Yeterlilik Kodu | TR0030006929 | |
Yeterlilik Adı | Turizm Rehberliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Batman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yenişehir Mahallesi Batman Üniversitesi Batıraman Kampüsü 72000 Merkez Batman | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.batman.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 Seyahat, Turizm ve Boş Zaman (1015) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Turizm Rehberliği bölümü insan odaklı, analitik ve eleştirel düşünebilen, Anadolu coğrafyasının doğal, tarihi, kültürel mirasını araştıran, tanıyan, koruyan, tanıtan, yerel ve evrensel değerleri yorumlayabilen, mesleki etik ilkelere bağlı profesyonel turist rehberleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda bölgesel ve ulusal düzeyde turizm rehberliği bölümleri arasında tercih edilen, turizm rehberliği alanındaki eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleriyle topluma ve turizm sektörüne fayda sağlayan bölüm olmak için çalışmalarına devam etmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca öğrencileri turizm endüstrisi bünyesindeki işletmelerde (acenta, otel vb.) 60 gün zorunlu staj görmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Yabancı dil yetkinliği 3. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 4. Vatandaşlık yetkinliği 5. Girişimcilik yetkinliği 6. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği 7. İletişim yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümüzmüzde; ara sınav, ara sınav mazeret sınavı, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavları yapılır. Ayrıca öğrencilerimizin talep de bulunduğu ilgili bazı dersler için yaz okulu da açılabilmektedir. Yanı sıra öğrencilerimizin iş yükü ve performansı Bologna sistemine göre AKTS Bilgi Paketinde ve Öğrenci Bilgi Sisteminde aktif biçimde takip edilmekte, sınav yükleri ağırlıklarına göre değiştirilebilmektedir. Sınavlarımız; Ara Sınavlar / Vizeler: her ders için en az bir kez yapılır. Ara sınav programı; her yarıyılın ilk dört haftası içinde derslerden sorumlu öğretim elemanlarının görüşü alınarak yönetim tarafından organize edilir ve tarihler buna göre ilan edilir. Ara sınav notları dönem sonu sınavlarından en az iki hafta önce ilan edilmektedir. Yarıyıl Sonu / Final Sınavları: En az ondört haftalık eğitim-öğretim döneminden sonraki iki hafta içerisinde duyurulur. Her ders için yarıyıl sonu sınavı yapılır. Yarıyıl sonu sınavına katılmayan öğrenciler o dersten başarısız sayılır ve başarı notu olarak FF verilir. Yarıyıl sonu sınavları ile ilgili takvim, birimlerin önerileri alınarak Üniversite Senatosu tarafından belirlenir. Yarıyıl sonu sınav programları, dekanlık tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınavı açılmaz. Mazeret Sınavları: Haklı ve geçerli nedenlere dayalı mazereti dolayısıyla ara sınava katılmayan ve sınavdan sonraki bir hafta içerisinde durumunu belgeleyen öğrencilerin mazeretlerinin ilgili yönetim kurullarınca kabul edilmesi halinde, öğrencinin katılmadığı ara sınavlar o yarıyıl içinde öğretim elemanının belirlediği tarihte yazılı olarak yapılır. Mazeret sınavlarına herhangi bir nedenle girmeyen öğrencilere, tekrar mazeret sınavı açılmaz. Bütünleme sınavları: Dönem sonu sınavları sonucunda başarısız olanlar başarısız oldukları derslerin bütünleme sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavına girmeyenler başarısız sayılırlar ve bu öğrencilere ayrıca bir sınav açılmaz. Bütünleme sınavları dönem sonu sınavlarının bitiminden itibaren üçüncü haftada yapılır. Bütünleme sınavları için mazeret sınavı açılmaz. Tek Ders Sınavı: Sekiz yarıyılı tamamlayarak mezun olma durumuna gelen ancak yalnızca bir dersi veremeyen veya tüm dersleri verip de GNO'su 2.00 olmayan öğrencilerin yararlandığı sınavdır. Genel olarak tüm