Yeterlilik Kodu

TR0020220439

Yeterlilik Adı
Su Okuryazarlığı Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 2
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çevre koruma teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 3257.13 Çevre Koruma ve Kontrol Teknikeri

KategoriAna
Kredi Değeri1
Programın Normal Süresi 18 Saat
Program Profili (Amaç)

Küresel iklim değişikliği ile yağışların azalması, artan dünya nüfusuna bağlı olarak kişi başına düşen su miktarının azalması ve endüstriyel ya da günlük aktivitelerdeki su kullanımının artması gibi nedenlerle dünyanın su varlığı nüfusun ihtiyaçlarını karşılamak için giderek daha yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle su okuryazarlık düzeyi yüksek birey ve toplumlara ihtiyaç olduğu açıktır. Su okuryazarlığı, suyun çevresel sistemlerde nasıl hareket ettiğini ve diğer maddelerle nasıl etkileşime girdiğini anlamak, su hakkında bireysel veya toplumsal düzeyde bilinçli kararlar vermek olarak tanımlanabilir. Suyun yaşam için önemi, su döngüsünün işleyişi, yakın çevredeki ve küresel boyuttaki kaynakların tanınması, sürdürülebilir bir şekilde yönetimi ve korunması ile ilgili bilgi ve farkındalığa sahip bireyler yetiştirmek, dünya için en değerli ve stratejik öneme sahip olan suyun bilinçli tüketimi açısından son derece önemlidir. Su Okur Yazarlığı Kurs programıyla, bireylerin, suyun dünyamız ve canlı yaşam için önemini, karşı karşıya olduğu tehditleri ve alınması gereken önlemelerle ilgili farkındalık geliştirmeleri amaçlanmıştır. 

Su Okuryazarlığı Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin; 

  • Su okuryazarlığını kavraması,
  • Su okuryazarlığı türlerini bilmesi,
  • Su okuryazarı bireylerin temel özelliklerini öğrenmesi,
  • Su döngüsünün aşamalarını öğrenmesi,
  • Dünyanın su varlığını kavraması,
  • Su kaynaklarını tehdit eden etkenleri sıralayabilmesi,
  • Su ayak izi kavramını tanımlayabilmesi,
  • Su ayak izini azaltmak için yapılacak çalışmaları bilmesi,
  • Su tasarrufu için yapılacak çalışmalar hakkında bilgi sahibi olması,
  • Bilinçli su tüketiminin önemini kavraması,
  • Suyun canlı yaşamı için önemini kavrayıp günlük aktivitelerini buna göre planlaması,
  • Su okuryazarı birey olarak aile, çevre ve topluma örnek olacak davranışlarda bulunması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Su Okuryazarlığı Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin; 

  • Su okuryazarlığını kavrar,
  • Su okuryazarlığı türlerini bilir,
  • Su okuryazarı bireylerin temel özelliklerini öğrenir,
  • Su döngüsünün aşamalarını öğrenir,
  • Dünyanın su varlığını kavrar,
  • Su kaynaklarını tehdit eden etkenleri sıralar,
  • Su ayak izi kavramını tanımlar,
  • Su ayak izini azaltmak için yapılacak çalışmaları bilir,
  • Su tasarrufu için yapılacak çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur,
  • Bilinçli su tüketiminin önemini kavrar,
  • Suyun canlı yaşamı için önemini kavrayıp günlük aktivitelerini buna göre planlar,
  • Su okuryazarı birey olarak aile, çevre ve topluma örnek olacak davranışlarda bulunur.
Anahtar Yetkinlikler

2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir

  • Okuma yazma yetkinliği,
  • Matematiksel yetkinlik,
  • Dijital yetkinlik,
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
  • Vatandaşlık yetkinliği,
  • Girişimcilik yetkinliği,
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Kurslarda başarı, programın özelliğine göre ders öğretmeni tarafından değerlendirilir.
  • Değerlendirme; yazılı, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan kursun puanı, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan kursun başarı puanı olarak değerlendirilir.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptıkları tüm öğrenme faaliyetleri de değerlendirme kapsamına alınabilir.
  • Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  • Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenme faaliyetleri ile kursiyere kurs sonunda yapılan yazılı, sözlü ve performansa dayalı (uygulamalı) tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Kalite Güvencesi

Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:

Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.

Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.

Ölçme-Değerlendirme:

Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.

Belgelendirme:

Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.

Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.

Öz Değerlendirme:

  • Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
  • Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
  • Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
  • Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
  • Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
  • Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinde;  eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
  • Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
  • Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.

Dış Değerlendirme:

  • Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
  • Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
  • Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
  • Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
  • Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
  • Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.

Düzenli Gözden Geçirme:

  • Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
  • Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
  • Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.

Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.

Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.

 

Giriş Şartı
  • En az ortaokul mezunu olmak.
  • En az 15 yaşında olmak.
Başarma ŞartlarıKursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. HBÖGM' ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Su Okuryazarlığı Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Su Okuryazarlığı Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Su Okuryazarlığı Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Su Okuryazarlığı Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.

