Yeterlilik Kodu

TR0030022806

Yeterlilik Adı
Uluslararası ve Karşılaştırmalı Eğitim Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumMarmara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.marmara.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası eğitimin temel ilkelerini açıklar.
  • Uluslararası Eğitim İşletmelerinde öğretim, araştırma ve yönetim işlerini gerçekleştirir.
  • Uluslararası Eğitimi antropolojik açıdan değerlendirir.
  • Uluslararası Eğitimde Öğretim İlke ve Yöntemlerini kullanır.
  • Eğitimi Uluslararası Akreditasyon standartlarına göre değerlendirir.
  • Uluslararası ve karşılaştırmalı eğitim alanında araştırma yapar.
  • Uluslararası eğitim kurumlarının işletilmesinde karar alma ve uygulama süreçlerinde yaşanan problemleri tespit ederek bilimsel yaklaşımlarla yenilikçi çözümler üretir.
  • Verilere ve sistematik gözlem ve ölçümlere dayanarak eğitim kurumlarında işletme faaliyetlerinin analiz ve değerlendirmesini yaparak üst yönetime performans raporları hazırlar.
  • Siyaset biliminin temel kuramlarıyla uluslararası eğitim kurumlarını inceler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programın amacı dünyada ve özellikle bölgemizdeki (Balkanlar, Ortaasya ve Ortadoğu’da) eğitim anlayışları ve uygulamalarının şekillenmesinde etkili olan politikaları, felsefi-tarihi birikimi toplumsal boyutları ve kültürel temelleriyle birlikte kavrama ve değerlendirebilme becerisini öğrencilere kazandırmaktır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

• ALES: 55 ve üstü (Puan türü; Eşit Ağırlık) puan alması, • YDS veya YÖKDİL’den en az 40 veya YÖK’ün eşdeğer kabul ettiği sınavlardan 40’'a karşılık puan almış olması, • Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgesinin Tecilli veya muaf olarak ibraz edilmesi, • Eğitim Fakültesi veya Mesleki Eğitim Fakültesi mezunu olmak, • Pedagojik Formasyon almış olmak koşulu ile Mühendislik, İlahiyat ve Fen Edebiyat Fakülteleri, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, İktisat, İşletme, Hukuk, Mütercim-Tercümanlık, Filoloji mezunu olmak, • Adaylar programa Araştırma Önerisi Dosyası ile başvuru yapacaklardır. Araştırma önerisi aday öğrencinin program kapsamında yapmak istediği bir araştırmanın veya çalışmak istediği tezin özeti niteliğini taşımalı ve 500-700 kelime arasında olmalıdır. Dosyada bulunması gereken ana başlıkları; “Giriş ve Teorik Çerçeve, Problemin Tanımı, Araştırmanın Amacı, Literatür Taraması, Araştırma Sorusu ve/veya Hipotezler, Araştırma Yöntemi (Örnekleme, veri toplama ve Veri analizi), Araştırmanın Önemi, Kaynaklar” şeklinde olmalıdır.

Başarma ŞartlarıTezli Yüksek Lisans programını tamamlamak için en az 24 kredi (120 AKTS) den oluşan 8 ders (4 zorunlu, 4 seçmeli), seminer ve tez; Tezsiz Yüksek Lisansı tamamlamak için en az 30 kredi (60 AKTS) den oluşan 10 ders (6 zorunlu, 4 seçmeli) ve proje derslerini başarı ile bitirmek gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

MEB'e bağlı kurumlarda, özel kurumlarda çokkültürlülük ve eğitim çalışmalarında görev yapabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022806


Yeterlilik Adı
Uluslararası ve Karşılaştırmalı Eğitim Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Marmara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası eğitimin temel ilkelerini açıklar.
  • Uluslararası Eğitim İşletmelerinde öğretim, araştırma ve yönetim işlerini gerçekleştirir.
  • Uluslararası Eğitimi antropolojik açıdan değerlendirir.
  • Uluslararası Eğitimde Öğretim İlke ve Yöntemlerini kullanır.
  • Eğitimi Uluslararası Akreditasyon standartlarına göre değerlendirir.
  • Uluslararası ve karşılaştırmalı eğitim alanında araştırma yapar.
  • Uluslararası eğitim kurumlarının işletilmesinde karar alma ve uygulama süreçlerinde yaşanan problemleri tespit ederek bilimsel yaklaşımlarla yenilikçi çözümler üretir.
  • Verilere ve sistematik gözlem ve ölçümlere dayanarak eğitim kurumlarında işletme faaliyetlerinin analiz ve değerlendirmesini yaparak üst yönetime performans raporları hazırlar.
  • Siyaset biliminin temel kuramlarıyla uluslararası eğitim kurumlarını inceler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programın amacı dünyada ve özellikle bölgemizdeki (Balkanlar, Ortaasya ve Ortadoğu’da) eğitim anlayışları ve uygulamalarının şekillenmesinde etkili olan politikaları, felsefi-tarihi birikimi toplumsal boyutları ve kültürel temelleriyle birlikte kavrama ve değerlendirebilme becerisini öğrencilere kazandırmaktır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

• ALES: 55 ve üstü (Puan türü; Eşit Ağırlık) puan alması, • YDS veya YÖKDİL’den en az 40 veya YÖK’ün eşdeğer kabul ettiği sınavlardan 40’'a karşılık puan almış olması, • Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgesinin Tecilli veya muaf olarak ibraz edilmesi, • Eğitim Fakültesi veya Mesleki Eğitim Fakültesi mezunu olmak, • Pedagojik Formasyon almış olmak koşulu ile Mühendislik, İlahiyat ve Fen Edebiyat Fakülteleri, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, İktisat, İşletme, Hukuk, Mütercim-Tercümanlık, Filoloji mezunu olmak, • Adaylar programa Araştırma Önerisi Dosyası ile başvuru yapacaklardır. Araştırma önerisi aday öğrencinin program kapsamında yapmak istediği bir araştırmanın veya çalışmak istediği tezin özeti niteliğini taşımalı ve 500-700 kelime arasında olmalıdır. Dosyada bulunması gereken ana başlıkları; “Giriş ve Teorik Çerçeve, Problemin Tanımı, Araştırmanın Amacı, Literatür Taraması, Araştırma Sorusu ve/veya Hipotezler, Araştırma Yöntemi (Örnekleme, veri toplama ve Veri analizi), Araştırmanın Önemi, Kaynaklar” şeklinde olmalıdır.


Başarma Şartları
Tezli Yüksek Lisans programını tamamlamak için en az 24 kredi (120 AKTS) den oluşan 8 ders (4 zorunlu, 4 seçmeli), seminer ve tez; Tezsiz Yüksek Lisansı tamamlamak için en az 30 kredi (60 AKTS) den oluşan 10 ders (6 zorunlu, 4 seçmeli) ve proje derslerini başarı ile bitirmek gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

MEB'e bağlı kurumlarda, özel kurumlarda çokkültürlülük ve eğitim çalışmalarında görev yapabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022806

Qualification Title
International and Comparative Education Master's Degree Diploma
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022806


Qualification Title
International and Comparative Education Master's Degree Diploma

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address