sınav sonuçları akademik takvimin belirlediği tarihler içerisinde dersin ilgili öğretim elemanı tarafından Batman Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) internet sayfasında ilan edilir. Sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren sınav belgeleri üç yıl süreli saklanır. Derslerde devamsızlık sınırını aşan öğrenciler, o derse devam etmemiş sayılırlar, sınavlara alınmazlar ve o dersten başarısız kabul edilirler. Öğrenciler, ilgili kurullarca kabul edilen sağlık raporlarının kapsadığı süreler içinde de devamsız sayılırlar. Ara sınav ve dönem içi etkinliklerden alınan notların ortalamasının % 40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun % 60 katkısı alınarak ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak başarı notu değerlendirme tablosuna uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki gibi takdir edilir: 90-100 Puan - AA (Katsayı 4.0, AKTS notu A) 85-89 Puan - BA (Katsayı 3.5, AKTS notu B) 80-84 Puan- BB (Katsayı 3.0, AKTS notu B) 70-79 Puan - CB (Katsayı 2.5, AKTS notu C) 60-69 Puan - CC (Katsayı 2.0, AKTS notu C) 55-59 Puan - DC (Katsayı 1.5, AKTS notu D) 50-54 Puan - DD (Katsayı 1.0, AKTS notu E) 40-49 Puan - FD (Katsayı 0.5, AKTS notu F) 0-39 Puan - FF (Katsayı 0, AKTS notu FX) Yeterli - YE (Katsayı -, AKTS notu S) Yetersiz - YS (Katsayı - , AKTS notu U) Devamsız - DS (Katsayı 0(Kredili dersler için), AKTS notu NA) Buna göre öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış sayılır. (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi “koşullu” başarmış sayılır. (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır. Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. Girmeye hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not iptal edilir. 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde belirtilen ortak zorunlu derslerinden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. Bir dersten başarılı sayılabilmek için diğer şartlara ek olarak o dersin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından en az 50 puan almak gerekir, alamayanlar not ortalaması ne olursa olsun başarısız (FD ve altı) sayılır. Böylelikle öğrencilerimizin başarı durumları, üniversitemiz sınav yönetmeliğinin 22. maddesine göre derslerden almış oldukları notlar ve derslerin kredileri ile hesaplanan “Yarıyıl/Dönem Not Ortalaması (DNO)” ve “Genel Not Ortalaması (GNO)” değerleriyle izlenmiş olur. DNO bir yarıyılda aldıkları derslerin her birinin kredisi ile bu derslerden alınan notların çarpımları toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi, GNO ise tüm yarıyıllarda aldıkları derslerin her birinin kredisi ile bu derslerden alınan notların çarpımları toplamının tüm derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanmaktadır. ISO 9001 KYS kriterleri kullanılmaktadır. Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)( TUADER) 1.01.2024/ 31.12.2025 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavları başarmış olmalıdır. Yabancı öğrencilerin bölüme kabulünde üniversitenin yabancı uyruklu öğrenciler için belirlediği şartlar geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030006929
ISCO 08 Seyahat, Turizm ve Boş Zaman (1015)
ISCO 08 Seyahat, Turizm ve Boş Zaman (1015)
Turizm Rehberliği bölümü insan odaklı, analitik ve eleştirel düşünebilen, Anadolu coğrafyasının doğal, tarihi, kültürel mirasını araştıran, tanıyan, koruyan, tanıtan, yerel ve evrensel değerleri yorumlayabilen, mesleki etik ilkelere bağlı profesyonel turist rehberleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda bölgesel ve ulusal düzeyde turizm rehberliği bölümleri arasında tercih edilen, turizm rehberliği alanındaki eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleriyle topluma ve turizm sektörüne fayda sağlayan bölüm olmak için çalışmalarına devam etmektedir.