Yasal Dayanağı
  1. 10.07.2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası: 1),
  2. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
  3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  4. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
  5. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 19.01.2018 tarihli ve 26 sayılı kararı ile kabul edilen, Ortaöğretim Coğrafya Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı,
  6. 11.8.1983 tarihli ve 18132 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2872 sayılı Çevre Kanunu ve 5491 sayılı değişikliği.
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020220439


Yeterlilik Adı
Su Okuryazarlığı Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 3257.13 Çevre Koruma ve Kontrol Teknikeri


AYÇ Seviyesi
2

TYÇ Seviyesi
2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 3257.13 Çevre Koruma ve Kontrol Teknikeri


Kategori
Ana

Kredi Değeri
1

Programın Normal Süresi
18 Saat

Program Profili (Amaç)

Küresel iklim değişikliği ile yağışların azalması, artan dünya nüfusuna bağlı olarak kişi başına düşen su miktarının azalması ve endüstriyel ya da günlük aktivitelerdeki su kullanımının artması gibi nedenlerle dünyanın su varlığı nüfusun ihtiyaçlarını karşılamak için giderek daha yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle su okuryazarlık düzeyi yüksek birey ve toplumlara ihtiyaç olduğu açıktır. Su okuryazarlığı, suyun çevresel sistemlerde nasıl hareket ettiğini ve diğer maddelerle nasıl etkileşime girdiğini anlamak, su hakkında bireysel veya toplumsal düzeyde bilinçli kararlar vermek olarak tanımlanabilir. Suyun yaşam için önemi, su döngüsünün işleyişi, yakın çevredeki ve küresel boyuttaki kaynakların tanınması, sürdürülebilir bir şekilde yönetimi ve korunması ile ilgili bilgi ve farkındalığa sahip bireyler yetiştirmek, dünya için en değerli ve stratejik öneme sahip olan suyun bilinçli tüketimi açısından son derece önemlidir. Su Okur Yazarlığı Kurs programıyla, bireylerin, suyun dünyamız ve canlı yaşam için önemini, karşı karşıya olduğu tehditleri ve alınması gereken önlemelerle ilgili farkındalık geliştirmeleri amaçlanmıştır. 

Su Okuryazarlığı Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin; 

  • Su okuryazarlığını kavraması,
  • Su okuryazarlığı türlerini bilmesi,
  • Su okuryazarı bireylerin temel özelliklerini öğrenmesi,
  • Su döngüsünün aşamalarını öğrenmesi,
  • Dünyanın su varlığını kavraması,
  • Su kaynaklarını tehdit eden etkenleri sıralayabilmesi,
  • Su ayak izi kavramını tanımlayabilmesi,
  • Su ayak izini azaltmak için yapılacak çalışmaları bilmesi,
  • Su tasarrufu için yapılacak çalışmalar hakkında bilgi sahibi olması,
  • Bilinçli su tüketiminin önemini kavraması,
  • Suyun canlı yaşamı için önemini kavrayıp günlük aktivitelerini buna göre planlaması,
  • Su okuryazarı birey olarak aile, çevre ve topluma örnek olacak davranışlarda bulunması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Su Okuryazarlığı Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin; 

  • Su okuryazarlığını kavrar,
  • Su okuryazarlığı türlerini bilir,
  • Su okuryazarı bireylerin temel özelliklerini öğrenir,
  • Su döngüsünün aşamalarını öğrenir,
  • Dünyanın su varlığını kavrar,
  • Su kaynaklarını tehdit eden etkenleri sıralar,
  • Su ayak izi kavramını tanımlar,
  • Su ayak izini azaltmak için yapılacak çalışmaları bilir,
  • Su tasarrufu için yapılacak çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur,
  • Bilinçli su tüketiminin önemini kavrar,
  • Suyun canlı yaşamı için önemini kavrayıp günlük aktivitelerini buna göre planlar,
  • Su okuryazarı birey olarak aile, çevre ve topluma örnek olacak davranışlarda bulunur.

Anahtar Yetkinlikler

2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir

  • Okuma yazma yetkinliği,
  • Matematiksel yetkinlik,
  • Dijital yetkinlik,
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
  • Vatandaşlık yetkinliği,
  • Girişimcilik yetkinliği,
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Kurslarda başarı, programın özelliğine göre ders öğretmeni tarafından değerlendirilir.
  • Değerlendirme; yazılı, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan kursun puanı, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan kursun başarı puanı olarak değerlendirilir.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptıkları tüm öğrenme faaliyetleri de değerlendirme kapsamına alınabilir.
  • Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  • Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenme faaliyetleri ile kursiyere kurs sonunda yapılan yazılı, sözlü ve performansa dayalı (uygulamalı) tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Kalite Güvencesi

Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:

Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.

Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.

Ölçme-Değerlendirme:

Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.

Belgelendirme:

Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.

Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.

Öz Değerlendirme:

  • Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
  • Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
  • Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
  • Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
  • Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
  • Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinde;  eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
  • Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
  • Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.

Dış Değerlendirme:

  • Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
  • Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
  • Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
  • Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
  • Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
  • Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.

Düzenli Gözden Geçirme:

  • Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
  • Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
  • Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.

Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.

Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.

 


Giriş Şartı
  • En az ortaokul mezunu olmak.
  • En az 15 yaşında olmak.

Başarma Şartları
Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. HBÖGM' ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Su Okuryazarlığı Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Su Okuryazarlığı Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Su Okuryazarlığı Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Su Okuryazarlığı Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.


Yasal Dayanağı
  1. 10.07.2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası: 1),
  2. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
  3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  4. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
  5. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 19.01.2018 tarihli ve 26 sayılı kararı ile kabul edilen, Ortaöğretim Coğrafya Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı,
  6. 11.8.1983 tarihli ve 18132 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2872 sayılı Çevre Kanunu ve 5491 sayılı değişikliği.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020220439

Qualification Title
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level2
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 2
Thematic AreasEnvironmental protection technology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value1
Program Duration18 Saat
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020220439


Qualification Title

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
2

TQF Level
2
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
1

Program Duration
18 Saat

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address