Yeterlilik Kodu | TR0020221911 | |
Yeterlilik Adı | Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 2 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 2 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08:3322.03 Pazarlamacı | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 1 | |
Programın Normal Süresi | 24 Saat | |
Program Profili (Amaç) | Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme ve Uyum Eğitimi kurs programını bitiren bireyin,
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 18 yaşını tamamlamış olmak ve sağlık durumu kurs programı uygulamalarını yapmaya elverişli olmak şartıyla aşağıdaki koşullardan herhangi birini karşılayanlar kurs programına katılabilirler.
| |
Başarma Şartları | HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez. | |
Yasal Dayanağı | 1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 2. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı, 3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 07.09.2005 tarih ve 324 sayılı “Meslekî ve Teknik Eğitim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) Kapsamında Geliştirilen Haftalık Ders Çizelgeleri ile 50 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları Değişiklik Yapılması” konulu kararı. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020221911
ISCO 08:3322.03 Pazarlamacı
ISCO 08:3322.03 Pazarlamacı
Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme ve Uyum Eğitimi kurs programını bitiren bireyin,
- Giderek artan rekabet ortamında istenilen amaca hizmet eden doğru pazarlama yönetimi ve marka yönetimi çalışmaları yapması,
- İşletmelerin küresel pazarlama süreçlerinde elektronik pazarlamayı kullanma gerekliliklerini ve yöntemlerini kavraması, amaçlanmaktadır
- Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
- Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
- Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışlarını kavrar. Küresel pazarlama yöntemlerini kavrar. Stratejik marka yönetimi usullerini kavrar Pazar analizi ve rakip analizi yöntemlerini kavrar
- E-Pazarlama yöntemlerini kullanır. Bütünleşik pazarlama iletişimini kavrar.
- Kurslarda başarı, programın özelliğine göre ders öğretmeni tarafından değerlendirilir.
- Değerlendirme; yazılı, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan kursun puanı, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan, kursun başarı puanı olarak değerlendirilir.
- Kursiyerlerin kendi kendine yaptıkları tüm öğrenme faaliyetleri de değerlendirme kapsamına alınabilir.
- Her modülün sonunda başarı değerlendirmesi yapılır. Bireyin modüldeki başarısı öğrenme çıktılarının başarı oranları dikkate alınarak bütüncül biçimde değerlendirilir.
- Ölçme araçlarında kullanılacak kriterler başarım ölçütlerinden oluşturulur. Öğrenme kazanımlarına ait başarım ölçütlerine modül bilgi sayfalarında yer verilmiştir.
- Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
- Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
- Kursiyerlerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenme faaliyetleri ile kursiyere kurs sonunda yapılan yazılı, sözlü ve performansa dayalı (uygulamalı ) tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
18 yaşını tamamlamış olmak ve sağlık durumu kurs programı uygulamalarını yapmaya elverişli olmak şartıyla aşağıdaki koşullardan herhangi birini karşılayanlar kurs programına katılabilirler.
- Meslek liselerinin veya dengi okulların ilgili bölümü mezunu olmak,
- MYO ve fakültelerin ilgili bölüm öğrencisi veya mezunu olmak,
- Okuryazar olup, işletmelerin ilgili bölümlerinde en az 6 ay çalışmış veya çalışıyor olmak.
“Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.
1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
2. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 07.09.2005 tarih ve 324 sayılı “Meslekî ve Teknik Eğitim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) Kapsamında Geliştirilen Haftalık Ders Çizelgeleri ile 50 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları Değişiklik Yapılması” konulu kararı.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0020221911 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 2 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 2 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 1 | |
Program Duration | 24 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |