Yeterlilik Kodu

TR0020222571

Yeterlilik Adı
TV Radyo İletişim Kursu Programı
Sorumlu KurumÖzel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMEB Beşevler Kampusu E Blok 06560 Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://ookgm.meb.gov.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi3
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 3
Sınıflandırma (Tematik Alan)Gazetecilik ve raporlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriÖzel Amaçlı
Kredi Değeri44
Programın Normal Süresi 1120 Saat
Program Profili (Amaç)
  • Kişilerin meslek edinme ve mesleklerinde ilerlemelerine yönelik alanlarda Bakanlıkça belirlenmiş uygun eğitim ortamlarında, öğrenim seviyelerine uygun öğretim programları doğrultusunda bilgi, beceri, yetenek ve deneyimlerinin geliştirilmesi, 
  • Kursiyerlerin bedensel, zihinsel, ahlaki, manevi, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirilmesi, demokrasi ve insan haklarına saygılı olmalarının sağlanması, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatılarak geleceğe hazırlanması, eğitim ve istihdam ilişkilerinin Bakanlık ilke ve politikalarına uygun olarak sağlıklı, dengeli ve dinamik bir yapıya kavuşturulması,
  • Kursiyerlerin öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesi,
  • Kursiyerlere çalışma ve dayanışma alışkanlığı kazandırılması,
  • Kursiyerlerin kalite ve çevre koruma mevzuatına uygun çalışmalarının sağlanması,
  • Kursiyerlerin iş organizasyonu yapması,
  • Kursiyerlerin işlem öncesi ön hazırlık yapması,
  • Kursiyerlerin meslek etiği ilkelerini kazanması ve mesleki gelişimini sürdürmesi,
  • Kursiyerlere mesleki gelişimin ve hayat boyu öğrenmenin benimsetilmesi,
  • Kursiyerlerin iş sağlığı ve güvenliği (İSG) faaliyetlerini yürütmesi

hedeflenmektedir.

Öğrenme Ortamları
  • 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği ve Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi’nde belirtilen şartları taşıdığı belirlenen ve ilgili mevzuat hükümlerine göre kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı verilen özel öğretim kurumlarında yeterlilik programı uygulanır
  • Ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS)Özel Öğretim Kurumları Modülü’nde kurum açılışı yapılır.
  • Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi doğrultusunda ve onaylı öğretim programında belirtilen şartların sağlandığı özel öğretim kurumlarında teorik derslikler, uygulama derslikleri, ders araç gereçleri, laboratuvarlar, atölyeler, kurum binasının fiziki şartları belirlenir. Öğrenme ortamları kursiyerlerin sayısı, yaşı, gelişim ve öğrenme düzeylerine göre düzenlenir.
  • Öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde ayrıca özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alınır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Milli Eğitimin genel amaçları Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı olarak kursiyerlere üst düzeyde Tv-Rd. eğitimi vererek başarılı elemanlar yetiştirmek.

Anahtar Yetkinlikler

Kurs programı aşağıdaki anahtar yetkinlikleri kapsamaktadır.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel ve sosyal yetkinlik
  • Öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık
  • İfade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bakanlıkça onaylı öğretim programda herhangi bir kriter belirlenmemiş ise değerlendirmeler Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi’ne göre yapılır.
  • Kurs bitirme sınavları, sınav kurullarının oluşturulması, sınavların yapılması, ölçme ve değerlendirme iş ve işlemleri, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi hükümlerine göre yapılır.
  • Kurs sonunda teorik ve uygulamalı sınav yapılacaktır. Yazılı sınav sonunda başarılı olanlar uygulama sınavına alınırlar. Teorik sınavın ve uygulamanın yukarıdaki esaslar dahilinde değerlendirilmesi, aşağıda belirtilen puanlama esaslarına göre yapılır.
  • Uygulama ve teorik sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Kursiyerin bu sınavdan başarılı olabilmesi için ilgili öğretim programında belirtilen başarı puanını alması gerekir. Başarı puanı bulunmayan öğretim programlarında 45 ve üzeri puan alan kursiyerler başarılı sayılır.
Kalite Güvencesi

