Yeterlilik Kodu

TR0030013716

Yeterlilik Adı
Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji Doktora Diploması
Sorumlu KurumVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van
Sorumlu Kurum URLhttps://www.yyu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı, sağlık bilimleri alanında çalışabilecek, ileri derecede laboratuvar becerilerini kazanmış elemanlar yetiştirir. Ana araştırma faaliyetleri, hücre ve doku biliminde yeni gelişmeler, ışık ve elektron mikroskopi tekniklerinin sağlık bilimleri alanında kullanımı, stereolojik teknikler, immünohistokimya ve yardımlı üreme teknikleriyle ilgili temel bilgiler gibi konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
  • Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
  • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
  • Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
  • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
  • Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
  • Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
  • Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
  • Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Doktora ve sanaa yeterlik programlarında, öğrenci her yarıyılda, protokole yazdığı her ders için, en az bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere iki sınava alınır. Alınan bir dersin başarı notunun değerlendirmesinde ara sınav, ödev ve yarıyıl sınavı notu dikkate alınır. Başarı notu; ara sınav notunun %25’i, ödev notunun %25’i ve yarıyıl sınavı notunun % 50’si olmak üzere, toplam en az 75 puan olması gerekir. Ödev verilmemesi durumunda başarı notu; ara sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu notunun %50’sinin toplanmasıyla elde edilir ve yine bu toplamın en az 75 puan olması gerekir. Yarıyıl sonu notunun en az 75 puan olması, ders geçmek için ön koşuldur. Dersin alanına göre sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. f) Lisansüstü derslerin sınavlarında 100’lük not sistemi uygulanır. Öğrenci geçişlerinde harf ve/veya 4’lük not sistemine göre puanlanan transkriptlerin, öğrencinin mezun olduğu Üniversite tarandan onaylı 100’lük not sistemine dönüştürmeleri istenir. Aksi takdirde YÖK’ün not dönüşüm tablosu esas alınır. Enstülerin öngördüğü genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Enstü ile ilişiği kesilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Temel Tıp bilimlerinde doktora programlarına başvurabilmek için Tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve TUS’dan alınmış en az 55 temel Tıp puanına ya da ALES’in sayısal kısmından 55 standart puana sahip olmaları; p fakültesi mezunu olmayanların ise yüksek lisans diplomasına; diş hekimliği ve veteriner fakülteleri mezunlarının lisans derecesine ve ALES’in sayısal puan türünde 55 standart puanına sahip olmaları gerekir. Temel p puanı, TUS’da temel p bilimleri Tes-1 bölümünden elde edilen standart puanın 0,7; klinik Tıp bilimleri tesnden elde edilen standart puanın 0,3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. Doktora programlarına öğrenci kabulünde, temel tıp puanı veya ALES puanı yanı sıra gerekirse, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması, bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucu da değerlendirilebilir. Bu değerlendirmeye ilişkin hususlar ile başvuru için adayların sağlaması gereken referans mektubu, neden doktora yapmak istediğini belirten kompozisyon, uluslararası standart sınavlar ve benzeri belgeler de değerlendirilebilir. a) Yüksek lisans derecesiyle doktora programına başvuran adayların giriş sınavında başarı notu; ALES/ Temel p puanı standart puanının %50’si, lisans not ortalamasının %15’i ve yüksek lisans not ortalamasının %15’i ile mülakat yetenek sınavı/porolyö incelemesi notunun %20’si toplanarak hesaplanır. b) Lisans derecesiyle doğrudan doktora programına başvuran adayların giriş sınavı başarı notu ise; ALES/Temel p puanı standart puanının/diş hekimliğinde uzmanlık sınavı puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si ile mülakat/yetenek sınavı/porolyö incelemesi notunun %30’u toplanarak hesaplanır. c) Tıp fakültesi mezunu olmayanların, temel p bilimlerinde lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının dört üzerinden en az üç veya muadili bir puan olması ve ALES sayısal puan türünden en az 80 puana sahip olmaları gerekir. (7) Doktora programlarına başvurularda anabilim/anasanat dalının önerisi ve enstü kurulunun kararıyla belirlen asgari ALES ve yabancı dil puanından daha fazlası Senatonun onayı halinde ön koşul olarak belirlenebilir.

