Yeterlilik Kodu

TR0030218095

Yeterlilik Adı
Tarih (%30 İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSöğütözü, Söğütözü Cd. No:43, 06510 Çankaya/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.etu.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri262
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Bölümün öncelikli hedefi akademik Dünyaya nitelikli eleman yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilerin, ilgi ve istekleri doğrultusunda Türk Dili ve Edebiyatı, Uluslararası İlişkiler, İktisat ve Hukuk gibi disiplinlerden de Yandal ve İkinci Anadal yapmaları teşvik edilerek disiplinler arası çalışmalar yapmaya muktedir hale gelmeleri hedeflenmiştir
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün ve tam zamanlı olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversitenin anlaşmalı olduğu kurum/ kuruluşlarda 3,5 aylık periyotlarda olmak üzere 3 ayrı Ortak Eğitim uygulaması gerçekleştirilmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih bilimi ile ilgili temel kavramları, tarih biliminin diğer bilimlerle ilişkisini, anlar ve açıklar.
  • Tarih bilimine ve yan disiplinlere ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, ilgili kurumlarda ortak eğitim programı kapsamında uygulama yapar.
  • Tarih biliminin temel kaynaklarını, bu kaynakların dillerini ve içeriklerini bilme ve eleştirme, kaynaklardaki bilgileri tarafsız ve bilimsel analiz yöntemleriyle değerlendirir.
  • Tarihi olayları ve farklı tarih ekolleri tarafından üretilen bilgileri eleştirel ve karşılaştırmalı olarak ele alır.
  • Bir ya da birden fazla tarihi dönem hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
  • Tarihsel bir problemin anlaşılmasına dair bir projeyi, çalışmayı tek başına yürütür.
  • Karmaşık sorunların anlaşılması noktasında diğer disiplinlerden faydalanma, ekip çalışması içerisinde etkin olarak yer alır.
  • Kişisel eksikliklerini fark edebilme ve bu eksiklikleri gidermeye yönelik hayat boyu öğrenme tutumu geliştirir.
  • Tarih alanının kapsamı içerisinde yer alan konulara ilişkin düşüncelerini ve bir probleme ilişkin çözüm önerilerini bilimsel bir çalışma haline getirerek uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır.
  • Tarihle ve diğer sosyal bilimlerle ilgili yabancı dilde yayımlanmış bilimsel kaynakları takip etme; en az iki yabancı dilde okuduğunu anlama ve konunun uzmanlarıyla iletişim kurar.
  • Teknolojiyi çalışmalarının bir parçası haline getirme, araştırmalarının her aşamasında bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tarihçilik mesleğine ilişkin etik ve sorumluluk bilincine sahip olma; bunlara uygun hareket eder.
  • Sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve içinde yaşadığı topluma ve kültüre ilişkin projeler geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitimöğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
  • Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların ilgi alanındaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
  • Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
  • Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
  • Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
  • Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
  • Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır ( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
  • Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
  • Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
  • Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
  • Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
  • Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme TOBB Ekonomi Ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür.

(1) Ders başarı notu; dönem içinde yapılan kısa ve ara sınavların, ödevlerin, proje ve diğer uygulamalı çalışmaların ve dönem sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir.

(2) Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir:

Notlar

AA

    BA

BB

CB

CC

DC

DD

FF

Katsayı

4,00

3,50

3,00

2,50

2,00

1,50

1,00

0,00

Sayısal Karşılık

100-90

89-85

84-80

79-75

74-70

69-65

64-60

59-0

(3) Diğer harf notları aşağıdaki gibidir:

a) G notu: Kredisiz dersten geçti notu.

b) K notu: Kredisiz dersten kaldı notu.

c) V notu: Dersten vazgeçti notu; bu Yönetmeliğin 20’nci maddesi kapsamında öğrencinin almaktan vazgeçtiği derse verilir.

