Yeterlilik Kodu

TR0030005762

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumKafkas Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMerkez, Kafkas Ünv. Rektörlüğü, 36000 Kars Merkez/Kars
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kafkas.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
  • Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
  • Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
  • Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
  • Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır.
  • Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
  • Tarih çalışmalarında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır.
  • Bu alanda özellikle Osmanlıca bilgisine sahip olarak, Osmanlıca belgeleri sınıflandırma ve değerlendirme becerisini gösterebileceklerdir.
  • Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir.
  • Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir.
  • Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır.
  • Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, bireysel veya grup çalışması ortamında toplumdaki tarihe olan ilgiyi artırabilecek, konferans ve seminer gibi faaliyetlerde daha fazla kişiye hitap ederek toplumsal aydınlanmaya katkıda bulunacaklardır.
  • Geçmiş toplumların yaşamış oldukları yerleşim yerlerini ve önemli tarihi olayların gerçekleşmiş olduğu yerleri görüp ve incelemiş olarak bu tarihi mekânlara yapılacak olan gezilerde bu mekânları tanıtma noktasında önderlik edeceklerdir.
  • Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemleri çağlara ayırıp ayrı ayrı derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır.
  • Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir.
  • Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır.
  • Öğretmenlik mesleği için pedagojik formasyon derslerinin yanında öğretmenlik uygulamaları dersleri alacaklarından, sınıf ortamına alışkın hale gelerek öğrencilerine daha sağlıklı ders anlatma becerisine erişeceklerdir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümde verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınavın etkisi %30, dönem sonu sınavının ise %70 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, ilgi duydukları bir dalda Yüksek Lisans ve Doktora yapmak, tezsiz yüksek lisans programına katılarak öğretmen olmak, dershanelerde, arşivlerde ve diğer kurumlarda çalışabilmek imkânına sahiptirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005762


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kafkas Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Merkez, Kafkas Ünv. Rektörlüğü, 36000 Kars Merkez/Kars

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
  • Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
  • Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
  • Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
  • Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır.
  • Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
  • Tarih çalışmalarında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır.
  • Bu alanda özellikle Osmanlıca bilgisine sahip olarak, Osmanlıca belgeleri sınıflandırma ve değerlendirme becerisini gösterebileceklerdir.
  • Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir.
  • Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir.
  • Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır.
  • Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, bireysel veya grup çalışması ortamında toplumdaki tarihe olan ilgiyi artırabilecek, konferans ve seminer gibi faaliyetlerde daha fazla kişiye hitap ederek toplumsal aydınlanmaya katkıda bulunacaklardır.
  • Geçmiş toplumların yaşamış oldukları yerleşim yerlerini ve önemli tarihi olayların gerçekleşmiş olduğu yerleri görüp ve incelemiş olarak bu tarihi mekânlara yapılacak olan gezilerde bu mekânları tanıtma noktasında önderlik edeceklerdir.
  • Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemleri çağlara ayırıp ayrı ayrı derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır.
  • Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir.
  • Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır.
  • Öğretmenlik mesleği için pedagojik formasyon derslerinin yanında öğretmenlik uygulamaları dersleri alacaklarından, sınıf ortamına alışkın hale gelerek öğrencilerine daha sağlıklı ders anlatma becerisine erişeceklerdir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümde verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınavın etkisi %30, dönem sonu sınavının ise %70 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, ilgi duydukları bir dalda Yüksek Lisans ve Doktora yapmak, tezsiz yüksek lisans programına katılarak öğretmen olmak, dershanelerde, arşivlerde ve diğer kurumlarda çalışabilmek imkânına sahiptirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005762