Mezun olan öğrenciler, Turist rehberi olabilmek için ilgili şartları tamamlamaları halinde (yabancı dil bildiğinin kanıtlanması ve uygulama gezisinin tamamlanması) Kültür ve Turizm Bakanlığı’na başvuruda bulunarak "Turist Rehberi" olarak çalışabileceklerdir. Ayrıca, otel işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, rekreasyon ve etkinlik işletmeleri, tur operatörleri, A,B,C grubu seyahat acentaları, havayolu işletmeleri gibi işletme türlerinde orta ve üst düzey yönetici olarak görev alabileceklerdir. Kamu Personel Seçme Sınavı'ndan (KPSS) yeterli puan almaları halinde kamu kurum ve kuruluşlarının ilgili birimlerinde çalışabileceklerdir. Lisansüstü eğitime devam etmek isteyen bölüm mezunları üniversitelerin akademik kadrolarında da kariyer imkânına sahip olabilmektedir.
Öğrenciler, mezun olabilmek için akademik derslerini başarıyla tamamlamaları ve 60 gün zorunlu stajı yapmaları beklenmektedir. Öğrenciler gerekli şartları sağlamaları halinde çift ana dal yapabileceklerdir. Ayrıca ERASMUS ve FARABİ programları ile yurt içinde ve yurtdışındaki üniversitelerde öğrenimlerine devam edebileceklerdir.
Bölüm kadrosunda 1 profesör doktor, 5 doçent doktor ve 1 araştırma görevlisi görev almaktadır. Farklı uzmanlık alanlarına ait dersler için fakültenin diğer bölüm öğretim üyeleri ile üniversitemizin diğer fakültelerindeki (Fen Edebiyat, Sağlık Bilimler Fakülteleri vb.) öğretim üyelerinden aktif olarak yararlanılmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca öğrencileri turizm endüstrisi bünyesindeki işletmelerde (acenta, otel vb.) 60 gün zorunlu staj görmektedir.
- Turizm rehberliği mesleğiyle ilgili terimleri, kavramları ve uygulamaları bilir.
- Türkiye'nin arkeolojik, tarihi ve coğrafi değerlerini öğrenir ve bu değerlere karşı sorumlu turist rehberi davranışı kazanır
- Türkiye'de yaşamış olan uygarlıkların kültürü, tarihi, dini, mitolojisi ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, bu bilgileri analiz eder ve yorumlar
- Turizm işletmelerini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular
- Çeşitli donanımları, bilgi teknolojilerini ve programları kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler
- Turist sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur ve ihtiyaç halinde ilkyardım uygulama becerisi kazanır
- Arkeoloji, tarih, sanat tarihi, müzecilik alanlarında edindiği bilgileri kişisel ve mesleki gelişiminde kullanır
- Herhangi bir problem üzerine kuramsal ve uygulamalı olarak araştırma yapabilme, soruna dair bulguları toplayabilme, çözüm üretebilme ve projeyi jüri önünde sunabilme bilgi ve becerisini kazanır
- Evrensel etik değerleri bilir, turizmde etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur ve meslek icrasında etik ilkelere uygun rol ve sorumlulukları yerine getirir
- Uluslararası turizm hareketleri hakkında edindiği bilgiler neticesinde güncel gelişmeleri takip eder, sorunları bilir ve sorunlara bilimsel ve etik değer çerçevesinde akılcı çözümler üretir
- Turizm ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki çalışma esaslarını bilir ve uygular
- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi, ülke ekonomisi ve kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahip olu
- Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurar. Ayrıca misafirle iletişim kurabileceği düzeyde ikinci yabacı dil bilgisine sahip olur.
