Yeterlilik Kodu

TR0030219758

Yeterlilik Adı
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKüçükkızılhisar, 104001. Cd., 27260 Şahinbey/Gaziantep
Sorumlu Kurum URLhttps://www.gibtu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı; hastane, klinik ve diğer araştırma laboratuvarlarında (mikrobiyoloji, biyokimya, patoloji, hematoloji, endokrinoloji, parazitoloji, moleküler biyoloji ve genetik) görev yapmak üzere, modern tekniklere hâkim, alanında yetkin laboratuvar teknikerleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu program mezunları laboratuvar ekipman, makine, araç ve gereçlerini kullanarak tıbbi materyallerin biyokimyasal, mikrobiyolojik, patolojik ve hematolojik analizlerini yapma bilgi ve becerisine sahip olurlar.

Öğrenme Ortamları

Yüksekokulumuz, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi kampüsü içerisinde kendisine tahsis edilen mekânda eğitim-öğretimini sürdürmektedir. Teorik dersler Yüksekokulumuza ait dersliklerde ve üniversite amfilerinde, uygulamalı dersler ise Sağlık Bakanlığına ait Eğitim ve Araştırma Hastanesinin laboratuvarlarında yapılmaktadır.
Yüksekokulumuzda 105 kişilik 7 adet amfi, 60 Kişilik 2 adet Derslik, 1 Adet Toplantı Salonu, 1 Adet çalışma salonu, 2 adet laboratuvar, Etkinlik Salonu, kantin ve Bay Bayan Mescit bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Laboratuvar alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
  • Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir., Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapar, preparatları hazırlar, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
  • Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular, analiz çözeltilerini hazırlar., Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlama konusunda teorik ve pratik becerilere sahiptir.
  • Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
  • Tıbbi laboratuvarda iş organizasyonu yapar, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde mesleki görevlerini yerine getirirken gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
  • Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur., Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Tıbbi laboratuvar alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder., Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
  • Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
Anahtar Yetkinlikler

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri önlisans programından mezun olan öğrencilerin Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyomühendislik, Biyoteknoloji, Biyoteknoloji ve Moleküler Biyoloji, Genetik ve Biyomühendislik, Hemşirelik, Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri lisans programlarına geçiş yapma imkânı bulunmaktadır.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.

 

  • 90,000 90,000 AA
  • 80,000 80,000 BA
  • 70,000 70,000 BB
  • 65,000 65,000 CB
  • 60,000 60,000 CC
  • 55,000 55,000 DC
  • 50,000 50,000 DD
  • 30,000 30,000 FD
  • 0,000 0,000 FF

 

  • Ayrıca, I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının / anabilim dalı baklanlığının önerisi üzerine ve o akademik birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.
  • S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
  • U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
  • P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.
  • NP (Başarısız devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getirmeyen öğrencilere verilir.
  • EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
  • NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.
  • W (çekilmiş) notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki dersler ile tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Bir öğrenciye bir dönemde çift anadal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Bir öğrenci, çekildiği dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadır. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.
  • NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.
Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı mezunları hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel klinikler ve tahlil laboratuvarlarında, sağlık ocakları, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde, halk sağlığı enstitülerinde ve gıda sanayii işletmelerinde, Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel tedavi kurumlarının biyokimya, mikrobiyoloji, histoloji, hematoloji, seroloji, patoloji, parazitoloji laboratuvarları, tüp bebek merkezleri ve kan merkezlerinde çalışabilmektedirler. Ayrıca ilaç firmalarının ve gıda sektörünün mikrobiyoloji araştırma birimlerinde görev yapabilirler.

Başarma Şartlarıİki yıllık öğretim süresi boyunca en az 120 AKTS ders toplamına ulaşılmalıdır. Gaziantep İslam, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi önlisans ve lisans yönetmeliğine göre öğrencilerin mezun olabilmeleri için en az 2,00 ortalaması olması gerekmektedir. Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesinde belirtilen bütün çalışmaları ve 120 AKTS’yi tamamlamış öğrenci; öğrenimini bitirmiş sayılır ve kendisine Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programının ön lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tam zamanlı, e-öğrenme

