Yeterlilik Kodu

TR0030001782

Yeterlilik Adı
Tarih Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İleri düzeyde bilgileri özgün araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
  • Tarihle ilişkili olan disiplinle arası etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları ve gelişmeleri çözümleyebilir ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
  • Tarih alanında sahip olunan ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilmek ve derinleştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır.
  • Tarihteki gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve inceler.
  • Tarih alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştirir; tarih alanında bilinen bir düşünce, yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygular.
  • Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
  • Tarih alanında yeni fikirlerin eleştirel değerlendirmesini yapar.
  • Tarih alanındaki inceleme yöntem ve teknikleri en üst düzeyde kullanır.
  • Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
  • Tarih alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirirerek bilginin sınırlarını genişletir.
  • Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar.
  • Tarih alanında özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir.
  • Tarih alanında yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözebilme, karşılaştırabilme, planlayabilme gibi üst düzey karar alma süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.
  • Tarih alanında ileri düzeydeki bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.
  • Tarih alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
  • Tarih alanında bulunan uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün görüşler öne sürer ve alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.
  • Bir yabancı dili en az avrupa dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
  • İncelemenin gerektirdiği bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tarih alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
  • Tarih alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde en üst düzeyde karar verir, ilgili kişi ve kurumlar ile yapıcı ve yararlı etkileşim kurar.
  • Tarih alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
  • Tarih alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.
  • Tarihî ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alandaki akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, akademik kariyere devam edebilecekleri gibi arşivlerde ve müzelerde çalışabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001782


Yeterlilik Adı
Tarih Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İleri düzeyde bilgileri özgün araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
  • Tarihle ilişkili olan disiplinle arası etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları ve gelişmeleri çözümleyebilir ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
  • Tarih alanında sahip olunan ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilmek ve derinleştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır.
  • Tarihteki gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve inceler.
  • Tarih alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştirir; tarih alanında bilinen bir düşünce, yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygular.
  • Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
  • Tarih alanında yeni fikirlerin eleştirel değerlendirmesini yapar.
  • Tarih alanındaki inceleme yöntem ve teknikleri en üst düzeyde kullanır.
  • Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
  • Tarih alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirirerek bilginin sınırlarını genişletir.
  • Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar.
  • Tarih alanında özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir.
  • Tarih alanında yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözebilme, karşılaştırabilme, planlayabilme gibi üst düzey karar alma süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.
  • Tarih alanında ileri düzeydeki bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.
  • Tarih alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
  • Tarih alanında bulunan uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün görüşler öne sürer ve alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.
  • Bir yabancı dili en az avrupa dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
  • İncelemenin gerektirdiği bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tarih alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
  • Tarih alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde en üst düzeyde karar verir, ilgili kişi ve kurumlar ile yapıcı ve yararlı etkileşim kurar.
  • Tarih alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
  • Tarih alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.
  • Tarihî ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alandaki akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, akademik kariyere devam edebilecekleri gibi arşivlerde ve müzelerde çalışabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001782