Millî Eğitim Bakanlığı sorumluluğunda, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü görev ve hizmetlerinin yerine getirilmesi esnasında, işlemlerde etkinliği ve verimliliği artırmak; hatasız işlem yapmak; iş mükemmelliğine ulaşarak kaliteli hizmet sunmak; çalışanlar ile hizmet sunulan kişi, kurum ve kuruluşların mevcut ve geleceğe yönelik ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alarak mevzuatı düzenlemek ve uygulamalara yön vermek; tüm çalışanların katılımını ve bağlılığını sağlayarak ekip çalışmasını bir yöntem hâline getirmek amacıyla ISO 9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi uygulanmaktadır.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünce 3. seviye kurs programları ile ilgili iş ve işlemler ilgili mevzuat doğrultusunda aşağıda açıklandığı şekilde yürütülmektedir:

Belgelendirme:

Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 46’ncı maddesi ve ilgili diğer mevzuatta yer alan hükümler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme sürecinde başarılı olanlara Kurs Bitirme Belgesi (Sertifika) verilir.

Kurs Bitirme Belgeleri e-Devlet sistemi üzerinden ilgililerin erişime açılmıştır.

Öz Değerlendirme:

Özel kurslar ile ilgili öz değerlendirme çalışmaları veri analizi prosedüründe belirtilen süreçlerin verileri, süreç kartlarında da belirtildiği gibi Girdi, Faaliyet, Çıktı ve Performans Göstergeleri üzerinden elde edilir. Elde edilen veriler süreçlerin etkileşimi de dikkate alınarak değerlendirilir.

Genel Müdürlük birimleri tarafından ilgili alandan gelen öneri, dilek ve şikâyetler Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) vasıtası ile izlenir. CİMER üzerinden yapılan başvurular içeriğine, dönemine, sayısına, birimine göre analiz edilir ve analiz sonucu Genel Müdüre sunulur.

Teorik ve uygulamalı sınavların yerinde gözlenmesi değerlendirilmesi amacı ile Bakanlık temsilcileri görevlendirilir. Görevlendirilen temsilcilerin hazırladığı raporlar ilgili daire başkanları tarafından değerlendirilir.

Genel Müdür dağılım analizi sonucuna göre ilgili başkanların teklifi ile düzeltici ve önleyici faaliyetler başlatabilir. Bu faaliyetler, Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler Prosedürüne göre yapılır. Veri analizlerine ait kayıtlar ilgili birimler tarafından Kalite Kayıtlarının Kontrolü Prosedürüne göre muhafaza edilir.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, uhdesindeki tüm kurumları öğretim yılının sonunda ilgili tüm tarafları katılımı ile standart alanlar altında değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda kurumların iyileştirmeye ve geliştirmeye açık alanları tespit edilir. İyileştirmeye/geliştirmeye açık alanlara ilişkin okul/kurumun mevcut ve/veya potansiyel imkânları doğrultusunda faaliyetler planlanır.

Dış Değerlendirme:

Özel öğretim kurumları, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir. Kurumların denetimlerinde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır. Ayrıca özel öğretim kurumların denetimleri, Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Müfettişleri Yönetmeliği kapsamında eğitim müfettişleri ve eğitim müfettiş yardımcıları tarafından da gerçekleştirilir.

Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi her yıl Teftiş Kurulu Başkalığı tarafından hazırlanan standartlara göre yapılır.

Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile iletilir. Genel Müdür hazırlanan raporları daire başkanları ile değerlendirerek Düzeltici Önleyici faaliyetler başlatabilir. Bu faaliyetler, Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler Prosedürü’ne göre yapılır. Veri analizlerine ait kayıtlar ilgili şubeler tarafından Kalite Kayıtlarının Kontrolü Prosedürü’ne göre muhafaza edilir.

Derslerin İncelenmesi ve Kontrolü

5580 sayılı Kanun ve bu Kanuna dayalı olarak çıkarılan Yönetmelik hükümleri doğrultusunda kurumlardaki işleri aksatmayacak şekilde, kursiyerlerin teorik ve uygulama sınavına girme şartlarını taşıyıp taşımadıklarını, kurslarda verilen eğitimlerin e-Özel Sistemine girilen gün ve saatlerde ilgili eğitim personeli ile yapılıp yapılmadığını ve kursa kayıtlı kursiyerlerin derslere devam durumlarını incelemek ve kontrol etmek üzere her dönem personel görevlendirilebilir. Görevlendirmeler büyükşehir statüsündeki illerde ilçe millî eğitim müdürlükleri, büyükşehir statüsünde olmayan illerde ise merkez ilçe ve diğer ilçe millî eğitim müdürlüklerince yapılır.

Denetimler tamamlandıktan sonra kurumla ilgili elde edilen bulgular özel kurslar, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ve Bakanlığın ilgili birimleri ile paylaşılır. Ayrıca, hazırlanan rehberlik ve denetim raporu özel öğretim kuruma yazılı olarak ulaştırılır. Kurum, rehberlik ve denetim raporunun kendilerine ulaşmasından itibaren bir ay içerisinde raporda belirtilen tespit ve öneriler doğrultusunda, Kurumsal Gelişim Planı hazırlayarak eğitim müfettişleri başkanlığına gönderir.

Eğitim Müfettişleri Başkanlığınca kurumların gelişim süreci izlenir ve duruma göre kurum ve birimlere yönelik yeni bir rehberlik ve denetim çalışması yapılabilir.

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Müfettişleri Yönetmeliğine göre dış değerlendirme ve denetim hizmetlerinin çeşitleri süreç denetimi, sonuç denetimi, performans denetimi, sistem denetimi, mali denetim, uygunluk denetimi, tematik denetim personel denetimi, ders denetimi ve öz değerlendirme olarak belirlenmiştir.

Denetim sonucunda düzenlenen rapor, ilgili birim, kurum ve kişilere iletilir. Denetim raporları Başkanlıkça uygulamaya konulan görev standartlarına, rehberlere ve e-Teftiş modülündeki verilere uygun olarak düzenlenir.

Düzenli Gözden Geçirme:

Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi her yıl Teftiş Kurulu Başkalığı tarafından, hazırlanan standartlara göre yapılır. Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile iletilir.

Genel Müdür hazırlanan raporları daire başkanları ile değerlendirerek Düzeltici Önleyici faaliyetler başlatabilir. Bu faaliyetler Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler Prosedürü’ne göre yapılır. Veri analizlerine ait kayıtlar ilgili şubeler tarafından Kalite Kayıtlarının Kontrolü Prosedürü’ne göre muhafaza edilir.

Özel öğretim kurumunda verilmekte olan eğitim-öğretim hizmetinin ana ve yardımcı süreçler olmak üzere gözden geçirilmektedir.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Kalite Yönetim Sistemi’nin uygulanması, geliştirilmesi ve etkinliğinin sürekli iyileştirilmesi için üst yönetimin sorumluluğunu Yönetimin Sorumluluğu Prosedürü ile tanımlamıştır. Söz konusu prosedür aşağıda ifade edildiği gibi uygulanmaktadır.

Kalite Yönetim Sistemi’nin sürekli iyileştirilmesine esas olmak üzere Genel Müdür, Daire Başkanları ve Kalite Yönetim Temsilcisinin katılımı ile her yıl Aralık ayında tetkik faaliyetlerinden sonra “Yönetimin Gözden Geçirmesi” toplantısı düzenlenir. Toplantıya katılan ve katılamayan toplantı üyelerine Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından toplantı tutanağının bir kopyası verilir.

Ayrıca, Genel Müdürün emri ve/veya Kalite Yönetim Temsilcisinin önerisi üzerine Genel Müdürün onayı ile Aralık ayı dışında da gözden geçirme toplantıları yapılabilir. Kalite Yönetim Temsilcisinin teklifi üzerine Genel Müdür tarafından belirlenen toplantı gündemi ve tarihi en az bir hafta önce katılımcılara resmî yazı ile duyurulur. Toplantının sekreterya hizmetleri Kayıtların Kontrolü Prosedürü’ne uygun olarak Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından yürütülür.

Yönetimin Gözden Geçirme toplantılarının gündeminde aşağıdaki hususlar yer alır;

  • Kalite politikası ve kalite hedeflerinin güncelliği
  • İç tetkik ve/veya dış tetkik sonuçları
  • Genel Müdürlük faaliyetlerine ilişkin çalışanlardan ve vatandaşlardan gelen öneri talep ve şikâyetler
  • Süreçlerin performansına ilişkin veriler ve süreçlerin uygunluğu
  • Düzeltici ve önleyici faaliyetlerin durumu
  • Bir önceki toplantıda alınan kararlar
  • Kalite Yönetim Sistemi’ni etkileyebilecek değişiklikler
  • İyileştirme önerileri
  • Memnuniyet anketleri verileri
  • Genel Müdürün belirlediği diğer konular

Yönetimin Gözden Geçirmesi toplantılarının sonucunda yapılması gereken iyileştirme faaliyetleri, faaliyeti gerçekleştirecek sorumlular ve ihtiyaç duyulan kaynaklar tespit edilir.

Giriş Şartı

Özel öğretim kurumlarının öğrenci ve kursiyer kayıtları MEBBİS’te oluşturulan elektronik modüller üzerinden yapılır.

Kurslar kayıt sırasında kursiyerlerden;

  • T.C. kimlik numarası
  • Adı ve soyadı
  • Doğum tarihi
  • 15 yaşından büyük kursiyerler için son altı ayda çekilmiş iki adet biyometrik fotoğraf
  • Bulunması hâlinde Seviye Tamamlama Belgesi (Özel Kurs Yönergesi EK-5)
  • Öğretim programının özelliklerine göre diğer belgeleri talep eder.

Kayıt için istenen belgeler kurs tarafından kayıt esnasında taratılarak e-Özel sistemine girilir. İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerince belgelerin kontrolü yapılarak uygun görülenler e-Özel üzerinden onaylanır.

Başarma Şartları Verilen eğitim sonunda Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi kapsamında yapılan sınavlarda “başarılı” olan kursiyerlere “Kurs Bitirme Belgesi (Sertifika)” düzenlenir. Teorik ve uygulama sınavları Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi hükümlerine göre değerlendirilir. Sınav yürütme komisyonu Teorik ve Uygulama Sınav Sonuç Listesi’nde (Yönerge EK-3) yer alan notları e-Özel sistemine işler. Teorik ve Uygulama Sınav Sonuç Listesi’nin (Yönerge EK-3) bir nüshasını kurs müdürlüğüne teslim eder. Seviye tamamlama sınavlarında başarılı olanlara Yönerge ekinde bulunan Seviye Tamamlama Belgesi (Özel Kurslar Sınav Yönergesi Ek-5) verilir. Kurs müdürü tarafından, başarılı olan kursiyerlere eğitimini aldığı programa göre e-Özel sisteminden Kurs Bitirme Belgesi Yönetmelik eki (Özel Öğretim Kurumları yönetmeliği- EK-6) düzenlenerek millî eğitim müdürlüğü onayına sunulur. Onaylanan kurs bitirme belgeleri imza karşılığında verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Kurs Bitirme Belgesi, kurs programı kapsamında kazanılan yeterlilikler çerçevesinde farklı alanlarda çalışabilmeye olanak sağlar.
  • Kurs Bitirme Belgesi (Sertifikaya) ilgili mevzuatın imkân sağladığı ilgili alanda iş başvurusu, kalfalık ve ustalık sınav başvurusu işlemlerinde kullanılmak üzere geçerli bir belge olarak kabul edilmektedir.
  • Kurs Bitirme Belgesi kurs programı ile ilgili farklı alanlarda iş yeri açma veya çalışabilmeye olanak sağlar. 
  • Seviye Tamamlama Belgesi alanlar üst seviyedeki eğitimlere devam edebilirler
Yasal Dayanağı
  • T.C. Anayasası
  • 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
  • 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu
  • 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanunu
  • 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Ulaştırma Hizmetleri Mesleki Eğitim ve Geliştirme Kursları Yönetmeliği
  • Gemi adamı Yetiştirme Kursları Yönetmeliği
  • Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi
  • İş Makineleri Sürücü Eğitim Kursları İle İlgili Yönerge
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Ulaştırma Hizmetleri Mesleki Eğitim ve Geliştirme Kursları Eğitim Muafiyeti, İnceleme ve Kontrol ile Sınav Yönergesi
  • ISO 9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi Standartları
  • Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Kalite El Kitabı

      ile kursun öğretim programı ve kurs programın dayanağında belirtilen diğer ilgili mevzuatı

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020222571


Yeterlilik Adı
TV Radyo İletişim Kursu Programı

Sorumlu Kurum
Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
MEB Beşevler Kampusu E Blok 06560 Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
3