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı mezunları hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel klinikler ve tahlil laboratuvarlarında, sağlık ocakları, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde, halk sağlığı enstitülerinde ve gıda sanayii işletmelerinde, Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel tedavi kurumlarının biyokimya, mikrobiyoloji, histoloji, hematoloji, seroloji, patoloji, parazitoloji laboratuvarları, tüp bebek merkezleri ve kan merkezlerinde çalışabilmektedirler. Ayrıca ilaç firmalarının ve gıda sektörünün mikrobiyoloji araştırma birimlerinde görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219758


Yeterlilik Adı
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Küçükkızılhisar, 104001. Cd., 27260 Şahinbey/Gaziantep

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı; hastane, klinik ve diğer araştırma laboratuvarlarında (mikrobiyoloji, biyokimya, patoloji, hematoloji, endokrinoloji, parazitoloji, moleküler biyoloji ve genetik) görev yapmak üzere, modern tekniklere hâkim, alanında yetkin laboratuvar teknikerleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu program mezunları laboratuvar ekipman, makine, araç ve gereçlerini kullanarak tıbbi materyallerin biyokimyasal, mikrobiyolojik, patolojik ve hematolojik analizlerini yapma bilgi ve becerisine sahip olurlar.


Öğrenme Ortamları

Yüksekokulumuz, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi kampüsü içerisinde kendisine tahsis edilen mekânda eğitim-öğretimini sürdürmektedir. Teorik dersler Yüksekokulumuza ait dersliklerde ve üniversite amfilerinde, uygulamalı dersler ise Sağlık Bakanlığına ait Eğitim ve Araştırma Hastanesinin laboratuvarlarında yapılmaktadır.
Yüksekokulumuzda 105 kişilik 7 adet amfi, 60 Kişilik 2 adet Derslik, 1 Adet Toplantı Salonu, 1 Adet çalışma salonu, 2 adet laboratuvar, Etkinlik Salonu, kantin ve Bay Bayan Mescit bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Laboratuvar alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
  • Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir., Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapar, preparatları hazırlar, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
  • Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular, analiz çözeltilerini hazırlar., Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlama konusunda teorik ve pratik becerilere sahiptir.
  • Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
  • Tıbbi laboratuvarda iş organizasyonu yapar, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde mesleki görevlerini yerine getirirken gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
  • Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur., Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Tıbbi laboratuvar alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder., Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
  • Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

Anahtar Yetkinlikler

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri önlisans programından mezun olan öğrencilerin Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyomühendislik, Biyoteknoloji, Biyoteknoloji ve Moleküler Biyoloji, Genetik ve Biyomühendislik, Hemşirelik, Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri lisans programlarına geçiş yapma imkânı bulunmaktadır.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.

 

  • 90,000 90,000 AA
  • 80,000 80,000 BA
  • 70,000 70,000 BB
  • 65,000 65,000 CB
  • 60,000 60,000 CC
  • 55,000 55,000 DC
  • 50,000 50,000 DD
  • 30,000 30,000 FD
  • 0,000 0,000 FF

 

  • Ayrıca, I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının / anabilim dalı baklanlığının önerisi üzerine ve o akademik birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.
  • S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
  • U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
  • P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.
  • NP (Başarısız devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getirmeyen öğrencilere verilir.
  • EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
  • NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.
  • W (çekilmiş) notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki dersler ile tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Bir öğrenciye bir dönemde çift anadal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Bir öğrenci, çekildiği dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadır. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.
  • NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.

Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı mezunları hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel klinikler ve tahlil laboratuvarlarında, sağlık ocakları, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde, halk sağlığı enstitülerinde ve gıda sanayii işletmelerinde, Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel tedavi kurumlarının biyokimya, mikrobiyoloji, histoloji, hematoloji, seroloji, patoloji, parazitoloji laboratuvarları, tüp bebek merkezleri ve kan merkezlerinde çalışabilmektedirler. Ayrıca ilaç firmalarının ve gıda sektörünün mikrobiyoloji araştırma birimlerinde görev yapabilirler.