Qualification Title
Doctoral Diploma in History
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Develop knowledge at the level of expertise through original work.
  • Have a full understanding of the interaction of history with other related disciplines and arrive at original conclusions using the knowledge that requires expertise to analyze and evaluate new and complex ideas, discussions and progress.
  • Become familiar with national and international resources in order to develop and deepen advanced theoretical and practical knowledge in the field of history.
  • Evaluate systematically, investigate knowledge in the field of history.
  • Develop an idea, a method or an application that brings innovation to the field of history; and adapt an idea, a method or an application that is used in history to another field.
  • Conceptualize a genuine topic, design a study about it.
  • Make critical evaluation of new ideas in history.
  • Utilize, at an highest level, research methods employed in history.
  • Contribute to scientific research in the field by carrying out an original study, program or a project independently.
  • Extent the boumdaries of knowledge by conducting original research or bringing new interpretations to available research in the field of history.
  • Have their research published in related national and international resources.
  • Assume the leadership role in settings that require solutions to original and interdisciplinary problems in the field of history.
  • Take part in national or international projects and/or develop new projects.
  • Think creatively and critically; and develop new thoughts, models, methods and applications in the field of history by using high-level decision-making processes such as problem solving, comparison and planning.
  • Explain to their subordinates their advanced knowledge, when conducting theoretical and applied studies in the field of history.
  • Investigate and improve through a critical perspective the norms and rules that govern relations in the field of history; and when required, take action to change these relations.
  • When discussing topics regarding history with field specialists, students are able to introduce original ideas and establish an effective communication demonstrating their competence in the field and interdisciplinary point of view.
  • Communicate in written, oral and visual form, using at least one foreign language at C1 level, as defined by the european language portfolio.
  • Utilize computer and information technologies required by the history.
  • Contribute to the advancement of information society, by communicating scientific, cultural and artistic developments in the field of history.
  • Make decisions at the highest level possible regarding problems encountered in the field of history; and establish constructive and effective interactions with related institutions and individuals.
  • Contribute to the solution of scientific, cultural, artistic and ethical problems in the field of history; and support the development of these values.
  • Provide support to decision-making processes of relevant individuals and institutions with regard to the solution of problems encountered in history.
  • Contribute to the efforts of relevant academic and professional institutions and organizations in order to protect historical and cultural heritage and environment.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

When they graduate, students can continue with their academic career or work at museums and archives.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001782


Qualification Title
Doctoral Diploma in History

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Develop knowledge at the level of expertise through original work.
  • Have a full understanding of the interaction of history with other related disciplines and arrive at original conclusions using the knowledge that requires expertise to analyze and evaluate new and complex ideas, discussions and progress.
  • Become familiar with national and international resources in order to develop and deepen advanced theoretical and practical knowledge in the field of history.
  • Evaluate systematically, investigate knowledge in the field of history.
  • Develop an idea, a method or an application that brings innovation to the field of history; and adapt an idea, a method or an application that is used in history to another field.
  • Conceptualize a genuine topic, design a study about it.
  • Make critical evaluation of new ideas in history.
  • Utilize, at an highest level, research methods employed in history.
  • Contribute to scientific research in the field by carrying out an original study, program or a project independently.
  • Extent the boumdaries of knowledge by conducting original research or bringing new interpretations to available research in the field of history.
  • Have their research published in related national and international resources.
  • Assume the leadership role in settings that require solutions to original and interdisciplinary problems in the field of history.
  • Take part in national or international projects and/or develop new projects.
  • Think creatively and critically; and develop new thoughts, models, methods and applications in the field of history by using high-level decision-making processes such as problem solving, comparison and planning.
  • Explain to their subordinates their advanced knowledge, when conducting theoretical and applied studies in the field of history.
  • Investigate and improve through a critical perspective the norms and rules that govern relations in the field of history; and when required, take action to change these relations.
  • When discussing topics regarding history with field specialists, students are able to introduce original ideas and establish an effective communication demonstrating their competence in the field and interdisciplinary point of view.
  • Communicate in written, oral and visual form, using at least one foreign language at C1 level, as defined by the european language portfolio.
  • Utilize computer and information technologies required by the history.
  • Contribute to the advancement of information society, by communicating scientific, cultural and artistic developments in the field of history.
  • Make decisions at the highest level possible regarding problems encountered in the field of history; and establish constructive and effective interactions with related institutions and individuals.
  • Contribute to the solution of scientific, cultural, artistic and ethical problems in the field of history; and support the development of these values.
  • Provide support to decision-making processes of relevant individuals and institutions with regard to the solution of problems encountered in history.
  • Contribute to the efforts of relevant academic and professional institutions and organizations in order to protect historical and cultural heritage and environment.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

When they graduate, students can continue with their academic career or work at museums and archives.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address