Yeterlilik Kodu | TR0020002361 | |
Yeterlilik Adı | Saraciye Modelisti Kurs Bitirme Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 4 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 4 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tekstil (kıyafetler, ayakkabı ve deri) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 7536.29 Saraciye Modelisti | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 39 | |
Programın Normal Süresi | 982 Saat | |
Program Profili (Amaç) | Kurs programını bitiren bireyin,
amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 4. Seviye meslekî ve teknik Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta-iyi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Değerlendirme, “Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği” esaslarına göre yapılmalıdır.
| |
Kalite Güvencesi | Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması: Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir. Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır. Ölçme-Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır. Belgelendirme: Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir. Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir. Öz Değerlendirme:
Dış Değerlendirme:
Düzenli Gözden Geçirme:
Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS. Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyer; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 35. maddesi ile MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 63/a maddesi hükümlerine göre hazırlanan 02/10/2017 tarihli ve 1557502 resmi sayılı Önceki Öğrenmelerin Tanınması ve Denklik Yönergesi kapsamında gerekli şartları sağlaması durumunda, Meslekî Eğitim Merkezlerinde gerçekleştirilecek kalfalık veya ustalık beceri sınavlarına katılabilir. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020002361
ISCO 08: 7536.29 Saraciye Modelisti
ISCO 08: 7536.29 Saraciye Modelisti
Kurs programını bitiren bireyin,
- İş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavraması,
- Resim kâğıtları üzerinde yazı, çizgi ve geometrik şekillerle ilgili çalışmalar yapması,
- Standart resim kâğıtlarına çeşitli iş parçalarının görünüşlerini ve kesit görünüşlerini çizmesi,
- Uluslararası temel ölçü sistemlerini kullanarak ölçü alması,
- Elde ve preste kesim yapması,
- Yarma ve tıraş işlemlerini yapması,
- Yakma, kıvırma ve regola işlemlerini yapması,
- Dikiş makinesini makine kullanım kılavuzuna uygun hazırlayarak makinenin bakımını ve dikiş işlemlerini yapması,
- Tasarım ilkelerine uygun kemer tasarımı yapması,
- Tekniğine ve ölçülerine göre cüzdan tasarımı yapması,
- Tekniğine ve ölçülerine göre çanta tasarımı yapması,
- Tekniğine ve ölçülerine göre küçük ürün tasarımı yapması,
- Modaya uygun saraciye ürünlerinden (temel düzeyde-taslak) koleksiyon hazırlaması,
- Standart kemer ölçü sistemine göre kemer kalıbını çıkararak prototip ürün yapması,
- Model kalıbından prototip çanta yapması,
- Model kalıbından prototip cüzdan yapması,
- Küçük ürün kalıplarından prototip ürün yapması,
- Bilgisayara çizim programını kurarak programı çalıştırması,
- Bilgisayarda çizim programını kullanarak temel modeller hazırlaması,
- Çizim programını kullanarak bilgisayarda üç boyutlu model çıkarması,
- Saraciye besleme ve sertleştirme tekniklerini uygulaması,
- Malzeme kontrolünü yapması,
- Üretim kontrolü yapması,
- Klasik kemer yapması,
- Ölçüsüne göre kancalı anahtarlık yapması,
- Cep telefonunun kılıfını modellerine göre yapması,
- Modaya, modeline ve ölçüsüne uygun olarak kadın çantası yapması,
- Sırt çantası yapması,
- Tekniğine, modaya, modeline ve ölçüsüne uygun olarak evrak çantası yapması,
- Modele uygun ölçülendirerek bozuk para cüzdanı yapması,
- Modele uygun kalıp çıkararak cüzdan yapması,
- Maliyet hesabı yapması,
- Saraciyede model araştırması, hazırlaması ve prototip ürün yapması
amaçlanmaktadır.
- Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim ve öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
- Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
- İş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrar.
- Resim kâğıtları üzerinde yazı, çizgi ve geometrik şekillerle ilgili çalışmalar yapar.
- Standart resim kâğıtlarına çeşitli iş parçalarının görünüşlerini ve kesit görünüşlerini çizer.
- Uluslararası temel ölçü sistemlerini kullanarak ölçü alır.
- Elde ve preste kesim yapar.
- Yarma ve tıraş işlemlerini yapar.
- Yakma, kıvırma ve regola işlemlerini yapar.
- Dikiş makinesini, makine kullanım kılavuzuna uygun hazırlayarak makinenin bakımını ve dikiş işlemlerini yapar.
- Tasarım ilkelerine uygun kemer tasarımı yapar.
- Tekniğine ve ölçülerine göre cüzdan tasarımı yapar.
- Tekniğine ve ölçülerine göre çanta tasarımı yapar.
- Tekniğine ve ölçülerine göre küçük ürün tasarımı yapar.
- Modaya uygun saraciye ürünlerinden, (temel düzeyde /taslak) koleksiyon hazırlar.
- Standart kemer ölçü sistemine göre kemer kalıbını çıkararak prototip ürün yapar.
- Model kalıbından prototip çanta yapar.