Başarma Şartları
İki yıllık öğretim süresi boyunca en az 120 AKTS ders toplamına ulaşılmalıdır. Gaziantep İslam, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi önlisans ve lisans yönetmeliğine göre öğrencilerin mezun olabilmeleri için en az 2,00 ortalaması olması gerekmektedir. Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesinde belirtilen bütün çalışmaları ve 120 AKTS’yi tamamlamış öğrenci; öğrenimini bitirmiş sayılır ve kendisine Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programının ön lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tam zamanlı, e-öğrenme

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı mezunları hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel klinikler ve tahlil laboratuvarlarında, sağlık ocakları, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde, halk sağlığı enstitülerinde ve gıda sanayii işletmelerinde, Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel tedavi kurumlarının biyokimya, mikrobiyoloji, histoloji, hematoloji, seroloji, patoloji, parazitoloji laboratuvarları, tüp bebek merkezleri ve kan merkezlerinde çalışabilmektedirler. Ayrıca ilaç firmalarının ve gıda sektörünün mikrobiyoloji araştırma birimlerinde görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219758

Qualification Title
Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü/Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Pr.
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Tıbbi Laboratuvar alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular., Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir., Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapar, preparatları hazırlar, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular., Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular, analiz çözeltilerini hazırlar., Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlama konusunda teorik ve pratik becerilere sahiptir., Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar., Tıbbi laboratuvarda iş organizasyonu yapar, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde mesleki görevlerini yerine getirirken gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir., Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur., Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar., Tıbbi laboratuvar alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder., Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır., Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

Key Competencies-
Further Info

Yüksekokulumuz, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi kampüsü içerisinde kendisine tahsis edilen mekânda eğitim-öğretimini sürdürmektedir. Teorik dersler Yüksekokulumuza ait dersliklerde ve üniversite amfilerinde, uygulamalı dersler ise Sağlık Bakanlığına ait Eğitim ve Araştırma Hastanesinin laboratuvarlarında yapılmaktadır.
Yüksekokulumuzda 105 kişilik 7 adet amfi, 60 Kişilik 2 adet Derslik, 1 Adet Toplantı Salonu, 1 Adet çalışma salonu, 2 adet laboratuvar, Etkinlik Salonu, kantin ve Bay Bayan Mescit bulunmaktadır.

Quality Assurance-
Access Requirements

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı mezunları hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel klinikler ve tahlil laboratuvarlarında, sağlık ocakları, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde, halk sağlığı enstitülerinde ve gıda sanayii işletmelerinde, Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel tedavi kurumlarının biyokimya, mikrobiyoloji, histoloji, hematoloji, seroloji, patoloji, parazitoloji laboratuvarları, tüp bebek merkezleri ve kan merkezlerinde çalışabilmektedirler. Ayrıca ilaç firmalarının ve gıda sektörünün mikrobiyoloji araştırma birimlerinde görev yapabilirler.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Tam zamanlı, e-öğrenme

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219758


Qualification Title
Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü/Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Pr.

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Tıbbi Laboratuvar alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular., Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir., Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapar, preparatları hazırlar, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular., Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular, analiz çözeltilerini hazırlar., Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlama konusunda teorik ve pratik becerilere sahiptir., Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar., Tıbbi laboratuvarda iş organizasyonu yapar, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde mesleki görevlerini yerine getirirken gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir., Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur., Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar., Tıbbi laboratuvar alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder., Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır., Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.


Key Competencies
-

Further Info

Yüksekokulumuz, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi kampüsü içerisinde kendisine tahsis edilen mekânda eğitim-öğretimini sürdürmektedir. Teorik dersler Yüksekokulumuza ait dersliklerde ve üniversite amfilerinde, uygulamalı dersler ise Sağlık Bakanlığına ait Eğitim ve Araştırma Hastanesinin laboratuvarlarında yapılmaktadır.
Yüksekokulumuzda 105 kişilik 7 adet amfi, 60 Kişilik 2 adet Derslik, 1 Adet Toplantı Salonu, 1 Adet çalışma salonu, 2 adet laboratuvar, Etkinlik Salonu, kantin ve Bay Bayan Mescit bulunmaktadır.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı mezunları hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel klinikler ve tahlil laboratuvarlarında, sağlık ocakları, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde, halk sağlığı enstitülerinde ve gıda sanayii işletmelerinde, Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel tedavi kurumlarının biyokimya, mikrobiyoloji, histoloji, hematoloji, seroloji, patoloji, parazitoloji laboratuvarları, tüp bebek merkezleri ve kan merkezlerinde çalışabilmektedirler. Ayrıca ilaç firmalarının ve gıda sektörünün mikrobiyoloji araştırma birimlerinde görev yapabilirler.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Tam zamanlı, e-öğrenme


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address