ç) M notu: Muaf notu; başka bir bölüm, fakülte ya da üniversiteden ilgili fakülte yönetim kurulunca transfer edilen ve not ortalamasına katılmayan dersler için veya ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere, evvelce almış oldukları ve denkliği bölümün önerisi üzerine fakülte yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir.

d) E notu: Eksik notu; hastalık veya diğer zorunlu sebeplerle proje, sunum, ödev gibi dönem içi çalışmalarını tamamlayamamış veya dönem sonu sınavına girememiş öğrencilere verilir. E harf notunu alan öğrencinin eksikliklerini tamamlaması ve varsa mazeret sınavına girmesi için ders başarı notlarının Üniversite Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim son tarihini takip eden on iş gününün, Cumartesi hariç, sonuna kadar süre tanınır. Süre sonunda E notu nihai nota dönüştürülür.

e) T notu: Tekrar notu; Öğrencinin tekrar ettiği veya saydırdığı derse, aldığı notun yanında, parantez içinde önceki dersin kodu ile birlikte gösterilmek üzere verilir.

f) İ notu: İzinli notu; Öğrencinin kayıt yaptırdıktan sonra izin aldığı durumda o dönemde almış olduğu derslere verilir.

g) DA notu: Dinleyici öğrenci olarak aldı notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği dersin devam gereklerini yerine getirdiği durumlarda verilir.

ğ) DV notu: Dinleyici öğrencilikten vazgeçti notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği ders için devam gereklerini yerine getirmediği durumlarda verilir.

h) DM notu: Diğer üniversitelerin hazırlık programından alınan başarı belgesi ile muaf notu.

ı) HM notu: Hazırlık programından muaf notu.

i) HD notu: Hazırlık programına devam etti notu.

j) HB notu : Hazırlık programını bıraktı notu.

k) HG notu: Hazırlık programından geçti notu.

l) HK notu: Hazırlık programından kaldı notu.

(4) Bir dersin yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak için; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G veya M notlarından birini almak gerekir. Öğrenci, FF veya K notu aldığı dersten başarısız sayılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 27.03.2024 / 30.09.2026

Giriş Şartı
  • Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı alınarak başarılı olmak gerekmektedir. Yurt içi ve dışında eş değer bir programda öğrenim gören bir öğrenci üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerin programa kayıt olabilmesi için İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Uluslararası öğrenciler "Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi" çerçevesinde öğrenci kabul edilmektedir.
Başarma Şartları Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; minimum 262 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 3 dönem zorunlu Ortak eğitim Programlarını tamamlamaları ve başarılı olarak değerlendirilmiş olmaları; 4.00 üzerinden en az 2.00 GNO 'ya sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler yüksek lisans programları için başvuruda bulunabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030218095


Yeterlilik Adı
Tarih (%30 İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Söğütözü, Söğütözü Cd. No:43, 06510 Çankaya/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
262

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Bölümün öncelikli hedefi akademik Dünyaya nitelikli eleman yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilerin, ilgi ve istekleri doğrultusunda Türk Dili ve Edebiyatı, Uluslararası İlişkiler, İktisat ve Hukuk gibi disiplinlerden de Yandal ve İkinci Anadal yapmaları teşvik edilerek disiplinler arası çalışmalar yapmaya muktedir hale gelmeleri hedeflenmiştir

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün ve tam zamanlı olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversitenin anlaşmalı olduğu kurum/ kuruluşlarda 3,5 aylık periyotlarda olmak üzere 3 ayrı Ortak Eğitim uygulaması gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih bilimi ile ilgili temel kavramları, tarih biliminin diğer bilimlerle ilişkisini, anlar ve açıklar.
  • Tarih bilimine ve yan disiplinlere ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, ilgili kurumlarda ortak eğitim programı kapsamında uygulama yapar.
  • Tarih biliminin temel kaynaklarını, bu kaynakların dillerini ve içeriklerini bilme ve eleştirme, kaynaklardaki bilgileri tarafsız ve bilimsel analiz yöntemleriyle değerlendirir.
  • Tarihi olayları ve farklı tarih ekolleri tarafından üretilen bilgileri eleştirel ve karşılaştırmalı olarak ele alır.
  • Bir ya da birden fazla tarihi dönem hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
  • Tarihsel bir problemin anlaşılmasına dair bir projeyi, çalışmayı tek başına yürütür.
  • Karmaşık sorunların anlaşılması noktasında diğer disiplinlerden faydalanma, ekip çalışması içerisinde etkin olarak yer alır.
  • Kişisel eksikliklerini fark edebilme ve bu eksiklikleri gidermeye yönelik hayat boyu öğrenme tutumu geliştirir.
  • Tarih alanının kapsamı içerisinde yer alan konulara ilişkin düşüncelerini ve bir probleme ilişkin çözüm önerilerini bilimsel bir çalışma haline getirerek uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır.
  • Tarihle ve diğer sosyal bilimlerle ilgili yabancı dilde yayımlanmış bilimsel kaynakları takip etme; en az iki yabancı dilde okuduğunu anlama ve konunun uzmanlarıyla iletişim kurar.
  • Teknolojiyi çalışmalarının bir parçası haline getirme, araştırmalarının her aşamasında bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tarihçilik mesleğine ilişkin etik ve sorumluluk bilincine sahip olma; bunlara uygun hareket eder.
  • Sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve içinde yaşadığı topluma ve kültüre ilişkin projeler geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitimöğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
  • Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların ilgi alanındaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
  • Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
  • Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
  • Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
  • Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
  • Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır ( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
  • Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
  • Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
  • Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
  • Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
  • Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme TOBB Ekonomi Ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür.