TYÇ Seviyesi
3
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Özel Amaçlı

Kredi Değeri
44

Programın Normal Süresi
1120 Saat

Program Profili (Amaç)
  • Kişilerin meslek edinme ve mesleklerinde ilerlemelerine yönelik alanlarda Bakanlıkça belirlenmiş uygun eğitim ortamlarında, öğrenim seviyelerine uygun öğretim programları doğrultusunda bilgi, beceri, yetenek ve deneyimlerinin geliştirilmesi, 
  • Kursiyerlerin bedensel, zihinsel, ahlaki, manevi, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirilmesi, demokrasi ve insan haklarına saygılı olmalarının sağlanması, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatılarak geleceğe hazırlanması, eğitim ve istihdam ilişkilerinin Bakanlık ilke ve politikalarına uygun olarak sağlıklı, dengeli ve dinamik bir yapıya kavuşturulması,
  • Kursiyerlerin öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesi,
  • Kursiyerlere çalışma ve dayanışma alışkanlığı kazandırılması,
  • Kursiyerlerin kalite ve çevre koruma mevzuatına uygun çalışmalarının sağlanması,
  • Kursiyerlerin iş organizasyonu yapması,
  • Kursiyerlerin işlem öncesi ön hazırlık yapması,
  • Kursiyerlerin meslek etiği ilkelerini kazanması ve mesleki gelişimini sürdürmesi,
  • Kursiyerlere mesleki gelişimin ve hayat boyu öğrenmenin benimsetilmesi,
  • Kursiyerlerin iş sağlığı ve güvenliği (İSG) faaliyetlerini yürütmesi

hedeflenmektedir.


Öğrenme Ortamları
  • 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği ve Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi’nde belirtilen şartları taşıdığı belirlenen ve ilgili mevzuat hükümlerine göre kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı verilen özel öğretim kurumlarında yeterlilik programı uygulanır
  • Ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS)Özel Öğretim Kurumları Modülü’nde kurum açılışı yapılır.
  • Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi doğrultusunda ve onaylı öğretim programında belirtilen şartların sağlandığı özel öğretim kurumlarında teorik derslikler, uygulama derslikleri, ders araç gereçleri, laboratuvarlar, atölyeler, kurum binasının fiziki şartları belirlenir. Öğrenme ortamları kursiyerlerin sayısı, yaşı, gelişim ve öğrenme düzeylerine göre düzenlenir.
  • Öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde ayrıca özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alınır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Milli Eğitimin genel amaçları Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı olarak kursiyerlere üst düzeyde Tv-Rd. eğitimi vererek başarılı elemanlar yetiştirmek.


Anahtar Yetkinlikler

Kurs programı aşağıdaki anahtar yetkinlikleri kapsamaktadır.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel ve sosyal yetkinlik
  • Öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık
  • İfade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bakanlıkça onaylı öğretim programda herhangi bir kriter belirlenmemiş ise değerlendirmeler Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi’ne göre yapılır.
  • Kurs bitirme sınavları, sınav kurullarının oluşturulması, sınavların yapılması, ölçme ve değerlendirme iş ve işlemleri, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi hükümlerine göre yapılır.
  • Kurs sonunda teorik ve uygulamalı sınav yapılacaktır. Yazılı sınav sonunda başarılı olanlar uygulama sınavına alınırlar. Teorik sınavın ve uygulamanın yukarıdaki esaslar dahilinde değerlendirilmesi, aşağıda belirtilen puanlama esaslarına göre yapılır.
  • Uygulama ve teorik sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Kursiyerin bu sınavdan başarılı olabilmesi için ilgili öğretim programında belirtilen başarı puanını alması gerekir. Başarı puanı bulunmayan öğretim programlarında 45 ve üzeri puan alan kursiyerler başarılı sayılır.