- Mesleğin icrasında yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir
- Yaşam boyu öğrenme, zaman yönetimi vb. bireysel gelişimini destekleyecek konularda mesleki bilgi ve becerileri kazanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Yabancı dil yetkinliği
3. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
4. Vatandaşlık yetkinliği
5. Girişimcilik yetkinliği
6. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
7. İletişim yetkinliği
Bölümüzmüzde; ara sınav, ara sınav mazeret sınavı, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavları yapılır. Ayrıca öğrencilerimizin talep de bulunduğu ilgili bazı dersler için yaz okulu da açılabilmektedir. Yanı sıra öğrencilerimizin iş yükü ve performansı Bologna sistemine göre AKTS Bilgi Paketinde ve Öğrenci Bilgi Sisteminde aktif biçimde takip edilmekte, sınav yükleri ağırlıklarına göre değiştirilebilmektedir.
Sınavlarımız;
Ara Sınavlar / Vizeler: her ders için en az bir kez yapılır. Ara sınav programı; her yarıyılın ilk dört haftası içinde derslerden sorumlu öğretim elemanlarının görüşü alınarak yönetim tarafından organize edilir ve tarihler buna göre ilan edilir. Ara sınav notları dönem sonu sınavlarından en az iki hafta önce ilan edilmektedir.
Yarıyıl Sonu / Final Sınavları: En az ondört haftalık eğitim-öğretim döneminden sonraki iki hafta içerisinde duyurulur. Her ders için yarıyıl sonu sınavı yapılır. Yarıyıl sonu sınavına katılmayan öğrenciler o dersten başarısız sayılır ve başarı notu olarak FF verilir. Yarıyıl sonu sınavları ile ilgili takvim, birimlerin önerileri alınarak Üniversite Senatosu tarafından belirlenir. Yarıyıl sonu sınav programları, dekanlık tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınavı açılmaz.
Mazeret Sınavları: Haklı ve geçerli nedenlere dayalı mazereti dolayısıyla ara sınava katılmayan ve sınavdan sonraki bir hafta içerisinde durumunu belgeleyen öğrencilerin mazeretlerinin ilgili yönetim kurullarınca kabul edilmesi halinde, öğrencinin katılmadığı ara sınavlar o yarıyıl içinde öğretim elemanının belirlediği tarihte yazılı olarak yapılır. Mazeret sınavlarına herhangi bir nedenle girmeyen öğrencilere, tekrar mazeret sınavı açılmaz.
Bütünleme sınavları: Dönem sonu sınavları sonucunda başarısız olanlar başarısız oldukları derslerin bütünleme sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavına girmeyenler başarısız sayılırlar ve bu öğrencilere ayrıca bir sınav açılmaz. Bütünleme sınavları dönem sonu sınavlarının bitiminden itibaren üçüncü haftada yapılır. Bütünleme sınavları için mazeret sınavı açılmaz.
Tek Ders Sınavı: Sekiz yarıyılı tamamlayarak mezun olma durumuna gelen ancak yalnızca bir dersi veremeyen veya tüm dersleri verip de GNO'su 2.00 olmayan öğrencilerin yararlandığı sınavdır.
Genel olarak tüm sınav sonuçları akademik takvimin belirlediği tarihler içerisinde dersin ilgili öğretim elemanı tarafından Batman Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) internet sayfasında ilan edilir. Sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren sınav belgeleri üç yıl süreli saklanır. Derslerde devamsızlık sınırını aşan öğrenciler, o derse devam etmemiş sayılırlar, sınavlara alınmazlar ve o dersten başarısız kabul edilirler. Öğrenciler, ilgili kurullarca kabul edilen sağlık raporlarının kapsadığı süreler içinde de devamsız sayılırlar. Ara sınav ve dönem içi etkinliklerden alınan notların ortalamasının % 40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun % 60 katkısı alınarak ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak başarı notu değerlendirme tablosuna uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki gibi takdir edilir:
90-100 Puan - AA (Katsayı 4.0, AKTS notu A)
85-89 Puan - BA (Katsayı 3.5, AKTS notu B)
80-84 Puan- BB (Katsayı 3.0, AKTS notu B)
70-79 Puan - CB (Katsayı 2.5, AKTS notu C)
60-69 Puan - CC (Katsayı 2.0, AKTS notu C)
55-59 Puan - DC (Katsayı 1.5, AKTS notu D)
50-54 Puan - DD (Katsayı 1.0, AKTS notu E)
40-49 Puan - FD (Katsayı 0.5, AKTS notu F)
0-39 Puan - FF (Katsayı 0, AKTS notu FX)
Yeterli - YE (Katsayı -, AKTS notu S)
Yetersiz - YS (Katsayı - , AKTS notu U)
Devamsız - DS (Katsayı 0(Kredili dersler için),
AKTS notu NA)
Buna göre öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış sayılır. (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi “koşullu” başarmış sayılır. (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır. Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz,