- Küçük ürün kalıplarından prototip ürün yapar.
- Bilgisayara çizim programını kurarak programı çalıştırır.
- Bilgisayarda çizim programını kullanarak temel modeller hazırlar.
- Çizim programını kullanarak bilgisayarda üç boyutlu model çıkarır.
- Saraciyede, besleme ve sertleştirme tekniklerini uygular.
- Malzeme kontrolünü yapar.
- Üretim kontrolü yapar.
- Klasik kemer yapar.
- Ölçüsüne göre kancalı anahtarlık yapar.
- Cep telefonunun kılıfını, modellerine göre yapar.
- Modaya, modeline ve ölçüsüne uygun olarak kadın çantası yapar.
- Sırt çantası yapar.
- Tekniğine, modaya, modeline ve ölçüsüne uygun olarak evrak çantası yapar.
- Modele uygun ölçülendirerek bozuk para cüzdanı yapar.
- Modele uygun kalıp çıkararak cüzdan yapar.
- Maliyet hesabı yapar.
- Saraciyede model araştırır, hazırlar ve prototip ürün yapar.
4. Seviye meslekî ve teknik Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta-iyi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği,
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik,
- Dijital yetkinlik,
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
- Vatandaşlık yetkinliği,
- Girişimcilik yetkinliği,
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Değerlendirme, “Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği” esaslarına göre yapılmalıdır.
- Kurslarda başarı, programın özelliğine göre eğitimci tarafından değerlendirilir.
- Değerlendirme; yazılı sınav, uygulamalı sınav varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan kursun puanı, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan, kursun başarı puanı olarak değerlendirilir.
- Kursiyerlerin kendi kendine yaptıkları tüm öğrenme faaliyetleri de değerlendirme kapsamına alınabilir.
- Her modülün sonunda başarı değerlendirmesi yapılır. Bireyin modüldeki başarısı, öğrenme çıktılarının başarı oranları dikkate alınarak bütüncül biçimde değerlendirilir.
- Ölçme araçlarında kullanılacak kriterler başarım ölçütlerinden oluşturulur. Öğrenme kazanımlarına ait başarım ölçütlerine modül bilgi sayfasında yer verilmiştir.
- Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
- Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavı, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
- Kursiyerlerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenme faaliyetleri ile kursiyere kurs sonunda yapılan yazılı, sözlü ve performansa dayalı (uygulamalı) tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:
Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.
Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.
Ölçme-Değerlendirme:
Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.
Belgelendirme:
Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.
Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.
Öz Değerlendirme:
- Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
- Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
- Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
- Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
- Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
- Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinde; eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
- Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
- Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.
Dış Değerlendirme:
- Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
- Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
- Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
- Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
- Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
- Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
- Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.
Düzenli Gözden Geçirme:
- Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
- Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
- Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.
Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.
Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.
- Okuryazar olmak.
- 14 yaşını tamamlamış olmak.
- 18 yaşından küçük kursiyerler için "Veli/Vasi İzin Belgesi"ne sahip olmak.
- Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.
Eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyer; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 35. maddesi ile MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 63/a maddesi hükümlerine göre hazırlanan 02/10/2017 tarihli ve 1557502 resmi sayılı Önceki Öğrenmelerin Tanınması ve Denklik Yönergesi kapsamında gerekli şartları sağlaması durumunda, Meslekî Eğitim Merkezlerinde gerçekleştirilecek kalfalık veya ustalık beceri sınavlarına katılabilir.
- 10.07.2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası:1).
- 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu.
- 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği.
- Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı.
- Talim ve Terbiye Kurulunun 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.
- 24.05.2018 tarihli ve 30430 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik.
- 13.07.2013 tarihli ve 28706 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tehlikeli ve Çok Tehlikeli Sınıfta Yer Alan İşlerde Çalıştırılacakların Meslekî Eğitimlerine Dair Yönetmelik.