Kalite Güvencesi

Millî Eğitim Bakanlığı sorumluluğunda, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü görev ve hizmetlerinin yerine getirilmesi esnasında, işlemlerde etkinliği ve verimliliği artırmak; hatasız işlem yapmak; iş mükemmelliğine ulaşarak kaliteli hizmet sunmak; çalışanlar ile hizmet sunulan kişi, kurum ve kuruluşların mevcut ve geleceğe yönelik ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alarak mevzuatı düzenlemek ve uygulamalara yön vermek; tüm çalışanların katılımını ve bağlılığını sağlayarak ekip çalışmasını bir yöntem hâline getirmek amacıyla ISO 9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi uygulanmaktadır.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünce 3. seviye kurs programları ile ilgili iş ve işlemler ilgili mevzuat doğrultusunda aşağıda açıklandığı şekilde yürütülmektedir:

Belgelendirme:

Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 46’ncı maddesi ve ilgili diğer mevzuatta yer alan hükümler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme sürecinde başarılı olanlara Kurs Bitirme Belgesi (Sertifika) verilir.

Kurs Bitirme Belgeleri e-Devlet sistemi üzerinden ilgililerin erişime açılmıştır.

Öz Değerlendirme:

Özel kurslar ile ilgili öz değerlendirme çalışmaları veri analizi prosedüründe belirtilen süreçlerin verileri, süreç kartlarında da belirtildiği gibi Girdi, Faaliyet, Çıktı ve Performans Göstergeleri üzerinden elde edilir. Elde edilen veriler süreçlerin etkileşimi de dikkate alınarak değerlendirilir.

Genel Müdürlük birimleri tarafından ilgili alandan gelen öneri, dilek ve şikâyetler Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) vasıtası ile izlenir. CİMER üzerinden yapılan başvurular içeriğine, dönemine, sayısına, birimine göre analiz edilir ve analiz sonucu Genel Müdüre sunulur.

Teorik ve uygulamalı sınavların yerinde gözlenmesi değerlendirilmesi amacı ile Bakanlık temsilcileri görevlendirilir. Görevlendirilen temsilcilerin hazırladığı raporlar ilgili daire başkanları tarafından değerlendirilir.

Genel Müdür dağılım analizi sonucuna göre ilgili başkanların teklifi ile düzeltici ve önleyici faaliyetler başlatabilir. Bu faaliyetler, Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler Prosedürüne göre yapılır. Veri analizlerine ait kayıtlar ilgili birimler tarafından Kalite Kayıtlarının Kontrolü Prosedürüne göre muhafaza edilir.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, uhdesindeki tüm kurumları öğretim yılının sonunda ilgili tüm tarafları katılımı ile standart alanlar altında değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda kurumların iyileştirmeye ve geliştirmeye açık alanları tespit edilir. İyileştirmeye/geliştirmeye açık alanlara ilişkin okul/kurumun mevcut ve/veya potansiyel imkânları doğrultusunda faaliyetler planlanır.

Dış Değerlendirme:

Özel öğretim kurumları, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir. Kurumların denetimlerinde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır. Ayrıca özel öğretim kurumların denetimleri, Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Müfettişleri Yönetmeliği kapsamında eğitim müfettişleri ve eğitim müfettiş yardımcıları tarafından da gerçekleştirilir.

Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi her yıl Teftiş Kurulu Başkalığı tarafından hazırlanan standartlara göre yapılır.

Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile iletilir. Genel Müdür hazırlanan raporları daire başkanları ile değerlendirerek Düzeltici Önleyici faaliyetler başlatabilir. Bu faaliyetler, Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler Prosedürü’ne göre yapılır. Veri analizlerine ait kayıtlar ilgili şubeler tarafından Kalite Kayıtlarının Kontrolü Prosedürü’ne göre muhafaza edilir.

Derslerin İncelenmesi ve Kontrolü

5580 sayılı Kanun ve bu Kanuna dayalı olarak çıkarılan Yönetmelik hükümleri doğrultusunda kurumlardaki işleri aksatmayacak şekilde, kursiyerlerin teorik ve uygulama sınavına girme şartlarını taşıyıp taşımadıklarını, kurslarda verilen eğitimlerin e-Özel Sistemine girilen gün ve saatlerde ilgili eğitim personeli ile yapılıp yapılmadığını ve kursa kayıtlı kursiyerlerin derslere devam durumlarını incelemek ve kontrol etmek üzere her dönem personel görevlendirilebilir. Görevlendirmeler büyükşehir statüsündeki illerde ilçe millî eğitim müdürlükleri, büyükşehir statüsünde olmayan illerde ise merkez ilçe ve diğer ilçe millî eğitim müdürlüklerince yapılır.