(1) Ders başarı notu; dönem içinde yapılan kısa ve ara sınavların, ödevlerin, proje ve diğer uygulamalı çalışmaların ve dönem sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir.

(2) Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir:

Notlar

AA

    BA

BB

CB

CC

DC

DD

FF

Katsayı

4,00

3,50

3,00

2,50

2,00

1,50

1,00

0,00

Sayısal Karşılık

100-90

89-85

84-80

79-75

74-70

69-65

64-60

59-0

(3) Diğer harf notları aşağıdaki gibidir:

a) G notu: Kredisiz dersten geçti notu.

b) K notu: Kredisiz dersten kaldı notu.

c) V notu: Dersten vazgeçti notu; bu Yönetmeliğin 20’nci maddesi kapsamında öğrencinin almaktan vazgeçtiği derse verilir.

ç) M notu: Muaf notu; başka bir bölüm, fakülte ya da üniversiteden ilgili fakülte yönetim kurulunca transfer edilen ve not ortalamasına katılmayan dersler için veya ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere, evvelce almış oldukları ve denkliği bölümün önerisi üzerine fakülte yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir.

d) E notu: Eksik notu; hastalık veya diğer zorunlu sebeplerle proje, sunum, ödev gibi dönem içi çalışmalarını tamamlayamamış veya dönem sonu sınavına girememiş öğrencilere verilir. E harf notunu alan öğrencinin eksikliklerini tamamlaması ve varsa mazeret sınavına girmesi için ders başarı notlarının Üniversite Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim son tarihini takip eden on iş gününün, Cumartesi hariç, sonuna kadar süre tanınır. Süre sonunda E notu nihai nota dönüştürülür.

e) T notu: Tekrar notu; Öğrencinin tekrar ettiği veya saydırdığı derse, aldığı notun yanında, parantez içinde önceki dersin kodu ile birlikte gösterilmek üzere verilir.

f) İ notu: İzinli notu; Öğrencinin kayıt yaptırdıktan sonra izin aldığı durumda o dönemde almış olduğu derslere verilir.

g) DA notu: Dinleyici öğrenci olarak aldı notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği dersin devam gereklerini yerine getirdiği durumlarda verilir.

ğ) DV notu: Dinleyici öğrencilikten vazgeçti notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği ders için devam gereklerini yerine getirmediği durumlarda verilir.

h) DM notu: Diğer üniversitelerin hazırlık programından alınan başarı belgesi ile muaf notu.

ı) HM notu: Hazırlık programından muaf notu.

i) HD notu: Hazırlık programına devam etti notu.

j) HB notu : Hazırlık programını bıraktı notu.

k) HG notu: Hazırlık programından geçti notu.

l) HK notu: Hazırlık programından kaldı notu.

(4) Bir dersin yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak için; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G veya M notlarından birini almak gerekir. Öğrenci, FF veya K notu aldığı dersten başarısız sayılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 27.03.2024 / 30.09.2026


Giriş Şartı
  • Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı alınarak başarılı olmak gerekmektedir. Yurt içi ve dışında eş değer bir programda öğrenim gören bir öğrenci üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerin programa kayıt olabilmesi için İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Uluslararası öğrenciler "Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi" çerçevesinde öğrenci kabul edilmektedir.

