Yeterlilik Kodu | TR0030001656 | |||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Hizmet sektörü içerisinde önemli bir yere sahip olan turizm sektörü ülkemizde her geçen gün daha da büyümekte ve ülkemiz ekonomisi için önemi daha da artmaktadır. Ülkemizde turizm faaliyetlerine katılan kişi sayısı ve turizm alanında faaliyet gösteren işletme sayısında sürekli bir artış görülmektedir. Bu artışa bağlı olarak zaten büyük oranda insan gücüne dayalı bir sektör olan turizm sektörünün, nitelikli işgücü talebi daha da artmaktadır. Turizm ve Otel İşletmeciliği Programının genel amacı, turizm sektöründe ihtiyaç duyulan insan gücünün karşılanması için öğrencilere turizm ve seyahat alanındaki temel faaliyetlerin yanı sıra insan ilişkileri, güncel işletmecilik becerileri ve uygulamaya dönük yeterlilikleri sahip olmalarını sağlamak ve turizmde istihdam edilebilmeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve tecrübeyi kazandırmaktır. Turizm ve Otel İşletmeciliği Programından mezun olan öğrenciler; konaklama işletmeleri, seyahat acenteleri, yiyecek içecek işletmeleri ve ağırlama hizmeti veren kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilebilirler. | |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Programda yazılı sınav, uygulama dersi ve staj şeklinde üçlü bir ölçme değerlendirme sistemi vardır.
| |||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 1 Ocak 2024-31 Aralık 2025 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir. | |||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 30 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır. Programdan mezun olabilmek için en az 120 kredi alınması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı’nda yeterli puanı almak koşuluyla alanıyla ilgili lisans programlarına ya da Uzaktan Eğitim Sistemleri’nin lisans tamamlama programlarına başvurabilir. | |||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030001656
ISCO: 08
ISCO: 08
Hizmet sektörü içerisinde önemli bir yere sahip olan turizm sektörü ülkemizde her geçen gün daha da büyümekte ve ülkemiz ekonomisi için önemi daha da artmaktadır. Ülkemizde turizm faaliyetlerine katılan kişi sayısı ve turizm alanında faaliyet gösteren işletme sayısında sürekli bir artış görülmektedir. Bu artışa bağlı olarak zaten büyük oranda insan gücüne dayalı bir sektör olan turizm sektörünün, nitelikli işgücü talebi daha da artmaktadır. Turizm ve Otel İşletmeciliği Programının genel amacı, turizm sektöründe ihtiyaç duyulan insan gücünün karşılanması için öğrencilere turizm ve seyahat alanındaki temel faaliyetlerin yanı sıra insan ilişkileri, güncel işletmecilik becerileri ve uygulamaya dönük yeterlilikleri sahip olmalarını sağlamak ve turizmde istihdam edilebilmeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve tecrübeyi kazandırmaktır. Turizm ve Otel İşletmeciliği Programından mezun olan öğrenciler; konaklama işletmeleri, seyahat acenteleri, yiyecek içecek işletmeleri ve ağırlama hizmeti veren kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilebilirler.
- Eğitim ve öğretim programda öngörüldüğü şekilde örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
- Öğrenci, “Anadolu Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Zorunlu Staj Yönergesi” ve Eskişehir Meslek Yüksekokulu “Staj Kılavuzu” hükümlerine uygun olarak sektördeki iş yerlerinde staj yapar.
- Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarını asgari düzeyde açıklar.
- Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde kavrama ve kullanır.
- Turizm sektörü ile ilgili temel gelişmeleri takip etme, sorunlar hakkında bilgi sahibi olma ve sorunlara temel düzeyde öneriler geliştirir.
- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları anlar ve uygular.
- Turizm alanında sahip olduğu bilgiyi, temel beceriler düzeyinde, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, etkili iletişim kurar.
- Turizm alanı ile bilgisayar programlarını ve bilişim iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır.
- Turizm sektöründe yerine getirilmesi gereken servis, kat hizmetleri, mutfak, önbüro süreçlerini ihtiyaçları karşılayabilecek şekilde yönetir.
- Çalışma yaşamındaki yoğunluğu ve stresi yönetebilme ve işiyle ilgili doğru kararlar alır.
- Turizm alanı ile ilgili mesleki etik ilkeleri temel düzeyde bilme ve sorumlu davranır.
- Yaşam boyu öğrenme bilincinin ve gerekliliğinin farkında olma ve bu amaçla bilgi, beceri ve yetkinliklerini sürekli geliştirir.
- Turizm alanında yerine getirilen mesleki süreçleri planlar ve uygular.
- Müşterilerle ve çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dilde okuma, dinleme, konuşma ve yazmayı gerçekleştirebilecek seviyede sahip olur.
- Turizm sektöründe ihtiyaç duyulan kişisel bakım, hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
- Yenilik, yaratıcılık, girişimcilik gibi konulara ve kariyerlerine yaşam boyu öğrenme bilinciyle yaklaşma ve yetkinlikler geliştirir.
- Çalışma arkadaşları ile ekip halinde ya da tek başına çalışır.
Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.
Programda yazılı sınav, uygulama dersi ve staj şeklinde üçlü bir ölçme değerlendirme sistemi vardır.