Başarma ŞartlarıDoktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi dört kredi olacak şekilde sekiz ders ve bir eğim-öğrem dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için ise en az kırk beş kredi olacak şekilde on beş dersten az olmamak koşuluyla, seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. (3) (Ek:RG-1/12/2018-30612) (2) Tezli yüksek lisans derecesi ile doktora programına kabul edilen öğrenciler için doktora programında en fazla alabileceği ders ve kredi üst sınırı otuz dokuz kredi olacak şekilde on üç ders; lisans derecesi ile doktora programına kabul edilen öğrenciler için ise yüz yirmi kredi olacak şekilde kırk ders olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız sağlık sektöründe ve üniversitelerde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013716


Yeterlilik Adı
Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı, sağlık bilimleri alanında çalışabilecek, ileri derecede laboratuvar becerilerini kazanmış elemanlar yetiştirir. Ana araştırma faaliyetleri, hücre ve doku biliminde yeni gelişmeler, ışık ve elektron mikroskopi tekniklerinin sağlık bilimleri alanında kullanımı, stereolojik teknikler, immünohistokimya ve yardımlı üreme teknikleriyle ilgili temel bilgiler gibi konuları kapsamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
  • Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
  • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
  • Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
  • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
  • Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
  • Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
  • Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
  • Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Doktora ve sanaa yeterlik programlarında, öğrenci her yarıyılda, protokole yazdığı her ders için, en az bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere iki sınava alınır. Alınan bir dersin başarı notunun değerlendirmesinde ara sınav, ödev ve yarıyıl sınavı notu dikkate alınır. Başarı notu; ara sınav notunun %25’i, ödev notunun %25’i ve yarıyıl sınavı notunun % 50’si olmak üzere, toplam en az 75 puan olması gerekir. Ödev verilmemesi durumunda başarı notu; ara sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu notunun %50’sinin toplanmasıyla elde edilir ve yine bu toplamın en az 75 puan olması gerekir. Yarıyıl sonu notunun en az 75 puan olması, ders geçmek için ön koşuldur. Dersin alanına göre sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. f) Lisansüstü derslerin sınavlarında 100’lük not sistemi uygulanır. Öğrenci geçişlerinde harf ve/veya 4’lük not sistemine göre puanlanan transkriptlerin, öğrencinin mezun olduğu Üniversite tarandan onaylı 100’lük not sistemine dönüştürmeleri istenir. Aksi takdirde YÖK’ün not dönüşüm tablosu esas alınır. Enstülerin öngördüğü genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Enstü ile ilişiği kesilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Temel Tıp bilimlerinde doktora programlarına başvurabilmek için Tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve TUS’dan alınmış en az 55 temel Tıp puanına ya da ALES’in sayısal kısmından 55 standart puana sahip olmaları; p fakültesi mezunu olmayanların ise yüksek lisans diplomasına; diş hekimliği ve veteriner fakülteleri mezunlarının lisans derecesine ve ALES’in sayısal puan türünde 55 standart puanına sahip olmaları gerekir. Temel p puanı, TUS’da temel p bilimleri Tes-1 bölümünden elde edilen standart puanın 0,7; klinik Tıp bilimleri tesnden elde edilen standart puanın 0,3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. Doktora programlarına öğrenci kabulünde, temel tıp puanı veya ALES puanı yanı sıra gerekirse, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması, bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucu da değerlendirilebilir. Bu değerlendirmeye ilişkin hususlar ile başvuru için adayların sağlaması gereken referans mektubu, neden doktora yapmak istediğini belirten kompozisyon, uluslararası standart sınavlar ve benzeri belgeler de değerlendirilebilir. a) Yüksek lisans derecesiyle doktora programına başvuran adayların giriş sınavında başarı notu; ALES/ Temel p puanı standart puanının %50’si, lisans not ortalamasının %15’i ve yüksek lisans not ortalamasının %15’i ile mülakat yetenek sınavı/porolyö incelemesi notunun %20’si toplanarak hesaplanır. b) Lisans derecesiyle doğrudan doktora programına başvuran adayların giriş sınavı başarı notu ise; ALES/Temel p puanı standart puanının/diş hekimliğinde uzmanlık sınavı puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si ile mülakat/yetenek sınavı/porolyö incelemesi notunun %30’u toplanarak hesaplanır. c) Tıp fakültesi mezunu olmayanların, temel p bilimlerinde lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının dört üzerinden en az üç veya muadili bir puan olması ve ALES sayısal puan türünden en az 80 puana sahip olmaları gerekir. (7) Doktora programlarına başvurularda anabilim/anasanat dalının önerisi ve enstü kurulunun kararıyla belirlen asgari ALES ve yabancı dil puanından daha fazlası Senatonun onayı halinde ön koşul olarak belirlenebilir.


Başarma Şartları
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi dört kredi olacak şekilde sekiz ders ve bir eğim-öğrem dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için ise en az kırk beş kredi olacak şekilde on beş dersten az olmamak koşuluyla, seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. (3) (Ek:RG-1/12/2018-30612) (2) Tezli yüksek lisans derecesi ile doktora programına kabul edilen öğrenciler için doktora programında en fazla alabileceği ders ve kredi üst sınırı otuz dokuz kredi olacak şekilde on üç ders; lisans derecesi ile doktora programına kabul edilen öğrenciler için ise yüz yirmi kredi olacak şekilde kırk ders olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız sağlık sektöründe ve üniversitelerde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013716

Qualification Title
Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji Doktora Diploması
Awarding BodyUniversity of Van Yuzuncu Yil
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013716


Qualification Title
Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji Doktora Diploması

Awarding Body
University of Van Yuzuncu Yil

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address