
- Sanatsal özgürlüğün ve evrenselliğin gerektirdiği genişlikte eğitim ve sanat etiğinin gereklerine uygun sorumluluk bilinci kazanır.
- Disiplinler arası etkileşim kurma ve çok yönlü bakma bilinci kazanır.
- Özgün/deneysel yapıtlar üretme bilinci kazanır.
- Özgün tutum ve etkin iletişim kurma bilinci kazanır.
- Öz eleştiri yapma bilinci kazanır.
Her alanda doktora programlarına veya sanatta yeterlik programına başvurabilir.
Mezun öğrenciler, Resim ana sanat dalının yüksek lisans programından mezuniyet derecesini ön koşul kabul eden akademik alanlardaki doktora ve sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.
Sınav değerlendirmelerinin türü ile ağırlık yüzdesi, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir. Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yazılı olarak yapılabileceği gibi ders niteliklerine göre,öğretim elemanının insiyatifinde sınavda uygulama da yapılabilinir. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harf notlarından birisi ile belirlenmektedir.
Başarı Notu KATSAYI
AA 4,0
AB 3,7
BA 3,3
BB 3,0
BC 2,7
CB 2,3
CC 2,0
CD 1,7
DC 1,3
DD 1,0
FF 0,0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü’nün belirlediği yüksek lisans başvuru koşullarını sağlayıp sınavda başarılı olan Türk ve yabancı uyruklu aday öğrenciler programa kabul edilirler.
Resim Bölümünden mezun olan öğrenciler serbest ressam olarak çalışabildikleri gibi, bu alanda araştırmacı olarak da çalışabilir. Ayrıca formasyon sertifikası aldıkları takdirde alanla ilgili branş öğretmenliği yapabilir, realizetör olarak çalışabilir, dekoratif resim amaçlı talepleri karşılayabilir, özel atölyelerde veya farklı sektörlerde tasarımcı olarak çalışabilirler. Ayrıca diğer koşulları yerine getirerek, akademik kariyer yaparak Yüksek Öğretim Kurumlarında çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001765 | |
Qualification Title | Master's Diploma with Thesis in Painting | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Fine arts | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the department can work as independent artists, could do research in the field, and after receiving pedagogical courses they can work as teachers. They can meet the need for decorative painting or work as designers in various private studios. Further, provided that they meet the required criteria, they can pursue an academic career and be employed in higher education institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001765
ISCO: 08
ISCO: 08
- Comprehend and use the necessary theoretical knowledge on painting.
- Identify, define and interpret problems in the field.
- Visualize social and artistic problems according to basics of painting.
- Do research, analysis and interpretation on the basis of scientific methodology.
- Be interested in and question the problems of the age and society in which they live.
- Comply with the ethics of art.
- Be engaged in interdisciplinary interaction.
- Create unique/experimental works of art.
- Adopt original attitudes and communicate effectively.
- Make self-criticism.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Graduates of the department can work as independent artists, could do research in the field, and after receiving pedagogical courses they can work as teachers. They can meet the need for decorative painting or work as designers in various private studios. Further, provided that they meet the required criteria, they can pursue an academic career and be employed in higher education institutions.
Qualification is valid indefinetely.