Qualification Title
History Undergraduates Degree Diploma
Awarding BodyKafkas University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Connected to the main principles of the Republic of Turkey, the Turkish accordance with the basic objectives of the National Education system will grow as knowledgeable and experienced individuals in the field.
  • To be open-minded when conducting scientific research, to be open to different views, to be skeptical, to be able to postpone the decision when there is not enough evidence, and to carry out their work with patience and diligence.
  • Apply modern history research and writing methods to scientific ethics.
  • They will be able to benefit from other disciplines that help the science of history by learning from the disciplines which will help them in their research and studies.
  • Have knowledge of archives, libraries and documentation.
  • In addition, they will be evaluated in accordance with the authenticity of these resources and present them to the knowledge and service of the academic community.
  • They will master the science of science required in history studies.
  • Students will be able to demonstrate the ability to classify and evaluate Ottoman Turkish documents, especially in Ottoman Turkish.
  • They will evaluate objectively historical issues in cause-effect relationship and in this context will be able to create research and investigation works.
  • They will be able to use this technology in their studies and presentations by learning information technologies and visually they will be more interested in history by revitalizing historical issues in the minds of people.
  • They will master the spelling rules of Turkish Language and will use them in their best way.
  • In the dimension of student development; to have the ability to recognize the student, to plan the teaching; know how to conduct the course activity.
  • With the awareness of social responsibility, they will be able to increase the interest in history in the society in an individual or group work environment and contribute to social enlightenment by addressing more people in such activities as conferences and seminars.
  • They will see the places where historical societies have lived and the places where important historical events have taken place and will be the leader in introducing these places in these historical places.
  • They will be able to learn the periods that were experienced in the historical process by separating them into the ages and examining them separately. Ancient, Medieval, Early Modern, Modern and the Republic of Turkey, including the historic area will have access to resources related grasp the facts.
  • To be able to communicate their knowledge and opinions in the field of written and oral issues, to be able to evaluate the knowledge and skills acquired in the field with a critical understanding, to be able to work independently and to be able to take responsibility, to be able to work together, to learn and manage learning, to be able to use the information and communication technologies required by the field, to follow the basic information in the field gain the ability to communicate with the professional environment.
  • In addition to pedagogical formation courses for teaching profession, they will be able to take lessons in teaching practices, become accustomed to classroom environment and have the ability to teach healthy lesson to their students.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005762


Qualification Title
History Undergraduates Degree Diploma

Awarding Body
Kafkas University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Connected to the main principles of the Republic of Turkey, the Turkish accordance with the basic objectives of the National Education system will grow as knowledgeable and experienced individuals in the field.
  • To be open-minded when conducting scientific research, to be open to different views, to be skeptical, to be able to postpone the decision when there is not enough evidence, and to carry out their work with patience and diligence.
  • Apply modern history research and writing methods to scientific ethics.
  • They will be able to benefit from other disciplines that help the science of history by learning from the disciplines which will help them in their research and studies.
  • Have knowledge of archives, libraries and documentation.
  • In addition, they will be evaluated in accordance with the authenticity of these resources and present them to the knowledge and service of the academic community.
  • They will master the science of science required in history studies.
  • Students will be able to demonstrate the ability to classify and evaluate Ottoman Turkish documents, especially in Ottoman Turkish.
  • They will evaluate objectively historical issues in cause-effect relationship and in this context will be able to create research and investigation works.
  • They will be able to use this technology in their studies and presentations by learning information technologies and visually they will be more interested in history by revitalizing historical issues in the minds of people.
  • They will master the spelling rules of Turkish Language and will use them in their best way.
  • In the dimension of student development; to have the ability to recognize the student, to plan the teaching; know how to conduct the course activity.
  • With the awareness of social responsibility, they will be able to increase the interest in history in the society in an individual or group work environment and contribute to social enlightenment by addressing more people in such activities as conferences and seminars.
  • They will see the places where historical societies have lived and the places where important historical events have taken place and will be the leader in introducing these places in these historical places.
  • They will be able to learn the periods that were experienced in the historical process by separating them into the ages and examining them separately. Ancient, Medieval, Early Modern, Modern and the Republic of Turkey, including the historic area will have access to resources related grasp the facts.
  • To be able to communicate their knowledge and opinions in the field of written and oral issues, to be able to evaluate the knowledge and skills acquired in the field with a critical understanding, to be able to work independently and to be able to take responsibility, to be able to work together, to learn and manage learning, to be able to use the information and communication technologies required by the field, to follow the basic information in the field gain the ability to communicate with the professional environment.
  • In addition to pedagogical formation courses for teaching profession, they will be able to take lessons in teaching practices, become accustomed to classroom environment and have the ability to teach healthy lesson to their students.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address