(DS) devamsız sayılır. Girmeye hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not iptal edilir. 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde belirtilen ortak zorunlu derslerinden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. Bir dersten başarılı sayılabilmek için diğer şartlara ek olarak o dersin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından en az 50 puan almak gerekir, alamayanlar not ortalaması ne olursa olsun başarısız (FD ve altı) sayılır. Böylelikle öğrencilerimizin başarı durumları, üniversitemiz sınav yönetmeliğinin 22. maddesine göre derslerden almış oldukları notlar ve derslerin kredileri ile hesaplanan “Yarıyıl/Dönem Not Ortalaması (DNO)” ve “Genel Not Ortalaması (GNO)” değerleriyle izlenmiş olur. DNO bir yarıyılda aldıkları derslerin her birinin kredisi ile bu derslerden alınan notların çarpımları toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi, GNO ise tüm yarıyıllarda aldıkları derslerin her birinin kredisi ile bu derslerden alınan notların çarpımları toplamının tüm derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanmaktadır.
ISO 9001 KYS kriterleri kullanılmaktadır.
Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)( TUADER)
1.01.2024/ 31.12.2025
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavları başarmış olmalıdır. Yabancı öğrencilerin bölüme kabulünde üniversitenin yabancı uyruklu öğrenciler için belirlediği şartlar geçerlidir.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030006929 | |
Qualification Title | Tourism Guidance Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Batman University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 Travel, Tourism and Leisure (1015) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Tourism Guidance aims to train professional tourist guides who are human-centered, capable of analytical and critical thinking, research, recognize, protect, promote the natural, historical, and cultural heritage of Anatolian geography, and interpret both local and universal values, adhering to professional ethical principles. In this context, the department continues its efforts to be a preferred department among tourism guidance programs at the regional and national levels, contributing to society and the tourism industry through educational, teaching, and research activities in the field of tourism guidance. Graduates who meet the relevant requirements (proof of foreign language proficiency and completion of a field trip) can apply to the Ministry of Culture and Tourism to work as "Tourist Guides." In addition, they can work as middle and senior-level managers in businesses such as hotel enterprises, food and beverage businesses, recreation and event management companies, tour operators, A, B, C group travel agencies, and airline companies. If they achieve sufficient points in the Public Personnel Selection Examination (KPSS), they will be able to work in the relevant units of public institutions and organizations. Graduates who wish to continue postgraduate education may also have career opportunities in the academic staff of universities. Students are expected to successfully complete their academic courses and complete 60 days of compulsory internship in order to graduate. If students meet the necessary requirements, they can pursue a double major. Additionally, through the ERASMUS and FARABI programs, they can continue their studies at universities both domestically and abroad. The department staff includes 1 professor, 5 associate professors and 1 research assistant. For courses in different areas of expertise, faculty members from other departments within the faculty and instructors from other faculties of the university (such as the Faculty of Science and Literature, Faculty of Health Sciences, etc.) are actively utilized. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. Additionally, students are required to complete a mandatory 60-day internship in businesses within the tourism industry (such as agencies, hotels, etc.). | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | At our department, midterms, makeup midterm exams, final exams, and resit exams are held. Additionally, summer schools may be offered for certain courses upon students' request. Furthermore, the workload and performance of our students are actively monitored according to the Bologna system through the ECTS Information Package and the Student Information System, and exam loads can be adjusted according to their weight. Our exams: Midterms: A midterm exam is held at least once for each course. The midterm exam schedule is organized by the administration, taking into account the views of the instructors responsible for the courses during the first four weeks of each semester, and the dates are announced accordingly. Midterm grades are announced at least two weeks before the final exams. Final Exams: Final exams are announced within two weeks following a minimum of fourteen weeks of teaching. A final exam is held for each course. Students who do not attend the final exam are considered to have failed the course and are given an "FF" grade. The final exam schedule is determined by the University Senate, after receiving recommendations from the departments. The exam schedule is prepared by the dean's office and announced at least two weeks before the exams. No makeup exams are held for final exams. Makeup