Yeterlilik Kodu

TR0030017723

Yeterlilik Adı
Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Beykent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.beykent.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tekstil (kıyafetler, ayakkabı ve deri)
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın amacı, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri kişisel sanat ve tasarım süreçleri ile hazırlayıp bir bütünlük içerisinde topluma sunabilecek yetkinlik ve yeterliliğe ulaşmış, üretime yön verecek ve öncü rol oynayabilecek, sanatsal ve teknik seviye ve bilince sahip tasarımcılar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Derslerin %20’lik bölümü çevrimiçi olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki atölyelerde ve iş yerlerinde staj gibi uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tekstil ve moda tasarımı alanındaki temel kuram, malzeme ve uygulamaları tanımlar.
  • Tekstil ve moda endüstrisinde kullanılan terminolojik bilgi ve kavramları görsel, sözlü ve yazılı biçimde ifade eder.
  • Alanında gelişen teknolojik gelişmeleri takip eder.
  • Örme, dokuma, baskı ve giysi alanlarında sahip olduğu teorik bilgiyi tasarımlarına entegre eder.
  • Bilgisayar destekli tasarım ve üretim programlarını kullanır.
  • Tekstil ve moda endüstrisinin sosyal, kültürel, estetik ve ekonomik beklentilerini analiz eder.
  • Sanat ve tasarım akımlarını çağdaş, tarihsel ve disiplinler arası bağlamlarda yorumlayarak tasarım süreci ile bağlantı kurar
  • Mesleki ve etik değerleri savunur.
  • Kapsayıcılık, eşitlik, ekoloji kavramları ile sosyal, bilimsel ve kültürel değerleri gözetir.
  • Yaşam boyu öğrenme, yaratıcılık, yenilikçilik ve eleştirel düşünme farkındalığı geliştirir.
  • Sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonomik modelle uyumlu tekstil ve moda koleksiyonları geliştirir.
  • Disiplinler arası çalışmalar ve takım çalışmalarında sorumluluk alarak iş birliği yapar.
  • Tekstil ve moda endüstrisinin küresel ve yerel ihtiyaçlarına yanıt verecek koleksiyonlar tasarlar.
  • Profesyonel kariyer hayatı için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir:

http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf

Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri

(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.

(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.

Ölçme Faaliyeti Türleri

(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.

a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.

b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.

c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.

Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının)  belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:        

2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.

a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.

b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.

c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.

d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.

Başarı Notu Katsayısı:

AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0

Başarı Derecesi   Harf Notu Dört Üzerinden Başarı Katsayısı
Pekiyi (90-100) AA 4,00
İyi-Pekiyi (85-89) BA 3,50
İyi (80-84) BB 3,00
Orta-İyi (75-79) CB 2,50
Orta (70-74) CC 2,00
Zayıf-Orta (60-69) DC 1,50
Zayıf (50-59) DD 1,00
Çok Zayıf (40-49) FD 0,50
Başarısız (00-39) FF 0
Devamsız (00) DZ 0
Muaf (--) M --
Geçer (--) G --
Yeterli (--) Y --
Kalır (--) K --
Süren Çalışma (--) S --

https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_4

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

* YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

* YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

* YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/avrupa-yuksekogretim-alani-ile-uyumlasma-projesi/documents/yuksekogretim-programlar-kalite-guvencesi-usul-ve-esaslar.pdf

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

https://www.beykent.edu.tr/haberler/detay/2023/05/08/y%C3%B6kak-tan-i-stanbul-beykent-%C3%BCniversitesi-ne-akreditasyon

Akreditasyon Kuruluş Adı: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN)

Başlangıç-Bitiş Tarihi: 10.03.2025-30.09.2031

https://www.acquin.org/wp-content/uploads/2025/03/55500479_Istanbul-Beykent-U_AkkB_Cluster-Communication_C.pdf

Giriş Şartı

İstanbul Beykent Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle EA puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıDers planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunları, tekstil sektöründe ev tekstili ve moda sektöründe giysi, baskı, dokuma kumaş ve örme tasarımcısı olarak yer alabilirler. Bu işletmelerde tasarım birimlerini yönetebilirler. Girişimci olarak kendi alanında işletmelerini kurup yönetebilirler.Tekstil ve moda tasarımı sektörde tasarım ihtiyaçlarına cevap verebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=28996&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017723