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; minimum 262 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 3 dönem zorunlu Ortak eğitim Programlarını tamamlamaları ve başarılı olarak değerlendirilmiş olmaları; 4.00 üzerinden en az 2.00 GNO 'ya sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler yüksek lisans programları için başvuruda bulunabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030218095

Qualification Title
HISTORY BACHELOR’S DEGREE (30% English)
Awarding BodyTOBB ETÜ
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value262
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The primary aim of the department is to graduate qualified professional historians. Besides, students are encouraged to become competent in interdisciplinary studies by completing minor or double major programs in the departments of Turkish Language and Literature, International Relations, Economics or in the Faculty of Law
Learning Environments
  • Education and training are provided on a formal and full-time basis. In addition, 3 separate Cooperative Education applications are carried out in 3.5-month periods in institutions/organizations with which the university has agreements
Description
  • To undestand and explain the fundamental concepts about the discipline of history, and the relation of the discipline of history with other disciplines.
  • To have the theoretical and practical knowledge related to the discipline of history and the side-disciplines.
  • To know and criticize the fundamental sources of the discipline of history, and the languages and contents of these sources, to evaluate the information in the sources with objective and scientific methods of analysis.
  • To handle historical events and the information produced by different schools of history in a critical and comparative way.
  • To have detailed information about one or more than one historical period.
  • To conduct an independent project or study to understand a historical problem .
  • To benefit from other disciplines to take active participation in a team work in order to understand complex problems.
  • To notice individual insufficiencies and to develop an attitude for life-time learning to overcome these insufficiencies.
  • To convert his/her thoughts on topics in the field of the discipline of history and his/her offers to solve a problem in the form of a scientific study and to share them with experts or non-experts.
  • To follow the scientific sources published in a foreign language dealing with history and other social sciences; to understand what he/she reads to establish contacts with the experts of the topic in at least two languages.
  • To turn technology into a part of his/her studies, to use computer and communication Technologies in every phase of his/her research.
  • To have the ethics and awareness of responsibility related to the profession of history; to act in a suitable way.
  • To act with an awareness of social responsibility and to develop projects related to the society and culture in which he/she lives.
Key Competencies
  • Has advance theoretical and practical knowledge supported by course materials, practical tools and materials, research methods and techniques applied in field studies and other sources based on the competences gained in the field of humanities.
  • Uses advanced theoretical and practical knowledge in the field of humanities.
  • Uses, solves and implements  theoretical and practical knowledge gained in the field of humanities in the area of education, research and public serving.
  • Works individually or independently as team members to solve complex and unforeseen problems encountered in the field of humanities.
  • Plans activities oriented to the development of the interests of those under his / her responsibility.
  • Plans personal and institutional development using knowledge and skills in the field of humanities.
  • Evaluates the knowledge and skills gained in the field of humanities with an elaborate approach.
  • Determines the learning needs of the employees under his / her responsibility and manages the learning process.
  • Develops a positive attitude towards life-long learning.
  • Informs the related persons and institutions in the field of humanities and transfers their thoughts to them and puts forward the theoretical and practical suggestions for solution of the problems.
  • Supports the suggestions of solutions for the problems related to the field of humanities with quantitative and qualitative data and shares these data with the experts and non-experts in the field with various communication tools.
  • Participates in various social, cultural and artistic activities in the field of humanities.
  • Follows the theoretical and practical knowledge in the field of humanities using a foreign language and shares this information with the experts and non-experts in the field (European Language Portfolio B1 Level).
  • Uses advanced information and information technologies together with the computer software required by the field of humanities.
  • Shares information about the field of humanities, solutions, comments and related persons, institutions and organizations.
  • Observes the ethical values ​​in the process of applying the information related to the field of humanities.
  • In the field of humanities,  supports the universality of social and cultural rights, gains social justice consciousness, possesses historical and cultural heritage.
  • Performs interdisciplinary research and examination in the field of humanities.
  • Behaves and participates in quality management and processes.
Further Info

Examinations and assessment for each of the courses are to be in accordance with the " TOBB University of Economics and Technology Undergraduate Education and Examination Regulations"

(1) A course grade is obtained as a result of the evaluation of the quiz and midterm exams, homework assignments, projects and other applied studies and the final exam.