Exams: Students who cannot attend the midterm exam due to valid and legitimate reasons, and who provide documentation of their situation within one week after the exam, may be allowed to take the missed midterm exam at a date determined by the course instructor. No additional makeup exams are offered for students who miss makeup exams. Resit Exams: Students who fail the final exams can take resit exams for the courses they have failed. Students who do not attend the resit exam are considered to have failed and no further exam is arranged for them. Resit exams are held in the third week after the final exams. No makeup exams are offered for resit exams. Single Course Exam: This exam is available for students who have completed eight semesters but have failed only one course or who have passed all courses but have a GPA below 2.00. In general, all exam results are announced by the respective course instructor through the Batman University Student Information System (SIS) website within the dates specified by the academic calendar. Exam documents are kept for three years from the date of the announcement. Students who exceed the attendance limit in a course are considered not to have attended that course, are not allowed to take the exams, and are considered to have failed the course. Students who have health reports accepted by the relevant boards are also considered absent for the duration specified in the report. The average of the grades from the midterm exams and other activities accounts for 40%, while the grade from the final exam or resit exam accounts for 60%, as determined by the course instructor and announced to students during the first two weeks of the course. The success grades for each course are calculated based on a 100-point scale, as follows: 90-100 Points - AA (Coefficient 4.0, ECTS Grade A) Accordingly, if a student receives a grade of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC), they are considered to have passed the course. If they receive a grade of (DC) or (DD), they are considered to have "conditionally passed" the course. If they receive a grade of (FD) or (FF), they have failed the course. For non-credit courses and internships, the attendance and success evaluation will result in grades of (YE) for satisfactory, (YS) for unsatisfactory, and (DS) for absence. Any grade earned from an exam the student was not eligible to attend will be invalid. Grades of (YE) and (YS) for compulsory common courses as mentioned in Article 5 of the 2547 Law and (DS) for non-credit courses are not considered in calculating the weighted GPA; however, for credit courses, (DS) is considered as 0.00. To pass a course, students must score at least 50 points on the final or resit exam, in addition to meeting other requirements. Students who fail to meet this condition are considered to have failed (FD and below) regardless of their overall average. Thus, the academic performance of our students is monitored according to the grades they receive in courses, along with their credit hours, which are used to calculate the "Semester/Term Grade Point Average (DNO)" and "Cumulative Grade Point Average (GPA)" values. The DNO is calculated by dividing the sum of the products of each course's credit and the grade earned in the course by the total credits of those courses in a given semester. The GPA is calculated by dividing the sum of the products of each course's credit and the grade earned in the course by the total credits of all courses taken in all semesters. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs." ISO 9001 Quality Management System (QMS) criteria are applied. | |
Access Requirements | Students wishing to enroll in the department must successfully pass the exams conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). For international students, the admission requirements determined by the university for foreign students apply. | |
Conditions for Success | Successfully completing a minimum of 240 ECTS course credits and fulfilling any additional requirements set by the respective higher education institution, if applicable. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030006929
ISCO 08 Travel, Tourism and Leisure (1015)
ISCO 08 Travel, Tourism and Leisure (1015)
The Department of Tourism Guidance aims to train professional tourist guides who are human-centered, capable of analytical and critical thinking, research, recognize, protect, promote the natural, historical, and cultural heritage of Anatolian geography, and interpret both local and universal values, adhering to professional ethical principles. In this context, the department continues its efforts to be a preferred department among tourism guidance programs at the regional and national levels, contributing to society and the tourism industry through educational, teaching, and research activities in the field of tourism guidance.