Yeterlilik Adı
Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Beykent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın amacı, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri kişisel sanat ve tasarım süreçleri ile hazırlayıp bir bütünlük içerisinde topluma sunabilecek yetkinlik ve yeterliliğe ulaşmış, üretime yön verecek ve öncü rol oynayabilecek, sanatsal ve teknik seviye ve bilince sahip tasarımcılar yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Derslerin %20’lik bölümü çevrimiçi olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki atölyelerde ve iş yerlerinde staj gibi uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tekstil ve moda tasarımı alanındaki temel kuram, malzeme ve uygulamaları tanımlar.
  • Tekstil ve moda endüstrisinde kullanılan terminolojik bilgi ve kavramları görsel, sözlü ve yazılı biçimde ifade eder.
  • Alanında gelişen teknolojik gelişmeleri takip eder.
  • Örme, dokuma, baskı ve giysi alanlarında sahip olduğu teorik bilgiyi tasarımlarına entegre eder.
  • Bilgisayar destekli tasarım ve üretim programlarını kullanır.
  • Tekstil ve moda endüstrisinin sosyal, kültürel, estetik ve ekonomik beklentilerini analiz eder.
  • Sanat ve tasarım akımlarını çağdaş, tarihsel ve disiplinler arası bağlamlarda yorumlayarak tasarım süreci ile bağlantı kurar
  • Mesleki ve etik değerleri savunur.
  • Kapsayıcılık, eşitlik, ekoloji kavramları ile sosyal, bilimsel ve kültürel değerleri gözetir.
  • Yaşam boyu öğrenme, yaratıcılık, yenilikçilik ve eleştirel düşünme farkındalığı geliştirir.
  • Sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonomik modelle uyumlu tekstil ve moda koleksiyonları geliştirir.
  • Disiplinler arası çalışmalar ve takım çalışmalarında sorumluluk alarak iş birliği yapar.
  • Tekstil ve moda endüstrisinin küresel ve yerel ihtiyaçlarına yanıt verecek koleksiyonlar tasarlar.
  • Profesyonel kariyer hayatı için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir:

http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf

Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri

(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.

(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.

Ölçme Faaliyeti Türleri

(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.

a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.

b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.

c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.

Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının)  belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:        

2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.

a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.

b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.

c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.

d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.

Başarı Notu Katsayısı:

AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0

Başarı Derecesi   Harf Notu Dört Üzerinden Başarı Katsayısı
Pekiyi (90-100) AA 4,00
İyi-Pekiyi (85-89) BA 3,50
İyi (80-84) BB 3,00
Orta-İyi (75-79) CB 2,50
Orta (70-74) CC 2,00
Zayıf-Orta (60-69) DC 1,50
Zayıf (50-59) DD 1,00
Çok Zayıf (40-49) FD 0,50
Başarısız (00-39) FF 0
Devamsız (00) DZ 0
Muaf (--) M --
Geçer (--) G --
Yeterli (--) Y --
Kalır (--) K --
Süren Çalışma (--) S --

https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_4


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

* YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

* YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

* YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/avrupa-yuksekogretim-alani-ile-uyumlasma-projesi/documents/yuksekogretim-programlar-kalite-guvencesi-usul-ve-esaslar.pdf

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

https://www.beykent.edu.tr/haberler/detay/2023/05/08/y%C3%B6kak-tan-i-stanbul-beykent-%C3%BCniversitesi-ne-akreditasyon

Akreditasyon Kuruluş Adı: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN)

Başlangıç-Bitiş Tarihi: 10.03.2025-30.09.2031

https://www.acquin.org/wp-content/uploads/2025/03/55500479_Istanbul-Beykent-U_AkkB_Cluster-Communication_C.pdf


Giriş Şartı

İstanbul Beykent Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle EA puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunları, tekstil sektöründe ev tekstili ve moda sektöründe giysi, baskı, dokuma kumaş ve örme tasarımcısı olarak yer alabilirler. Bu işletmelerde tasarım birimlerini yönetebilirler. Girişimci olarak kendi alanında işletmelerini kurup yönetebilirler.Tekstil ve moda tasarımı sektörde tasarım ihtiyaçlarına cevap verebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=28996&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017723

Qualification Title
Bachelor's Degree in Textile and Fashion Design
Awarding Bodyİstanbul Beykent University
Awarding Body ContactAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.beykent.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTextiles (clothes, footwear and leather)
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Programme aims to cultivate students into designers who combine the knowledge, methods, and techniques they acquired in their field with personal processes of art and design, gain the competence and proficiency to present these to the society in unity, steer manufacturing, and play a leading role in manufacturing, and have the required artistic and technical skills and awareness.

Learning Environments

Education and training are formal and applied face to face. 20% of the courses are conducted online. In addition, practical trainings are carried out in workshops within the university whereas internships are carried out in workplaces.

Description
  • Defines the basic theories, materials and applications in the field of textile and fashion design.
  • Expresses the terminological knowledge and concepts used in the textile and fashion industry in visual, oral and written forms.
  • Follows the technological developments in the field.
  • Integrates the theoretical knowledge in knitting, weaving, printing and garment fields into designs.
  • Uses computer aided design and production programs.
  • Analyzes the social, cultural, aesthetic and economic expectations of the textile and fashion industry.
  • Interprets art and design movements in contemporary, historical and interdisciplinary contexts and establishes a connection with the design process.
  • Defends professional and ethical values.
  • Pays regards to the concepts of inclusiveness, equality, ecology and social, scientific and cultural values.
  • Develops awareness of lifelong learning, creativity, innovation and critical thinking.
  • Develops creates textile and fashion collections compatible with sustainability and circular economic model.
  • Collaborates by taking responsibility in interdisciplinary studies and teamwork.
  • Develops a creative, professional and analytical approach to the problems he/she encounters.
  • Develops entrepreneurship and management skills for professional career life.