- 07.05.2019 tarihli ve 30767 mükerrer sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 13UMS0349-4 referans kodlu "Saraciye İmalatçısı" 4. Seviye Ulusal Meslek Standardı.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0020002361 | |
Qualification Title | Leathercraft Designer Course Completion Certificate | |
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 4 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 4 | |
Thematic Areas | Textiles (clothes, footwear and leather) | |
National Occupation Classification |
ISCO 08: 7536 | |
Category | Main | |
Credit Value | 39 | |
Program Duration | 982 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Leathercraft Designer Course Completion Certificate involves knowledge and skills related to making pattern of a designed product in compliance with its original by hand or on computer, testing product and material, making production organisation on his/her own and in a given time.1. Performs healthy and effective communication at social life.2. Performs healthy and effective communication at business life.3.Speaks Turkish correctly.4. Tracks developments related to his/her occupation and improves oneself continuously.5. Becomes skilful at administration, finance, marketing advertisement, selling, business law, career development and business establishment. Is sensitive to the environment and has knowledge about environmental protection measures. Has the requirements of occupational ethics.8. Makes plan, program and work organization related to the work.9. Learns worker health legislation and takes occupational safety precautions.10. Uses computer, basic hardware and programs.11. Prepares document on computer.12. Makes geometrical drawings.13. Makes outlook.14. Masures the size on leathercraft.15. Performs workbench operations.16. Makes belt design.17. Sews on basic sewing machines.18. Makes technical drawings on leathercraft.19. Develops model.20. Makes belt design.21. Makes vallet design.22. Makes wallet design.23. Makes design of small products.24. Prepares collection.25. Makes belt pattern.26. Makes bag pattern.27. Makes wallet pattern.28. Makes pattern of small products.29. Makes technical drawings on computer.30. Makes belt pattern on computer.31. Makes wallet pattern on computer.32. Makes bag pattern on computer.33. Makes pattern of small products on computer.34. Makes three dimensional model.35. Performs the tests of materials.36. Performs the tests of auxiliary materials.37. Makes decoration by hand.39. Makes decoration on machine.40. Assembles manually.41. Assembles on machine.42. Makes lining.43. Makes feeding-hardening.44. Performs material control.45. Performs control at production.46. Produces belt from stout leather.47. Produces classical men’s belt.48. Produces partial belt.49. Produces crooked keyholder.50. Produces mobile phone case.51. Produces women’s bag.52. Produces fancy bag.53. Produces fancy bag.54. Produces school bag.55. Produces briefcase.56. Produces coin purse.57. Produces men’s wallet.58. Produces women’s wallet.59. Makes finishing on leathercraft.60. Makes cost calculation and packaging.61. Searches for leathercraft models.62. Develops models for leathercraft. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Orientation: Vocational Duration of Vocational Program The total duration of the vocational program has been planned as 2280/1504 hours. The Vocational Development Modules of 440/224 hours and the Vocational Applications of 576 hours will be added to this duration. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | The course attendee who completes the training successfully can participate in the skill assessments of journeyman or mastership to be realised at Vocational Training Centers within the context of Directive No.1557502 of 02/10/2017 on Validation and Accrediation of Former Learnings prepared according to the provisions of Law No. 3308 on Vocational Education Article No. 35 and Regulation on MoNE Secondary Education Institutions Article No. 63/a. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Indefinite | |
Url | Open Address |
TR0020002361
ISCO 08: 7536
ISCO 08: 7536
Leathercraft Designer Course Completion Certificate involves knowledge and skills related to making pattern of a designed product in compliance with its original by hand or on computer, testing product and material, making production organisation on his/her own and in a given time.1. Performs healthy and effective communication at social life.2. Performs healthy and effective communication at business life.3.Speaks Turkish correctly.4. Tracks developments related to his/her occupation and improves oneself continuously.5. Becomes skilful at administration, finance, marketing advertisement, selling, business law, career development and business establishment. Is sensitive to the environment and has knowledge about environmental protection measures. Has the requirements of occupational ethics.8. Makes plan, program and work organization related to the work.9. Learns worker health legislation and takes occupational safety precautions.10. Uses computer, basic hardware and programs.11. Prepares document on computer.12. Makes geometrical drawings.13. Makes outlook.14. Masures the size on leathercraft.15. Performs workbench operations.16. Makes belt design.17. Sews on basic sewing machines.18. Makes technical drawings on leathercraft.19. Develops model.20. Makes belt design.21. Makes vallet design.22. Makes wallet design.23. Makes design of small products.24. Prepares collection.25. Makes belt pattern.26. Makes bag pattern.27. Makes wallet pattern.28. Makes pattern of small products.29. Makes technical drawings on computer.30. Makes belt pattern on computer.31. Makes wallet pattern on computer.32. Makes bag pattern on computer.33. Makes pattern of small products on computer.34. Makes three dimensional model.35. Performs the tests of materials.36. Performs the tests of auxiliary materials.37. Makes decoration by hand.39. Makes decoration on machine.40. Assembles manually.41. Assembles on machine.42. Makes lining.43. Makes feeding-hardening.44. Performs material control.45. Performs control at production.46. Produces belt from stout leather.47. Produces classical men’s belt.48. Produces partial belt.49. Produces crooked keyholder.50. Produces mobile phone case.51. Produces women’s bag.52. Produces fancy bag.53. Produces fancy bag.54. Produces school bag.55. Produces briefcase.56. Produces coin purse.57. Produces men’s wallet.58. Produces women’s wallet.59. Makes finishing on leathercraft.60. Makes cost calculation and packaging.61. Searches for leathercraft models.62. Develops models for leathercraft.
Orientation: Vocational
Duration of Vocational Program The total duration of the vocational program has been planned as 2280/1504 hours. The Vocational Development Modules of 440/224 hours and the Vocational Applications of 576 hours will be added to this duration.
The course attendee who completes the training successfully can participate in the skill assessments of journeyman or mastership to be realised at Vocational Training Centers within the context of Directive No.1557502 of 02/10/2017 on Validation and Accrediation of Former Learnings prepared according to the provisions of Law No. 3308 on Vocational Education Article No. 35 and Regulation on MoNE Secondary Education Institutions Article No. 63/a.
Indefinite