Graduates who meet the relevant requirements (proof of foreign language proficiency and completion of a field trip) can apply to the Ministry of Culture and Tourism to work as "Tourist Guides." In addition, they can work as middle and senior-level managers in businesses such as hotel enterprises, food and beverage businesses, recreation and event management companies, tour operators, A, B, C group travel agencies, and airline companies. If they achieve sufficient points in the Public Personnel Selection Examination (KPSS), they will be able to work in the relevant units of public institutions and organizations. Graduates who wish to continue postgraduate education may also have career opportunities in the academic staff of universities.
Students are expected to successfully complete their academic courses and complete 60 days of compulsory internship in order to graduate. If students meet the necessary requirements, they can pursue a double major. Additionally, through the ERASMUS and FARABI programs, they can continue their studies at universities both domestically and abroad.
The department staff includes 1 professor, 5 associate professors and 1 research assistant. For courses in different areas of expertise, faculty members from other departments within the faculty and instructors from other faculties of the university (such as the Faculty of Science and Literature, Faculty of Health Sciences, etc.) are actively utilized.
Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. Additionally, students are required to complete a mandatory 60-day internship in businesses within the tourism industry (such as agencies, hotels, etc.).
- Knows the terms, concepts, and practices related to the profession of tourism guidance.
- Learns about Turkey's archaeological, historical, and geographical values and adopts the behavior of a responsible tourist guide towards these values.
- Possesses detailed knowledge of the culture, history, religion, mythology, and arts of civilizations that lived in Turkey, analyzes this information, and interprets it.
- Knows and applies current management theories and practices necessary for effectively managing tourism businesses.
- Plans, implements, and supervises a tour using various tools, information technologies, and programs.
- Gains knowledge about tourist health and safety and acquires first aid application skills when needed.
- Utilizes the knowledge gained in archaeology, history, art history, and museology in personal and professional development.
- Acquires the knowledge and skills to conduct theoretical and applied research on any problem, collect findings related to the issue, produce solutions, and present the project before a jury.
- Understands universal ethical values, is knowledgeable about ethical rules in tourism, and fulfills roles and responsibilities in accordance with ethical principles in professional practice.
- Follows current developments, understands problems, and produces rational solutions within the framework of scientific and ethical values based on knowledge of international tourism movements.
- Knows and applies legal regulations and professional work principles related to tourism and tourist guidance.
- Is informed about the structure, functioning, and importance of the tourism sector in the national economy and development.
- Communicates effectively in at least one foreign language at the B1 General Level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) in written and spoken forms and possesses a second foreign language at a level to communicate with guests.
- Establishes effective written, verbal, and non-verbal communication in the profession and demonstrates presentation skills.
- Gains professional knowledge and skills in areas such as lifelong learning, time management, and other subjects that support individual development.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy competency
- Foreign language competency
- Personal, social, and learning-to-learn competency
- Citizenship competency
- Entrepreneurship competency
- Cultural awareness and expression competency
- Communication competency
At our department, midterms, makeup midterm exams, final exams, and resit exams are held. Additionally, summer schools may be offered for certain courses upon students' request. Furthermore, the workload and performance of our students are actively monitored according to the Bologna system through the ECTS Information Package and the Student Information System, and exam loads can be adjusted according to their weight.
Our exams: Midterms: A midterm exam is held at least once for each course. The midterm exam schedule is organized by the administration, taking into account the views of the instructors responsible for the courses during the first four weeks of each semester, and the dates are announced accordingly. Midterm grades are announced at least two weeks before the final exams.
Final Exams: Final exams are announced within two weeks following a minimum of fourteen weeks of teaching. A final exam is held for each course. Students who do not attend the final exam are considered to have failed the course and are given an "FF" grade. The final exam schedule is determined by the University Senate, after receiving recommendations from the departments. The exam schedule is prepared by the dean's office and announced at least two weeks before the exams. No makeup exams are held for final exams.