 

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website:

http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf

Measurement Activities Used in Achievement Assessment

(1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities.

(2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work.

Types of Assessment Activities

(1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media.

a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance.

b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day.

c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course.

A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:

2) Other letter grades and their meanings are given below.

a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met.

b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation.

c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average.

d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average.

Success Grade Coefficient:

AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0

 

Success Level/Mark   Grade Score Final Grade
Excellent (90-100) AA 4,00
Very Good (85-89) BA 3,50
Good (80-84) BB 3,00
Average-Good (75-79) CB 2,50
Average (70-74) CC 2,00
Poor-Averege (60-69) DC 1,50
Poor (50-59) DD 1,00
Very Poor (40-49) FD 0,50
Fail (00-39) FF 0
Absent  (00) DZ 0
Ezempt (--) M --
Passing (--) G --
Sufficient (--) Y --
Failing (--) K --
Continuing Study (--) S --

https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_4

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

* YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

* “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

* “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/avrupa-yuksekogretim-alani-ile-uyumlasma-projesi/documents/yuksekogretim-programlar-kalite-guvencesi-usul-ve-esaslar.pdf

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

https://www.beykent.edu.tr/haberler/detay/2023/05/08/y%C3%B6kak-tan-i-stanbul-beykent-%C3%BCniversitesi-ne-akreditasyon

Accreditation Organization Name: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN)

Start-End Date: 10.03.2025-30.09.2031

Access Requirements

Student admission to Istanbul Beykent University  Textile and Fashion Design Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the EA score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses.

Conditions for SuccessTo graduate from this program; * Achieve 240 ECTS credit courses with a passing grade from the courses offered with the course plan and structure, and * Have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

1. Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=28996&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017723


Qualification Title
Bachelor's Degree in Textile and Fashion Design

Awarding Body
İstanbul Beykent University

Awarding Body Contact
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Programme aims to cultivate students into designers who combine the knowledge, methods, and techniques they acquired in their field with personal processes of art and design, gain the competence and proficiency to present these to the society in unity, steer manufacturing, and play a leading role in manufacturing, and have the required artistic and technical skills and awareness.


Learning Environments

Education and training are formal and applied face to face. 20% of the courses are conducted online. In addition, practical trainings are carried out in workshops within the university whereas internships are carried out in workplaces.


Description
  • Defines the basic theories, materials and applications in the field of textile and fashion design.
  • Expresses the terminological knowledge and concepts used in the textile and fashion industry in visual, oral and written forms.
  • Follows the technological developments in the field.
  • Integrates the theoretical knowledge in knitting, weaving, printing and garment fields into designs.
  • Uses computer aided design and production programs.
  • Analyzes the social, cultural, aesthetic and economic expectations of the textile and fashion industry.
  • Interprets art and design movements in contemporary, historical and interdisciplinary contexts and establishes a connection with the design process.
  • Defends professional and ethical values.
  • Pays regards to the concepts of inclusiveness, equality, ecology and social, scientific and cultural values.
  • Develops awareness of lifelong learning, creativity, innovation and critical thinking.
  • Develops creates textile and fashion collections compatible with sustainability and circular economic model.
  • Collaborates by taking responsibility in interdisciplinary studies and teamwork.
  • Develops a creative, professional and analytical approach to the problems he/she encounters.
  • Develops entrepreneurship and management skills for professional career life.

 


Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website:

http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf

Measurement Activities Used in Achievement Assessment

(1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities.

(2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work.

Types of Assessment Activities

(1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media.

a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance.

b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day.

c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course.

A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:

2) Other letter grades and their meanings are given below.

a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met.

b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation.

c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average.

d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average.

Success Grade Coefficient:

AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0

 

Success Level/Mark   Grade Score Final Grade
Excellent (90-100) AA 4,00
Very Good (85-89) BA 3,50
Good (80-84) BB 3,00
Average-Good (75-79) CB 2,50
Average (70-74) CC 2,00
Poor-Averege (60-69) DC 1,50
Poor (50-59) DD 1,00
Very Poor (40-49) FD 0,50
Fail (00-39) FF 0
Absent  (00) DZ 0
Ezempt (--) M --
Passing (--) G --
Sufficient (--) Y --
Failing (--) K --
Continuing Study (--) S --

https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_4


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

* YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

* “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

* “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/avrupa-yuksekogretim-alani-ile-uyumlasma-projesi/documents/yuksekogretim-programlar-kalite-guvencesi-usul-ve-esaslar.pdf

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

https://www.beykent.edu.tr/haberler/detay/2023/05/08/y%C3%B6kak-tan-i-stanbul-beykent-%C3%BCniversitesi-ne-akreditasyon

Accreditation Organization Name: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN)

Start-End Date: 10.03.2025-30.09.2031


Access Requirements

Student admission to Istanbul Beykent University  Textile and Fashion Design Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the EA score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses.


Conditions for Success
To graduate from this program; * Achieve 240 ECTS credit courses with a passing grade from the courses offered with the course plan and structure, and * Have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

1. Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=28996&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address