Denetimler tamamlandıktan sonra kurumla ilgili elde edilen bulgular özel kurslar, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ve Bakanlığın ilgili birimleri ile paylaşılır. Ayrıca, hazırlanan rehberlik ve denetim raporu özel öğretim kuruma yazılı olarak ulaştırılır. Kurum, rehberlik ve denetim raporunun kendilerine ulaşmasından itibaren bir ay içerisinde raporda belirtilen tespit ve öneriler doğrultusunda, Kurumsal Gelişim Planı hazırlayarak eğitim müfettişleri başkanlığına gönderir.

Eğitim Müfettişleri Başkanlığınca kurumların gelişim süreci izlenir ve duruma göre kurum ve birimlere yönelik yeni bir rehberlik ve denetim çalışması yapılabilir.

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Müfettişleri Yönetmeliğine göre dış değerlendirme ve denetim hizmetlerinin çeşitleri süreç denetimi, sonuç denetimi, performans denetimi, sistem denetimi, mali denetim, uygunluk denetimi, tematik denetim personel denetimi, ders denetimi ve öz değerlendirme olarak belirlenmiştir.

Denetim sonucunda düzenlenen rapor, ilgili birim, kurum ve kişilere iletilir. Denetim raporları Başkanlıkça uygulamaya konulan görev standartlarına, rehberlere ve e-Teftiş modülündeki verilere uygun olarak düzenlenir.

Düzenli Gözden Geçirme:

Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi her yıl Teftiş Kurulu Başkalığı tarafından, hazırlanan standartlara göre yapılır. Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile iletilir.

Genel Müdür hazırlanan raporları daire başkanları ile değerlendirerek Düzeltici Önleyici faaliyetler başlatabilir. Bu faaliyetler Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler Prosedürü’ne göre yapılır. Veri analizlerine ait kayıtlar ilgili şubeler tarafından Kalite Kayıtlarının Kontrolü Prosedürü’ne göre muhafaza edilir.

Özel öğretim kurumunda verilmekte olan eğitim-öğretim hizmetinin ana ve yardımcı süreçler olmak üzere gözden geçirilmektedir.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Kalite Yönetim Sistemi’nin uygulanması, geliştirilmesi ve etkinliğinin sürekli iyileştirilmesi için üst yönetimin sorumluluğunu Yönetimin Sorumluluğu Prosedürü ile tanımlamıştır. Söz konusu prosedür aşağıda ifade edildiği gibi uygulanmaktadır.

Kalite Yönetim Sistemi’nin sürekli iyileştirilmesine esas olmak üzere Genel Müdür, Daire Başkanları ve Kalite Yönetim Temsilcisinin katılımı ile her yıl Aralık ayında tetkik faaliyetlerinden sonra “Yönetimin Gözden Geçirmesi” toplantısı düzenlenir. Toplantıya katılan ve katılamayan toplantı üyelerine Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından toplantı tutanağının bir kopyası verilir.

Ayrıca, Genel Müdürün emri ve/veya Kalite Yönetim Temsilcisinin önerisi üzerine Genel Müdürün onayı ile Aralık ayı dışında da gözden geçirme toplantıları yapılabilir. Kalite Yönetim Temsilcisinin teklifi üzerine Genel Müdür tarafından belirlenen toplantı gündemi ve tarihi en az bir hafta önce katılımcılara resmî yazı ile duyurulur. Toplantının sekreterya hizmetleri Kayıtların Kontrolü Prosedürü’ne uygun olarak Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından yürütülür.

Yönetimin Gözden Geçirme toplantılarının gündeminde aşağıdaki hususlar yer alır;

  • Kalite politikası ve kalite hedeflerinin güncelliği
  • İç tetkik ve/veya dış tetkik sonuçları
  • Genel Müdürlük faaliyetlerine ilişkin çalışanlardan ve vatandaşlardan gelen öneri talep ve şikâyetler
  • Süreçlerin performansına ilişkin veriler ve süreçlerin uygunluğu
  • Düzeltici ve önleyici faaliyetlerin durumu
  • Bir önceki toplantıda alınan kararlar
  • Kalite Yönetim Sistemi’ni etkileyebilecek değişiklikler
  • İyileştirme önerileri
  • Memnuniyet anketleri verileri
  • Genel Müdürün belirlediği diğer konular

Yönetimin Gözden Geçirmesi toplantılarının sonucunda yapılması gereken iyileştirme faaliyetleri, faaliyeti gerçekleştirecek sorumlular ve ihtiyaç duyulan kaynaklar tespit edilir.