Makeup Exams: Students who cannot attend the midterm exam due to valid and legitimate reasons, and who provide documentation of their situation within one week after the exam, may be allowed to take the missed midterm exam at a date determined by the course instructor. No additional makeup exams are offered for students who miss makeup exams.
Resit Exams: Students who fail the final exams can take resit exams for the courses they have failed. Students who do not attend the resit exam are considered to have failed and no further exam is arranged for them. Resit exams are held in the third week after the final exams. No makeup exams are offered for resit exams.
Single Course Exam: This exam is available for students who have completed eight semesters but have failed only one course or who have passed all courses but have a GPA below 2.00.
In general, all exam results are announced by the respective course instructor through the Batman University Student Information System (SIS) website within the dates specified by the academic calendar. Exam documents are kept for three years from the date of the announcement. Students who exceed the attendance limit in a course are considered not to have attended that course, are not allowed to take the exams, and are considered to have failed the course. Students who have health reports accepted by the relevant boards are also considered absent for the duration specified in the report. The average of the grades from the midterm exams and other activities accounts for 40%, while the grade from the final exam or resit exam accounts for 60%, as determined by the course instructor and announced to students during the first two weeks of the course.
The success grades for each course are calculated based on a 100-point scale, as follows:
90-100 Points - AA (Coefficient 4.0, ECTS Grade A)
85-89 Points - BA (Coefficient 3.5, ECTS Grade B)
80-84 Points - BB (Coefficient 3.0, ECTS Grade B)
70-79 Points - CB (Coefficient 2.5, ECTS Grade C)
60-69 Points - CC (Coefficient 2.0, ECTS Grade C)
55-59 Points - DC (Coefficient 1.5, ECTS Grade D)
50-54 Points - DD (Coefficient 1.0, ECTS Grade E)
40-49 Points - FD (Coefficient 0.5, ECTS Grade F)
0-39 Points - FF (Coefficient 0, ECTS Grade FX)
Satisfactory - YE (Coefficient -, ECTS Grade S)
Unsatisfactory - YS (Coefficient -, ECTS Grade U)
Absence - DS (Coefficient 0 (for credit courses), ECTS Grade NA)
Accordingly, if a student receives a grade of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC), they are considered to have passed the course. If they receive a grade of (DC) or (DD), they are considered to have "conditionally passed" the course. If they receive a grade of (FD) or (FF), they have failed the course. For non-credit courses and internships, the attendance and success evaluation will result in grades of (YE) for satisfactory, (YS) for unsatisfactory, and (DS) for absence. Any grade earned from an exam the student was not eligible to attend will be invalid. Grades of (YE) and (YS) for compulsory common courses as mentioned in Article 5 of the 2547 Law and (DS) for non-credit courses are not considered in calculating the weighted GPA; however, for credit courses, (DS) is considered as 0.00. To pass a course, students must score at least 50 points on the final or resit exam, in addition to meeting other requirements. Students who fail to meet this condition are considered to have failed (FD and below) regardless of their overall average. Thus, the academic performance of our students is monitored according to the grades they receive in courses, along with their credit hours, which are used to calculate the "Semester/Term Grade Point Average (DNO)" and "Cumulative Grade Point Average (GPA)" values. The DNO is calculated by dividing the sum of the products of each course's credit and the grade earned in the course by the total credits of those courses in a given semester. The GPA is calculated by dividing the sum of the products of each course's credit and the grade earned in the course by the total credits of all courses taken in all semesters.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."
ISO 9001 Quality Management System (QMS) criteria are applied.
Students wishing to enroll in the department must successfully pass the exams conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). For international students, the admission requirements determined by the university for foreign students apply.
- Those holding a bachelor's degree may proceed to master's programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and proficiency in arts programs accepted with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, upon successful completion, obtain two separate bachelor's degrees.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous