Yeterlilik Kodu | TR0030218097 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Söğütözü, Söğütözü Cd. No:43, 06510 Çankaya/Ankara | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.etu.edu.tr/tr | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ölçme ve değerlendirme TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür. (1) Ders başarı notu; dönem içinde yapılan kısa ve ara sınavların, ödevlerin, proje ve diğer uygulamalı çalışmaların ve dönem sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir. (2) Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir:
(3) Diğer harf notları aşağıdaki gibidir: a) G notu: Kredisiz dersten geçti notu. b) K notu: Kredisiz dersten kaldı notu. c) V notu: Dersten vazgeçti notu; bu not, Yönetmeliğin 20’nci maddesi kapsamında öğrencinin almaktan vazgeçtiği derse verilir. ç) M notu: Muaf notu; başka bir bölüm, fakülte ya da üniversiteden ilgili fakülte yönetim kurulunca transfer edilen ve not ortalamasına katılmayan dersler için veya ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere, evvelce almış oldukları ve denkliği bölümün önerisi üzerine fakülte yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. d) E notu: Eksik notu; hastalık veya diğer zorunlu sebeplerle proje, sunum, ödev gibi dönem içi çalışmalarını tamamlayamamış veya dönem sonu sınavına girememiş öğrencilere verilir. E harf notunu alan öğrencinin eksikliklerini tamamlaması ve varsa mazeret sınavına girmesi için ders başarı notlarının Üniversite Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim son tarihini takip eden on iş gününün, Cumartesi hariç, sonuna kadar süre tanınır. Süre sonunda E notu nihai nota dönüştürülür. e) T notu: Tekrar notu; öğrencinin tekrar ettiği veya saydırdığı derse, aldığı notun yanında, parantez içinde önceki dersin kodu ile birlikte gösterilmek üzere verilir. f) İ notu: İzinli notu; öğrencinin kayıt yaptırdıktan sonra izin aldığı durumda o dönemde almış olduğu derslere verilir. g) DA notu: Dinleyici öğrenci olarak aldı notu; öğrencinin dinleyici olarak girdiği dersin devam gereklerini yerine getirdiği durumlarda verilir. ğ) DV notu: Dinleyici öğrencilikten vazgeçti notu; öğrencinin dinleyici olarak girdiği ders için devam gereklerini yerine getirmediği durumlarda verilir. h) DM notu: Diğer üniversitelerin hazırlık programından alınan başarı belgesi ile muaf notu. ı) HM notu: Hazırlık programından muaf notu. i) HD notu: Hazırlık programına devam etti notu. j) HB notu: Hazırlık programını bıraktı notu. k) HG notu: Hazırlık programından geçti notu. l) HK notu: Hazırlık programından kaldı notu. (4) Bir dersin yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak için; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G veya M notlarından birini almak gerekir. Öğrenci, FF veya K notu aldığı dersten başarısız sayılır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 27.03.2024/30.09.2026 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; minimum 300 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 3 dönem zorunlu Ortak Eğitim Programlarını tamamlamaları ve başarılı olarak değerlendirilmiş olmaları; 4.00 üzerinden en az 2.00 GNO'ya sahip olmaları gerekmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030218097
ISCO 08
ISCO 08
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün temel amacı alanında eğitim almış uzmanlar yetiştirmek ve onları lisans üstü eğitim için hazırlamaktır.
- Eğitim ve öğretim örgün ve tam zamanlı olarak gerçekleştirilir.
- Ayrıca, üniversitenin anlaşmalı olduğu kurum/ kuruluşlarda 3,5 aylık periyotlarda olmak üzere 3 ayrı Ortak Eğitim uygulaması gerçekleştirilmektedir.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisini kullanarak kendi alanındaki bilgileri izler.
- Millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlere saygılıdır. Milletine, insanlığa karşı görev ve sorumluluklarını bilir. Bunları davranışa dönüştürebilir.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanır.
- Türk edebiyatı tarihinin çeşitli devirleri ve alanları arasındaki devamlılığı ve bütünlüğü kavrar.
- Yeni Türk edebiyatı tarihini akademik bir şekilde değerlendirebilir. Edebî eserleri okuma, anlama ve yorumlama noktasında modern yöntemleri bilir ve bunları metinler üzerinde etkili bir şekilde uygular.
- Türk edebiyatında gelişen edebî türleri çözümleyebilir ve edebiyat teorisinin temel tekniklerini uygular.
- Eski Türk edebiyatının kaynaklarına, özelliklerine, araştırma yöntemlerine, şekil ve tür bilgisine sahip olur ve edebî sanatları kullanır.
- Divan edebiyatının sosyal hayatla olan ilişkisi, disiplinler arası ilişkileri, dil, kültür ve medeniyetimize olan katkılarını öğrenir.
- Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam ve söz varlığı düzeylerinde dil biliminin yöntem ve kuramlarından yararlanarak tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceleyebilir ve çözümler.
- Türk dili ve edebiyatının tarihsel gelişimini, dönemlerini ve dönemlerin özelliklerini, başlıca ekolleri, bunlar arasındaki bütünlüğü kavrayabilir ve takip eder.
- Türk edebiyatının temel eserlerini, edebiyat biliminin kuram ve yöntemlerinden yararlanarak değerlendirir ve onları dünya edebiyatının edebî eserleriyle karşılaştırı.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Beşerî bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Beşerî bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Beşerî bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır; çözümler ve uygular.
- Beşerî bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sorumluluğu altında çalışanların ilgi alanındaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
- Beşerî bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
- Beşerî bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Beşerî bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
- Beşerî bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
- Beşerî bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
- Bir yabancı dili kullanarak beşerî bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
- Beşerî bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Beşerî bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
- Beşerî bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
- Beşerî bilimler alanında sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
- Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür.
(1) Ders başarı notu; dönem içinde yapılan kısa ve ara sınavların, ödevlerin, proje ve diğer uygulamalı çalışmaların ve dönem sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir.
(2) Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir:
Notlar |
AA |
BA |
BB |
CB |
CC |
DC |
DD |
FF |
Katsayı |
4,00 |
3,50 |
3,00 |
2,50 |
2,00 |
1,50 |
1,00 |
0,00 |
Sayısal Karşılık |
100-90 |
89-85 |
84-80 |
79-75 |
74-70 |
69-65 |
64-60 |
59-0 |
(3) Diğer harf notları aşağıdaki gibidir:
a) G notu: Kredisiz dersten geçti notu.
b) K notu: Kredisiz dersten kaldı notu.
c) V notu: Dersten vazgeçti notu; bu not, Yönetmeliğin 20’nci maddesi kapsamında öğrencinin almaktan vazgeçtiği derse verilir.
ç) M notu: Muaf notu; başka bir bölüm, fakülte ya da üniversiteden ilgili fakülte yönetim kurulunca transfer edilen ve not ortalamasına katılmayan dersler için veya ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere, evvelce almış oldukları ve denkliği bölümün önerisi üzerine fakülte yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir.
d) E notu: Eksik notu; hastalık veya diğer zorunlu sebeplerle proje, sunum, ödev gibi dönem içi çalışmalarını tamamlayamamış veya dönem sonu sınavına girememiş öğrencilere verilir. E harf notunu alan öğrencinin eksikliklerini tamamlaması ve varsa mazeret sınavına girmesi için ders başarı notlarının Üniversite Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim son tarihini takip eden on iş gününün, Cumartesi hariç, sonuna kadar süre tanınır. Süre sonunda E notu nihai nota dönüştürülür.
e) T notu: Tekrar notu; öğrencinin tekrar ettiği veya saydırdığı derse, aldığı notun yanında, parantez içinde önceki dersin kodu ile birlikte gösterilmek üzere verilir.
f) İ notu: İzinli notu; öğrencinin kayıt yaptırdıktan sonra izin aldığı durumda o dönemde almış olduğu derslere verilir.
g) DA notu: Dinleyici öğrenci olarak aldı notu; öğrencinin dinleyici olarak girdiği dersin devam gereklerini yerine getirdiği durumlarda verilir.
ğ) DV notu: Dinleyici öğrencilikten vazgeçti notu; öğrencinin dinleyici olarak girdiği ders için devam gereklerini yerine getirmediği durumlarda verilir.
h) DM notu: Diğer üniversitelerin hazırlık programından alınan başarı belgesi ile muaf notu.
ı) HM notu: Hazırlık programından muaf notu.
i) HD notu: Hazırlık programına devam etti notu.
j) HB notu: Hazırlık programını bıraktı notu.
k) HG notu: Hazırlık programından geçti notu.
l) HK notu: Hazırlık programından kaldı notu.
(4) Bir dersin yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak için; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G veya M notlarından birini almak gerekir. Öğrenci, FF veya K notu aldığı dersten başarısız sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 27.03.2024/30.09.2026
- Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı alınarak başarılı olmak gerekmektedir. Yurt içi ve dışında eş değer bir programda öğrenim gören bir öğrenci üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerin programa kayıt olabilmesi için İngilizce dil yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Uluslararası öğrenciler "Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi" çerçevesinde kabul edilmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218097 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | TURKISH LANGUAGE AND LITERATURE BACHELOR’S DEGREE | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | TOBB ETÜ | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | |||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | |||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Literature and linguistics | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Examinations and assessment for each of the courses are to be in accordance with the " TOBB University of Economics and Technology Undergraduate Education and Examination Regulations" (1) A course grade is obtained as a result of the evaluation of the quiz and midterm exams, homework assignments, projects and other applied studies and the final exam. (2) The meanings, coefficients, the score intervals of the letter grades are indicated below:
(3) Other letter grades are as follows:
(4) To fulfill the obligation of a course, it is necessary to take one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G or M letter grades. | ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The students are expected to have minimum 300 ECTS credits together with 3 semestres of Cooperative Education with a minimum GPA of 2.00/4.00. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can apply to study at the graduate programs. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030218097
ISCO 08
ISCO 08
- The aim of the Department of Turkish Language and Literature is to educate trained specialists and prepare them for graduate education.
- Education and training are provided on a formal and full-time basis. In addition, 3 separate Cooperative Education applications are carried out in 3.5-month periods in institutions/organizations with which the university has agreements.
- have knowledge of foreign languages sufficent to follow current research conducted in Turkish Language and Literature and to communicate with colleagues and to put this knowledge into use.
- have respect for national, moral, human, spiritual and cultural values, to be aware of duties towards the nation and the humanity, to show these values in behavioral outcomes.
- to use the knowledge and skills gained in the field of Turkish Language and Literature in collaborative work
- to comprehend the continuity and integrity between the various periods and areas of Turkish literature history
- to evaluate the history of Modern Turkish Literature academically, to have a grasp of modern methods about reading, understanding and interpreting literary text and to implement them on texts
- To analyze literary genres developing in Turkish literature and to apply basic techniques of literary theories
- To have knowledge of the sources, characteristics, research methods of classical literature, as well as its forms and kinds and to use literary devices in their products.
- To comprehend the relation of classical literature to social life, interdisciplinary relations and its contributions to our language, culture and civilization
- To have the skills to analyze Turkish language grammar, sound, shape, syntax historically and comparatively making use of techniques and theories of linguistics
- To comprehend historical development and periods of Turkish language and literature, outstanding features of these periods and their main schools of thought in their unity.
- To evaluate the main works of Turkish literature using the theory and methods of literature, and to provide meaningful comparisons to the world’s literature and interpret their significance for literary theories
- To have advance theoretical and practical knowledge supported by course materials, practical tools and materials, research methods and techniques applied in field studies and other sources based on the competences gained in the field of humanities.
- To use advanced theoretical and practical knowledge in the field of humanities.
- To uses, solve and implement theoretical and practical knowledge gained in the field of humanities in the area of education, research and public serving.
- To work individually or independently as team members to solve complex and unforeseen problems encountered in the field of humanities.
- To plan activities oriented to the development of the interests of those under his / her responsibility.
- To plan personal and institutional development using knowledge and skills in the field of humanities.
- To evaluate the knowledge and skills gained in the field of humanities with an elaborate approach.
- To determine the learning needs of the employees under his / her responsibility and manages the learning process.
- To sevelop a positive attitude towards life-long learning.
- To inform the related persons and institutions in the field of humanities and transfers their thoughts to them and puts forward the theoretical and practical suggestions for solution of the problems.
- To support the suggestions of solutions for the problems related to the field of humanities with quantitative and qualitative data and to share these data with the experts and non-experts in the field with various communication tools.
- To participate in various social, cultural and artistic activities in the field of humanities.
- To follow the theoretical and practical knowledge in the field of humanities using a foreign language and shares this information with the experts and non-experts in the field (European Language Portfolio B1 Level).
- To use advanced information and information technologies together with the computer software required by the field of humanities.
- To share information about the field of humanities, solutions, comments and related persons, institutions and organizations.
- To observes the ethical values in the process of applying the information related to the field of humanities.
- In the field of humanities, to support the universality of social and cultural rights, gains social justice consciousness, possesses historical and cultural heritage.
- To perform interdisciplinary research and examination in the field of humanities.
- To behave and participate in quality management and processes.
Examinations and assessment for each of the courses are to be in accordance with the " TOBB University of Economics and Technology Undergraduate Education and Examination Regulations"
(1) A course grade is obtained as a result of the evaluation of the quiz and midterm exams, homework assignments, projects and other applied studies and the final exam.
(2) The meanings, coefficients, the score intervals of the letter grades are indicated below:
Letter Grade |
AA |
BA |
BB |
CB |
CC |
DC |
DD |
FF |
Coefficient |
4,00 |
3,50 |
3,00 |
2,50 |
2,00 |
1,50 |
1,00 |
0,00 |
Score intervals |
100-90 |
89-85 |
84-80 |
79-75 |
74-70 |
69-65 |
64-60 |
59-0 |
(3) Other letter grades are as follows:
- Grade G: passed a non-credit course.
- Grade K: failed a non-credit course.
- Grade V: withdrawn from a course.
- Grade M: exemption grade; it is given to students re-enrolled in the University for their previously taken courses that have been transferred from another department, faculty or university by the relevant faculty board of directors and recognized as equivalent by the Faculty Board upon the proposal of the department.
- Grade E: incomplete grade; it is given to students who have not completed their mid-term studies such as projects, presentations, or assignments due to illness or other serious reasons or who cannot take the final exam. In order to complete his/her deficiencies and enter the make-up exam if any, the student who takes the letter E is given ten working days, except Saturday, following the deadline of the submission of the course grades to the Directorate of Student Affairs. At the end of the period, the grade E is converted to the final grade.
- Grade T: repeat grade; it is given for the course the student repeats or has it counted, next to the grade s/he received shown in parentheses with the code of the previous lesson.
- Grade İ: On leave grade; if the student takes a leave after registration, the courses taken in that semester are graded with this letter grade.
- Grade DA: a grade received by a listener student; it is given when the student meets the requirements of the course s/he takes as a listener.
- Grade DV: a grade to the listener student that withdraws; it is given when the student does not fulfill the requirements for the course s/he enters as a listener.
- Grade DM: exemption grade received from the preparatory program of other universities with a certificate.
- Grade HM: exemption from the preparatory program.
- Grade HD: continued the preparatory program grade.
- Grade HB: dropped the preparatory program grade.
- Grade HG: passed the preparatory program.
- The grade HK: failed the preparatory program.
(4) To fulfill the obligation of a course, it is necessary to take one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G or M letter grades.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- In order to register to the program the students have to pass the university entrance exam with the basic score required. Students in similar programs either in or outside Turkey can apply for the department if they meet the rules of the undergraduate transfer. Acceptance is possible only after the assessment of the students' transcripts. Further requirements are necessary for the language proficiency in English since the medium of instruction in the department is hundred percent English. International students are accepted within the framework of "Rules and regulations for the Acceptance of Foreign Students."
Students who graduate from this program can apply to study at the graduate programs.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.