Başarı Notu |
KATSAYI |
AA |
4,0 |
AB |
3,7 |
BA |
3,3 |
BB |
3,0 |
BC |
2,7 |
CB |
2,3 |
CC |
2,0 |
CD |
1,7 |
DC |
1,3 |
DD |
1,0 |
FF |
0,0 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 1 Ocak 2024-31 Aralık 2025 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı’nda yeterli puanı almak koşuluyla alanıyla ilgili lisans programlarına ya da Uzaktan Eğitim Sistemleri’nin lisans tamamlama programlarına başvurabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001656 | |||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Tourism and Hotel Management Associate Degree Diploma | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Council Of Higher Education | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | ||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | ||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The tourism sector, which has an important place in the service sector, is growing day by day in our country and the importance for our country's economy is increasing even more. There is a steady increase in the number of people participating in tourism activities in our country and the number of enterprises operating in the field of tourism. Due to this increase, the demand for qualified labor force is further increased by the tourism sector, which is already a large sector based on human power. The general aim of the Tourism and Hotel Management Program is to meet the employement requirements in the tourism sector. So that the program aims to provide students the knowledge, skills and experience necessary for employment in tourism, hotel and travel, as well as human relations, current business skills and practical competencies. Students graduated from the Tourism and Hotel Management Program; hospitality operators, travel agencies, food and beverage enterprises and hospitality establishments. | |||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Our graduates possess the key competencies listed below at a pre-advanced level.
| |||||||||||||||||||||||||
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; There is a trio system including formal (written) test, practical courses and internship.
| |||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. The Hotel, Restaurant and Catering Services Department Tourism and Hotel Management Program has been accredited by the Tourism Education Evaluation and Accreditation Board (TURAK) to be valid between January 1, 2024 and December 31, 2025 | |||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are beingapplied to start this programme. | |||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. This program requires 30 days of practical training. Students have to take 120 credits and get the general avarage of 2.00 in order to graduate. | |||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | May apply to bachelor's programmes in related fields of study provided that the student obtains sufficient score in the Vertical Transfer Examination administired by the Student Selection Centre or may apply to bachelor's degree completion programmes in related fields of study in Distance Education System.ices. | |||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030001656
ISCO: 08
ISCO: 08
The tourism sector, which has an important place in the service sector, is growing day by day in our country and the importance for our country's economy is increasing even more. There is a steady increase in the number of people participating in tourism activities in our country and the number of enterprises operating in the field of tourism. Due to this increase, the demand for qualified labor force is further increased by the tourism sector, which is already a large sector based on human power. The general aim of the Tourism and Hotel Management Program is to meet the employement requirements in the tourism sector. So that the program aims to provide students the knowledge, skills and experience necessary for employment in tourism, hotel and travel, as well as human relations, current business skills and practical competencies. Students graduated from the Tourism and Hotel Management Program; hospitality operators, travel agencies, food and beverage enterprises and hospitality establishments.
- The education and training are carried out in the form of formal and distance education as foreseen in the program.
- The student does an internship at workplaces in the sector in accordance with the "Anadolu University Vocational Schools Compulsory Internship Directive" and Eskişehir Vocational School "Internship Guide"
- To be able to explain the United Nations Sustainable Development Goals at a minimum level
- To be able to comprehend and use the main theories, facts, concepts and principles in the field of tourism at a basic level
- Follow the basic developments related to the tourism sector, to have knowledge about the problems and to be able to develop basic suggestions to the problems
- Understand and apply national and international legal regulations, professional standards related to the field of tourism
- Transfer the knowledge in the field of tourism at the level of basic skills through written and oral communication, to communicate effectively
- Use computer programmes and information communication technologies related to the field of tourism at a basic level
- Manage the service, housekeeping, kitchen, front office processes that need to be fulfilled in the tourism sector in a way to meet the needs
- Manage the workload and stress in working life and make the right decisions about work
- Comprehend and apply the responsible attitudes and behaviours related to the professional ethical principles in tourism
- To be aware of the awareness and necessity of lifelong learning and to be able to continuously improve their knowledge, skills and competencies for this purpose
- Plan and implement the professional processes fulfilled in the field of tourism
- Ability to read, listen, speak and write in a foreign language at a level to communicate with customers and colleagues
- To apply personal care, hygiene, and sanitation rules needed in the tourism sector
- To approach issues such as innovation, creativity, entrepreneurship, and careers with the awareness of lifelong learning and to develop competencies
- Ability to work as a team with colleagues or alone
Our graduates possess the key competencies listed below at a pre-advanced level.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows;
There is a trio system including formal (written) test, practical courses and internship.
Grade |
Coefficient |
AA |
4,0 |
AB |
3,7 |
BA |
3,3 |
BB |
3,0 |
BC |
2,7 |
CB |
2,3 |
CC |
2,0 |
CD |
1,7 |
DC |
1,3 |
DD |
1,0 |
FF |
0,0 |
To monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
The Hotel, Restaurant and Catering Services Department Tourism and Hotel Management Program has been accredited by the Tourism Education Evaluation and Accreditation Board (TURAK) to be valid between January 1, 2024 and December 31, 2025
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are beingapplied to start this programme.
May apply to bachelor's programmes in related fields of study provided that the student obtains sufficient score in the Vertical Transfer Examination administired by the Student Selection Centre or may apply to bachelor's degree completion programmes in related fields of study in Distance Education System.ices.
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.