(2) The meanings, coefficients, the score intervals of the letter grades are indicated below:

Letter Grade

AA

BA

BB

CB

CC

DC

DD

FF

Coefficient

4,00

3,50

3,00

2,50

2,00

1,50

1,00

0,00

Score intervals

100-90

89-85

84-80

79-75

74-70

69-65

64-60

59-0

(3) Other letter grades are as follows:

  1. Grade G: passed a non-credit course.
  2. Grade K: failed a non-credit course.
  3. Grade V: withdrawn from a course.
  4. Grade M: exempt grade; it is given to students re-enrolled in the University for their previously taken courses that have been transferred from another department, faculty or university by the relevant faculty board of directors and recognized as equivalent by the Faculty Board upon the proposal of the department.
  5. Grade E: incomplete grade; it is given to students who have not completed their mid-term studies such as projects, presentations, or assignments due to illness or other serious reasons or who cannot take the final exam. In order to complete his/her deficiencies and enter the make-up exam if any, the student who takes the letter E is given ten working days, except Saturday, following the deadline of the submission of the course grades to the Directorate of Student Affairs. At the end of the period, the grade E is converted to the final grade.
  6. Grade T: repeat grade; it is given for the course the student repeats or has it counted, next to the grade s/he received shown in parentheses with the code of the previous lesson.
  7. Grade İ: On leave grade; if the student takes a leave after registration, the courses taken in that semester are graded with this letter grade.
  8. Grade DA: a grade received by a listener student; it is given when the student meets the requirements of the course s/he takes as a listener.
  9. Grade DV: a grade to the listener student that withdraws; it is given when the student does not fulfill the requirements for the course s/he enters as a listener.
  10. Grade DM: exemption grade received from the preparatory program of other universities with a certificate.
  11. Grade HM: exemption from the preparatory program.
  12. Grade HD: continued the preparatory program grade.
  13. Grade HB: dropped the preparatory program grade.
  14. Grade HG: passed the preparatory program.
  15. The grade HK: failed the preparatory program.

(4) To fulfill the obligation of a course, it is necessary to take one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G or M letter grades.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • In order to register to the program the students have to pass the university entrance exam with the basic score required. Students in similar programs either in or outside Turkey can apply for the department if they meet the rules of the undergraduate transfer. Acceptance is possible only after the assessment of the students' transcripts. Further requirements are necessary for the language proficiency in English since the medium of instruction in the department is hundred percent English. International students are accepted within the framework of "Rules and regulations for the Acceptance of Foreign Students."
Conditions for Success The students are expected to have minimum 262 ECTS credits together with 3 semestres of Cooperative Education with a minimum GPA of 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The students who graduate from this program are eligible to apply for graduate programs

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030218095


Qualification Title
HISTORY BACHELOR’S DEGREE (30% English)

Awarding Body
TOBB ETÜ

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
262

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The primary aim of the department is to graduate qualified professional historians. Besides, students are encouraged to become competent in interdisciplinary studies by completing minor or double major programs in the departments of Turkish Language and Literature, International Relations, Economics or in the Faculty of Law

Learning Environments
  • Education and training are provided on a formal and full-time basis. In addition, 3 separate Cooperative Education applications are carried out in 3.5-month periods in institutions/organizations with which the university has agreements

Description
  • To undestand and explain the fundamental concepts about the discipline of history, and the relation of the discipline of history with other disciplines.
  • To have the theoretical and practical knowledge related to the discipline of history and the side-disciplines.
  • To know and criticize the fundamental sources of the discipline of history, and the languages and contents of these sources, to evaluate the information in the sources with objective and scientific methods of analysis.
  • To handle historical events and the information produced by different schools of history in a critical and comparative way.
  • To have detailed information about one or more than one historical period.
  • To conduct an independent project or study to understand a historical problem .
  • To benefit from other disciplines to take active participation in a team work in order to understand complex problems.
  • To notice individual insufficiencies and to develop an attitude for life-time learning to overcome these insufficiencies.
  • To convert his/her thoughts on topics in the field of the discipline of history and his/her offers to solve a problem in the form of a scientific study and to share them with experts or non-experts.
  • To follow the scientific sources published in a foreign language dealing with history and other social sciences; to understand what he/she reads to establish contacts with the experts of the topic in at least two languages.
  • To turn technology into a part of his/her studies, to use computer and communication Technologies in every phase of his/her research.
  • To have the ethics and awareness of responsibility related to the profession of history; to act in a suitable way.
  • To act with an awareness of social responsibility and to develop projects related to the society and culture in which he/she lives.