Giriş Şartı

Özel öğretim kurumlarının öğrenci ve kursiyer kayıtları MEBBİS’te oluşturulan elektronik modüller üzerinden yapılır.

Kurslar kayıt sırasında kursiyerlerden;

  • T.C. kimlik numarası
  • Adı ve soyadı
  • Doğum tarihi
  • 15 yaşından büyük kursiyerler için son altı ayda çekilmiş iki adet biyometrik fotoğraf
  • Bulunması hâlinde Seviye Tamamlama Belgesi (Özel Kurs Yönergesi EK-5)
  • Öğretim programının özelliklerine göre diğer belgeleri talep eder.

Kayıt için istenen belgeler kurs tarafından kayıt esnasında taratılarak e-Özel sistemine girilir. İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerince belgelerin kontrolü yapılarak uygun görülenler e-Özel üzerinden onaylanır.


Başarma Şartları
Verilen eğitim sonunda Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi kapsamında yapılan sınavlarda “başarılı” olan kursiyerlere “Kurs Bitirme Belgesi (Sertifika)” düzenlenir. Teorik ve uygulama sınavları Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi hükümlerine göre değerlendirilir. Sınav yürütme komisyonu Teorik ve Uygulama Sınav Sonuç Listesi’nde (Yönerge EK-3) yer alan notları e-Özel sistemine işler. Teorik ve Uygulama Sınav Sonuç Listesi’nin (Yönerge EK-3) bir nüshasını kurs müdürlüğüne teslim eder. Seviye tamamlama sınavlarında başarılı olanlara Yönerge ekinde bulunan Seviye Tamamlama Belgesi (Özel Kurslar Sınav Yönergesi Ek-5) verilir. Kurs müdürü tarafından, başarılı olan kursiyerlere eğitimini aldığı programa göre e-Özel sisteminden Kurs Bitirme Belgesi Yönetmelik eki (Özel Öğretim Kurumları yönetmeliği- EK-6) düzenlenerek millî eğitim müdürlüğü onayına sunulur. Onaylanan kurs bitirme belgeleri imza karşılığında verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Kurs Bitirme Belgesi, kurs programı kapsamında kazanılan yeterlilikler çerçevesinde farklı alanlarda çalışabilmeye olanak sağlar.
  • Kurs Bitirme Belgesi (Sertifikaya) ilgili mevzuatın imkân sağladığı ilgili alanda iş başvurusu, kalfalık ve ustalık sınav başvurusu işlemlerinde kullanılmak üzere geçerli bir belge olarak kabul edilmektedir.
  • Kurs Bitirme Belgesi kurs programı ile ilgili farklı alanlarda iş yeri açma veya çalışabilmeye olanak sağlar. 
  • Seviye Tamamlama Belgesi alanlar üst seviyedeki eğitimlere devam edebilirler

Yasal Dayanağı
  • T.C. Anayasası
  • 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
  • 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu
  • 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanunu
  • 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Kurslar Sınav Yönergesi
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Ulaştırma Hizmetleri Mesleki Eğitim ve Geliştirme Kursları Yönetmeliği
  • Gemi adamı Yetiştirme Kursları Yönetmeliği
  • Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi
  • İş Makineleri Sürücü Eğitim Kursları İle İlgili Yönerge
  • Millî Eğitim Bakanlığı Özel Ulaştırma Hizmetleri Mesleki Eğitim ve Geliştirme Kursları Eğitim Muafiyeti, İnceleme ve Kontrol ile Sınav Yönergesi
  • ISO 9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi Standartları
  • Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Kalite El Kitabı

      ile kursun öğretim programı ve kurs programın dayanağında belirtilen diğer ilgili mevzuatı


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020222571

Qualification Title
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level3
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 3
Thematic AreasJournalism and reporting
National Occupation Classification -
CategorySpecific Purpose
Credit Value44
Program Duration1120 Saat
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020222571


Qualification Title

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
3

TQF Level
3
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Specific Purpose

Credit Value
44

Program Duration
1120 Saat

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address