Key Competencies
  • Has advance theoretical and practical knowledge supported by course materials, practical tools and materials, research methods and techniques applied in field studies and other sources based on the competences gained in the field of humanities.
  • Uses advanced theoretical and practical knowledge in the field of humanities.
  • Uses, solves and implements  theoretical and practical knowledge gained in the field of humanities in the area of education, research and public serving.
  • Works individually or independently as team members to solve complex and unforeseen problems encountered in the field of humanities.
  • Plans activities oriented to the development of the interests of those under his / her responsibility.
  • Plans personal and institutional development using knowledge and skills in the field of humanities.
  • Evaluates the knowledge and skills gained in the field of humanities with an elaborate approach.
  • Determines the learning needs of the employees under his / her responsibility and manages the learning process.
  • Develops a positive attitude towards life-long learning.
  • Informs the related persons and institutions in the field of humanities and transfers their thoughts to them and puts forward the theoretical and practical suggestions for solution of the problems.
  • Supports the suggestions of solutions for the problems related to the field of humanities with quantitative and qualitative data and shares these data with the experts and non-experts in the field with various communication tools.
  • Participates in various social, cultural and artistic activities in the field of humanities.
  • Follows the theoretical and practical knowledge in the field of humanities using a foreign language and shares this information with the experts and non-experts in the field (European Language Portfolio B1 Level).
  • Uses advanced information and information technologies together with the computer software required by the field of humanities.
  • Shares information about the field of humanities, solutions, comments and related persons, institutions and organizations.
  • Observes the ethical values ​​in the process of applying the information related to the field of humanities.
  • In the field of humanities,  supports the universality of social and cultural rights, gains social justice consciousness, possesses historical and cultural heritage.
  • Performs interdisciplinary research and examination in the field of humanities.
  • Behaves and participates in quality management and processes.

Further Info

Examinations and assessment for each of the courses are to be in accordance with the " TOBB University of Economics and Technology Undergraduate Education and Examination Regulations"

(1) A course grade is obtained as a result of the evaluation of the quiz and midterm exams, homework assignments, projects and other applied studies and the final exam.

(2) The meanings, coefficients, the score intervals of the letter grades are indicated below:

Letter Grade

AA

BA

BB

CB

CC

DC

DD

FF

Coefficient

4,00

3,50

3,00

2,50

2,00

1,50

1,00

0,00

Score intervals

100-90

89-85

84-80

79-75

74-70

69-65

64-60

59-0

(3) Other letter grades are as follows:

  1. Grade G: passed a non-credit course.
  2. Grade K: failed a non-credit course.
  3. Grade V: withdrawn from a course.
  4. Grade M: exempt grade; it is given to students re-enrolled in the University for their previously taken courses that have been transferred from another department, faculty or university by the relevant faculty board of directors and recognized as equivalent by the Faculty Board upon the proposal of the department.
  5. Grade E: incomplete grade; it is given to students who have not completed their mid-term studies such as projects, presentations, or assignments due to illness or other serious reasons or who cannot take the final exam. In order to complete his/her deficiencies and enter the make-up exam if any, the student who takes the letter E is given ten working days, except Saturday, following the deadline of the submission of the course grades to the Directorate of Student Affairs. At the end of the period, the grade E is converted to the final grade.
  6. Grade T: repeat grade; it is given for the course the student repeats or has it counted, next to the grade s/he received shown in parentheses with the code of the previous lesson.
  7. Grade İ: On leave grade; if the student takes a leave after registration, the courses taken in that semester are graded with this letter grade.
  8. Grade DA: a grade received by a listener student; it is given when the student meets the requirements of the course s/he takes as a listener.
  9. Grade DV: a grade to the listener student that withdraws; it is given when the student does not fulfill the requirements for the course s/he enters as a listener.
  10. Grade DM: exemption grade received from the preparatory program of other universities with a certificate.
  11. Grade HM: exemption from the preparatory program.
  12. Grade HD: continued the preparatory program grade.
  13. Grade HB: dropped the preparatory program grade.
  14. Grade HG: passed the preparatory program.
  15. The grade HK: failed the preparatory program.

(4) To fulfill the obligation of a course, it is necessary to take one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G or M letter grades.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • In order to register to the program the students have to pass the university entrance exam with the basic score required. Students in similar programs either in or outside Turkey can apply for the department if they meet the rules of the undergraduate transfer. Acceptance is possible only after the assessment of the students' transcripts. Further requirements are necessary for the language proficiency in English since the medium of instruction in the department is hundred percent English. International students are accepted within the framework of "Rules and regulations for the Acceptance of Foreign Students."

Conditions for Success
The students are expected to have minimum 262 ECTS credits together with 3 semestres of Cooperative Education with a minimum GPA of 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The students who graduate from this program are eligible to apply for graduate programs


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode